Γ.Δ.
1618.16 +0,04%
ACAG
-0,32%
6.16
AEM
+0,35%
4.545
AKTR
-0,55%
5.45
BOCHGR
-1,11%
5.34
CENER
+0,32%
9.5
CNLCAP
0,00%
7.25
DIMAND
+0,49%
8.24
EVR
+0,58%
1.745
NOVAL
+0,20%
2.54
OPTIMA
-0,43%
14.04
TITC
-0,83%
41.65
ΑΑΑΚ
0,00%
5
ΑΒΑΞ
+2,27%
2.25
ΑΒΕ
-3,60%
0.429
ΑΔΜΗΕ
-0,18%
2.815
ΑΚΡΙΤ
0,00%
0.75
ΑΛΜΥ
+1,29%
4.31
ΑΛΦΑ
+1,34%
1.89
ΑΝΔΡΟ
-0,31%
6.5
ΑΡΑΙΓ
+1,51%
11.4
ΑΣΚΟ
+0,63%
3.22
ΑΣΤΑΚ
-0,27%
7.28
ΑΤΕΚ
+2,72%
1.51
ΑΤΡΑΣΤ
0,00%
8.68
ΑΤΤ
-0,57%
0.698
ΑΤΤΙΚΑ
-1,64%
2.4
ΒΙΟ
-0,17%
5.83
ΒΙΟΚΑ
-0,26%
1.925
ΒΙΟΣΚ
-0,64%
1.55
ΒΙΟΤ
0,00%
0.27
ΒΙΣ
0,00%
0.144
ΒΟΣΥΣ
+3,33%
2.48
ΓΕΒΚΑ
-0,63%
1.57
ΓΕΚΤΕΡΝΑ
0,00%
18.9
ΔΑΑ
-1,05%
8.312
ΔΑΙΟΣ
0,00%
3.42
ΔΕΗ
-0,67%
13.33
ΔΟΜΙΚ
-0,35%
2.82
ΔΟΥΡΟ
0,00%
0.25
ΔΡΟΜΕ
+4,11%
0.38
ΕΒΡΟΦ
+1,30%
1.955
ΕΕΕ
-0,76%
39.2
ΕΚΤΕΡ
-3,96%
2.06
ΕΛΒΕ
+2,80%
5.5
ΕΛΙΝ
-0,91%
2.18
ΕΛΛ
-1,33%
14.8
ΕΛΛΑΚΤΩΡ
-2,37%
2.265
ΕΛΠΕ
+0,82%
8.04
ΕΛΣΤΡ
+2,11%
2.42
ΕΛΤΟΝ
+0,87%
1.858
ΕΛΧΑ
-0,46%
2.165
ΕΠΙΛΚ
0,00%
0.132
ΕΣΥΜΒ
-1,75%
1.125
ΕΤΕ
+1,50%
8.648
ΕΥΑΠΣ
+0,29%
3.45
ΕΥΔΑΠ
+0,33%
6.06
ΕΥΡΩΒ
-0,72%
2.484
ΕΧΑΕ
-1,00%
4.95
ΙΑΤΡ
-0,49%
2.05
ΙΚΤΙΝ
-1,10%
0.36
ΙΛΥΔΑ
+0,86%
1.765
ΙΝΛΙΦ
-0,21%
4.85
ΙΝΛΟΤ
-1,65%
1.072
ΙΝΤΕΚ
0,00%
5.9
ΙΝΤΕΤ
-2,18%
1.12
ΙΝΤΚΑ
-1,52%
3.23
ΚΑΡΕΛ
0,00%
326
ΚΕΚΡ
-3,41%
1.275
ΚΕΠΕΝ
