Γ.Δ.
1401.58 +0,28%
ACAG
-0,37%
5.35
BOCHGR
-0,46%
4.36
CENER
+1,94%
8.4
CNLCAP
0,00%
7.25
DIMAND
-1,20%
8.2
NOVAL
+1,54%
2.31
OPTIMA
-0,31%
12.72
TITC
+1,48%
37.65
ΑΑΑΚ
0,00%
4.48
ΑΒΑΞ
+1,31%
1.396
ΑΒΕ
+1,32%
0.46
ΑΔΜΗΕ
-0,21%
2.345
ΑΚΡΙΤ
0,00%
0.685
ΑΛΜΥ
0,00%
3.66
ΑΛΦΑ
-2,05%
1.5305
ΑΝΔΡΟ
-0,62%
6.38
ΑΡΑΙΓ
+1,43%
9.58
ΑΣΚΟ
-0,39%
2.53
ΑΣΤΑΚ
-0,29%
6.88
ΑΤΕΚ
0,00%
0.426
ΑΤΡΑΣΤ
-0,23%
8.74
ΑΤΤ
+4,07%
0.614
ΑΤΤΙΚΑ
+1,40%
2.17
ΒΙΟ
+0,39%
5.19
ΒΙΟΚΑ
+0,86%
1.755
ΒΙΟΣΚ
-0,73%
1.365
ΒΙΟΤ
0,00%
0.294
ΒΙΣ
0,00%
0.144
ΒΟΣΥΣ
0,00%
2.04
ΓΕΒΚΑ
+1,15%
1.315
ΓΕΚΤΕΡΝΑ
+1,82%
17.9
ΔΑΑ
+0,13%
7.99
ΔΑΙΟΣ
-1,64%
3.6
ΔΕΗ
-0,85%
11.65
ΔΟΜΙΚ
-1,82%
2.7
ΔΟΥΡΟ
0,00%
0.25
ΔΡΟΜΕ
-2,03%
0.29
ΕΒΡΟΦ
+2,17%
1.41
ΕΕΕ
+1,93%
33.74
ΕΚΤΕΡ
+1,54%
1.446
ΕΛΒΕ
0,00%
4.66
ΕΛΙΝ
+0,51%
1.98
ΕΛΛ
-1,87%
13.1
ΕΛΛΑΚΤΩΡ
+0,74%
1.632
ΕΛΠΕ
-1,84%
6.675
ΕΛΣΤΡ
+1,49%
2.05
ΕΛΤΟΝ
+2,80%
1.838
ΕΛΧΑ
0,00%
1.8
ΕΠΙΛΚ
0,00%
0.132
ΕΣΥΜΒ
0,00%
1.13
ΕΤΕ
-1,59%
6.924
ΕΥΑΠΣ
+0,32%
3.14
ΕΥΔΑΠ
0,00%
5.75
ΕΥΡΩΒ
-0,20%
2.036
ΕΧΑΕ
-0,23%
4.3
ΙΑΤΡ
+0,98%
1.54
ΙΚΤΙΝ
-0,65%
0.3055
ΙΛΥΔΑ
-0,29%
1.74
ΙΝΚΑΤ
+1,28%
4.75
ΙΝΛΙΦ
-0,23%
4.28
ΙΝΛΟΤ
+1,14%
0.89
ΙΝΤΕΚ
+0,53%
5.67
ΙΝΤΕΡΚΟ
0,00%
2.46
ΙΝΤΕΤ
-4,04%
0.974
ΙΝΤΚΑ
+1,15%
2.65
ΚΑΡΕΛ
0,00%
336
ΚΕΚΡ
0,00%
1.17
ΚΕΠΕΝ
0,00%
2.22
ΚΛΜ
-2,03%
1.45
