Γ.Δ.
1406.75 +0,37%
ACAG
-0,37%
5.33
BOCHGR
+1,83%
4.44
CENER
0,00%
8.4
CNLCAP
0,00%
7.25
DIMAND
+1,10%
8.29
NOVAL
-1,52%
2.275
OPTIMA
+0,94%
12.84
TITC
+0,53%
37.85
ΑΑΑΚ
0,00%
4.48
ΑΒΑΞ
-1,58%
1.374
ΑΒΕ
-0,22%
0.459
ΑΔΜΗΕ
-0,43%
2.335
ΑΚΡΙΤ
+1,46%
0.695
ΑΛΜΥ
-1,37%
3.61
ΑΛΦΑ
+0,07%
1.5315
ΑΝΔΡΟ
+0,31%
6.4
ΑΡΑΙΓ
+1,04%
9.68
ΑΣΚΟ
+2,77%
2.6
ΑΣΤΑΚ
+2,03%
7.02
ΑΤΕΚ
0,00%
0.426
ΑΤΡΑΣΤ
+0,46%
8.78
ΑΤΤ
-1,63%
0.604
ΑΤΤΙΚΑ
-0,46%
2.16
ΒΙΟ
+0,96%
5.24
ΒΙΟΚΑ
+1,71%
1.785
ΒΙΟΣΚ
+1,10%
1.38
ΒΙΟΤ
0,00%
0.294
ΒΙΣ
0,00%
0.144
ΒΟΣΥΣ
+1,96%
2.08
ΓΕΒΚΑ
-0,76%
1.305
ΓΕΚΤΕΡΝΑ
+1,90%
18.24
ΔΑΑ
-0,03%
7.988
ΔΑΙΟΣ
0,00%
3.6
ΔΕΗ
+0,43%
11.7
ΔΟΜΙΚ
-1,67%
2.655
ΔΟΥΡΟ
0,00%
0.25
ΔΡΟΜΕ
+2,76%
0.298
ΕΒΡΟΦ
-1,77%
1.385
ΕΕΕ
+0,12%
33.78
ΕΚΤΕΡ
+4,15%
1.506
ΕΛΒΕ
0,00%
4.66
ΕΛΙΝ
-0,51%
1.97
ΕΛΛ
0,00%
13.1
ΕΛΛΑΚΤΩΡ
+3,68%
1.692
ΕΛΠΕ
+1,95%
6.805
ΕΛΣΤΡ
-1,46%
2.02
ΕΛΤΟΝ
+1,20%
1.86
ΕΛΧΑ
+1,89%
1.834
ΕΠΙΛΚ
0,00%
0.132
ΕΣΥΜΒ
-1,77%
1.11
ΕΤΕ
-1,27%
6.836
ΕΥΑΠΣ
-0,64%
3.12
ΕΥΔΑΠ
-0,87%
5.7
ΕΥΡΩΒ
+0,34%
2.043
ΕΧΑΕ
+1,05%
4.345
ΙΑΤΡ
+0,32%
1.545
ΙΚΤΙΝ
-1,64%
0.3005
ΙΛΥΔΑ
+5,17%
1.83
ΙΝΚΑΤ
+0,84%
4.79
ΙΝΛΙΦ
+0,93%
4.32
ΙΝΛΟΤ
+5,06%
0.935
ΙΝΤΕΚ
+0,53%
5.7
ΙΝΤΕΡΚΟ
0,00%
2.46
ΙΝΤΕΤ
0,00%
0.974
ΙΝΤΚΑ
+3,96%
2.755
ΚΑΡΕΛ
0,00%
336
ΚΕΚΡ
+2,14%
1.195
ΚΕΠΕΝ
0,00%
2.22
ΚΛΜ
+1,03%
1.465
ΚΟΡΔΕ
+2,44%
0.42
ΚΟΥΑΛ
+4,90%
1.07
ΚΟΥΕΣ
+0,72%
5.56
ΚΡΙ
-0,70%
14.2
ΚΤΗΛΑ
0,00%
1.7
ΚΥΡΙΟ
+1,95%
0.942
ΛΑΒΙ
+0,97%
0.726
ΛΑΜΔΑ
-0,96%
7.2
ΛΑΜΨΑ
0,00%
37.4
ΛΑΝΑΚ
+0,61%
0.825
ΛΕΒΚ
0,00%
0.256
ΛΕΒΠ
0,00%
0.34
ΛΟΓΟΣ
0,00%
1.25
ΛΟΥΛΗ
0,00%
2.73
ΜΑΘΙΟ
-0,34%
0.592
ΜΕΒΑ
+2,21%
3.7
ΜΕΝΤΙ
+0,99%
2.04
ΜΕΡΚΟ
+8,29%
44.4
ΜΙΓ
+2,36%
3.04
ΜΙΝ
0,00%
0.51
ΜΛΣ
0,00%
0.57
ΜΟΗ
+0,94%
19.38
ΜΟΝΤΑ
-1,33%
3.7
ΜΟΤΟ
+4,08%
2.55
ΜΟΥΖΚ
0,00%
0.65
ΜΠΕΛΑ
+0,32%
24.74
ΜΠΛΕΚΕΔΡΟΣ
0,00%
3.7
ΜΠΡΙΚ
0,00%
2.08
ΜΠΤΚ
0,00%
0.62
ΜΥΤΙΛ
-1,32%
31.28
ΝΑΚΑΣ
0,00%
2.92
ΝΑΥΠ
-3,61%
0.8
ΞΥΛΚ
0,00%
0.256
ΞΥΛΠ
0,00%
0.398
ΟΛΘ
+1,91%
21.3
ΟΛΠ
+3,52%
30.9
ΟΛΥΜΠ
+2,22%
2.3
ΟΠΑΠ
-0,44%
15.73
ΟΡΙΛΙΝΑ
-0,13%
0.789
ΟΤΕ
-1,51%
14.98
ΟΤΟΕΛ
0,00%
10.1
ΠΑΙΡ
+3,78%
0.988
ΠΑΠ
-1,26%
2.35
ΠΕΙΡ
-0,14%
3.584
ΠΕΡΦ
+0,37%
5.4
ΠΕΤΡΟ
+0,51%
7.9
ΠΛΑΘ
0,00%
3.96
ΠΛΑΚΡ
+2,88%
14.3
ΠΡΔ
+8,00%
0.27
ΠΡΕΜΙΑ
-0,68%
1.166
ΠΡΟΝΤΕΑ
0,00%
6.2
ΠΡΟΦ
-0,58%
5.1
ΡΕΒΟΙΛ
-1,57%
1.57
ΣΑΡ
+0,37%
10.76
ΣΑΡΑΝ
0,00%
1.07
ΣΑΤΟΚ
0,00%
0.028
ΣΕΝΤΡ
-0,31%
0.326
ΣΙΔΜΑ
-0,98%
1.51
ΣΠΕΙΣ
0,00%
5.64
ΣΠΙ
-1,93%
0.508
ΣΠΥΡ
0,00%
0.127
ΤΕΝΕΡΓ
0,00%
19.8
ΤΖΚΑ
+1,41%
1.44
ΤΡΑΣΤΟΡ
0,00%
1.06
ΤΡΕΣΤΑΤΕΣ
0,00%
1.62
ΥΑΛΚΟ
0,00%
0.162
ΦΙΕΡ
0,00%
0.359
ΦΛΕΞΟ
+3,13%
8.25
ΦΡΙΓΟ
-1,89%
0.208
ΦΡΛΚ
+3,10%
3.66
ΧΑΙΔΕ
0,00%
0.56

