THEPOWERGAME
Ο Μοσχοβίτης είναι για τους Ρώσους ένα θρυλικό αλλά και cult αυτοκίνητο από την εποχή της Σοβιετικής Ένωσης. Το αυτοκίνητο το οποίο σταμάτησε να παράγεται τα τελευταία 30 χρόνια, μετά την χρεοκοπία και το κλείσιμο της εταιρείας παραγωγής του αναμένεται να επανέλθει. Τουλάχιστον αυτό ισχυρίζεται ο δήμαρχος Μόσχας, Σεργκέι Σομπιάνιν.
Η ανακοίνωση από την πλευρά της Γαλλικής αυτοκινητοβιομηχανίας Renault πως τελικώς αποχωρεί από την Ρωσία λόγω του πολέμου που διεξάγεται στην Ουκρανία είναι ένα ακόμη σημαντικό πλήγμα στην ρωσική οικονομία. Ο Σεργκέι Σομπιάνιν μέσω του προσωπικού blog τονίζει όμως πως ήταν αναμενόμενο και για αυτό ο ίδιος έχει εκκινήσει εδώ και κάποιο διάστημα τις επαφές προκειμένου όπως σημειώνει «οι χιλιάδες εργαζόμενοι του εργοστασίου να μην μείνουν στον δρόμο».
Οικογενειακό αυτοκίνητο με χαμηλή κατανάλωση
Στα σχέδια του Δημάρχου της ρωσικής πρωτεύουσας είναι να επανεμφανιστεί στους ρωσικούς δρόμους ο «Μοσχοβίτης» (σ.σ Moskvich) ένα οικογενειακό αυτοκίνητο με χαμηλή κατανάλωση που κατασκευαζόταν με πρώτες ύλες και ανταλλακτικά από όλες τις περιοχές της Σοβιετικής Ένωσης και κυρίως από την Ανατολική Γερμανία. Σύμφωνα με τον δήμαρχο Μόσχας υπάρχουν ήδη σε εξέλιξη συζητήσεις με ρωσικούς παρόχους πρώτων υλών και τεχνολογίας και το εγχείρημα είναι εφικτό…
Ρωσικά μέσα σημειώνουν πως μόνο για τον σχεδιασμό ενός αυτοκινήτου σήμερα απαιτούνται επενδύσεις που ξεπερνούν το 1 εκατ. ευρώ ενώ άγνωστο παραμένει το ποσό που πρέπει να δαπανηθεί ώστε το εργοστάσιο της Renault να μπορέσει να παράξει νέου τύπου αυτοκίνητα.
Στα πλάνα της ρωσικής κυβέρνησης πάντως είναι όντως να αξιοποιηθεί το συγκεκριμένο εργοστάσιο αφού πρώτα κρατικοποιηθεί και εδώ και έναν μήνα έχει διαρρεύσει πως για αρχή θα παραχθούν κλασσικοί κινητήρες αλλά και ηλεκτροκινητήρες για αυτοκίνητα.
Σημειώνεται πως σήμερα στην Ρωσία υπάρχουν ακόμη περισσότεροι από 35.000 ενεργοί «Μοσχοβίτες» που οι κάτοχοί τους πληρώνουν κανονικά τα ετήσια τέλη τους και κυκλοφορούν στους ρωσικούς δρόμους. Ο πιο παλιός είναι 35 ετών.