Γ.Δ.
1603.96 -0,88%
ACAG
-1,79%
6.05
AEM
-0,78%
4.5095
AKTR
-2,75%
5.3
BOCHGR
+1,12%
5.4
CENER
-0,63%
9.44
CNLCAP
-1,38%
7.15
DIMAND
+0,36%
8.27
EVR
-1,72%
1.715
NOVAL
-0,79%
2.52
OPTIMA
+0,57%
14.12
TITC
-1,68%
40.95
ΑΑΑΚ
0,00%
5
ΑΒΑΞ
+0,22%
2.255
ΑΒΕ
-0,23%
0.428
ΑΔΜΗΕ
+0,36%
2.825
ΑΚΡΙΤ
+0,67%
0.755
ΑΛΜΥ
-0,58%
4.285
ΑΛΦΑ
-2,35%
1.8455
ΑΝΔΡΟ
0,00%
6.5
ΑΡΑΙΓ
-2,46%
11.12
ΑΣΚΟ
-0,93%
3.19
ΑΣΤΑΚ
+0,27%
7.3
ΑΤΕΚ
-9,27%
1.37
ΑΤΡΑΣΤ
0,00%
8.68
ΑΤΤ
-0,86%
0.692
ΑΤΤΙΚΑ
-2,08%
2.35
ΒΙΟ
-1,20%
5.76
ΒΙΟΚΑ
-4,16%
1.845
ΒΙΟΣΚ
-1,29%
1.53
ΒΙΟΤ
0,00%
0.27
ΒΙΣ
0,00%
0.144
ΒΟΣΥΣ
-0,81%
2.46
ΓΕΒΚΑ
-1,27%
1.55
ΓΕΚΤΕΡΝΑ
-0,63%
18.78
ΔΑΑ
+8,04%
8.98
ΔΑΙΟΣ
0,00%
3.42
ΔΕΗ
-2,55%
12.99
ΔΟΜΙΚ
-1,24%
2.785
ΔΟΥΡΟ
0,00%
0.25
ΔΡΟΜΕ
-0,53%
0.378
ΕΒΡΟΦ
-2,05%
1.915
ΕΕΕ
+2,04%
40
ΕΚΤΕΡ
-2,18%
2.015
ΕΛΒΕ
-1,82%
5.4
ΕΛΙΝ
-0,46%
2.17
ΕΛΛ
-1,01%
14.65
ΕΛΛΑΚΤΩΡ
+0,22%
2.27
ΕΛΠΕ
-2,24%
7.86
ΕΛΣΤΡ
-1,24%
2.39
ΕΛΤΟΝ
-1,29%
1.834
ΕΛΧΑ
-1,62%
2.13
ΕΠΙΛΚ
0,00%
0.132
ΕΣΥΜΒ
-0,89%
1.115
ΕΤΕ
-2,98%
8.39
ΕΥΑΠΣ
-1,45%
3.4
ΕΥΔΑΠ
+0,33%
6.08
ΕΥΡΩΒ
-0,40%
2.474
ΕΧΑΕ
0,00%
4.95
ΙΑΤΡ
-2,44%
2
ΙΚΤΙΝ
0,00%
0.36
ΙΛΥΔΑ
-1,13%
1.745
ΙΝΛΙΦ
-1,65%
4.77
ΙΝΛΟΤ
-0,19%
1.07
ΙΝΤΕΚ
-0,17%
5.89
ΙΝΤΕΤ
-3,13%
1.085
ΙΝΤΚΑ
-2,79%
3.14
ΚΑΡΕΛ
-1,84%
320
ΚΕΚΡ
-0,39%
1.27
ΚΕΠΕΝ
0,00%
1.94
ΚΟΡΔΕ
-1,09%
0.454
ΚΟΥΑΛ
-0,31%
1.306
ΚΟΥΕΣ
-1,27%
6.22
ΚΡΙ
-1,52%
16.25
ΚΤΗΛΑ
-1,52%
1.95
ΚΥΡΙΟ
0,00%
1.02
ΛΑΒΙ
-2,22%
0.794
ΛΑΜΔΑ
-2,72%
6.8
ΛΑΜΨΑ
0,00%
37
ΛΑΝΑΚ
-3,64%
1.06
ΛΕΒΚ
0,00%
0.23
ΛΕΒΠ
0,00%
0.236
ΛΟΓΟΣ
0,00%
1.75
ΛΟΥΛΗ
-2,06%
3.33
ΜΑΘΙΟ
0,00%
0.802
ΜΕΒΑ
0,00%
3.98
ΜΕΝΤΙ
-0,44%
2.24
ΜΕΡΚΟ
-1,01%
39.2
ΜΙΓ
-0,70%
2.845
ΜΙΝ
0,00%
0.492
ΜΟΗ
-0,63%
22.26
ΜΟΝΤΑ
+1,59%
3.84
ΜΟΤΟ
-2,30%
2.76
ΜΟΥΖΚ
-1,59%
0.62
ΜΠΕΛΑ
-2,00%
27.38
ΜΠΛΕΚΕΔΡΟΣ
0,00%
3.81
ΜΠΡΙΚ
-1,24%
2.39
ΜΠΤΚ
0,00%
0.615
ΜΥΤΙΛ
-0,54%
36.76
ΝΑΚΑΣ
-1,27%
3.1
ΝΑΥΠ
-2,17%
0.81
ΞΥΛΚ
-0,38%
0.261
ΞΥΛΠ
-5,56%
0.374
ΟΛΘ
-0,35%
28.4
ΟΛΠ
0,00%
33.65
ΟΛΥΜΠ
-0,38%
2.59
ΟΠΑΠ
-1,58%
16.87
ΟΡΙΛΙΝΑ
0,00%
0.8
ΟΤΕ
-0,67%
14.9
ΟΤΟΕΛ
-0,36%
11.02
ΠΑΙΡ
-3,88%
0.966
ΠΑΠ
-1,53%
2.57
ΠΕΙΡ
-1,62%
4.73
ΠΕΡΦ
-1,85%
5.3
ΠΕΤΡΟ
-2,00%
7.84
ΠΛΑΘ
-2,10%
3.965
ΠΛΑΚΡ
-0,66%
15.1
ΠΡΔ
0,00%
0.262
ΠΡΕΜΙΑ
-0,31%
1.276
ΠΡΟΝΤΕΑ
+2,56%
6
ΠΡΟΦ
-1,90%
5.17
ΡΕΒΟΙΛ
-2,56%
1.71
ΣΑΡ
-1,75%
12.36
ΣΑΡΑΝ
0,00%
1.07
ΣΑΤΟΚ
0,00%
0.028
ΣΕΝΤΡ
-0,57%
0.352
ΣΙΔΜΑ
+1,60%
1.59
ΣΠΕΙΣ
0,00%
5.64
ΣΠΙ
-3,17%
0.61
ΣΠΥΡ
0,00%
0.151
ΤΕΝΕΡΓ
0,00%
20
ΤΖΚΑ
0,00%
1.48
ΤΡΑΣΤΟΡ
+0,77%
1.31
ΤΡΕΣΤΑΤΕΣ
-0,84%
1.648
ΥΑΛΚΟ
0,00%
0.162
ΦΛΕΞΟ
0,00%
7.7
ΦΡΙΓΟ
+7,56%
0.256
ΦΡΛΚ
-2,10%
4.19
ΧΑΙΔΕ
-6,25%
0.75

