Γ.Δ.
1486.83 +0,40%
ACAG
+0,34%
5.9
BOCHGR
-0,22%
4.58
CENER
+1,06%
9.55
CNLCAP
0,00%
7.25
DIMAND
+1,19%
8.5
EVR
-1,00%
1.49
NOVAL
+1,08%
2.35
OPTIMA
+0,47%
12.8
TITC
-1,13%
39.35
ΑΑΑΚ
0,00%
4.48
ΑΒΑΞ
+2,42%
1.694
ΑΒΕ
+1,54%
0.463
ΑΔΜΗΕ
+0,37%
2.68
ΑΚΡΙΤ
+2,13%
0.72
ΑΛΜΥ
-1,43%
4.49
ΑΛΦΑ
+2,04%
1.65
ΑΝΔΡΟ
0,00%
6.44
ΑΡΑΙΓ
+1,77%
10.37
ΑΣΚΟ
+4,08%
3.06
ΑΣΤΑΚ
-4,88%
7.02
ΑΤΕΚ
0,00%
0.462
ΑΤΡΑΣΤ
+0,93%
8.72
ΑΤΤ
+8,06%
0.778
ΑΤΤΙΚΑ
+3,56%
2.33
ΒΙΟ
+1,73%
5.87
ΒΙΟΚΑ
+5,40%
2.05
ΒΙΟΣΚ
+0,62%
1.625
ΒΙΟΤ
0,00%
0.25
ΒΙΣ
0,00%
0.144
ΒΟΣΥΣ
0,00%
2.24
ΓΕΒΚΑ
-0,35%
1.405
ΓΕΚΤΕΡΝΑ
+0,11%
18.5
ΔΑΑ
0,00%
7.99
ΔΑΙΟΣ
-2,84%
3.42
ΔΕΗ
-1,26%
12.49
ΔΟΜΙΚ
+4,72%
2.995
ΔΟΥΡΟ
0,00%
0.25
ΔΡΟΜΕ
+6,84%
0.328
ΕΒΡΟΦ
-1,06%
1.86
ΕΕΕ
+0,30%
33.3
ΕΚΤΕΡ
+5,12%
1.89
ΕΛΒΕ
0,00%
5.05
ΕΛΙΝ
-3,29%
2.35
ΕΛΛ
+1,02%
14.8
ΕΛΛΑΚΤΩΡ
-1,28%
2.31
ΕΛΠΕ
-0,52%
7.63
ΕΛΣΤΡ
0,00%
2.07
ΕΛΤΟΝ
+0,43%
1.886
ΕΛΧΑ
+1,96%
2.08
ΕΠΙΛΚ
0,00%
0.132
ΕΣΥΜΒ
+2,92%
1.235
ΕΤΕ
+1,46%
7.76
ΕΥΑΠΣ
0,00%
3.25
ΕΥΔΑΠ
+0,34%
5.96
ΕΥΡΩΒ
+1,20%
2.284
ΕΧΑΕ
+2,37%
4.75
ΙΑΤΡ
+4,61%
1.59
ΙΚΤΙΝ
-1,80%
0.3545
ΙΛΥΔΑ
+6,83%
2.19
ΙΝΚΑΤ
+0,31%
4.85
ΙΝΛΙΦ
0,00%
4.69
ΙΝΛΟΤ
-0,19%
1.046
ΙΝΤΕΚ
+1,49%
6.13
ΙΝΤΕΡΚΟ
0,00%
2.54
ΙΝΤΕΤ
+2,20%
1.16
ΙΝΤΚΑ
+0,49%
3.1
ΚΑΡΕΛ
0,00%
336
ΚΕΚΡ
+1,58%
1.285
ΚΕΠΕΝ
0,00%
1.73
ΚΟΡΔΕ
+1,60%
0.445
ΚΟΥΑΛ
-0,92%
1.29
ΚΟΥΕΣ
-1,67%
5.89
ΚΡΙ
+0,97%
15.55
ΚΤΗΛΑ
0,00%
1.86
ΚΥΡΙΟ
-2,16%
0.998
ΛΑΒΙ
-0,25%
0.814
ΛΑΜΔΑ
+3,19%
7.45
ΛΑΜΨΑ
0,00%
37
ΛΑΝΑΚ
+8,33%
1.04
ΛΕΒΚ
0,00%
0.25
ΛΕΒΠ
0,00%
0.26
ΛΟΓΟΣ
-1,24%
1.59
ΛΟΥΛΗ
-2,78%
2.8
ΜΑΘΙΟ
0,00%
0.61
ΜΕΒΑ
0,00%
3.94
ΜΕΝΤΙ
+3,77%
2.2
ΜΕΡΚΟ
0,00%
40
ΜΙΓ
+1,02%
2.975
ΜΙΝ
0,00%
0.51
ΜΟΗ
-0,19%
21.16
ΜΟΝΤΑ
-1,54%
3.84
ΜΟΤΟ
+0,18%
2.765
ΜΟΥΖΚ
0,00%
0.665
ΜΠΕΛΑ
-1,37%
25.84
ΜΠΛΕΚΕΔΡΟΣ
-0,53%
3.76
ΜΠΡΙΚ
-0,47%
2.13
ΜΠΤΚ
-2,48%
0.59
ΜΥΤΙΛ
+0,17%
34.54
ΝΑΚΑΣ
0,00%
3.06
ΝΑΥΠ
-4,83%
0.828
ΞΥΛΚ
0,00%
0.29
ΞΥΛΠ
0,00%
0.334
ΟΛΘ
+0,92%
22
ΟΛΠ
-0,49%
30.4
ΟΛΥΜΠ
0,00%
2.43
ΟΠΑΠ
-0,25%
15.74
ΟΡΙΛΙΝΑ
-0,24%
0.819
ΟΤΕ
-0,27%
14.68
ΟΤΟΕΛ
+3,09%
10.68
ΠΑΙΡ
-1,45%
0.952
ΠΑΠ
+0,83%
2.44
ΠΕΙΡ
+2,03%
4.02
ΠΕΡΦ
+4,21%
5.94
ΠΕΤΡΟ
-1,20%
8.24
ΠΛΑΘ
+1,40%
3.995
ΠΛΑΚΡ
+1,39%
14.6
ΠΡΔ
0,00%
0.276
ΠΡΕΜΙΑ
+1,42%
1.282
ΠΡΟΝΤΕΑ
0,00%
6.45
ΠΡΟΦ
-0,57%
5.25
ΡΕΒΟΙΛ
-0,29%
1.725
ΣΑΡ
-0,18%
10.86
ΣΑΡΑΝ
0,00%
1.07
ΣΑΤΟΚ
0,00%
0.028
ΣΕΝΤΡ
-1,37%
0.36
ΣΙΔΜΑ
-0,31%
1.59
ΣΠΕΙΣ
+0,68%
5.96
ΣΠΙ
+14,70%
0.64
ΣΠΥΡ
0,00%
0.138
ΤΕΝΕΡΓ
+0,20%
20.04
ΤΖΚΑ
+2,33%
1.535
ΤΡΑΣΤΟΡ
+9,82%
1.23
ΤΡΕΣΤΑΤΕΣ
0,00%
1.648
ΥΑΛΚΟ
0,00%
0.162
ΦΛΕΞΟ
0,00%
8
ΦΡΙΓΟ
0,00%
0.218
ΦΡΛΚ
+0,52%
3.85
ΧΑΙΔΕ
0,00%
0.58

