Γ.Δ.
1482.43 0,00%
ACAG
0,00%
5.86
CENER
0,00%
9.7
CNLCAP
0,00%
7.05
DIMAND
0,00%
8.89
NOVAL
0,00%
2.77
OPTIMA
0,00%
12.1
TITC
0,00%
30.75
ΑΑΑΚ
0,00%
5.85
ΑΒΑΞ
0,00%
1.464
ΑΒΕ
0,00%
0.457
ΑΔΜΗΕ
0,00%
2.255
ΑΚΡΙΤ
0,00%
0.945
ΑΛΜΥ
0,00%
3.07
ΑΛΦΑ
0,00%
1.7225
ΑΝΔΡΟ
0,00%
6.62
ΑΡΑΙΓ
0,00%
11.89
ΑΣΚΟ
0,00%
2.79
ΑΣΤΑΚ
0,00%
6.92
ΑΤΕΚ
0,00%
0.418
ΑΤΡΑΣΤ
0,00%
8.64
ΑΤΤ
0,00%
9.1
ΑΤΤΙΚΑ
0,00%
2.54
ΒΑΡΝΗ
0,00%
0.24
ΒΙΟ
0,00%
5.98
ΒΙΟΚΑ
0,00%
2.37
ΒΙΟΣΚ
0,00%
1.385
ΒΙΟΤ
0,00%
0.24
ΒΙΣ
0,00%
0.142
ΒΟΣΥΣ
0,00%
2.36
ΓΕΒΚΑ
0,00%
1.63
ΓΕΚΤΕΡΝΑ
0,00%
18.1
ΔΑΑ
0,00%
7.998
ΔΑΙΟΣ
0,00%
3.06
ΔΕΗ
0,00%
11.5
ΔΟΜΙΚ
0,00%
3.64
ΔΟΥΡΟ
0,00%
0.25
ΔΡΟΜΕ
0,00%
0.321
ΕΒΡΟΦ
0,00%
1.55
ΕΕΕ
0,00%
33.22
ΕΚΤΕΡ
0,00%
4.32
ΕΛΒΕ
0,00%
5.5
ΕΛΙΝ
0,00%
2.25
ΕΛΛ
0,00%
13.95
ΕΛΛΑΚΤΩΡ
0,00%
2.09
ΕΛΠΕ
0,00%
7.62
ΕΛΣΤΡ
0,00%
2.25
ΕΛΤΟΝ
0,00%
1.752
ΕΛΧΑ
0,00%
1.892
ΕΝΤΕΡ
0,00%
8
ΕΠΙΛΚ
0,00%
0.128
ΕΠΣΙΛ
0,00%
12
ΕΣΥΜΒ
0,00%
1.295
ΕΤΕ
0,00%
8.414
ΕΥΑΠΣ
0,00%
3.37
ΕΥΔΑΠ
0,00%
5.78
ΕΥΡΩΒ
0,00%
2.24
ΕΧΑΕ
0,00%
4.82
ΙΑΤΡ
0,00%
1.74
ΙΚΤΙΝ
0,00%
0.419
ΙΛΥΔΑ
0,00%
1.73
ΙΝΚΑΤ
0,00%
4.99
ΙΝΛΙΦ
0,00%
5.14
ΙΝΛΟΤ
0,00%
1.26
ΙΝΤΕΚ
0,00%
6.07
ΙΝΤΕΡΚΟ
0,00%
2.48
ΙΝΤΕΤ
0,00%
1.26
ΙΝΤΚΑ
0,00%
3.41
ΚΑΡΕΛ
0,00%
338
ΚΕΚΡ
0,00%
1.505
ΚΕΠΕΝ
0,00%
1.75
ΚΛΜ
0,00%
1.505