Η Lufthansa, η Ryanair, η Κομισιόν και τα slots των αεροδρομίων

Έριδα έχει ξεσπάσει μεταξύ αεροπορικών εταιρειών Lufthansa και Ryanair και της Lufthansa με την Κομισιόν, σχετικά με την απόφαση της τελευταίας να αυξήσει τις χρονικές προϋποθέσεις χρήσης των slots (χρονοθυρίδων) που πρέπει να εξασφαλίσει μία αεροπορική εταιρεία, για να διατηρήσει τις θέσεις της στα ευρωπαϊκά αεροδρόμια.

Με βάση τα τρέχοντα ποσοστά, που διαμορφώθηκαν λόγω της μείωσης της ταξιδιωτικής κίνησης εξαιτίας της πανδημίας, οι αεροπορικές πρέπει να χρησιμοποιούν τις θέσεις τους σε μια διαδρομή το 50% του χρόνου, προκειμένου να μην δοθούν σε άλλη αεροπορική. Προ-πανδημιας, ο αντίστοιχος χρόνος διαμορφωνόταν στο 80%, όμως τροποποιήθηκε από την Κομισιόν για να δοθεί ανάσα στις αερομεταφορές.

Καθώς η αρμόδια Επίτροπος για τις Μεταφορές Αντίνα Βαλεάν ετοιμάζεται να αυξήσει την προϋπόθεση στο 64% στο τέλος Μαρτίου (με δεδομένη την επανάκαμψη στις αερομεταφορές), η Lufthansa αντιδρά. Σύμφωνα με τον διευθύνοντα σύμβουλο, Κάρστεν Σπορ, η εταιρεία ήδη χρειάστηκε να δρομολογήσει 18.000 «μη απαραίτητες» πτήσεις τον Ιανουάριο και το Φεβρουάριο (γνωστές και ως «πτήσεις φαντάσματα»), προκειμένου να μην χάσει τα slots της.

Οι αντιδράσεις του Ο’ Λίρι της Ryanair

Από την άλλη, ο διευθύνων σύμβουλος της πιο οικονομικής Ryanair, Μάικλ Ο’Λίρι, αντέδρασε κατά της Lufthansa και υπέρ της ευρωπαϊκής απόφασης, υποστηρίζοντας σε σχετικές ερωτήσεις του Politico, πως η Κομισιόν έχει ήδη κάνει αρκετά και πως αν δεν θέλει να πετά χωρίς επιβάτες, η Lufthansa δεν έχει παρά να μειώσει τις τιμές…

Ο Ο’Λίρι είχε αντιδράσει το προηγούμενο διάστημα και στις κρατικές ενισχύσεις που είχαν δοθεί σε αεροπορικές εν μέσω πανδημίας (συγκεκριμένα, η Lufthansa, είχε λάβει κρατική βοήθεια 9 δισεκατομμυρίων ευρώ), υποστηρίζοντας πως με τον τρόπο αυτό «τιμωρούνται» οι αεροπορικές που έκαναν καλύτερη διαχείριση την περίοδο της πανδημίας.

Από πλευράς της η Επίτροπος Βαλεάν υποστήριξε σε επιστολή της πως οι αλλαγές στο ταβάνι του χρόνου χρήσης είναι «δίκαιες», αλλά και πως, σύμφωνα με τα στοιχεία από την Eurocontrol, στις αρχές Ιανουαρίου η Lufthansa έκανε χρήση άνω του 60% του μέσου χρόνου χρήσης των σλοτς, υπερβαίνοντας σημαντικά τον ελάχιστο απαιτούμενο χρόνο.

Google News icon
Ακολουθήστε το Powergame.gr στο Google News για άμεση και έγκυρη οικονομική ενημέρωση!