Γ.Δ.
1618.16 +0,04%
ACAG
-0,32%
6.16
AEM
+0,35%
4.545
AKTR
-0,55%
5.45
BOCHGR
-1,11%
5.34
CENER
+0,32%
9.5
CNLCAP
0,00%
7.25
DIMAND
+0,49%
8.24
EVR
+0,58%
1.745
NOVAL
+0,20%
2.54
OPTIMA
-0,43%
14.04
TITC
-0,83%
41.65
ΑΑΑΚ
0,00%
5
ΑΒΑΞ
+2,27%
2.25
ΑΒΕ
-3,60%
0.429
ΑΔΜΗΕ
-0,18%
2.815
ΑΚΡΙΤ
0,00%
0.75
ΑΛΜΥ
+1,29%
4.31
ΑΛΦΑ
+1,34%
1.89
ΑΝΔΡΟ
-0,31%
6.5
ΑΡΑΙΓ
+1,51%
11.4
ΑΣΚΟ
+0,63%
3.22
ΑΣΤΑΚ
-0,27%
7.28
ΑΤΕΚ
+2,72%
1.51
ΑΤΡΑΣΤ
0,00%
8.68
ΑΤΤ
-0,57%
0.698
ΑΤΤΙΚΑ
-1,64%
2.4
ΒΙΟ
-0,17%
5.83
ΒΙΟΚΑ
-0,26%
1.925
ΒΙΟΣΚ
-0,64%
1.55
ΒΙΟΤ
0,00%
0.27
ΒΙΣ
0,00%
0.144
ΒΟΣΥΣ
+3,33%
2.48
ΓΕΒΚΑ
-0,63%
1.57
ΓΕΚΤΕΡΝΑ
0,00%
18.9
ΔΑΑ
-1,05%
8.312
ΔΑΙΟΣ
0,00%
3.42
ΔΕΗ
-0,67%
13.33
ΔΟΜΙΚ
-0,35%
2.82
ΔΟΥΡΟ
0,00%
0.25
ΔΡΟΜΕ
+4,11%
0.38
ΕΒΡΟΦ
+1,30%
1.955
ΕΕΕ
-0,76%
39.2
ΕΚΤΕΡ
-3,96%
2.06
ΕΛΒΕ
+2,80%
5.5
ΕΛΙΝ
-0,91%
2.18
ΕΛΛ
-1,33%
14.8
ΕΛΛΑΚΤΩΡ
-2,37%
2.265
ΕΛΠΕ
+0,82%
8.04
ΕΛΣΤΡ
+2,11%
2.42
ΕΛΤΟΝ
+0,87%
1.858
ΕΛΧΑ
-0,46%
2.165
ΕΠΙΛΚ
0,00%
0.132
ΕΣΥΜΒ
-1,75%
1.125
ΕΤΕ
+1,50%
8.648
ΕΥΑΠΣ
+0,29%
3.45
ΕΥΔΑΠ
+0,33%
6.06
ΕΥΡΩΒ
-0,72%
2.484
ΕΧΑΕ
-1,00%
4.95
ΙΑΤΡ
-0,49%
2.05
ΙΚΤΙΝ
-1,10%
0.36
ΙΛΥΔΑ
+0,86%
1.765
ΙΝΛΙΦ
-0,21%
4.85
ΙΝΛΟΤ
-1,65%
1.072
ΙΝΤΕΚ
0,00%
5.9
ΙΝΤΕΤ
-2,18%
1.12
ΙΝΤΚΑ
-1,52%
3.23
ΚΑΡΕΛ
0,00%
326
ΚΕΚΡ
-3,41%
1.275
ΚΕΠΕΝ
