THEPOWERGAME
Στις συγκρίσεις ανάμεσα στις ΗΠΑ και την Ευρώπη, η απέναντι όχθη του Ατλαντικού κέρδιζε τις εντυπώσεις για την ταχύτητα και αμεσότητα στην ενσωμάτωση νέων τεχνολογιών.
Ωστόσο, η προσαρμογή των αεροπορικών εταιρειών στα δίκτυα 5G των ΗΠΑ συναντά μεγάλα εμπόδια, προκαλώντας αναταραχή στις αεροπορικές εταιρείες και οδηγώντας στην ακύρωση πτήσεων. Παρά το λανσάρισμα νέων δικτύων κινητής τηλεφωνίας 5ης γενιάς (5G) αυτήν την εβδομάδα στις ΗΠΑ, οι εταιρείες τηλεπικοινωνιών ανέβαλαν την ενεργοποίηση τους κοντά σε αεροδρόμια ύστερα από παράκληση του αμερικανικού υπουργείου Μεταφορών. Αντίδραση υπήρξε, ωστόσο, από την ένωση τηλεπικοινωνιών στις ΗΠΑ (CTIA), κατηγορώντας τον αεροπορικό κλάδο για παραπληροφόρηση σχετικά με τα δίκτυα 5G και την ασφάλεια των αερομεταφορών.
Στο αντίποδα, ο αεροπορικός κλάδος στην Ευρώπη δεν φαίνεται να συναντά δυσκολίες προσαρμογής στην τεχνολογία των δικτυών (5G). «Επί του παρόντος, ο Ευρωπαϊκός Οργανισμός Ασφάλειας της Αεροπορίας (EASA) δεν έχει λάβει γνώση για περιστατικά που να έχουν προκληθεί από παρεμβολές των δικτύων5G», ανέφερε ο οργανισμός μέσα στην εβδομάδα, απευθυνόμενος στο αμερικανικό ειδησεογραφικό δίκτυο CNN.
Ανάλογη αντιμετώπιση υπάρχει στη Μεγάλη Βρετανία, όπου η αρμόδια αρχή πολιτικής αεροπορίας εξέδωσε ανακοίνωση όπου αναφέρεται πως «δεν έχουν υπάρξει επιβεβαιωμένες παρεμβολές από δίκτυα 5G που να προκάλεσαν τη δυσλειτουργία αεροσκαφών ή μια ανεπιθύμητη συμπεριφορά».
Οι αεροπορικές εταιρείες στις ΗΠΑ έχουν προειδοποιήσει για τις καταστροφικές συνέπειες που μπορεί να υπάρξουν στον κλάδο και γενικότερα την οικονομία εάν τα δίκτυα 5Gτεθούν σε λειτουργία δίχως τις απαραίτητες δικλείδες ασφαλείας. Όπως επισημαίνεται από το CNN και τους Financial Times υπάρχει μεγάλη ανησυχία μήπως υπάρξουν παρεμβολές στα αλτίμετρα ραντάρ -τα οποία πληροφορούν τους πιλότους για την απόσταση των αεροπλάνων από το έδαφος-από τις κεραίες των δικτύων 5Gπου βρίσκονται κοντά στα αεροδρόμια. Τα αλτίμετρα ραντάρ είναι ιδιαίτερα χρήσιμα σε αντίξοες καιρικές συνθήκες, ιδιαίτερα κατά την προσγείωση.
Βασικό πρόβλημα είναι πως η συχνότητα των δικτύων 5G φαίνεται να κινείται σε ανάλογο εύρος με εκείνη των ηλεκτρονικών συστημάτων που χρησιμοποιούνται από τα αεροπλάνα. Ειδικά η United Airlines είναι προβληματισμένη με τη λειτουργία των αλτίμετρων που είναι ενσωματωμένα στα 787, 777 και 737 της Boeing. Σε ανάλογο μήκος κύματος, ξένες αεροπορικές εταιρείες με δρομολόγια στις ΗΠΑ –όπως η British Airways, Cathay Pacific και Korean Air- απέφυγαν να χρησιμοποιήσουν Boeing 777 σε ορισμένα αεροδρόμια.
Στελέχη των αεροπορικών εταιρειών ήταν ιδιαίτερα ανήσυχα αυτήν την εβδομάδα. Σε επιστολή προς την Ομοσπονδιακή Διοίκηση Αεροπορίας (FAA) και την Ομοσπονδιακή Επιτροπή Επικοινωνιών (FCC) προειδοποίησαν πως «πολλά σύγχρονα συστήματα ασφαλείας σε αεροσκάφη δεν θα μπορούν να ανταποκριθούν», τονίζοντας πως το πρόβλημα είναι πολύ χειρότερο από αρχικές εκτιμήσεις.
Οι εταιρείες τηλεπικοινωνιών υποστηρίζουν τα 5G
Ενώ, λοιπόν, νέα δίκτυα 5G τέθηκαν σε λειτουργία στις ΗΠΑ αυτήν την εβδομάδα, οι εταιρείες τηλεπικοινωνιών ΑΤ&Τ και Verizon εθελοντικά ελάττωσαν την εμβέλεια της νέας τεχνολογίας μετάδοσης δεδομένων σε περιοχές όπου υπάρχουν αεροδρόμια. Αν και οι γενικότεροι φόβοι υπαναχώρησαν στο μεγαλύτερο μέρος, ορισμένες αεροπορικές εταιρείες ακύρωσαν δρομολόγια.
Βέβαια, η FAA έχει ήδη εκδώσει από τις 7 Ιανουαρίου εντολή για τη δημιουργία ουδέτερων ζωνών, χωρίς τη λειτουργία των πομπών 5G, γύρω από 50 αεροδρόμια για ένα εξάμηνο. Αυτή η πρόβλεψη ισχύει για τη Νέα Υόρκη, το Σικάγο, το Ντάλας και το Λος Άντζελες.
Παρόλα αυτά, ο κλάδος των τηλεπικοινωνιών των ΗΠΑ επιμένει πως δεν διατρέχει κίνδυνος ασφάλειας από τα δίκτυα 5Gπου έχουν υιοθετηθεί πλήρως από 40 χώρες χωρίς επιπλοκές. Και όπως δήλωσε η Τζέσικα Ρόζενγουοσελ, επικεφαλής της FCC, «η FAA αξιολογεί τις επιδόσεις των ατλίμετρων σε ένα περιβάλλον 5Gπροκειμένου να μην υπάρχει καμία ανησυχία. Είναι σημαντικό η FAA να ολοκληρώσει αυτή τη διαδικασία με μέριμνα και ταχύτητα».