THEPOWERGAME
Η Ευρωπαϊκή Ένωση σχεδιάζει να σκληρύνει τη στάση της ως προς τη μέτρηση των εκπομπών διοξειδίου του άνθρακα από υβριδικά αυτοκίνητα, δήλωσαν δύο πηγές που γνωρίζουν το θέμα στο Reuters, μετά την κριτική ότι οι τρέχοντες έλεγχοι αποδίδουν αποτελέσματα έως και τέσσερις φορές χαμηλότερα από τις πραγματικές παγκόσμιες εκπομπές.
Η νέα μεθοδολογία θα μπορούσε να σημαίνει ότι ορισμένες αυτοκινητοβιομηχανίες, οι οποίες το 2021 πούλησαν σχεδόν τόσα plug-in υβριδικά στην Ευρώπη, όσα ηλεκτρικά οχήματα με μπαταρία (BEV), θα πρέπει να πουλήσουν περισσότερα BEV προκειμένου να επιτύχουν τους στόχους της ΕΕ για τις εκπομπές και να αποφύγουν σημαντικά πρόστιμα.
Οι αναθεωρημένοι έλεγχοι είναι πιθανό να εφαρμοστούν από το 2025 περίπου, ανέφεραν οι πηγές.
Δεδομένα από μετρητές κατανάλωσης καυσίμου – που σύμφωνα με τη νομοθεσία της ΕΕ πρέπει να ενσωματωθούν σε νέα αυτοκίνητα από το 2021 – θα ενσωματωθούν στους ελέγχους, είπαν. Αυτό θα δείξει μια πιο ρεαλιστική εικόνα για το πόσο τα υβριδικά αυτοκίνητα εξακολουθούν να βασίζονται στον κινητήρα εσωτερικής καύσης έναντι της ηλεκτρικής μπαταρίας.
“Ο παράγοντας χρησιμότητας θα αλλάξει”, δήλωσε στο Reuters ο Petr Dolejsi, διευθυντής βιώσιμων μεταφορών της Ευρωπαϊκής Ένωσης Κατασκευαστών Αυτοκινήτων (ACEA), αναφερόμενος στη μέση εκτίμηση για το πόσο μακριά μπορεί να φτάσει ένα υβριδικό σε ηλεκτρική λειτουργία.
«Ξεκινάμε να συλλέγουμε τα δεδομένα από τα οχήματα… είναι μια συνεχής διαδικασία».
Αξιωματούχος της Ευρωπαϊκής Επιτροπής δήλωσε ότι μια τροποποίηση στους κανόνες εφαρμογής της Euro 6 για τις εκπομπές ρύπων που αναθεωρεί την προσέγγιση ελέγχων – που ονομάζεται Worldwide Light Vehicles Testing Procedure (WLTP) – για τον προσδιορισμό των παραγόντων χρησιμότητας με βάση τα δεδομένα της πραγματικής ζωής από τους μετρητές κατανάλωσης καυσίμου ήταν υπό συζήτηση, αλλά δεν ήταν σε θέση να δώσει περισσότερες λεπτομέρειες.
Η τροπολογία θα συζητηθεί στη συνέχεια από την Ομάδα Εργασίας Μηχανοκίνητων Οχημάτων, αποτελούμενη από ενδιαφερόμενα μέρη από τη βιομηχανία, κυβερνητικούς και τις ενώσεις καταναλωτών, στις 9 Φεβρουαρίου, είπε ο αξιωματούχος, με απόφαση να αναμένεται φέτος.
Η αλλαγή της δοκιμής ώστε να αντικατοπτρίζει καλύτερα τις εκπομπές του πραγματικού κόσμου υποστηρίζει την αυξανόμενη συναίνεση μεταξύ περιβαλλοντικών ομάδων και ρυθμιστικών αρχών ότι τα plug-in υβριδικά δεν είναι τόσο “πράσινα” όσο πιστεύαμε κάποτε και δεν θα πρέπει να αντιμετωπίζονται εξίσου με τα ηλεκτρικά οχήματα με μπαταρία κατά τη χάραξη πολιτικής για την ενθάρρυνση της ηλεκτροκίνησης.