0,00%
1.94
ΚΟΡΔΕ
+1,77%
0.459
ΚΟΥΑΛ
-1,95%
1.31
ΚΟΥΕΣ
+0,64%
6.3
ΚΡΙ
-0,60%
16.5
ΚΤΗΛΑ
-1,00%
1.98
ΚΥΡΙΟ
+0,49%
1.02
ΛΑΒΙ
-0,73%
0.812
ΛΑΜΔΑ
-0,14%
6.99
ΛΑΜΨΑ
0,00%
37
ΛΑΝΑΚ
+4,76%
1.1
ΛΕΒΚ
0,00%
0.23
ΛΕΒΠ
+4,42%
0.236
ΛΟΓΟΣ
0,00%
1.75
ΛΟΥΛΗ
-0,29%
3.4
ΜΑΘΙΟ
0,00%
0.802
ΜΕΒΑ
+1,53%
3.98
ΜΕΝΤΙ
-2,17%
2.25
ΜΕΡΚΟ
+3,13%
39.6
ΜΙΓ
0,00%
2.865
ΜΙΝ
0,00%
0.492
ΜΟΗ
+0,36%
22.4
ΜΟΝΤΑ
-0,53%
3.78
ΜΟΤΟ
-0,18%
2.825
ΜΟΥΖΚ
0,00%
0.63
ΜΠΕΛΑ
+0,36%
27.94
ΜΠΛΕΚΕΔΡΟΣ
0,00%
3.81
ΜΠΡΙΚ
-0,82%
2.42
ΜΠΤΚ
+5,13%
0.615
ΜΥΤΙΛ
+1,71%
36.96
ΝΑΚΑΣ
-1,88%
3.14
ΝΑΥΠ
+0,49%
0.828
ΞΥΛΚ
-1,87%
0.262
ΞΥΛΠ
+10,00%
0.396
ΟΛΘ
+1,79%
28.5
ΟΛΠ
+1,36%
33.65
ΟΛΥΜΠ
0,00%
2.6
ΟΠΑΠ
-1,44%
17.14
ΟΡΙΛΙΝΑ
-1,23%
0.8
ΟΤΕ
-0,40%
15
ΟΤΟΕΛ
-0,36%
11.06
ΠΑΙΡ
-4,29%
1.005
ΠΑΠ
-1,14%
2.61
ΠΕΙΡ
+1,26%
4.808
ΠΕΡΦ
-1,28%
5.4
ΠΕΤΡΟ
-0,99%
8
ΠΛΑΘ
-0,25%
4.05
ΠΛΑΚΡ
0,00%
15.2
ΠΡΔ
-0,76%
0.262
ΠΡΕΜΙΑ
-0,16%
1.28
ΠΡΟΝΤΕΑ
-4,10%
5.85
ΠΡΟΦ
+1,74%
5.27
ΡΕΒΟΙΛ
-0,28%
1.755
ΣΑΡ
-1,72%
12.58
ΣΑΡΑΝ
0,00%
1.07
ΣΑΤΟΚ
0,00%
0.028
ΣΕΝΤΡ
0,00%
0.354
ΣΙΔΜΑ
-0,63%
1.565
ΣΠΕΙΣ
-1,40%
5.64
ΣΠΙ
+4,65%
0.63
ΣΠΥΡ
0,00%
0.151
ΤΕΝΕΡΓ
0,00%
20
ΤΖΚΑ
0,00%
1.48
ΤΡΑΣΤΟΡ
0,00%
1.3
ΤΡΕΣΤΑΤΕΣ
-0,95%
1.662
ΥΑΛΚΟ
0,00%
0.162
ΦΛΕΞΟ
0,00%
7.7
ΦΡΙΓΟ
+9,17%
0.238
ΦΡΛΚ
-1,27%
4.28
ΧΑΙΔΕ
+1,27%
0.8