0,00%
1.94
ΚΟΡΔΕ
+1,77%
0.459
ΚΟΥΑΛ
-1,95%
1.31
ΚΟΥΕΣ
+0,64%
6.3
ΚΡΙ
-0,60%
16.5
ΚΤΗΛΑ
-1,00%
1.98
ΚΥΡΙΟ
+0,49%
1.02
ΛΑΒΙ
-0,73%
0.812
ΛΑΜΔΑ
-0,14%
6.99
ΛΑΜΨΑ
0,00%
37
ΛΑΝΑΚ
+4,76%
1.1
ΛΕΒΚ
0,00%
0.23
ΛΕΒΠ
+4,42%
0.236
ΛΟΓΟΣ
0,00%
1.75
ΛΟΥΛΗ
-0,29%
3.4
ΜΑΘΙΟ
0,00%
0.802
ΜΕΒΑ
+1,53%
3.98
ΜΕΝΤΙ
-2,17%
2.25
ΜΕΡΚΟ
+3,13%
39.6
ΜΙΓ
0,00%
2.865
ΜΙΝ
0,00%
0.492
ΜΟΗ
+0,36%
22.4
ΜΟΝΤΑ
-0,53%
3.78
ΜΟΤΟ
-0,18%
2.825
ΜΟΥΖΚ
0,00%
0.63
ΜΠΕΛΑ
+0,36%
27.94
ΜΠΛΕΚΕΔΡΟΣ
0,00%
3.81
ΜΠΡΙΚ
-0,82%
2.42
ΜΠΤΚ
+5,13%
0.615
ΜΥΤΙΛ
+1,71%
36.96
ΝΑΚΑΣ
-1,88%
3.14
ΝΑΥΠ
+0,49%
0.828
ΞΥΛΚ
-1,87%
0.262
ΞΥΛΠ
+10,00%
0.396
ΟΛΘ
+1,79%
28.5
ΟΛΠ
+1,36%
33.65
ΟΛΥΜΠ
0,00%
2.6
ΟΠΑΠ
-1,44%
17.14
ΟΡΙΛΙΝΑ
-1,23%
0.8
ΟΤΕ
-0,40%
15
ΟΤΟΕΛ
-0,36%
11.06
ΠΑΙΡ
-4,29%
1.005
ΠΑΠ
-1,14%
2.61
ΠΕΙΡ
+1,26%
4.808
ΠΕΡΦ
-1,28%
5.4
ΠΕΤΡΟ
-0,99%
8
ΠΛΑΘ
-0,25%
4.05
ΠΛΑΚΡ
0,00%
15.2
ΠΡΔ
-0,76%
0.262
ΠΡΕΜΙΑ
-0,16%
1.28
ΠΡΟΝΤΕΑ
-4,10%
5.85
ΠΡΟΦ
+1,74%
5.27
ΡΕΒΟΙΛ
-0,28%
1.755
ΣΑΡ
-1,72%
12.58
ΣΑΡΑΝ
0,00%
1.07
ΣΑΤΟΚ
0,00%
0.028
ΣΕΝΤΡ
0,00%
0.354
ΣΙΔΜΑ
-0,63%
1.565
ΣΠΕΙΣ
-1,40%
5.64
ΣΠΙ
+4,65%
0.63
ΣΠΥΡ
0,00%
0.151
ΤΕΝΕΡΓ
0,00%
20
ΤΖΚΑ
0,00%
1.48
ΤΡΑΣΤΟΡ
0,00%
1.3
ΤΡΕΣΤΑΤΕΣ
-0,95%
1.662
ΥΑΛΚΟ
0,00%
0.162
ΦΛΕΞΟ
0,00%
7.7
ΦΡΙΓΟ
+9,17%
0.238
ΦΡΛΚ
-1,27%
4.28
ΧΑΙΔΕ
+1,27%
0.8