ΚΟΡΔΕ
+3,80%
0.41
ΚΟΥΑΛ
+0,99%
1.02
ΚΟΥΕΣ
-0,72%
5.52
ΚΡΙ
-0,35%
14.3
ΚΤΗΛΑ
0,00%
1.7
ΚΥΡΙΟ
+0,22%
0.924
ΛΑΒΙ
-0,96%
0.719
ΛΑΜΔΑ
-0,14%
7.27
ΛΑΜΨΑ
0,00%
37.4
ΛΑΝΑΚ
-3,53%
0.82
ΛΕΒΚ
0,00%
0.256
ΛΕΒΠ
0,00%
0.34
ΛΟΓΟΣ
0,00%
1.25
ΛΟΥΛΗ
-0,37%
2.73
ΜΑΘΙΟ
-8,62%
0.594
ΜΕΒΑ
0,00%
3.62
ΜΕΝΤΙ
+0,50%
2.02
ΜΕΡΚΟ
0,00%
41
ΜΙΓ
-1,82%
2.97
ΜΙΝ
0,00%
0.51
ΜΛΣ
0,00%
0.57
ΜΟΗ
-0,62%
19.2
ΜΟΝΤΑ
-1,32%
3.75
ΜΟΤΟ
-0,61%
2.45
ΜΟΥΖΚ
0,00%
0.65
ΜΠΕΛΑ
+1,90%
24.66
ΜΠΛΕΚΕΔΡΟΣ
+0,27%
3.7
ΜΠΡΙΚ
-0,48%
2.08
ΜΠΤΚ
0,00%
0.62
ΜΥΤΙΛ
+0,96%
31.7
ΝΑΚΑΣ
0,00%
2.92
ΝΑΥΠ
0,00%
0.83
ΞΥΛΚ
+0,79%
0.256
ΞΥΛΠ
0,00%
0.398
ΟΛΘ
+0,48%
20.9
ΟΛΠ
-0,50%
29.85
ΟΛΥΜΠ
-2,17%
2.25
ΟΠΑΠ
+3,27%
15.8
ΟΡΙΛΙΝΑ
-0,13%
0.79
ΟΤΕ
+1,33%
15.21
ΟΤΟΕΛ
-1,37%
10.1
ΠΑΙΡ
-2,26%
0.952
ΠΑΠ
+2,15%
2.38
ΠΕΙΡ
-1,13%
3.589
ΠΕΡΦ
+1,89%
5.38
ΠΕΤΡΟ
+1,03%
7.86
ΠΛΑΘ
-0,13%
3.96
ΠΛΑΚΡ
0,00%
13.9
ΠΡΔ
0,00%
0.25
ΠΡΕΜΙΑ
+0,17%
1.174
ΠΡΟΝΤΕΑ
0,00%
6.2
ΠΡΟΦ
+0,59%
5.13
ΡΕΒΟΙΛ
+0,95%
1.595
ΣΑΡ
-0,92%
10.72
ΣΑΡΑΝ
0,00%
1.07
ΣΑΤΟΚ
0,00%
0.028
ΣΕΝΤΡ
-1,21%
0.327
ΣΙΔΜΑ
-0,33%
1.525
ΣΠΕΙΣ
+0,71%
5.64
ΣΠΙ
+2,78%
0.518
ΣΠΥΡ
0,00%
0.127
ΤΕΝΕΡΓ
-0,05%
19.8
ΤΖΚΑ
+0,71%
1.42
ΤΡΑΣΤΟΡ
0,00%
1.06
ΤΡΕΣΤΑΤΕΣ
0,00%
1.62
ΥΑΛΚΟ
0,00%
0.162
ΦΙΕΡ
0,00%
0.359
ΦΛΕΞΟ
0,00%
8
ΦΡΙΓΟ
-3,64%
0.212
ΦΡΛΚ
-0,56%
3.55
ΧΑΙΔΕ
-8,20%
0.56

