Γ.Δ.
1612.84 +0,31%
ACAG
0,00%
6.07
AEM
0,00%
4.519
AKTR
+0,57%
5.28
BOCHGR
+1,13%
5.38
CENER
-0,11%
8.96
CNLCAP
0,00%
7.1
DIMAND
0,00%
8.34
EVR
0,00%
1.715
NOVAL
0,00%
2.55
OPTIMA
-0,98%
14.2
TITC
-0,87%
39.75
ΑΑΑΚ
0,00%
5
ΑΒΑΞ
0,00%
2.3
ΑΒΕ
0,00%
0.424
ΑΔΜΗΕ
+0,35%
2.83
ΑΚΡΙΤ
0,00%
0.74
ΑΛΜΥ
0,00%
4.27
ΑΛΦΑ
+0,56%
1.9585
ΑΝΔΡΟ
0,00%
6.48
ΑΡΑΙΓ
+0,28%
10.8
ΑΣΚΟ
0,00%
3.1
ΑΣΤΑΚ
0,00%
7.18
ΑΤΕΚ
0,00%
1.37
ΑΤΡΑΣΤ
0,00%
8.76
ΑΤΤ
-1,12%
0.706
ΑΤΤΙΚΑ
0,00%
2.3
ΒΙΟ
0,00%
5.68
ΒΙΟΚΑ
0,00%
1.73
ΒΙΟΣΚ
0,00%
1.49
ΒΙΟΤ
0,00%
0.25
ΒΙΣ
0,00%
0.144
ΒΟΣΥΣ
0,00%
2.38
ΓΕΒΚΑ
0,00%
1.5
ΓΕΚΤΕΡΝΑ
-0,11%
18.32
ΔΑΑ
0,00%
8.74
ΔΑΙΟΣ
0,00%
3.42
ΔΕΗ
-1,89%
12.97
ΔΟΜΙΚ
+0,37%
2.72
ΔΟΥΡΟ
0,00%
0.25
ΔΡΟΜΕ
0,00%
0.356
ΕΒΡΟΦ
+1,88%
1.895
ΕΕΕ
0,00%
40.96
ΕΚΤΕΡ
-1,96%
2.005
ΕΛΒΕ
0,00%
5.1
ΕΛΙΝ
0,00%
2.15
ΕΛΛ
0,00%
14.65
ΕΛΛΑΚΤΩΡ
0,00%
2.25
ΕΛΠΕ
-0,38%
7.77
ΕΛΣΤΡ
0,00%
2.32
ΕΛΤΟΝ
0,00%
1.786
ΕΛΧΑ
-0,93%
2.13
ΕΠΙΛΚ
0,00%
0.132
ΕΣΥΜΒ
-2,28%
1.07
ΕΤΕ
-0,07%
8.918
ΕΥΑΠΣ
0,00%
3.4
ΕΥΔΑΠ
0,00%
5.78
ΕΥΡΩΒ
-0,08%
2.501
ΕΧΑΕ
0,00%
4.835
ΙΑΤΡ
0,00%
1.94
ΙΚΤΙΝ
0,00%
0.359
ΙΛΥΔΑ
0,00%
1.67
ΙΝΛΙΦ
-0,61%
4.88
ΙΝΛΟΤ
+1,76%
1.04
ΙΝΤΕΚ
-1,51%
5.88
ΙΝΤΕΤ
0,00%
1.255
ΙΝΤΚΑ
0,00%
3.06
ΚΑΡΕΛ
-1,23%
320
ΚΕΚΡ
0,00%
1.29
ΚΕΠΕΝ
0,00%
1.95
ΚΟΡΔΕ
0,00%
0.438
ΚΟΥΑΛ
0,00%
1.282
ΚΟΥΕΣ
-0,33%
6.1
ΚΡΙ
-0,60%
16.5
ΚΤΗΛΑ
0,00%
1.9
ΚΥΡΙΟ
0,00%
0.948
ΛΑΒΙ
0,00%
0.797
ΛΑΜΔΑ
+1,23%
6.59
ΛΑΜΨΑ
+0,54%
37
ΛΑΝΑΚ
0,00%
0.95
ΛΕΒΚ
0,00%
0.23
ΛΕΒΠ
0,00%
0.236
ΛΟΓΟΣ
0,00%
1.73
ΛΟΥΛΗ
0,00%
3.38
ΜΑΘΙΟ
0,00%
0.718
ΜΕΒΑ
0,00%
3.9
ΜΕΝΤΙ
0,00%
2.24
ΜΕΡΚΟ
0,00%
39
ΜΙΓ
+1,07%
2.84
ΜΙΝ
0,00%
0.505
ΜΟΗ
-0,46%
21.6
ΜΟΝΤΑ
0,00%
3.74
ΜΟΤΟ
0,00%
2.745
ΜΟΥΖΚ
0,00%
0.62
ΜΠΕΛΑ
+0,83%
26.76
ΜΠΛΕΚΕΔΡΟΣ
0,00%
3.83
ΜΠΡΙΚ
0,00%
2.39
ΜΠΤΚ
0,00%
0.555
ΜΥΤΙΛ
-0,73%
35.24
ΝΑΚΑΣ
0,00%
3.06
ΝΑΥΠ
+1,94%
0.84
ΞΥΛΚ
0,00%
0.26
ΞΥΛΠ
0,00%
0.37
ΟΛΘ
0,00%
28.2
ΟΛΠ
+0,77%
32.55
ΟΛΥΜΠ
+0,78%
2.58
ΟΠΑΠ
-0,41%
17.03
ΟΡΙΛΙΝΑ
0,00%
0.8
ΟΤΕ
-1,27%
14.83
ΟΤΟΕΛ
0,00%
10.62
ΠΑΙΡ
0,00%
0.99
ΠΑΠ
0,00%
2.6
ΠΕΙΡ
+0,04%
4.535
ΠΕΡΦ
0,00%
5.14
ΠΕΤΡΟ
-1,01%
7.86
ΠΛΑΘ
0,00%
3.865
ΠΛΑΚΡ
0,00%
15.3
ΠΡΔ
0,00%
0.262
ΠΡΕΜΙΑ
-0,15%
1.292
ΠΡΟΝΤΕΑ
0,00%
6.15
ΠΡΟΦ
-0,79%
5.04
ΡΕΒΟΙΛ
0,00%
1.7
ΣΑΡ
-1,42%
12.5
ΣΑΡΑΝ
0,00%
1.07
ΣΑΤΟΚ
0,00%
0.028
ΣΕΝΤΡ
0,00%
0.345
ΣΙΔΜΑ
0,00%
1.535
ΣΠΕΙΣ
0,00%
5.56
ΣΠΙ
0,00%
0.58
ΣΠΥΡ
0,00%
0.151
ΤΕΝΕΡΓ
+0,50%
20.1
ΤΖΚΑ
0,00%
1.42
ΤΡΑΣΤΟΡ
0,00%
1.29
ΤΡΕΣΤΑΤΕΣ
0,00%
1.638
ΥΑΛΚΟ
0,00%
0.162
ΦΛΕΞΟ
0,00%
7.7
ΦΡΙΓΟ
0,00%
0.238
ΦΡΛΚ
0,00%
4.1
ΧΑΙΔΕ
0,00%
0.71

