Γ.Δ.
1603.96 -0,88%
ACAG
-1,79%
6.05
AEM
-0,78%
4.5095
AKTR
-2,75%
5.3
BOCHGR
+1,12%
5.4
CENER
-0,63%
9.44
CNLCAP
-1,38%
7.15
DIMAND
+0,36%
8.27
EVR
-1,72%
1.715
NOVAL
-0,79%
2.52
OPTIMA
+0,57%
14.12
TITC
-1,68%
40.95
ΑΑΑΚ
0,00%
5
ΑΒΑΞ
+0,22%
2.255
ΑΒΕ
-0,23%
0.428
ΑΔΜΗΕ
+0,36%
2.825
ΑΚΡΙΤ
+0,67%
0.755
ΑΛΜΥ
-0,58%
4.285
ΑΛΦΑ
-2,35%
1.8455
ΑΝΔΡΟ
0,00%
6.5
ΑΡΑΙΓ
-2,46%
11.12
ΑΣΚΟ
-0,93%
3.19
ΑΣΤΑΚ
+0,27%
7.3
ΑΤΕΚ
-9,27%
1.37
ΑΤΡΑΣΤ
0,00%
8.68
ΑΤΤ
-0,86%
0.692
ΑΤΤΙΚΑ
-2,08%
2.35
ΒΙΟ
-1,20%
5.76
ΒΙΟΚΑ
-4,16%
1.845
ΒΙΟΣΚ
-1,29%
1.53
ΒΙΟΤ
0,00%
0.27
ΒΙΣ
0,00%
0.144
ΒΟΣΥΣ
-0,81%
2.46
ΓΕΒΚΑ
-1,27%
1.55
ΓΕΚΤΕΡΝΑ
-0,63%
18.78
ΔΑΑ
+8,04%
8.98
ΔΑΙΟΣ
0,00%
3.42
ΔΕΗ
-2,55%
12.99
ΔΟΜΙΚ
-1,24%
2.785
ΔΟΥΡΟ
0,00%
0.25
ΔΡΟΜΕ
-0,53%
0.378
ΕΒΡΟΦ
-2,05%
1.915
ΕΕΕ
+2,04%
40
ΕΚΤΕΡ
-2,18%
2.015
ΕΛΒΕ
-1,82%
5.4
ΕΛΙΝ
-0,46%
2.17
ΕΛΛ
-1,01%
14.65
ΕΛΛΑΚΤΩΡ
+0,22%
2.27
ΕΛΠΕ
-2,24%
7.86
ΕΛΣΤΡ
-1,24%
2.39
ΕΛΤΟΝ
-1,29%
1.834
ΕΛΧΑ
-1,62%
2.13
ΕΠΙΛΚ
0,00%
0.132
ΕΣΥΜΒ
-0,89%
1.115
ΕΤΕ
-2,98%
8.39
ΕΥΑΠΣ
-1,45%
3.4
ΕΥΔΑΠ
+0,33%
6.08
ΕΥΡΩΒ
-0,40%
2.474
ΕΧΑΕ
0,00%
4.95
ΙΑΤΡ
-2,44%
2
ΙΚΤΙΝ
0,00%
0.36
ΙΛΥΔΑ
-1,13%
1.745
ΙΝΛΙΦ
-1,65%
4.77
ΙΝΛΟΤ
-0,19%
1.07
ΙΝΤΕΚ
-0,17%
5.89
ΙΝΤΕΤ
-3,13%
1.085
ΙΝΤΚΑ
-2,79%
3.14
ΚΑΡΕΛ
-1,84%
320
ΚΕΚΡ
-0,39%
1.27
ΚΕΠΕΝ