Διεθνές εμπόριο: Η Κίνα εγκλωβίζει συναλλαγές 22 τρισ. δολαρίων

Η αυστηρή πολιτική της Κίνας στην καταπολέμηση της πανδημίας της νόσου Covid-19 αναμένεται να προκαλέσει νέες καθυστερήσεις στην ολοκλήρωση εκτιμώμενων συναλλαγών 22 τρισ. δολαρίων του παγκόσμιου εμπορίου, επιδεινώνοντας ήδη υπάρχοντα προβλήματα στις εφοδιαστικές αλυσίδες της Ασίας, της Ευρώπης και των ΗΠΑ.

Οικονομικοί αναλυτές αναθεωρούν, από μια ημέρα στην άλλη, τις προβλέψεις τους για την παγκόσμια οικονομία, όσο η Κίνα μένει αμετακίνητη στην πολιτική μηδενικής ανοχής στην πανδημία, η Ρωσία συνεχίζει τον πόλεμο στην Ουκρανία και ο πληθωρισμός αναγκάζει τις κεντρικές τράπεζες να εξετάσουν μεγαλύτερες αυξήσεις στο κόστος δανεισμού. Την ίδια ώρα, πληθαίνουν τα σχόλια για μικρότερες και πιο ευέλικτες εφοδιαστικές αλυσίδες, ενώ επιχειρηματίες και έμποροι είναι αντιμέτωποι με μια σειρά ανατιμήσεων από τις πρώτες ύλες μέχρι το κόστος των μεταφορών.

