Γ.Δ.
1401.58 +0,28%
ACAG
-0,37%
5.35
BOCHGR
-0,46%
4.36
CENER
+1,94%
8.4
CNLCAP
0,00%
7.25
DIMAND
-1,20%
8.2
NOVAL
+1,54%
2.31
OPTIMA
-0,31%
12.72
TITC
+1,48%
37.65
ΑΑΑΚ
0,00%
4.48
ΑΒΑΞ
+1,31%
1.396
ΑΒΕ
+1,32%
0.46
ΑΔΜΗΕ
-0,21%
2.345
ΑΚΡΙΤ
0,00%
0.685
ΑΛΜΥ
0,00%
3.66
ΑΛΦΑ
-2,05%
1.5305
ΑΝΔΡΟ
-0,62%
6.38
ΑΡΑΙΓ
+1,43%
9.58
ΑΣΚΟ
-0,39%
2.53
ΑΣΤΑΚ
-0,29%
6.88
ΑΤΕΚ
0,00%
0.426
ΑΤΡΑΣΤ
-0,23%
8.74
ΑΤΤ
+4,07%
0.614
ΑΤΤΙΚΑ
+1,40%
2.17
ΒΙΟ
+0,39%
5.19
ΒΙΟΚΑ
+0,86%
1.755
ΒΙΟΣΚ
-0,73%
1.365
ΒΙΟΤ
0,00%
0.294
ΒΙΣ
0,00%
0.144
ΒΟΣΥΣ
0,00%
2.04
ΓΕΒΚΑ
+1,15%
1.315
ΓΕΚΤΕΡΝΑ
+1,82%
17.9
ΔΑΑ
+0,13%
7.99
ΔΑΙΟΣ
-1,64%
3.6
ΔΕΗ
-0,85%
11.65
ΔΟΜΙΚ
-1,82%
2.7
ΔΟΥΡΟ
0,00%
0.25
ΔΡΟΜΕ
-2,03%
0.29
ΕΒΡΟΦ
+2,17%
1.41
ΕΕΕ
+1,93%
33.74
ΕΚΤΕΡ
+1,54%
1.446
ΕΛΒΕ
0,00%
4.66
ΕΛΙΝ
+0,51%
1.98
ΕΛΛ
-1,87%
13.1
ΕΛΛΑΚΤΩΡ
+0,74%
1.632
ΕΛΠΕ
-1,84%
6.675
ΕΛΣΤΡ
+1,49%
2.05
ΕΛΤΟΝ
+2,80%
1.838
ΕΛΧΑ
0,00%
1.8
ΕΠΙΛΚ
0,00%
0.132
ΕΣΥΜΒ
0,00%
1.13
ΕΤΕ
-1,59%
6.924
ΕΥΑΠΣ
+0,32%
3.14
ΕΥΔΑΠ
0,00%
5.75
ΕΥΡΩΒ
-0,20%
2.036
ΕΧΑΕ
-0,23%
4.3
ΙΑΤΡ
+0,98%
1.54
ΙΚΤΙΝ
-0,65%
0.3055
ΙΛΥΔΑ
-0,29%
1.74
ΙΝΚΑΤ
+1,28%
4.75
ΙΝΛΙΦ
-0,23%
4.28
ΙΝΛΟΤ
+1,14%
0.89
ΙΝΤΕΚ
+0,53%
5.67
ΙΝΤΕΡΚΟ
0,00%
2.46
ΙΝΤΕΤ
-4,04%
0.974
ΙΝΤΚΑ
+1,15%
2.65
ΚΑΡΕΛ
0,00%
336
ΚΕΚΡ
0,00%
1.17
ΚΕΠΕΝ
0,00%
2.22
ΚΛΜ
-2,03%
1.45
ΚΟΡΔΕ
+3,80%
0.41
ΚΟΥΑΛ
+0,99%
1.02
ΚΟΥΕΣ
-0,72%
5.52
ΚΡΙ
-0,35%
14.3
ΚΤΗΛΑ
0,00%
1.7
ΚΥΡΙΟ
+0,22%
0.924
ΛΑΒΙ
-0,96%
0.719
ΛΑΜΔΑ
-0,14%
7.27
ΛΑΜΨΑ
0,00%
37.4
ΛΑΝΑΚ
-3,53%
0.82
ΛΕΒΚ
0,00%
0.256
ΛΕΒΠ
0,00%
0.34
ΛΟΓΟΣ
0,00%
1.25
ΛΟΥΛΗ
-0,37%
2.73
ΜΑΘΙΟ
-8,62%
0.594
ΜΕΒΑ
0,00%
3.62
ΜΕΝΤΙ
+0,50%
2.02
ΜΕΡΚΟ
0,00%
41
ΜΙΓ
-1,82%
2.97
ΜΙΝ
0,00%
0.51
ΜΛΣ
0,00%
0.57
ΜΟΗ
-0,62%
19.2
ΜΟΝΤΑ
-1,32%
3.75
ΜΟΤΟ
-0,61%
2.45
ΜΟΥΖΚ
0,00%
0.65
ΜΠΕΛΑ
+1,90%
24.66
ΜΠΛΕΚΕΔΡΟΣ
+0,27%
3.7
ΜΠΡΙΚ
-0,48%
2.08
ΜΠΤΚ
0,00%
0.62
ΜΥΤΙΛ
+0,96%
31.7
ΝΑΚΑΣ
0,00%
2.92
ΝΑΥΠ
0,00%
0.83
ΞΥΛΚ
+0,79%
0.256
ΞΥΛΠ
0,00%
0.398
ΟΛΘ
+0,48%
20.9
ΟΛΠ
-0,50%
29.85
ΟΛΥΜΠ
-2,17%
2.25
ΟΠΑΠ
+3,27%
15.8
ΟΡΙΛΙΝΑ
-0,13%
0.79
ΟΤΕ
+1,33%
15.21
ΟΤΟΕΛ
-1,37%
10.1
ΠΑΙΡ
-2,26%
0.952
ΠΑΠ
+2,15%
2.38
ΠΕΙΡ
-1,13%
3.589
ΠΕΡΦ
+1,89%
5.38
ΠΕΤΡΟ
+1,03%
7.86
ΠΛΑΘ
-0,13%
3.96
ΠΛΑΚΡ
0,00%
13.9
ΠΡΔ
0,00%
0.25
ΠΡΕΜΙΑ
+0,17%
1.174
ΠΡΟΝΤΕΑ
0,00%
6.2
ΠΡΟΦ
+0,59%
5.13
ΡΕΒΟΙΛ
+0,95%
1.595
ΣΑΡ
-0,92%
10.72
ΣΑΡΑΝ
0,00%
1.07
ΣΑΤΟΚ
0,00%
0.028
ΣΕΝΤΡ
-1,21%
0.327
ΣΙΔΜΑ
-0,33%
1.525
ΣΠΕΙΣ
+0,71%
5.64
ΣΠΙ
+2,78%
0.518
ΣΠΥΡ
0,00%
0.127
ΤΕΝΕΡΓ
-0,05%
19.8
ΤΖΚΑ
+0,71%
1.42
ΤΡΑΣΤΟΡ
0,00%
1.06
ΤΡΕΣΤΑΤΕΣ
0,00%
1.62
ΥΑΛΚΟ
0,00%
0.162
ΦΙΕΡ
0,00%
0.359
ΦΛΕΞΟ
0,00%
8
ΦΡΙΓΟ
-3,64%
0.212
ΦΡΛΚ
-0,56%
3.55
ΧΑΙΔΕ
-8,20%
0.56

