THEPOWERGAME
Στις κάλπες προσέρχονται σήμερα Κυριακή οι Ελβετοί σε ένα ιστορικό δημοψήφισμα.
Ο λόγος; Οι ψηφοφόροι θα αποφασίσουν εάν η χώρα τους θα γίνει η πρώτη στον κόσμο που θα απαγορεύσει τα πειράματα σε ζώα. Το δημοψήφισμα εξετάζει επίσης την αυστηροποίηση των ελέγχων στη διαφήμιση τσιγάρων.
Οι υπεύθυνοι της εκστρατείας υπέρ της απαγόρευσης όλων των πειραμάτων σε ποντίκια και άλλα ζώα συγκέντρωσαν αρκετές υπογραφές για τη διεξαγωγή ψηφοφορίας βάσει του ελβετικού συστήματος άμεσης δημοκρατίας, προκαλώντας έντονες αντιδράσεις από τον ισχυρό φαρμακευτικό τομέα της χώρας.
Η ελβετική φαρμακοβιομηχανία, που περιλαμβάνει τους κολοσσούς Roche και Novartis, υπογραμμίζει ότι απαιτείται τέτοιου είδους έρευνα για την ανάπτυξη νέων φαρμάκων.
Οι υπέρμαχοι της απαγόρευσης των πειραμάτων σε ζώα — τα οποία σύμφωνα με κυβερνητικά στοιχεία προκάλεσαν τον θάνατο περισσότερων από 500.000 ζώων σε ελβετικά εργαστήρια το 2020 — υποστηρίζουν ότι η συγκεκριμένη πρακτική είναι ηθικά εσφαλμένη και αχρείαστη.
Σύμφωνα με τις τελευταίες δημοσκοπήσεις το 68% των ερωτηθέντων αντιτίθεται στην προτεινόμενη απαγόρευση, υποδηλώνοντας ότι είναι απίθανο να εγκριθεί.
Η πρόταση για περαιτέρω περιορισμό της διαφήμισης τσιγάρων φαίνεται πιθανό να εγκριθεί, με το 63% των ερωτηθέντων σε δημοσκόπηση να τάσσεται υπέρ της.
Το αποτέλεσμα του δημοψηφίσματος θα είναι δεσμευτικό για την κυβέρνηση, η οποία θα πρέπει στη συνέχεια να αποφασίσει πώς θα εφαρμοστούν οι προτάσεις.
Η εκστρατεία κατά των προϊόντων καπνού, η οποία χρειάζεται υποστήριξη από την πλειονότητα των καντονιών και τον ψηφοφόρων για να εγκριθεί, θέλει να επεκτείνει τους ισχύοντες περιορισμούς στη διαφήμιση προκειμένου να περιλαμβάνουν τις διαφημίσεις οπουδήποτε μπορούν να τις δουν οι νέοι.
Κάτι τέτοιο θα σήμαινε την απαγόρευση διαφήμισης σε εφημερίδες, κινηματογράφους, διαδίκτυο, εκδηλώσεις και πινακίδες. Οι υποστηρικτές αναφέρουν ότι τέτοιες διαφημίσεις ενθαρρύνουν το κάπνισμα στους νέους.
Η κυβέρνηση υποστηρίζει ότι η προτεινόμενη απαγόρευση «πηγαίνει πολύ μακριά» και έχει καταλήξει σε αντιπροτάσεις που περιλαμβάνουν περαιτέρω περιορισμούς, επιτρέποντας όμως τις διαφημίσεις σε εφημερίδες, καταστήματα και στο διαδίκτυο.