ΚΟΡΔΕ
0,00%
0.497
ΚΟΥΑΛ
0,00%
1.198
ΚΟΥΕΣ
0,00%
5.33
ΚΡΕΚΑ
0,00%
0.28
ΚΡΙ
0,00%
11.35
ΚΤΗΛΑ
0,00%
1.7
ΚΥΡΙΟ
0,00%
1.15
ΛΑΒΙ
0,00%
0.894
ΛΑΜΔΑ
0,00%
7.41
ΛΑΜΨΑ
0,00%
36.6
ΛΑΝΑΚ
0,00%
0.95
ΛΕΒΚ
0,00%
0.294
ΛΕΒΠ
0,00%
0.276
ΛΙΒΑΝ
0,00%
0.125
ΛΟΓΟΣ
0,00%
1.37
ΛΟΥΛΗ
0,00%
2.67
ΜΑΘΙΟ
0,00%
0.85
ΜΕΒΑ
0,00%
4
ΜΕΝΤΙ
0,00%
2.67
ΜΕΡΚΟ
0,00%
45.2
ΜΙΓ
0,00%
3.73
ΜΙΝ
0,00%
0.59
ΜΛΣ
0,00%
0.57
ΜΟΗ
0,00%
23.58
ΜΟΝΤΑ
0,00%
3.7
ΜΟΤΟ
0,00%
2.81
ΜΟΥΖΚ
0,00%
0.675
ΜΠΕΛΑ
0,00%
25.2
ΜΠΛΕΚΕΔΡΟΣ
0,00%
3.5
ΜΠΡΙΚ
0,00%
1.97
ΜΠΤΚ
0,00%
0.58
ΜΥΤΙΛ
0,00%
36.5
ΝΑΚΑΣ
0,00%
2.72
ΝΑΥΠ
0,00%
0.93
ΞΥΛΚ
0,00%
0.276
ΞΥΛΠ
0,00%
0.426
ΟΛΘ
0,00%
21.2
ΟΛΠ
0,00%
27.55
ΟΛΥΜΠ
0,00%
2.58
ΟΠΑΠ
0,00%
16.01
ΟΡΙΛΙΝΑ
0,00%
0.899
ΟΤΕ
0,00%
14.55
ΟΤΟΕΛ
0,00%
11.7
ΠΑΙΡ
0,00%
1.1
ΠΑΠ
0,00%
2.37
ΠΕΙΡ
0,00%
3.989
ΠΕΤΡΟ
0,00%
8.86
ΠΛΑΘ
0,00%
4.245
ΠΛΑΚΡ
0,00%
15
ΠΡΔ
0,00%
0.25
ΠΡΕΜΙΑ
0,00%
1.168
ΠΡΟΝΤΕΑ
0,00%
7.15
ΠΡΟΦ
0,00%
5.18
ΡΕΒΟΙΛ
0,00%
1.945
ΣΑΡ
0,00%
11.18
ΣΑΡΑΝ
0,00%
1.07
ΣΑΤΟΚ
0,00%
0.028
ΣΕΝΤΡ
0,00%
0.345
ΣΙΔΜΑ
0,00%
1.675
ΣΠΕΙΣ
0,00%
6.9
ΣΠΙ
0,00%
0.666
ΣΠΥΡ
0,00%
0.145
ΤΕΝΕΡΓ
0,00%
19.22
ΤΖΚΑ
0,00%
1.5
ΤΡΑΣΤΟΡ
0,00%
1.14
ΤΡΕΣΤΑΤΕΣ
0,00%
1.622
ΥΑΛΚΟ
0,00%
0.162
ΦΙΕΡ
0,00%
0.359
ΦΛΕΞΟ
0,00%
7.95
ΦΡΙΓΟ
0,00%
0.21
ΦΡΛΚ
0,00%
4.075
ΧΑΙΔΕ
0,00%
0.665