ΗΠΑ: 5 δισ. δολάρια για σταθμούς φόρτισης ηλεκτρικών οχημάτων

Η κυβέρνηση Μπάιντεν παρουσίασε χθες το σχέδιο της για τη διάθεση περίπου 5 δισεκατομμυρίων δολαρίων μέσα σε μία πενταετία σχετικά με την κατασκευή χιλιάδων σταθμών φόρτισης ηλεκτρικών οχημάτων.

Το Κογκρέσο ενέκρινε τη χρηματοδότηση αυτή προς αμερικανικές πολιτείες στο πλαίσιο του νομοσχεδίου αναβάθμισης των υποδομών ύψους ενός τρισεκατομμυρίου δολαρίων τον περασμένο Νοέμβριο.

Ο Λευκός Οίκος επιθυμεί να παρακινήσει τους Αμερικανούς να εγκαταλείψουν τα βενζινοκίνητα αυτοκίνητα παρά το γεγονός ότι οι προσπάθειες διασφάλισης ουσιαστικής επιπρόσθετης χρηματοδότησης για τα ηλεκτρικά οχήματα έχουν παραμείνει στάσιμες στο Κογκρέσο.

Η αμερικανική κυβέρνηση θα διαθέσει 615 εκατομμύρια δολάρια μέσα στο 2022, αλλά οι πολιτείες των ΗΠΑ θα πρέπει πρώτα να καταθέσουν τις προτάσεις τους προκειμένου να κερδίσουν μία ομοσπονδιακή έγκριση.

«Δεν θα υπαγορεύσουμε στις πολιτείες πως θα το κάνουν αυτό, αλλά χρειαζόμαστε να διασφαλίσουμε ότι γίνεται στο πλαίσιο βασικών κανόνων», δήλωσε σε μία συνέντευξη Τύπου ο υπουργός Μεταφορών των ΗΠΑ Πιτ Μπούτιτζετζ.

