THEPOWERGAME
Αεροπορικές εταιρείες από όλο τον κόσμο άσκησαν δριμεία κριτική κατά των κυβερνήσεων για τη «χαώδη», όπως τη χαρακτήρισε κορυφαίος εκπρόσωπος του κλάδου, διαχείριση της κρίσης COVID-19 και κάλεσαν τις χώρες να σκίσουν το εγχειρίδιο που προβλέπει εκτεταμένο κλείσιμο συνόρων στην περίπτωση μελλοντικών πανδημιών.
«Το κόστος της κυβερνητικής κακοδιαχείρισης ήταν ουσιαστικό. Ρήμαξε οικονομίες, διατάραξε εφοδιαστικές αλυσίδες και κατέστρεψε θέσεις εργασίας», δήλωσε ο Γουίλι Γουόλς, γενικός διευθυντής της Διεθνούς Ένωσης Αερομεταφορών (IATA) σε συνέλευση του κλάδου.
Οι αεροπορικές εταιρείες έχουν δεχθεί πυρά από κυβερνήσεις και καταναλωτικές οργανώσεις για προβλήματα καθώς η ζήτηση για ταξίδια ανακάμπτει ταχύτερα από το αναμενόμενο αλλά η αεροπορική βιομηχανία βλέπει ένα κοινό στοιχείο στις μη συντονισμένες αποκρίσεις κυβερνήσεων στην κρίση.
«Υπήρχε ένας ιός, αλλά η κάθε κυβέρνηση εφηύρε τη δική της μεθοδολογία», δήλωσε ο Γουόλς στην ετήσια συνέλευση του κλάδου. «Πώς μπορεί να έχει κάποιος εμπιστοσύνη σε μια τέτοια χαώδη, ασυντόνιστη και αντανακλαστική απόκριση των κυβερνήσεων;».
Μιλώντας σε πάνω 100 επικεφαλής αεροπορικών εταιρειών που έχουν συγκεντρωθεί στο Κατάρ, ο Γουόλς επικαλέστηκε έρευνες που δείχνουν ότι το κλείσιμο των συνόρων μετά βίας ανέκοψε την εξάπλωση της πανδημίας ενώ στην πραγματικότητα «πάγωσε» τα διεθνή ταξίδια και γονάτισε τις οικονομίες.
«Το κλείσιμο των συνόρων δεν είναι η σωστή απάντηση σε μια πανδημία», δήλωσε ο Γουόλς.
Κυβερνήσεις σε όλο κόσμο δάνεισαν πάνω από 200 δισ. δολάρια ως στήριξη προς τις αεροπορικές εταιρίες για να αποφύγουν χρεοκοπίες κατά τη διάρκεια της πανδημίας, σύμφωνα με τη βρετανική εταιρία συμβούλων αεροπορικών εταιριών Ishka.
Οι αεροπορικές εταιρείες αναμένουν να περιορίσουν τις ζημίες το 2022 και ίσως να έχουν κέρδη την επόμενη χρονιά καθώς ανακάμπτουν τα αεροπορικά ταξίδια, σύμφωνα με την IATA.
Ο Γουόλς δήλωσε ότι οι συγκεχυμένες κυβερνητικές πολιτικές επιδείνωσαν τα προβλήματα που παρατηρούνται κυρίως στην Ευρώπη καθώς ξεκίνησαν και πάλι τα αεροπορικά ταξίδια.
Οι πρόσφατες καθυστερήσεις θεωρούνται από πολλούς ότι οφείλονται στις ελλείψεις προσωπικού καθώς ένας αυξανόμενος αριθμός εργαζομένων εγκαταλείπει τη χαμηλόμισθη εργασία στα αεροδρόμια για ευέλικτες εργασιακές πρακτικές που άνθισαν κατά τη διάρκεια της πανδημίας.
Ο επικεφαλής της Qatar Airways διατύπωσε αμφιβολίες για την αλλαγή στις εργασιακές τάσεις.
«Ο κόσμος απέκτησε την κακή συνήθεια της τηλεργασίας», δήλωσε ο διευθύνων σύμβουλος Άκμπαρ Αλ Μπάκερ σε συνέντευξη Τύπου, προσθέτοντας ότι οι ελλείψεις προσωπικού στα αεροδρόμια μπορεί να περιορίσουν τη μετά την κρίση ανάπτυξη των αεροπορικών εταιρειών.