Τσιπ: Δεν υπάρχουν αρκετά για τα μηχανήματα που τα παράγουν

Η μεγάλη έλλειψη των τσιπ επηρεάζει την ομαλή λειτουργία των εργοστασίων που τα παράγουν, καθώς και αυτά χρειάζονται αντικατάσταση των μικροσκοπικών κυκλωμάτων που είναι αναγκαία για την κατασκευή πάσης φύσεως προϊόντων από πολεμικά αεροσκάφη μέχρι βραστήρες. Στις αρχές της πανδημίας, το χρονικό διάστημα για την παράδοση απαραίτητων εξαρτημάτων για την παραγωγή τσιπ έφθανε κάποιους μήνες, ενώ σήμερα παρατείνεται στη διετία ή ακόμα και τριετία. Καθυστερήσεις παρατηρούνται ακόμη και σε υφιστάμενες παραγγελίες, επισημαίνουν στελέχη του κλάδου στην Wall Street Journal. Οπότε οι ελλείψεις στα τσιπ αναμένεται να διαρκέσουν μέσα στο 2023 ή ακόμη και το 2024.

«Είναι ουτοπικό να αναμένει κανείς πως τα προβλήματα στην προσφορά θα έχουν επιλυθεί μέχρι τα τέλη του 2022» σχολίασε ο Τομ Κοούλφιλντ, διευθύνων σύμβουλος της κατασκευάστριας τσιπ Global Foundries, στην αμερικανική εφημερίδα. «Απλά δεν το βλέπω» τόνισε. Στελέχη της Advantest America αναφέρονται στις καθυστερήσεις που προκύπτουν στην παραγωγή διότι λείπουν εξαρτήματα στα μηχανήματα που ελέγχουν τη σωστή λειτουργία των τσιπ. Οι δοκιμές των τσιπ προς παράδοση διαρκούν πια τον διπλάσιο χρόνο.

Μολονότι η ανεπάρκεια των τσιπ είναι το μεγαλύτερο πρόβλημα ακόμη για τους κατασκευαστές τους, υπάρχουν και άλλα εμπόδια στην παραγωγή. Η έλλειψη εργατικού δυναμικού στα νέα εργοστάσια ή χημικών ουσιών που είναι απαραίτητα στην παραγωγική διαδικασία είναι επιπλέον προβλήματα, προκαλώντας αλυσιδωτές αντιδράσεις σε κάθε επίπεδο της οικονομικής δραστηριότητας. Με τη ζήτηση για ηλεκτροκίνητα αυτοκίνητα, προηγμένο τεχνολογικό εξοπλισμό αλλά και πάσης συσκευή να αυξάνεται όλο και πιο πολύ, οι πωλήσεις των τσιπ κορυφώθηκαν πέρσι στα 500 δισ. δολάρια και αναμένεται να διπλασιαστούν μέχρι τα τέλη αυτής της δεκαετίας.

Αρκεί να αναλογιστεί κανείς πως η Ford Motor ανακοίνωσε ζημιές 3,1 δισ. δολαρίων για το α΄ τρίμηνο του 2022 έναντι κερδών 3,2 δισ. δολαρίων το δ΄ τρίμηνο του 2021 λόγω του περιορισμένου αριθμού των οχημάτων που ήταν διαθέσιμα προς πώληση στη Βόρεια Αμερική. Ο οικονομικός διευθυντής της Apple, Λούκα Μαέστρι, ανακοίνωσε πως οι ελλείψεις σε τσιπ και οι καθυστερήσεις στις εφοδιαστικές αλυσίδες θα οδηγήσουν σε απώλειες 4 έως 8 δισ. δολαρίων σε πωλήσεις. Η Nokia υπογράμμισε πως θα επιτύγχανε υψηλότερα τριμηνιαία έσοδα εάν διέθετε επάρκεια τσιπ.

Λόγω της μείωσης των τσιπ που είναι αναγκαία για τους κατασκευαστές τσιπ, ο κλάδος δεν μπορεί να επωφεληθεί από την αύξηση της ζήτησης. Ο διευθύνων σύμβουλος της Intel, Πατ Γκέλσινγκερ, δήλωσε πρόσφατα πως δεν αναμένεται μια εξισορρόπηση της ζήτησης με την προσφορά νωρίτερα από το 2024. Κάτω από αυτές τις συνθήκες είναι μεγάλο το επιχειρηματικό ενδιαφέρον για να ικανοποιηθεί αυτή η ζήτηση. Σύμφωνα με στοιχεία της SEMI, η οποία εκπροσωπεί τον κλάδο, πάνω από 90 εργοστάσια τσιπ υπολογίζεται πως θα ξεκινήσουν την παραγωγή την τετραετία που λήγει το 2024.

Google News icon
Ακολουθήστε το Powergame.gr στο Google News για άμεση και έγκυρη οικονομική ενημέρωση!