Toyota – Stellantis: Μετ’ εμποδίων η παραγωγή νέων οχημάτων

Πολλαπλές προκλήσεις αντιμετωπίζουν σήμερα οι αυτοκινητοβιομηχανίες λόγω του ράλι στις πρώτες ύλες, των διαρκών καθυστερήσεων στις εφοδιαστικές αλυσίδες και του παγώματος της παραγωγής σε μεγάλες εργοστασιακές μονάδες στην Κίνα ύστερα από την πρόσφατη έξαρση κρουσμάτων του ιού SARS-Cov-2. Έτσι οι ισχυρότερες αυτοκινητοβιομηχανίες του κόσμου είναι ανήμπορες να ανταπεξέλθουν στη ζήτηση και έτσι να ικανοποιήσουν τους στόχους κερδοφορίας, διατηρώντας χαμηλές προσδοκίες ακόμη και για τα επόμενα χρόνια. 

Η πρόκληση της ηλεκτροκίνησης, στο μεταξύ, έχει εντείνει τον ανταγωνισμό σε μια περίοδο που είναι δυσεύρετα τα τσιπ και δεν έχουν ακόμη εξασφαλιστεί οι κατάλληλες υποδομές για να επιταχυνθεί η παραγωγή. Χαρακτηριστικά, η Stellantis, ένας όμιλος που προέκυψε από τη διασυνοριακή συγχώνευση των Fiat Chrysler Automobiles και PSA, εκτιμά πως η ανεπάρκεια στην προσφορά μπαταριών θα κρατήσει τουλάχιστον την επόμενη τριετία. 

Σε συνέδριο των Financial Times, ο επικεφαλής της Stellantis, Κάρλος Ταβάρες, δήλωσε πως θα είναι χαμηλή η προσφορά μπαταριών μέχρι το 2025 με 2026, τονίζοντας πως οι αυτοκινητοβιομηχανίες δεν θα μπορούν θα κτίσουν δικά τους εργοστάσια για την παραγωγή μπαταριών ώστε να αποφύγουν ελλείψεις στο μεσοπρόθεσμο μέλλον. «Οπότε θα είναι σημαντική η εξάρτηση του δυτικού κόσμου από την Ασία». Πρόσθετα προβλήματα ανακύπτουν από τον τρόπο και τις περιοχές που γίνεται η εξόρυξη των πρώτων υλών, συμπλήρωσε ο ίδιος. 

Η ιαπωνική Toyota, η μεγαλύτερη αυτοκινητοβιομηχανία στον κόσμο, διαβλέπει πτώση έως και 20% των λειτουργικών κερδών το επόμενο έτος λόγω της μεγάλης αύξησης του κόστους των πρώτων υλών. Υψηλόβαθμα  στελέχη του ομίλου, ο οποίος ελέγχει επίσης τις Daihatsu και Hino, επισημαίνουν πως το αδύναμο γιέν και οι ισχυρές πωλήσεις δεν θα καταφέρουν να αντισταθμίσουν τις μεγάλες ανατιμήσεις των πρώτων υλών, υπερδιπλασιάζοντας το κόστος τους στα  1,45 τρισ. γιεν σε σχέση με έναν χρόνο πριν. 

Η προειδοποίηση της Toyota εξέπληξε τους επενδυτές διότι είχε καταφέρει να ξεπεράσει τους ανταγωνιστές της εν μέσω της πανδημίας της νόσου Covid-19, χάρις σε ένα αυστηρό πρόγραμμα περικοπών κόστους που ξεπέρασε προβλήματα από τις καθυστερήσεις στις εφοδιαστικές αλυσίδες και το κλείσιμο των εργοστασίων. Γι’ αυτό η μετοχή της υποχώρησε πάνω από 5% στο Τόκιο την Τετάρτη παρά την ανακοίνωση των υψηλότερων λειτουργικών κερδών εντός του 12μήνου που έληξε τέλη Μαρτίου. Αν και τα κέρδη αυτά κινήθηκαν σχεδόν στα 3 τρισ. γιεν, το τελευταίο τρίμηνο υποχώρησαν κατά 33% και το τρέχον οικονομικό έτος αναμένεται να περιοριστούν στα 2,4 τρισ. γιεν. 

Η Toyota δεν έχει ανακοινώσει  φιλόδοξα σχέδια για την ηλεκτροκίνηση, όπως ανταγωνιστές σαν τις Honda, Nissan, General Motors και Volkswagen. Αλλά κινείται σιωπηλά προς αυτήν την κατεύθυνση, έχοντας καινοτομήσει στα υβριδικά μοντέλα με αφετηρία την κυκλοφορία του Prius. Ωστόσο αναμένει πως οι πωλήσεις της θα φθάσουν φέτος τα 10,7 εκατ. οχήματα έναντι των 10,3 εκατ. που διέθεσε πέρσι. Τα lockdown στην Κίνα επηρεάζουν την παραγωγή σε συνολικά 12 εργοστάσια, τόνισε η Toyota. Σε ανάλογη θέση βρίσκεται επίσης η Tesla παρά την ισχυρή κερδοφορία της, τονίζοντας πως οι μονάδες της θα λειτουργούν χαμηλότερα από την παραγωγική τους ικανότητα για το υπόλοιπο του 2022.

Google News icon
Ακολουθήστε το Powergame.gr στο Google News για άμεση και έγκυρη οικονομική ενημέρωση!