Γ.Δ.
1366.72 -1,85%
ACAG
-2,36%
5.38
BOCHGR
-2,00%
4.4
CENER
-2,28%
8.15
CNLCAP
+2,10%
7.3
DIMAND
-2,19%
8.5
NOVAL
-2,99%
2.27
OPTIMA
-1,57%
12.56
TITC
-2,16%
34.05
ΑΑΑΚ
0,00%
4.48
ΑΒΑΞ
-4,29%
1.34
ΑΒΕ
-4,26%
0.449
ΑΔΜΗΕ
-0,64%
2.33
ΑΚΡΙΤ
+2,21%
0.695
ΑΛΜΥ
-3,49%
3.59
ΑΛΦΑ
-1,73%
1.537
ΑΝΔΡΟ
-0,62%
6.38
ΑΡΑΙΓ
-3,20%
9.225
ΑΣΚΟ
-0,39%
2.54
ΑΣΤΑΚ
0,00%
7.12
ΑΤΕΚ
0,00%
0.426
ΑΤΡΑΣΤ
-0,68%
8.7
ΑΤΤ
-29,70%
1.065
ΑΤΤΙΚΑ
-3,77%
2.04
ΒΙΟ
-2,84%
4.955
ΒΙΟΚΑ
-1,73%
1.7
ΒΙΟΣΚ
-6,19%
1.365
ΒΙΟΤ
0,00%
0.294
ΒΙΣ
0,00%
0.144
ΒΟΣΥΣ
-2,86%
2.04
ΓΕΒΚΑ
-3,85%
1.25
ΓΕΚΤΕΡΝΑ
-1,50%
17.08
ΔΑΑ
-1,70%
7.726
ΔΑΙΟΣ
0,00%
3.66
ΔΕΗ
-4,97%
11.47
ΔΟΜΙΚ
-7,53%
2.7
ΔΟΥΡΟ
0,00%
0.25
ΔΡΟΜΕ
-4,33%
0.287
ΕΒΡΟΦ
-3,87%
1.365
ΕΕΕ
-0,73%
32.74
ΕΚΤΕΡ
-6,08%
1.39
ΕΛΒΕ
0,00%
4.7
ΕΛΙΝ
-2,96%
1.97
ΕΛΛ
-1,50%
13.1
ΕΛΛΑΚΤΩΡ
-2,27%
1.638
ΕΛΠΕ
-2,14%
6.62
ΕΛΣΤΡ
-1,94%
2.02
ΕΛΤΟΝ
-0,53%
1.88
ΕΛΧΑ
-3,06%
1.648
ΕΠΙΛΚ
0,00%
0.132
ΕΣΥΜΒ
-4,35%
1.1
ΕΤΕ
-0,12%
6.88
ΕΥΑΠΣ
-1,90%
3.1
ΕΥΔΑΠ
-0,69%
5.74
ΕΥΡΩΒ
-1,45%
1.977
ΕΧΑΕ
-3,18%
4.115
ΙΑΤΡ
-3,49%
1.52
ΙΚΤΙΝ
+0,33%
0.302
ΙΛΥΔΑ
-4,31%
1.665
ΙΝΚΑΤ
-2,08%
4.7
ΙΝΛΙΦ
+0,23%
4.29
ΙΝΛΟΤ
-2,13%
0.874
ΙΝΤΕΚ
-3,41%
5.39
ΙΝΤΕΡΚΟ
0,00%
2.42
ΙΝΤΕΤ
0,00%
1.02
ΙΝΤΚΑ
-4,49%
2.55
ΚΑΡΕΛ
+0,59%
340
ΚΕΚΡ
-8,33%
1.1
ΚΕΠΕΝ
0,00%
2.22
ΚΛΜ
-1,69%
1.455