Ποιες επιπτώσεις θα έχει η πανδημία στην αυτοκινητοβιομηχανία το 2022

Το 2021 ήταν μια δύσκολη χρονιά για την αυτοκινητοβιομηχανία, καθώς οι σοβαρές ελλείψεις σε ημιαγωγούς, οι ανατιμήσεις στις πρώτες ύλες αλλά και οι σημαντικές αναταραχές στις εφοδιαστικές αλυσίδες σε παγκόσμιο επίπεδο οδήγησαν σε καθυστερήσεις στην παραγωγή, με αποτέλεσμα πολύμηνες αναβολές στις παραδόσεις νέων οχημάτων στους καταναλωτές.

Η κατάσταση αυτή προκαλεί έντονη ανησυχία για το πώς θα εξελιχθεί η αυτοκινητοβιομηχανία το 2022, με τους ειδικούς να κάνουν λόγο ότι «Η αγορά θα επανέλθει πλήρως μέσα στο 2023».

Το 2019 πουλήθηκαν στην Γερμανία 3,6 εκατομμύρια αυτοκίνητα, το 2020, πρώτη χρόνια της πανδημίας, διατέθηκαν 2,9 εκατομμύρια. Το κέντρο έρευνα CAR τοποθετεί τις πωλήσεις φέτος σε μόλις 2,69 εκατομμύρια. Ο Φέρντιναντ Ντουντεχέφερ προβλέπει βελτίωση το 2022 με πωλήσεις άνω των 3 εκατομμυρίων αυτοκινήτων. Εκτιμά, ωστόσο ότι και το πρώτο εξάμηνο του 2022 οι γερμανικές αυτοκινητοβιομηχανίες θα βρεθούν αντιμέτωπες με τις ελλείψεις μικροτσίπ, ενώ την ίδια στιγμή ουδείς είναι σε θέση να αποκλείσει νέα κύματα πανδημίας από νέες μεταλλάξεις του κορωνοϊού. Παράλληλα ο Γερμανός ειδικός επισημαίνει ότι ο μέσος όρος κατοχής ενός αυτοκινήτου βρίσκεται σε ανοδική πορεία στη Γερμανία και ξεπερνά πλέον την δεκαετία. Κατά συνέπεια υπάρχει ένας ακόμα λόγος για τους καταναλωτές, εκτός βέβαια από την ηλεκτροκίνηση, να αγοράσουν καινούργιο αυτοκίνητο.