0,00%
1.94
ΚΟΡΔΕ
-1,09%
0.454
ΚΟΥΑΛ
-0,31%
1.306
ΚΟΥΕΣ
-1,27%
6.22
ΚΡΙ
-1,52%
16.25
ΚΤΗΛΑ
-1,52%
1.95
ΚΥΡΙΟ
0,00%
1.02
ΛΑΒΙ
-2,22%
0.794
ΛΑΜΔΑ
-2,72%
6.8
ΛΑΜΨΑ
0,00%
37
ΛΑΝΑΚ
-3,64%
1.06
ΛΕΒΚ
0,00%
0.23
ΛΕΒΠ
0,00%
0.236
ΛΟΓΟΣ
0,00%
1.75
ΛΟΥΛΗ
-2,06%
3.33
ΜΑΘΙΟ
0,00%
0.802
ΜΕΒΑ
0,00%
3.98
ΜΕΝΤΙ
-0,44%
2.24
ΜΕΡΚΟ
-1,01%
39.2
ΜΙΓ
-0,70%
2.845
ΜΙΝ
0,00%
0.492
ΜΟΗ
-0,63%
22.26
ΜΟΝΤΑ
+1,59%
3.84
ΜΟΤΟ
-2,30%
2.76
ΜΟΥΖΚ
-1,59%
0.62
ΜΠΕΛΑ
-2,00%
27.38
ΜΠΛΕΚΕΔΡΟΣ
0,00%
3.81
ΜΠΡΙΚ
-1,24%
2.39
ΜΠΤΚ
0,00%
0.615
ΜΥΤΙΛ
-0,54%
36.76
ΝΑΚΑΣ
-1,27%
3.1
ΝΑΥΠ
-2,17%
0.81
ΞΥΛΚ
-0,38%
0.261
ΞΥΛΠ
-5,56%
0.374
ΟΛΘ
-0,35%
28.4
ΟΛΠ
0,00%
33.65
ΟΛΥΜΠ
-0,38%
2.59
ΟΠΑΠ
-1,58%
16.87
ΟΡΙΛΙΝΑ
0,00%
0.8
ΟΤΕ
-0,67%
14.9
ΟΤΟΕΛ
-0,36%
11.02
ΠΑΙΡ
-3,88%
0.966
ΠΑΠ
-1,53%
2.57
ΠΕΙΡ
-1,62%
4.73
ΠΕΡΦ
-1,85%
5.3
ΠΕΤΡΟ
-2,00%
7.84
ΠΛΑΘ
-2,10%
3.965
ΠΛΑΚΡ
-0,66%
15.1
ΠΡΔ
0,00%
0.262
ΠΡΕΜΙΑ
-0,31%
1.276
ΠΡΟΝΤΕΑ
+2,56%
6
ΠΡΟΦ
-1,90%
5.17
ΡΕΒΟΙΛ
-2,56%
1.71
ΣΑΡ
-1,75%
12.36
ΣΑΡΑΝ
0,00%
1.07
ΣΑΤΟΚ
0,00%
0.028
ΣΕΝΤΡ
-0,57%
0.352
ΣΙΔΜΑ
+1,60%
1.59
ΣΠΕΙΣ
0,00%
5.64
ΣΠΙ
-3,17%
0.61
ΣΠΥΡ
0,00%
0.151
ΤΕΝΕΡΓ
0,00%
20
ΤΖΚΑ
0,00%
1.48
ΤΡΑΣΤΟΡ
+0,77%
1.31
ΤΡΕΣΤΑΤΕΣ
-0,84%
1.648
ΥΑΛΚΟ
0,00%
0.162
ΦΛΕΞΟ
0,00%
7.7
ΦΡΙΓΟ
+7,56%
0.256
ΦΡΛΚ
-2,10%
4.19
ΧΑΙΔΕ
-6,25%
0.75