ΚΟΡΔΕ
-2,39%
0.408
ΚΟΥΑΛ
-5,84%
1
ΚΟΥΕΣ
-3,23%
5.4
ΚΡΙ
-4,98%
13.35
ΚΤΗΛΑ
0,00%
1.7
ΚΥΡΙΟ
-5,12%
0.89
ΛΑΒΙ
-6,49%
0.72
ΛΑΜΔΑ
-3,60%
6.96
ΛΑΜΨΑ
0,00%
37.4
ΛΑΝΑΚ
0,00%
0.85
ΛΕΒΚ
+0,79%
0.256
ΛΕΒΠ
0,00%
0.34
ΛΟΓΟΣ
-2,38%
1.23
ΛΟΥΛΗ
-1,47%
2.69
ΜΑΘΙΟ
0,00%
0.65
ΜΕΒΑ
-3,14%
3.7
ΜΕΝΤΙ
-3,33%
2.03
ΜΕΡΚΟ
0,00%
41
ΜΙΓ
-4,88%
3.02
ΜΙΝ
0,00%
0.51
ΜΛΣ
0,00%
0.57
ΜΟΗ
-1,54%
19.2
ΜΟΝΤΑ
-2,75%
3.53
ΜΟΤΟ
-2,78%
2.445
ΜΟΥΖΚ
0,00%
0.65
ΜΠΕΛΑ
-2,03%
24.1
ΜΠΛΕΚΕΔΡΟΣ
0,00%
3.69
ΜΠΡΙΚ
+0,50%
2.01
ΜΠΤΚ
0,00%
0.62
ΜΥΤΙΛ
-4,89%
30.74
ΝΑΚΑΣ
-1,92%
3.06
ΝΑΥΠ
-0,90%
0.878
ΞΥΛΚ
+0,40%
0.254
ΞΥΛΠ
0,00%
0.398
ΟΛΘ
-2,39%
20.4
ΟΛΠ
+2,59%
29.7
ΟΛΥΜΠ
-0,86%
2.31
ΟΠΑΠ
-0,87%
14.85
ΟΡΙΛΙΝΑ
-0,25%
0.796
ΟΤΕ
-2,60%
14.6
ΟΤΟΕΛ
-2,91%
10.02
ΠΑΙΡ
-7,02%
0.9
ΠΑΠ
+0,85%
2.37
ΠΕΙΡ
-1,72%
3.535
ΠΕΡΦ
-8,59%
5
ΠΕΤΡΟ
-2,53%
7.72
ΠΛΑΘ
-1,38%
3.945
ΠΛΑΚΡ
0,00%
14.5
ΠΡΔ
-8,57%
0.256
ΠΡΕΜΙΑ
-0,99%
1.198
ΠΡΟΝΤΕΑ
0,00%
6.2
ΠΡΟΦ
-3,50%
4.96
ΡΕΒΟΙΛ
-6,15%
1.525
ΣΑΡ
+1,76%
10.38
ΣΑΡΑΝ
0,00%
1.07
ΣΑΤΟΚ
0,00%
0.028
ΣΕΝΤΡ
-2,65%
0.33
ΣΙΔΜΑ
-2,85%
1.535
ΣΠΕΙΣ
-1,06%
5.62
ΣΠΙ
-3,40%
0.512
ΣΠΥΡ
0,00%
0.127
ΤΕΝΕΡΓ
0,00%
19.76
ΤΖΚΑ
-3,86%
1.37
ΤΡΑΣΤΟΡ
0,00%
1.06
ΤΡΕΣΤΑΤΕΣ
-1,23%
1.6
ΥΑΛΚΟ
0,00%
0.162
ΦΙΕΡ
0,00%
0.359
ΦΛΕΞΟ
0,00%
8
ΦΡΙΓΟ
-0,87%
0.228
ΦΡΛΚ
-3,63%
3.45
ΧΑΙΔΕ
-2,59%
0.565

