THEPOWERGAME

Σημαντικές καθυστερήσεις στα βαγόνια σιτηρών καταγράφονται στους σιδηροδρόμους της Ουκρανίας, με τους εμπόρους να αναζητούν εναλλακτικές λύσεις, αφού ο πόλεμος που μαίνεται στην χώρα έχει αποκλείσει λιμάνια της Μαύρης Θάλασσας, δήλωσε σήμερα το APK-Inform, όπως μεταδίδει το Reuters.
Ειδικότερα, η Ουκρανία ήταν ο τέταρτος μεγαλύτερος εξαγωγέας σιτηρών στον κόσμο την περίοδο 2020/21, σύμφωνα με τα στοιχεία του Διεθνούς Συμβουλίου Σιτηρών, με τα περισσότερα από τα εμπορεύματά της να αποστέλλονται μέσω της Μαύρης Θάλασσας. Ο πόλεμος ανέτρεψε τα μέχρι πρότινος δεδομένα και οδήγησε τους εμπόρους να στραφούν στη μεταφορά σιτηρών… σιδηροδρομικώς.
Σύμφωνα με το APK-Inform οι ουκρανικοί σιδηρόδρομοι άνοιξαν 12 τερματικούς σταθμούς για τους εμπόρους, αλλά τα βαγόνια έχουν συσσωρευτεί και οι σιδηρόδρομοι θα χρειαστούν δύο ή τρεις εβδομάδες για να τα επεξεργαστούν και να πραγματοποιήσουν τις αποστολές.
«Οι έμποροι συνεχίζουν να αναζητούν τη δυνατότητα αναπροσανατολισμού των εξαγωγών προς την ΕΕ σιδηροδρομικώς ή μέσω ρουμανικών λιμανιών, αλλά τα βασικά εμπόδια παραμένουν η περιορισμένη δυνατότητα εφοδιασμού και το υψηλό κόστος της», αναφέρει.
Το κόστος παράδοσης ουκρανικών σιτηρών στο ρουμανικό λιμάνι της Κωνστάντζας ήταν 120-150 ευρώ ανά τόνο. Πριν από τον πόλεμο, οι έμποροι πλήρωναν περίπου 35 ευρώ για τη μεταφορά σιτηρών στα λιμάνια της Μαύρης Θάλασσας της Ουκρανίας.
Αναλυτές δήλωσαν ότι η Ουκρανία, η οποία είχε εξάγει 43 εκατ. τόνους σιτηρών από τον Ιούλιο μέχρι την εισβολή στα τέλη Φεβρουαρίου, θα μπορούσε να εξάγει μόνο περίπου 1 εκατ. τόνους τους επόμενους τρεις μήνες, λόγω των δυσκολιών που δημιούργησε ο πόλεμος.
Εν τω μεταξύ, πριν από τον πόλεμο, η κυβέρνηση προέβλεπε ότι οι εξαγωγές σιτηρών θα μπορούσαν να φθάσουν τα 65 εκατ. τόνους για αυτήν την περίοδο.