«Αναμένουμε μεγαλύτερη συμφόρηση από πέρσι» σχολίασε στο Bloomberg ο Ζακ Βάντερμεϊρεν, διευθύνων σύμβουλος στο λιμάνι της Αμβέρσας, το οποίο είναι το δεύτερο λιμάνι στην Ευρώπη με τον μεγαλύτερο όγκο εμπορευματοκιβωτίων. Απευθυνόμενος στο πρακτορείο Bloomberg, υπογράμμισε πως οι επιπτώσεις θα είναι αισθητές καθ’ όλη τη διάρκεια του 2022. Σε ανάλογο μήκος κύματος, ανάλυση στο blog του Διεθνούς Νομισματικού Ταμείου αναφέρει πως οι καθυστερήσεις στις εφοδιαστικές αλυσίδες και η αύξηση των τιμών στα εμπορεύματα θα έχουν αρνητική επίδραση στην Ασία, ενώ ο πόλεμος στην Ουκρανία θα πλήξει τη ζήτηση στην Ευρώπη λόγω της μεγάλης αύξησης στο κόστος διαβίωσης.

Κίνα: Γίνεται ο αδύναμος κρίκος του παγκόσμιου εμπορίου

Τα lockdown στη Σαγκάη και άλλα μεγάλα αστικά κέντρα της Κίνας μαζί με την αποδυνάμωση του κλάδου των ακινήτων της χώρας αναμένεται να οδηγήσουν σε επιβράδυνση του ρυθμού ανάπτυξης στο 4,4% το τρέχον οικονομικό έτος από το 8,1% πέρσι, προκαλώντας αλυσιδωτές αντιδράσεις στην ευρύτερη Ασία. Σύμφωνα με τις προβλέψεις που είχε δημοσιοποιήσει το ΔΝΤ τον Ιανουάριο, η δεύτερη ισχυρότερη οικονομία του κόσμου θα αναπτυχθεί  φέτος με ρυθμό 4,8%, δηλαδή υψηλότερα από το αναθεωρημένο 4,4% που ανακοινώθηκε αυτόν τον μήνα. Η Κίνα αναλογεί στο 12% του παγκόσμιου εμπορίου, όπου ο όγκος των συναλλαγών έφθασε πέρσι το ιστορικό υψηλό των 28,5 τρισ. δολαρίων με άνοδο 25% από το 2020. Φέτος εκτιμάται πως θα κινηθεί στα 22 τρισ. δολάρια, σύμφωνα με προβλέψεις της HIS Markit. Ένας από τους κλάδους που είναι πιο εκτεθειμένος είναι οι αυτοκινητοβιομηχανίες με τη Tesla, παραδείγματος χάριν, να διακόπτει την παραγωγή στο εργοστάσιο της στη Σαγκάη για έναν μήνα.

Κάτω από αυτές τις συνθήκες έχει ενταθεί η ανάγκη να γίνουν οι εφοδιαστικές αλυσίδες πιο τοπικές, δηλώνει στο αμερικανικό πρακτορείο ο Λορέντζο Μπέρχο, διευθύνων σύμβουλος της Vesta, μια εταιρεία κατασκευής βιομηχανικών κτιρίων και κέντρων διανομής. Το Bloomberg τονίζει πως αυτή η μεταστροφή ήδη λαμβάνει χώρα με αποδέκτες χώρες όπως το Μεξικό. O Μπέρχο δηλώνει πως « η παγκοσμιοποίηση έτσι όπως την γνωρίζαμε ίσως να έρχεται στο τέλος της».

Το παγκόσμιο εμπόριο έχει υποστεί στρεβλώσεις και ανατροπές πάνω από μια διετία, με τους οικονομικούς αναλυτές να προεξοφλούν  ένα τρίτο έτος με προβλήματα όχι μόνον τα lockdown στην Κίνα αλλά και τον πόλεμο στην Ουκρανία που αναγκάζει τα δρομολόγια των εμπορικών πλοίων να αποφύγουν τη Μαύρη Θάλασσα. Υπολογίζεται πως κάθε χρόνο μετακινούνται 25 εκατ. κοντέινερ με 6.000 πλοία στο πλαίσιο ενός διεθνούς δικτύου που «παίρνει σάρκα και οστά» από τη συγχρονισμένη λειτουργία λιμανιών, σιδηροδρόμων, τερματικών σταθμών και αποθηκών. Μόνον η Κίνα διαθέτει έξι από τα δέκα μεγαλύτερα λιμάνια στη διακίνηση κοντέινερ.

Google News icon
Ακολουθήστε το Powergame.gr στο Google News για άμεση και έγκυρη οικονομική ενημέρωση!