Η Lufthansa, η Ryanair, η Κομισιόν και τα slots των αεροδρομίων

Έριδα έχει ξεσπάσει μεταξύ αεροπορικών εταιρειών Lufthansa και Ryanair και της Lufthansa με την Κομισιόν, σχετικά με την απόφαση της τελευταίας να αυξήσει τις χρονικές προϋποθέσεις χρήσης των slots (χρονοθυρίδων) που πρέπει να εξασφαλίσει μία αεροπορική εταιρεία, για να διατηρήσει τις θέσεις της στα ευρωπαϊκά αεροδρόμια.

Με βάση τα τρέχοντα ποσοστά, που διαμορφώθηκαν λόγω της μείωσης της ταξιδιωτικής κίνησης εξαιτίας της πανδημίας, οι αεροπορικές πρέπει να χρησιμοποιούν τις θέσεις τους σε μια διαδρομή το 50% του χρόνου, προκειμένου να μην δοθούν σε άλλη αεροπορική. Προ-πανδημιας, ο αντίστοιχος χρόνος διαμορφωνόταν στο 80%, όμως τροποποιήθηκε από την Κομισιόν για να δοθεί ανάσα στις αερομεταφορές.

Καθώς η αρμόδια Επίτροπος για τις Μεταφορές Αντίνα Βαλεάν ετοιμάζεται να αυξήσει την προϋπόθεση στο 64% στο τέλος Μαρτίου (με δεδομένη την επανάκαμψη στις αερομεταφορές), η Lufthansa αντιδρά. Σύμφωνα με τον διευθύνοντα σύμβουλο, Κάρστεν Σπορ, η εταιρεία ήδη χρειάστηκε να δρομολογήσει 18.000 «μη απαραίτητες» πτήσεις τον Ιανουάριο και το Φεβρουάριο (γνωστές και ως «πτήσεις φαντάσματα»), προκειμένου να μην χάσει τα slots της.

Οι αντιδράσεις του Ο’ Λίρι της Ryanair

Από την άλλη, ο διευθύνων σύμβουλος της πιο οικονομικής Ryanair, Μάικλ Ο’Λίρι, αντέδρασε κατά της Lufthansa και υπέρ της ευρωπαϊκής απόφασης, υποστηρίζοντας σε σχετικές ερωτήσεις του Politico, πως η Κομισιόν έχει ήδη κάνει αρκετά και πως αν δεν θέλει να πετά χωρίς επιβάτες, η Lufthansa δεν έχει παρά να μειώσει τις τιμές…

Ο Ο’Λίρι είχε αντιδράσει το προηγούμενο διάστημα και στις κρατικές ενισχύσεις που είχαν δοθεί σε αεροπορικές εν μέσω πανδημίας (συγκεκριμένα, η Lufthansa, είχε λάβει κρατική βοήθεια 9 δισεκατομμυρίων ευρώ), υποστηρίζοντας πως με τον τρόπο αυτό «τιμωρούνται» οι αεροπορικές που έκαναν καλύτερη διαχείριση την περίοδο της πανδημίας.

Από πλευράς της η Επίτροπος Βαλεάν υποστήριξε σε επιστολή της πως οι αλλαγές στο ταβάνι του χρόνου χρήσης είναι «δίκαιες», αλλά και πως, σύμφωνα με τα στοιχεία από την Eurocontrol, στις αρχές Ιανουαρίου η Lufthansa έκανε χρήση άνω του 60% του μέσου χρόνου χρήσης των σλοτς, υπερβαίνοντας σημαντικά τον ελάχιστο απαιτούμενο χρόνο.

Google News icon
Ακολουθήστε το Powergame.gr στο Google News για άμεση και έγκυρη οικονομική ενημέρωση!