Αεροπορικά ταξίδια: Σε επίπεδα 2019 – 60% αύξηση σε Ευρώπη, ΗΠΑ

Οι διεθνείς αεροπορικές πτήσεις έφτασαν πλέον τα αντίστοιχα (προ πανδημίας) επίπεδα του 2019, προανήγγειλε η τρίτη ετήσια έκθεση για τα ταξίδια του Mastercard Economics Institute, που δημοσιεύθηκε την Τετάρτη. Αναλύοντας 27 παγκόσμιες αγορές, η έκθεση αποφάνθηκε πως, αν η τάση αυτή συνεχιστεί, περί τα 1,5 δισ. περισσότεροι επιβάτες θα ταξιδέψουν φέτος σε διεθνείς πτήσεις, σε σχέση με το 2021, το περισσότερο από το 1/3 των οποίων θα προέρχεται από την Ευρώπη.

Όπως παράλληλα επεσήμανε ο γενικός διευθυντής της Διεθνούς Ένωσης Αερομεταφορέων, Γουίλι Γουόλς, μιλώντας στο CNBC, το α’ τρίμηνο του 2022, τα διεθνή ταξίδια αυξήθηκαν κατά 42% σε σχέση με το αντίστοιχο διάστημα πέρυσι, ενώ σε κάποιες αγορές, όπως οι ΗΠΑ, η Ευρώπη και η Λατινική Αμερική, η αύξηση αγγίζει το 60%.

Η αύξηση στα ταξίδια συνοδεύεται από μία αύξηση στις τιμές των εισιτηρίων που, ενδεικτικά στις ΗΠΑ, αντιστοιχεί κατά μέσο όρο σε 25% σε σχέση με πέρυσι για τα διεθνή αεροπορικά ταξίδια.

Οι αυξημένοι ναύλοι δεν δείχνουν να εμποδίζουν τους ταξιδιώτες, που έχουν υποστεί περιορισμούς την τελευταία διετία και δείχνουν διάθεση να επιστρέψουν σε σενάρια διακοπών παλαιότερων χρόνων, ενώ κατά τη διάρκεια της πανδημίας πολλοί είναι εκείνοι που κατάφεραν να ξεχρεώσουν ή βρήκαν την ευκαιρία να αποταμιεύσουν.

Η αύξηση των εισιτηρίων, με τη σειρά της, οφείλεται στο αυξημένο κόστος των καυσίμων, με ενδεικτική τιμή του αεροπορικού καυσίμου στις ΗΠΑ στις 16 Μαΐου στην αγορά spot να ανέρχεται στα 3.827 δολάρια το γαλόνι.

Παράλληλα, η αύξηση των τιμών οφείλεται και στους περιορισμούς σε προσωπικό (λόγω απολύσεων στη διάρκεια της πανδημίας) αλλά και τις περικοπές δρομολογίων και πτήσεων, όταν η ζήτηση ήταν χαμηλή.

Διεθνείς πτήσεις από τις ΗΠΑ: 25% αύξηση στους ναύλους, 28% αύξηση στις διαδικτυακές κρατήσεις

Συγκεκριμένα, σύμφωνα με τον δείκτη Adobe Digital Economy Index, τον Μάρτιο οι δαπάνες που έγιναν διαδικτυακά για αγορά αεροπορικών εισιτηρίων ήταν αυξημένες κατά 28% σε σχέση με τα προ-πανδημίας επίπεδα του αντίστοιχου μήνα. Επίσης η ίδια δαπάνη ήταν κατά 32% αυξημένη σε σχέση με τον Φεβρουάριο.

Το α΄ τετράμηνο του έτους, οι Αμερικανοί ξόδεψαν 21 δισ. δολάρια μόνο σε πτήσεις εσωτερικού. Σύμφωνα με έρευνα της ιστοσελίδας Hopper, το μέσο εισιτήριο μετ’ επιστροφής για πτήση εξωτερικού από και προς τις ΗΠΑ κυμαινόταν τον Μάρτιο στα 810 δολάρια, σημειώνοντας αύξηση 25% μόνο από τις αρχές του έτους.

Η τιμή του εισιτηρίου αποτυπώνει τις παγκόσμιες αυξήσεις στις τιμές των καυσίμων, ως αποτέλεσμα του πολέμου στην Ουκρανία. Κάποιες εταιρείες, όπως η Southwest Airlines έχει ήδη αγοράσει το 64% των καυσίμων που θα χρειαστεί για το 2022, προκειμένου να εξασφαλίσει καλύτερη τιμή.

Σύμφωνα με το Forbes, το μόνο αεροπορικό κόστος που ξεπερνά τα καύσιμα είναι το ανθρώπινο δυναμικό, και συγκεκριμένα οι ελλείψεις σε προσωπικό που επηρεάζουν την αεροπορική βιομηχανία.

