Γ.Δ.
1600.17 +0,24%
ACAG
0,00%
6.1
AEM
+2,09%
4.59
AKTR
-0,56%
5.35
BOCHGR
+0,37%
5.38
CENER
-0,88%
9.03
CNLCAP
+0,70%
7.15
DIMAND
-0,24%
8.33
EVR
-0,29%
1.725
NOVAL
+1,41%
2.525
OPTIMA
+0,84%
14.38
TITC
-0,72%
41.25
ΑΑΑΚ
0,00%
5
ΑΒΑΞ
+4,86%
2.375
ΑΒΕ
+0,95%
0.425
ΑΔΜΗΕ
+0,72%
2.815
ΑΚΡΙΤ
0,00%
0.74
ΑΛΜΥ
+0,47%
4.28
ΑΛΦΑ
-0,83%
1.844
ΑΝΔΡΟ
0,00%
6.5
ΑΡΑΙΓ
-0,82%
10.88
ΑΣΚΟ
0,00%
3.18
ΑΣΤΑΚ
+1,37%
7.4
ΑΤΕΚ
0,00%
1.37
ΑΤΡΑΣΤ
+0,69%
8.76
ΑΤΤ
+0,28%
0.704
ΑΤΤΙΚΑ
-1,28%
2.31
ΒΙΟ
-0,71%
5.61
ΒΙΟΚΑ
-1,93%
1.775
ΒΙΟΣΚ
-0,66%
1.505
ΒΙΟΤ
-7,41%
0.25
ΒΙΣ
0,00%
0.144
ΒΟΣΥΣ
+0,85%
2.38
ΓΕΒΚΑ
-2,27%
1.51
ΓΕΚΤΕΡΝΑ
-1,08%
18.28
ΔΑΑ
+1,16%
8.902
ΔΑΙΟΣ
0,00%
3.42
ΔΕΗ
-2,07%
12.78
ΔΟΜΙΚ
-1,63%
2.72
ΔΟΥΡΟ
0,00%
0.25
ΔΡΟΜΕ
0,00%
0.367
ΕΒΡΟΦ
+0,27%
1.885
ΕΕΕ
+2,58%
41.4
ΕΚΤΕΡ
-0,24%
2.085
ΕΛΒΕ
-5,45%
5.2
ΕΛΙΝ
-0,46%
2.17
ΕΛΛ
0,00%
14.65
ΕΛΛΑΚΤΩΡ
-0,44%
2.265
ΕΛΠΕ
-0,26%
7.73
ΕΛΣΤΡ
+0,43%
2.31
ΕΛΤΟΝ
-1,53%
1.8
ΕΛΧΑ
+0,47%
2.12
ΕΠΙΛΚ
0,00%
0.132
ΕΣΥΜΒ
-1,36%
1.09
ΕΤΕ
+0,50%
8.46
ΕΥΑΠΣ
-1,47%
3.36
ΕΥΔΑΠ
-0,34%
5.93
ΕΥΡΩΒ
-0,16%
2.506
ΕΧΑΕ
+0,61%
4.91
ΙΑΤΡ
-1,00%
1.98
ΙΚΤΙΝ
+0,28%
0.359
ΙΛΥΔΑ
-2,33%
1.68
ΙΝΛΙΦ
+1,69%
4.8
ΙΝΛΟΤ
-0,38%
1.044
ΙΝΤΕΚ
+0,86%
5.89
ΙΝΤΕΤ
+6,31%
1.18
ΙΝΤΚΑ
-0,32%
3.1
ΚΑΡΕΛ
-2,41%
324
ΚΕΚΡ
-1,57%
1.25
ΚΕΠΕΝ
0,00%
1.94
ΚΟΡΔΕ
-2,87%
0.44
ΚΟΥΑΛ
-0,46%
1.29
ΚΟΥΕΣ
-0,16%
6.2
ΚΡΙ
+0,31%
16.25
ΚΤΗΛΑ
+1,02%
1.99
ΚΥΡΙΟ
-3,21%
0.966
ΛΑΒΙ
+0,38%
0.786
ΛΑΜΔΑ
-1,05%
6.61
ΛΑΜΨΑ
0,00%
37
ΛΑΝΑΚ
0,00%
1
ΛΕΒΚ
0,00%
0.23
ΛΕΒΠ
0,00%
0.236
ΛΟΓΟΣ
0,00%
1.75
ΛΟΥΛΗ
-0,59%
3.35
ΜΑΘΙΟ
-6,23%
0.752
ΜΕΒΑ
-1,51%
3.92
ΜΕΝΤΙ
+3,14%
2.3
ΜΕΡΚΟ
0,00%
38.2
ΜΙΓ
-0,18%
2.835
ΜΙΝ
+2,08%
0.49
ΜΟΗ
-0,45%
21.9
ΜΟΝΤΑ
-2,60%
3.74
ΜΟΤΟ
-1,43%
2.75
ΜΟΥΖΚ
0,00%
0.62
ΜΠΕΛΑ
+0,67%
26.92
ΜΠΛΕΚΕΔΡΟΣ
-0,26%
3.82
ΜΠΡΙΚ
0,00%
2.41
ΜΠΤΚ
0,00%
0.615
ΜΥΤΙΛ
+0,49%
36.8
ΝΑΚΑΣ
-1,94%
3.04
ΝΑΥΠ
-0,73%
0.82
ΞΥΛΚ
-1,14%
0.26
ΞΥΛΠ
0,00%
0.37
ΟΛΘ
+1,06%
28.5
ΟΛΠ
-0,45%
33.15
ΟΛΥΜΠ
+0,39%
2.58
ΟΠΑΠ
+2,29%
17
ΟΡΙΛΙΝΑ
+1,88%
0.815
ΟΤΕ
-1,76%
14.5
ΟΤΟΕΛ
0,00%
10.74
ΠΑΙΡ
-3,41%
0.964
ΠΑΠ
+0,38%
2.61
ΠΕΙΡ
+0,18%
4.55
ΠΕΡΦ
-0,76%
5.22
ΠΕΤΡΟ
+1,29%
7.88
ΠΛΑΘ
+1,55%
3.94
ΠΛΑΚΡ
0,00%
15.1
ΠΡΔ
0,00%
0.26
ΠΡΕΜΙΑ
+0,78%
1.298
ΠΡΟΝΤΕΑ
0,00%
6.15
ΠΡΟΦ
-0,78%
5.07
ΡΕΒΟΙΛ
-1,46%
1.69
ΣΑΡ
+4,55%
12.88
ΣΑΡΑΝ
0,00%
1.07
ΣΑΤΟΚ
0,00%
0.028
ΣΕΝΤΡ
-0,58%
0.343
ΣΙΔΜΑ
-0,65%
1.53
ΣΠΕΙΣ
-0,36%
5.58
ΣΠΙ
-3,32%
0.582
ΣΠΥΡ
0,00%
0.151
ΤΕΝΕΡΓ
-0,40%
20
ΤΖΚΑ
0,00%
1.455
ΤΡΑΣΤΟΡ
0,00%
1.3
ΤΡΕΣΤΑΤΕΣ
-0,61%
1.638
ΥΑΛΚΟ
0,00%
0.162
ΦΛΕΞΟ
0,00%
7.7
ΦΡΙΓΟ
+1,67%
0.244
ΦΡΛΚ
+0,24%
4.11
ΧΑΙΔΕ
+13,10%
0.82