Κέρδη – ρεκόρ παρά την κρίση

Μετά το δύσκολο 2020 το πρώτο εξάμηνο του 2021 έφερε διακοπές στην παραγωγή αυτοκινήτων στη Γερμανία.Την ίδια στιγμή όμως αγορές όπως εκείνες στις ΗΠΑ, την Ρωσία και την Βραζιλία βρέθηκαν το εν λόγω διάστημα σε ανοδική τροχιά. «Για πρώτη φορά το 2021 πωλήθηκαν στην Ινδία περισσότερα αυτοκίνητα από τη Γερμανία», δηλώνει ο Γερμανός ειδικός. Το ίδιο θα ισχύσει και το 2022 με την Ινδία να «κλέβει» οριακά την πρωτιά από την Γερμανία.

Το 2019, τη χρονιά προ πανδημίας, πωλήθηκαν στην παγκόσμια αγορά περίπου 80 εκατομμύρια καινούργια αυτοκίνητα. Το 2020 ο αριθμός τους μειώθηκε κατά περίπου 14%, φθάνοντας μόλις τα 68,6 εκατομμύρια αυτοκίνητα. Σύμφωνα με το κέντρο CAR, το 2021 θα πωληθούν 70,5 εκατομμύρια, ενώ για το 2022 προβλέπεται η πώληση 75,2 εκατομμυρίων αυτοκινήτων. Ακόμα και το 2023 πάντως οι πωλήσεις δεν θα φθάσουν τα προ κρίσης επίπεδα. Η επιστροφή σε πωλήσεις επιπέδου 2019 προβλέπεται για το 2025.

Παρά την κρίση για την αυτοκινητοβιομηχανία υπήρχαν το 2021 και θετικές ειδήσεις. Σύμφωνα με ανάλυση της εταιρίας EY, τα λειτουργικά κέρδη των 16 μεγαλύτερων αυτοκινητοβιομηχανιών παγκοσμίως έφθασαν το τρίτο τρίμηνο του τρέχοντος έτους τα 23 δισεκατομμύρια ευρώ, μια αύξηση 11%, καταρρίπτοντας νέο ρεκόρ.

Δυσοίωνες προβλέψεις εν όψει αύξησης κρουσμάτων και περιοριστικών μέτρων

Παρά το γεγονός ότι οι πωλήσεις αυτοκινήτων μειώθηκαν κατά 16%, (αναλυτές υπολογίζουν ότι μόνο λόγω των ελλείψεων σε ημιαγωγούς, δεν κατασκευάστηκαν 11 εκατομμύρια αυτοκίνητα) 13 κατασκευαστές πούλησαν λιγότερα οχήματα από ό,τι την περίοδο πέρυσι και οι 16 μεγαλύτερες αυτοκινητοβιομηχανίες είχαν κατάτι περιορισμένο τζίρο, φθάνοντας τα 371 δισεκατομμύρια ευρώ. Οι κορυφαίοι κατασκευαστές αύξησαν τα κέρδη τους, τοποθετώντας τα λιγοστά μικροτσίπ σε ακριβότερα μοντέλα που απέδωσαν περισσότερα κέρδη. Εκτός αυτού οι αυτοκινητοβιομηχανίες δεν χρειάστηκε να κάνουν εκπτώσεις από τη στιγμή που η ζήτηση για νέα οχήματα ξεπερνούσε κατά πολύ την προσφορά. Την ίδια στιγμή οι περισσότεροι μεγάλοι κατασκευαστές κατάφεραν το 2021 να αυξήσουν την χρηματιστηριακή αξία τους με πρώτη και καλύτερη την αμερικανική Tesla.

Η εταιρία EY είναι ωστόσο πεπεισμένη ότι οι στενωποί θα συνεχίσουν να ταλαιπωρούν την αυτοκινητοβιομηχανία παγκοσμίως. Σε ανάλυση αναφέρει ότι «η έξαρση κρουσμάτων σε ορισμένες χώρες και τα αυστηρότερα περιοριστικά μέτρα ενδέχεται να προκαλέσουν νέα προβλήματα στην παραγωγή και τις εφοδιαστικές αλυσίδες». Η κρίση της αυτοκινητοβιομηχανίας πλήττει σε σημαντικό βαθμό την Κίνα. Στην μεγαλύτερη αγορά αυτοκινήτου στον κόσμο οι πωλήσεις μειώθηκαν το τρίτο τρίμηνο του 2021 κατά 26%.

Πηγή: Deutsche Welle

Google News icon
Ακολουθήστε το Powergame.gr στο Google News για άμεση και έγκυρη οικονομική ενημέρωση!