Ο Μπούτιτζετζ δήλωσε στο Reuters ότι οι ΗΠΑ αντιμετωπίζουν διαφορετικές προκλήσεις σχετικά με το δίκτυο φόρτισης των ηλεκτρικών οχημάτων σε αγροτικές και αστικές περιοχές.

«Θα υπάρξουν προσαρμογές και αυτός είναι ακριβώς ο λόγος που πρέπει οι πολιτείες να έρθουν σε εμάς με προτάσεις και όχι με τον οποιονδήποτε άλλον τρόπο», είπε ο υπουργός.

Από το 2030 ο Μπάιντεν επιθυμεί το 50% όλων των νέων οχημάτων που θα πωλούνται να είναι ηλεκτροκίνητα ή υβριδικά με 500.000 νέους σταθμούς φόρτισης ηλεκτροκίνητων οχημάτων. Ο Αμερικανός πρόεδρος δεν υιοθετεί τη σταδιακή κατάργηση των πωλήσεων νέων βενζινοκίνητων οχημάτων από το 2030.

Σύμφωνα με τις οδηγίες της κυβέρνησης Μπάιντεν, οι πολιτείες πρέπει να δώσουν προτεραιότητα σε επενδύσεις στο οδικό δίκτυο που τις συνδέει.

Οι αμερικανικές πολιτείες θα πρέπει να χρηματοδοτήσουν την κατασκευή φορτιστών συνεχούς ρεύματος ταχείας φόρτισης. Οι σταθμοί θα πρέπει να διαθέτουν υποδοχές για την ταυτόχρονη φόρτιση τουλάχιστον τεσσάρων ηλεκτροκίνητων οχημάτων.

H εγκατάσταση των υποδομών φόρτισης θα πρέπει να γίνεται σε απόσταση 80 χιλιομέτρων στο οδικό δίκτυο μεταξύ των πολιτειών και σε απόσταση 1,6 χιλιομέτρων από τις εθνικές οδούς.

Οι ομοσπονδιακές χρηματοδοτήσεις θα καλύπτουν το 80% του κόστους της εγκατάστασης φόρτισης των ηλεκτροκίνητων οχημάτων με ιδιωτικές και πολιτειακές χρηματοδοτήσεις να συμπληρώνουν το υπόλοιπο ποσό.

Διάθεση πιστώσεων σε ποσοστό 30% για τα ηλεκτρικά οχήματα

Ο Λευκός Οίκος υποστηρίζει νομοθεσία που παραμένει στάσιμη στο Κογκρέσο για την αύξηση της φοροαπαλλαγής των 7.500 δολαρίων που ισχύει σήμερα για την αγορά ηλεκτροκίνητων οχημάτων σε άνω των 12.500 δολαρίων για τα οχήματα που κατασκευάζονται από εργαζόμενους που είναι μέλη σε αμερικανικά σωματεία, ενώ οι φοροαπαλλαγές θα ξεπερνούν τα 4.000 δολάρια για τα μεταχειρισμένα ηλεκτρικά οχήματα.

Το νομοσχέδιο προβλέπει τη διάθεση πιστώσεων σε ποσοστό 30% για τα ηλεκτρικά οχήματα, δαπάνες 3,5 δισεκατομμυρίων δολαρίων για την μετατροπή συμβατικών εγκαταστάσεων της αμερικανικής αυτοκινητοβιομηχανίας, σε εγκαταστάσεις παραγωγής ηλεκτρικών οχημάτων, αλλά και δαπάνες 9 δισεκατομμυρίων δολαρίων για τα Ταχυδρομεία των ΗΠΑ και την ομοσπονδιακή κυβέρνηση προκειμένου να αγοράσουν ηλεκτροκίνητα οχήματα, αλλά και σταθμούς φόρτισης.

Η Τζένιφερ Γκράνχολμ, υπουργός Ενέργειας των ΗΠΑ, δήλωσε στο Reuters ότι η κυβέρνηση επιθυμεί «να προσελκύσει περισσότερες εταιρίες φόρτισης σε αρχικό επίπεδο».

Σε ερώτηση σχετική με την ανησυχία μερικών μελών του Κογκρέσου για τις υψηλές τιμές καυσίμων, η Γκράνχολμ απάντησε «μεσοπρόθεσμα η στροφή προς τα ηλεκτρικά οχήματα θα μας απομακρύνει από την αστάθεια των στερεών καυσίμων… Δεν θα είμαστε όμηροι ούτε της ηλιακής ενέργειας».

Google News icon
Ακολουθήστε το Powergame.gr στο Google News για άμεση και έγκυρη οικονομική ενημέρωση!