THEPOWERGAME
Οι Ευρωπαίοι κατασκευαστές αρωμάτων και καλλυντικών αντιμετωπίζουν σημαντικές ελλείψεις χαρτιού, γυαλιού και ορισμένων βασικών ελαίων και αλκοολών, καθώς η εισβολή της Ρωσίας στην Ουκρανία προσθέτει περαιτέρω διαταραχές στις αλυσίδες εφοδιασμού, προκαλώντας εκτόξευση των τιμών, εν μέσω ισχυρής ζήτησης.
Όπως και η βιομηχανία τροφίμων, η παγκόσμια βιομηχανία των καλλυντικών, αξίας 500 δισεκατομμυρίων δολαρίων, αγωνίζεται με τις συνέπειες του πολέμου, επειδή οι παραγωγοί χρησιμοποιούν αλκοόλη που προέρχεται από δημητριακά και βιολογικά παντζάρια για να παρασκευάσουν αρώματα και έλαια ηλιόσπορου για να κάνουν καλλυντικά – όλες τις βασικές καλλιέργειες από την Ουκρανία.
Την ίδια στιγμή, όπως αναφέρει σχετικό δημοσίευμα του πρακτορείου Reuters, η ενεργειακή κρίση που προκλήθηκε από τον πόλεμο, έχει ωθήσει τις τιμές γυαλιού και χαρτιού σε νέα υψηλά, ενώ οι αποκλεισμοί λόγω Covid-19 στην Κίνα εμποδίζουν τη δυνατότητα των εταιρειών να αποκτήσουν ορισμένα εξαρτήματα συσκευασιών.
Σε λειτουργία διατήρησης κρίσεων σε ό,τι αφορά τις προμήθειες
«Βρισκόμαστε σε λειτουργία διαχείρισης κρίσεων σε ό,τι αφορά σε αυτά τα ζητήματα προμήθειας», ανέφερε σε συνέντευξη στο Reuters ο Εμανουέλ Γκισάρ, γενικός γραμματέας της Γαλλικής ένωσης καλλυντικών FEBEA.
Η εταιρεία συμβούλων Bain & Company υπολογίζει ότι οι υψηλότερες τιμές για τη συσκευασία, την ενέργεια και τις πρώτες ύλες έχουν οδηγήσει σε αύξηση του κόστους παραγωγής στη βιομηχανία καλλυντικών κατά 25%-30%, θέτοντας μια πρόκληση για τους μαζικούς παραγωγούς καλλυντικών, αν και η ζήτηση για προϊόντα προσωπικής φροντίδας παραμένει ισχυρή.
Η ιταλική ICR αναμένει ότι οι πωλήσεις αυτό το έτος θα υπερβούν τα επίπεδα προ Covid-19, ωστόσο οι οίκοι πολυτελείας Bulgari και Salvatore Ferragamo παλεύουν με μια αύξηση ύψους 30% στο κόστος του αλκοόλ, πέραν της αύξησης 10% στο κόστος γυαλιού και χαρτιού.
Οι πωλήσεις προϊόντων ομορφιάς παγκοσμίως εμφανίζονται να υπερβαίνουν το επίπεδο των 538 δισεκατομμυρίων δολαρίων για το 2019 φέτος, από 518 δισεκατομμύρια δολάρια το 2021 και 458 δισεκατομμύρια δολάρια το 2020, έδειξε μια έκθεση του McKinsey.
Οι προκλήσεις για τις μικρομεσαίες επιχειρήσεις
Ενώ οι κολοσσοί στον χώρο της ομορφιάς, με υψηλά κέρδη έχουν μεγαλύτερη οικονομική ευελιξία για να αντιμετωπίσουν τις παρούσες προκλήσεις – για παράδειγμα, το τμήμα πολυτελείας της L’Oreal, το οποίο πωλεί Giorgio Armani, Valentino κι άλλα επώνυμα brands μακιγιάζ και αρωμάτων, έχει ένα λειτουργικό περιθώριο 22,8% -, η πρόκληση είναι ιδιαίτερα έντονη για τις μικρομεσαίες επιχειρήσεις στην Ευρώπη.
«Αντιμετωπίζουμε ελλείψεις, αλλά και αυξήσεις τιμών σε κάθε βήμα: από αποστάγματα και αλκοόλ έως γυαλί και χαρτί – ακόμη και για αντλίες ψεκασμού και πλαστικά Surlyn που χρησιμοποιούνται για καπάκια», δήλωσε ο Μάρκο Βιντάλ, CEO του κατασκευαστή αρωμάτων Mavive, ιδιοκτήτη της μάρκας Merchant of Venice.
«Είναι καταστροφή και δεν μπορείς να βρεις γυαλί», ανέφερε η Alba Chiara De Vitis, ιδρύτρια της Alchemia Essenze από τη Φλωρεντία, της οποίας τα αρώματα πωλούνται για έως 180 ευρώ (196 δολάρια) το μπουκάλι.
Οι ευρωπαϊκές εταιρείες καλλυντικών, οι οποίες εξήγαν 22,6 δισεκατομμύρια ευρώ (24,6 δισεκατομμύρια δολάρια) αγαθών το 2020, σύμφωνα με την ένωση βιομηχανιών Cosmetics Europe, βρήκαν ανταγωνιστική ζήτηση για υλικά συσκευασίας μετά την πανδημία του κορονοϊού, η οποία ενίσχυσε το ηλεκτρονικό εμπόριο.
Οι παραγωγοί γυαλιού, από την πλευρά τους, έχουν αγωνιστεί να αντιμετωπίσουν τη ζήτηση για φιαλίδια εμβολίων, έπειτα από μείωση της παραγωγής στα πρώτα στάδια της πανδημίας, σβήνοντας τους φούρνους στην Ιταλία για πρώτη φορά εδώ και δεκαετίες.
Ο ρόλος του φυσικού αερίου στον τομέα των καλλυντικών
Τώρα, οι τιμές του φυσικού αερίου επιδεινώνουν τα προβλήματα και για τις δύο βιομηχανίες, αναγκάζοντας τις μονάδες χαρτοποιίας στην Ιταλία να διακόψουν προσωρινά την παραγωγή για να επαναδιαπραγματευτούν τις τιμές πώλησης.
Ο διπλασιασμός του κόστους χαρτιού που χρησιμοποιεί για να κατασκευάσει δύσκαμπτα κουτιά πολυτελείας για πελάτες όπως οι Dolce & Gabbana, Ferragamo και Givenchy, έχει οδηγήσει τον όμιλο Isem της Ιταλίας να αυξήσει την τιμή των προϊόντων του μεταξύ 10% και 40%, δήλωσε ο CEO Φραντσέσκο Πιτούτσι στο Reuters.
Η ιταλική κατασκευάστρια γυαλιού Μπορμιόλι Λουίτζι, η οποία κατασκευάζει μπουκάλια για αρώματα και καλλυντικά με ετήσια έσοδα 480 εκατομμύρια ευρώ, αναμένει πρόσθετα έξοδα ύψους 80 εκατ. ευρώ για ενέργεια αυτό το έτος, τα μισά από τα οποία θα επιβαρύνουν το τμήμα ομορφιάς, οι πελάτες του οποίου περιλαμβάνουν τις γαλλικές μάρκες Chanel και Dior, ανέφερε η επικεφαλής αρωματικών ουσιών Σιμόν Μπαράτα στο Reuters.