Η Lufthansa, η Ryanair, η Κομισιόν και τα slots των αεροδρομίων

Έριδα έχει ξεσπάσει μεταξύ αεροπορικών εταιρειών Lufthansa και Ryanair και της Lufthansa με την Κομισιόν, σχετικά με την απόφαση της τελευταίας να αυξήσει τις χρονικές προϋποθέσεις χρήσης των slots (χρονοθυρίδων) που πρέπει να εξασφαλίσει μία αεροπορική εταιρεία, για να διατηρήσει τις θέσεις της στα ευρωπαϊκά αεροδρόμια.

Με βάση τα τρέχοντα ποσοστά, που διαμορφώθηκαν λόγω της μείωσης της ταξιδιωτικής κίνησης εξαιτίας της πανδημίας, οι αεροπορικές πρέπει να χρησιμοποιούν τις θέσεις τους σε μια διαδρομή το 50% του χρόνου, προκειμένου να μην δοθούν σε άλλη αεροπορική. Προ-πανδημιας, ο αντίστοιχος χρόνος διαμορφωνόταν στο 80%, όμως τροποποιήθηκε από την Κομισιόν για να δοθεί ανάσα στις αερομεταφορές.

Καθώς η αρμόδια Επίτροπος για τις Μεταφορές Αντίνα Βαλεάν ετοιμάζεται να αυξήσει την προϋπόθεση στο 64% στο τέλος Μαρτίου (με δεδομένη την επανάκαμψη στις αερομεταφορές), η Lufthansa αντιδρά. Σύμφωνα με τον διευθύνοντα σύμβουλο, Κάρστεν Σπορ, η εταιρεία ήδη χρειάστηκε να δρομολογήσει 18.000 «μη απαραίτητες» πτήσεις τον Ιανουάριο και το Φεβρουάριο (γνωστές και ως «πτήσεις φαντάσματα»), προκειμένου να μην χάσει τα slots της.

Οι αντιδράσεις του Ο’ Λίρι της Ryanair

Από την άλλη, ο διευθύνων σύμβουλος της πιο οικονομικής Ryanair, Μάικλ Ο’Λίρι, αντέδρασε κατά της Lufthansa και υπέρ της ευρωπαϊκής απόφασης, υποστηρίζοντας σε σχετικές ερωτήσεις του Politico, πως η Κομισιόν έχει ήδη κάνει αρκετά και πως αν δεν θέλει να πετά χωρίς επιβάτες, η Lufthansa δεν έχει παρά να μειώσει τις τιμές…

Ο Ο’Λίρι είχε αντιδράσει το προηγούμενο διάστημα και στις κρατικές ενισχύσεις που είχαν δοθεί σε αεροπορικές εν μέσω πανδημίας (συγκεκριμένα, η Lufthansa, είχε λάβει κρατική βοήθεια 9 δισεκατομμυρίων ευρώ), υποστηρίζοντας πως με τον τρόπο αυτό «τιμωρούνται» οι αεροπορικές που έκαναν καλύτερη διαχείριση την περίοδο της πανδημίας.

Από πλευράς της η Επίτροπος Βαλεάν υποστήριξε σε επιστολή της πως οι αλλαγές στο ταβάνι του χρόνου χρήσης είναι «δίκαιες», αλλά και πως, σύμφωνα με τα στοιχεία από την Eurocontrol, στις αρχές Ιανουαρίου η Lufthansa έκανε χρήση άνω του 60% του μέσου χρόνου χρήσης των σλοτς, υπερβαίνοντας σημαντικά τον ελάχιστο απαιτούμενο χρόνο.

Google News icon
Ακολουθήστε το Powergame.gr στο Google News για άμεση και έγκυρη οικονομική ενημέρωση!