ΕΕ: Αλλάζει το εργασιακό καθεστώς 4 εκατ. οδηγών δικύκλων

Οι προτάσεις της Ευρωπαϊκής Επιτροπής για τους οδηγούς των διαδικτυακών εφαρμογών άμεσης παράδοσης και μετακινήσεων, όπως είναι η Deliveroo και η Uber, προσέλκυσαν την προσοχή όλου του κόσμου. «Οι εργαζόμενοι στις ψηφιακές πλατφόρμες αξίζουν την ίδια προστασία που έχουν οι υπόλοιποι εργαζόμενοι στην Ε.Ε. στα πλαίσια του κοινωνικού μοντέλου μας», δήλωσε ο εκτελεστικός αντιπρόεδρος της Κομισιόν και αρμόδιος επίτροπος για το εμπόριο, Βλάντις Ντομπρόβσκις, την περασμένη Πέμπτη. 

Εάν το σχέδιο της Κομισιόν κερδίσει την έγκριση των χωρών-μελών της Ε.Ε και του Ευρωπαϊκού Κοινοβουλίου, δεν θα σημάνει αλλαγές αποκλειστικά στο εργασιακό καθεστώς πάνω από 4 εκατ. οδηγών δίκυκλων και Ι.Χ στη Γηραιά Ήπειρο, οι οποίοι σήμερα θεωρούνται στην πλειοψηφία των περιπτώσεων αυτοαπασχολούμενοι ή εξωτερικοί συνεργάτες. Μπορεί να ανοίξει το δρόμο για ανάλογες μεταβολές σε άλλες χώρες, παρέχοντας δικαιώματα όπως ο κατώτατος μισθός, το επίδομα αδείας, η αναρρωτική άδεια και συνταξιοδοτικά δικαιώματα. 

Ανταπαντώντας στις αντιδράσεις των ψηφιακών πλατφορμών, ο επίτροπος Απασχόλησης και Κοινωνικών Δικαιωμάτων, Νίκολας Σμιτ, τόνισε πως «κανείς δεν επιθυμεί να εξοντώσει, να σταματήσει ή να παρεμβάλει εμπόδια στην ανάπτυξη της ψηφιακής οικονομίας». Πρόσθεσε, όμως, πως τα νέα επιχειρηματικά μοντέλα θα πρέπει να εντάσσονται στη νομοθεσία για την εργασία. Οι ψηφιακές πλατφόρμες άμεσης παράδοσης παραγγελιών από έτοιμα γεύματα μέχρι είδη παντοπωλείου, οι οποίες αν και είναι ζημιογόνες παρουσίασαν μεγάλη ανάπτυξη εν μέσω της πανδημίας της νόσου Covid-19, στις ΗΠΑ και την Ε.Ε αρνούνται να χαρακτηρίσουν τους οδηγούς ως υπαλλήλους τους. 

Η «Delivery Platforms Europe» -η οποία εκπροσωπεί τις Uber, Deliveroo, Glovo και Delivery Hero- ανακοίνωσε πως οι οδηγοί εργάζονται με καθεστώς μερικής απασχόλησης διότι επιθυμούν αυτήν την ευελιξία. Προειδοποίησε, μάλιστα, πως οι προτάσεις της Ε.Ε εάν υιοθετηθούν θα οδηγήσουν σε περικοπές θέσεων εργασίας. 

Τη δυσαρέσκεια του εξέφρασε, επίσης, η συνδικαλιστική ένωση FNV στην Ολλανδία, η οποία έχει κερδίσει αγωγές κατά της Deliveroo και της Uber. Η Πέτρα Μπόλστερ, εκπρόσωπος της FNV, υπογράμμισε πως οι προτάσεις της Κομισιόν είναι αφελείς διότι βασίζονται σε πέντε κριτήρια για να προσδιοριστεί εάν οι κούριερ είναι αυτοαπασχολούμενοι ή όχι. 

Στην Ολλανδία, οι οδηγοί της Uber δικαιούνται πια τις συλλογικές συμβάσεις που ισχύουν στους οδηγούς ταξί. Στη Βρετανία, παρομοίως, δικαστήριο αποφάσισε να εξασφαλίσει στους οδηγούς της Uber εργασιακά δικαιώματα όπως ο κατώτατος μισθός και το επίδομα αδείας.  

Για πρώτη φορά, όμως, προσφέρεται ένα δίκτυ προστασίας για αυτήν την κατηγορία των εργαζομένων. Από την αρχή της πανδημίας κατέστη ξεκάθαρο πως οι οδηγοί αυτοί δεν μπορούσαν να λάβουν καμία επιδότηση καθώς δεν θεωρούνταν υπάλληλοι μιας επιχείρησης. Η Ε.Ε υπολογίζει πως 28 εκατ. άνθρωποι εργάζονται γενικά σε ψηφιακές πλατφόρμες και αναμένεται να αυξηθούν σε 45 εκατ. μέχρι το 2025. 

«Δεν πρόκειται μόνο για ποδηλάτες σε μεγάλες πόλεις», σχολίασε στους New York Times η Τζοάνα Βέκεμπαχ, δικηγόρος και διευθυντικό στέλεχος στην Ινστιτούτο Sinzheimer Εργασίας και Κοινωνικής Ασφάλειας της Γερμανίας. «Είναι ένα φαινόμενο στο οποίο ενσωματώνονται σταδιακά εκατομμύρια εργαζόμενοι».

Google News icon
Ακολουθήστε το Powergame.gr στο Google News για άμεση και έγκυρη οικονομική ενημέρωση!