Toyota – Stellantis: Μετ’ εμποδίων η παραγωγή νέων οχημάτων

Πολλαπλές προκλήσεις αντιμετωπίζουν σήμερα οι αυτοκινητοβιομηχανίες λόγω του ράλι στις πρώτες ύλες, των διαρκών καθυστερήσεων στις εφοδιαστικές αλυσίδες και του παγώματος της παραγωγής σε μεγάλες εργοστασιακές μονάδες στην Κίνα ύστερα από την πρόσφατη έξαρση κρουσμάτων του ιού SARS-Cov-2. Έτσι οι ισχυρότερες αυτοκινητοβιομηχανίες του κόσμου είναι ανήμπορες να ανταπεξέλθουν στη ζήτηση και έτσι να ικανοποιήσουν τους στόχους κερδοφορίας, διατηρώντας χαμηλές προσδοκίες ακόμη και για τα επόμενα χρόνια. 

Η πρόκληση της ηλεκτροκίνησης, στο μεταξύ, έχει εντείνει τον ανταγωνισμό σε μια περίοδο που είναι δυσεύρετα τα τσιπ και δεν έχουν ακόμη εξασφαλιστεί οι κατάλληλες υποδομές για να επιταχυνθεί η παραγωγή. Χαρακτηριστικά, η Stellantis, ένας όμιλος που προέκυψε από τη διασυνοριακή συγχώνευση των Fiat Chrysler Automobiles και PSA, εκτιμά πως η ανεπάρκεια στην προσφορά μπαταριών θα κρατήσει τουλάχιστον την επόμενη τριετία. 

Σε συνέδριο των Financial Times, ο επικεφαλής της Stellantis, Κάρλος Ταβάρες, δήλωσε πως θα είναι χαμηλή η προσφορά μπαταριών μέχρι το 2025 με 2026, τονίζοντας πως οι αυτοκινητοβιομηχανίες δεν θα μπορούν θα κτίσουν δικά τους εργοστάσια για την παραγωγή μπαταριών ώστε να αποφύγουν ελλείψεις στο μεσοπρόθεσμο μέλλον. «Οπότε θα είναι σημαντική η εξάρτηση του δυτικού κόσμου από την Ασία». Πρόσθετα προβλήματα ανακύπτουν από τον τρόπο και τις περιοχές που γίνεται η εξόρυξη των πρώτων υλών, συμπλήρωσε ο ίδιος. 

Η ιαπωνική Toyota, η μεγαλύτερη αυτοκινητοβιομηχανία στον κόσμο, διαβλέπει πτώση έως και 20% των λειτουργικών κερδών το επόμενο έτος λόγω της μεγάλης αύξησης του κόστους των πρώτων υλών. Υψηλόβαθμα  στελέχη του ομίλου, ο οποίος ελέγχει επίσης τις Daihatsu και Hino, επισημαίνουν πως το αδύναμο γιέν και οι ισχυρές πωλήσεις δεν θα καταφέρουν να αντισταθμίσουν τις μεγάλες ανατιμήσεις των πρώτων υλών, υπερδιπλασιάζοντας το κόστος τους στα  1,45 τρισ. γιεν σε σχέση με έναν χρόνο πριν. 

Η προειδοποίηση της Toyota εξέπληξε τους επενδυτές διότι είχε καταφέρει να ξεπεράσει τους ανταγωνιστές της εν μέσω της πανδημίας της νόσου Covid-19, χάρις σε ένα αυστηρό πρόγραμμα περικοπών κόστους που ξεπέρασε προβλήματα από τις καθυστερήσεις στις εφοδιαστικές αλυσίδες και το κλείσιμο των εργοστασίων. Γι’ αυτό η μετοχή της υποχώρησε πάνω από 5% στο Τόκιο την Τετάρτη παρά την ανακοίνωση των υψηλότερων λειτουργικών κερδών εντός του 12μήνου που έληξε τέλη Μαρτίου. Αν και τα κέρδη αυτά κινήθηκαν σχεδόν στα 3 τρισ. γιεν, το τελευταίο τρίμηνο υποχώρησαν κατά 33% και το τρέχον οικονομικό έτος αναμένεται να περιοριστούν στα 2,4 τρισ. γιεν. 

Η Toyota δεν έχει ανακοινώσει  φιλόδοξα σχέδια για την ηλεκτροκίνηση, όπως ανταγωνιστές σαν τις Honda, Nissan, General Motors και Volkswagen. Αλλά κινείται σιωπηλά προς αυτήν την κατεύθυνση, έχοντας καινοτομήσει στα υβριδικά μοντέλα με αφετηρία την κυκλοφορία του Prius. Ωστόσο αναμένει πως οι πωλήσεις της θα φθάσουν φέτος τα 10,7 εκατ. οχήματα έναντι των 10,3 εκατ. που διέθεσε πέρσι. Τα lockdown στην Κίνα επηρεάζουν την παραγωγή σε συνολικά 12 εργοστάσια, τόνισε η Toyota. Σε ανάλογη θέση βρίσκεται επίσης η Tesla παρά την ισχυρή κερδοφορία της, τονίζοντας πως οι μονάδες της θα λειτουργούν χαμηλότερα από την παραγωγική τους ικανότητα για το υπόλοιπο του 2022.

Google News icon
Ακολουθήστε το Powergame.gr στο Google News για άμεση και έγκυρη οικονομική ενημέρωση!