ΙΑΤΑ: Σκληρή κριτική για τη διαχείριση της πανδημίας στις αερομεταφορές

Αεροπορικές εταιρείες από όλο τον κόσμο άσκησαν δριμεία κριτική κατά των κυβερνήσεων για τη «χαώδη», όπως τη χαρακτήρισε κορυφαίος εκπρόσωπος του κλάδου, διαχείριση της κρίσης COVID-19 και κάλεσαν τις χώρες να σκίσουν το εγχειρίδιο που προβλέπει εκτεταμένο κλείσιμο συνόρων στην περίπτωση μελλοντικών πανδημιών.

«Το κόστος της κυβερνητικής κακοδιαχείρισης ήταν ουσιαστικό. Ρήμαξε οικονομίες, διατάραξε εφοδιαστικές αλυσίδες και κατέστρεψε θέσεις εργασίας», δήλωσε ο Γουίλι Γουόλς, γενικός διευθυντής της Διεθνούς Ένωσης Αερομεταφορών (IATA) σε συνέλευση του κλάδου.

Οι αεροπορικές εταιρείες έχουν δεχθεί πυρά από κυβερνήσεις και καταναλωτικές οργανώσεις για προβλήματα καθώς η ζήτηση για ταξίδια ανακάμπτει ταχύτερα από το αναμενόμενο αλλά η αεροπορική βιομηχανία βλέπει ένα κοινό στοιχείο στις μη συντονισμένες αποκρίσεις κυβερνήσεων στην κρίση.

«Υπήρχε ένας ιός, αλλά η κάθε κυβέρνηση εφηύρε τη δική της μεθοδολογία», δήλωσε ο Γουόλς στην ετήσια συνέλευση του κλάδου. «Πώς μπορεί να έχει κάποιος εμπιστοσύνη σε μια τέτοια χαώδη, ασυντόνιστη και αντανακλαστική απόκριση των κυβερνήσεων;».

Μιλώντας σε πάνω 100 επικεφαλής αεροπορικών εταιρειών που έχουν συγκεντρωθεί στο Κατάρ, ο Γουόλς επικαλέστηκε έρευνες που δείχνουν ότι το κλείσιμο των συνόρων μετά βίας ανέκοψε την εξάπλωση της πανδημίας ενώ στην πραγματικότητα «πάγωσε» τα διεθνή ταξίδια και γονάτισε τις οικονομίες.

«Το κλείσιμο των συνόρων δεν είναι η σωστή απάντηση σε μια πανδημία», δήλωσε ο Γουόλς.

Κυβερνήσεις σε όλο κόσμο δάνεισαν πάνω από 200 δισ. δολάρια ως στήριξη προς τις αεροπορικές εταιρίες για να αποφύγουν χρεοκοπίες κατά τη διάρκεια της πανδημίας, σύμφωνα με τη βρετανική εταιρία συμβούλων αεροπορικών εταιριών Ishka.

Οι αεροπορικές εταιρείες αναμένουν να περιορίσουν τις ζημίες το 2022 και ίσως να έχουν κέρδη την επόμενη χρονιά καθώς ανακάμπτουν τα αεροπορικά ταξίδια, σύμφωνα με την IATA.

Ο Γουόλς δήλωσε ότι οι συγκεχυμένες κυβερνητικές πολιτικές επιδείνωσαν τα προβλήματα που παρατηρούνται κυρίως στην Ευρώπη καθώς ξεκίνησαν και πάλι τα αεροπορικά ταξίδια.

Οι πρόσφατες καθυστερήσεις θεωρούνται από πολλούς ότι οφείλονται στις ελλείψεις προσωπικού καθώς ένας αυξανόμενος αριθμός εργαζομένων εγκαταλείπει τη χαμηλόμισθη εργασία στα αεροδρόμια για ευέλικτες εργασιακές πρακτικές που άνθισαν κατά τη διάρκεια της πανδημίας.

Ο επικεφαλής της Qatar Airways διατύπωσε αμφιβολίες για την αλλαγή στις εργασιακές τάσεις.

«Ο κόσμος απέκτησε την κακή συνήθεια της τηλεργασίας», δήλωσε ο διευθύνων σύμβουλος Άκμπαρ Αλ Μπάκερ σε συνέντευξη Τύπου, προσθέτοντας ότι οι ελλείψεις προσωπικού στα αεροδρόμια μπορεί να περιορίσουν τη μετά την κρίση ανάπτυξη των αεροπορικών εταιρειών.

Google News icon
Ακολουθήστε το Powergame.gr στο Google News για άμεση και έγκυρη οικονομική ενημέρωση!