Στη διάρκεια της πανδημίας, οι αεροπορικές προσέφεραν πακέτα εθελουσίας σε πιλότους, αεροσυνοδούς και μηχανικούς που πλησίαζαν τη συνταξιοδότηση, με αποτέλεσμα να σημειώνονται τώρα ελλείψεις, οι οποίες εκτιμάται πως μπορεί να πάρουν τον χαρακτήρα ενός μακροπρόθεσμου κόστους για τις αεροπορικές.

Στις διεθνείς πτήσεις, ακόμη και η επιλογή μεγαλύτερων εναλλακτικών αεροπορικών διαδρόμων εξαιτίας του πολέμου στην Ουκρανία μπορεί να επιβαρύνει οικονομικά μία εταιρεία.

Παρ’ όλα αυτά, οι κρατήσεις δεν δείχνουν να περιορίζονται από το αυξημένο κόστος. Οι αναλυτές εκτιμούν πως σε κάποιες περιοχές του πλανήτη, όπως στις ΗΠΑ ή σε κάποιες βορειοευρωπαϊκές χώρες, σαν τη Γερμανία, οι αυξήσεις στους μισθούς υπερκαλύπτουν προς στιγμήν τον πληθωρισμό και την αύξηση των τιμών των καυσίμων.

Και, σε συνδυασμό με τη μεγάλη επιθυμία των καταναλωτών να ταξιδέψουν, διατηρούν σε πολύ υψηλά επίπεδα τη ζήτηση.

Αυτό μάλιστα, συνιστά και την εξαίρεση για τα δεδομένα της αεροπορικής βιομηχανίας, στην οποία παραδοσιακά παρατηρείται ευμεταβλητότητα στις κρατήσεις αναλόγως με τη διακύμανση των τιμών.

Κάτι που έδινε την ευκαιρία σε χαμηλού κόστους αεροπορικές να διεισδύουν στον παρελθόν στην αγορά και να επανακαθορίζουν τις τιμές των ναύλων.

Προς στιγμήν, σε μία αγορά σε ανάκαμψη και με τα προβλήματα που αντιμετώπισαν την τελευταία διετία μεγάλες αεροπορικές, καταλήγοντας και σε κρατικά πακέτα διάσωσης, η παρούσα συγκυρία είναι και μία καλή ευκαιρία για την… αναπλήρωση των σπασμένων.

Τα στοιχεία δείχνουν πως οδεύουμε σε μία «μέγιστη ανάκαμψη», επισημαίνει ο Ντέιβιντ Μαν, επικεφαλής οικονομολόγος για την Ασία και τον Ειρηνικό, τη Μέση Ανατολή και την Αφρική στο Mastercard Economics Institute. «Είναι μία απόδειξη πόσο ισχυρή είναι η ζήτηση που έχει συσσωρευθεί».

Σύμφωνα με τον γενικό διευθυντή της ΙΑΤΑ, Γουίλι Γουόλς, μόνο η Ασία αποτελεί εξαίρεση στην ανάκαμψη των αεροπορικών ταξιδιών, όπου η ζήτηση αυτή τη στιγμή -κυρίως λόγω των lockdown της Κίνας- βρίσκεται στο 13% των επιπέδων του 2019.

Θα συνεχιστεί όλη τη χρονιά η ίδια τάση;

Σύμφωνα με την έκθεση του Mastercard Economics Institute, η παγκόσμια ταξιδιωτική βιομηχανία «έχει περισσότερους λόγους να είναι αισιόδοξη, παρά απαισιόδοξη».

Όπως αναφέρει ο κ. Μαν, ο πληθωρισμός και η αύξηση του αεροπορικού κόστους θα αρχίσει να απασχολεί τον κόσμο «μόνο αφού έχει απελευθερώσει κάποια από την συσσωρευμένη ζήτηση (για αεροπορικά ταξίδια)».

Οι καταναλωτές θα ανταποκριθούν εν τέλει στις αυξήσεις των τιμών, σημείωσε, «αλλά αυτό θα αποτελέσει θέμα περισσότερο προς το τέλος του έτους και το 2023». Εφόσον βέβαια, οι τιμές εξακολουθήσουν και τότε να κυμαίνονται σε αντίστοιχα υψηλά επίπεδα.

 

 

 

 

Google News icon
Ακολουθήστε το Powergame.gr στο Google News για άμεση και έγκυρη οικονομική ενημέρωση!