Γ.Δ.
1597.48 -0,64%
ACAG
-1,98%
5.95
AEM
+0,13%
4.525
AKTR
-1,14%
5.19
BOCHGR
+0,38%
5.34
CENER
+0,45%
9.01
CNLCAP
+0,70%
7.15
DIMAND
-0,84%
8.27
EVR
-2,62%
1.67
NOVAL
-1,96%
2.5
OPTIMA
-1,95%
14.06
TITC
-0,75%
39.8
ΑΑΑΚ
-10,00%
4.5
ΑΒΑΞ
-4,13%
2.205
ΑΒΕ
-1,42%
0.418
ΑΔΜΗΕ
-0,71%
2.8
ΑΚΡΙΤ
+1,35%
0.75
ΑΛΜΥ
-1,64%
4.2
ΑΛΦΑ
-0,46%
1.9385
ΑΝΔΡΟ
+0,31%
6.5
ΑΡΑΙΓ
-1,30%
10.63
ΑΣΚΟ
-2,26%
3.03
ΑΣΤΑΚ
-0,56%
7.14
ΑΤΕΚ
-9,49%
1.24
ΑΤΡΑΣΤ
+0,46%
8.8
ΑΤΤ
-2,52%
0.696
ΑΤΤΙΚΑ
0,00%
2.3
ΒΙΟ
-1,76%
5.58
ΒΙΟΚΑ
-3,47%
1.67
ΒΙΟΣΚ
-1,68%
1.465
ΒΙΟΤ
0,00%
0.25
ΒΙΣ
0,00%
0.144
ΒΟΣΥΣ
0,00%
2.38
ΓΕΒΚΑ
-2,67%
1.46
ΓΕΚΤΕΡΝΑ
-1,53%
18.06
ΔΑΑ
+1,85%
8.902
ΔΑΙΟΣ
0,00%
3.42
ΔΕΗ
-2,34%
12.91
ΔΟΜΙΚ
-0,55%
2.695
ΔΟΥΡΟ
0,00%
0.25
ΔΡΟΜΕ
-3,37%
0.344
ΕΒΡΟΦ
-3,23%
1.8
ΕΕΕ
+0,54%
41.18
ΕΚΤΕΡ
-2,69%
1.99
ΕΛΒΕ
+8,82%
5.55
ΕΛΙΝ
0,00%
2.15
ΕΛΛ
0,00%
14.65
ΕΛΛΑΚΤΩΡ
+0,44%
2.26
ΕΛΠΕ
-1,60%
7.675
ΕΛΣΤΡ
-2,16%
2.27
ΕΛΤΟΝ
-0,90%
1.77
ΕΛΧΑ
-1,40%
2.12
ΕΠΙΛΚ
0,00%
0.132
ΕΣΥΜΒ
0,00%
1.095
ΕΤΕ
-0,16%
8.91
ΕΥΑΠΣ
-0,59%
3.38
ΕΥΔΑΠ
+0,87%
5.83
ΕΥΡΩΒ
-0,80%
2.483
ΕΧΑΕ
-0,72%
4.8
ΙΑΤΡ
-2,06%
1.9
ΙΚΤΙΝ
-2,65%
0.3495
ΙΛΥΔΑ
-2,69%
1.625
ΙΝΛΙΦ
-2,85%
4.77
ΙΝΛΟΤ
+0,39%
1.026
ΙΝΤΕΚ
-1,51%
5.88
ΙΝΤΕΤ
-1,20%
1.24
ΙΝΤΚΑ
-0,98%
3.03
ΚΑΡΕΛ
-0,62%
322
ΚΕΚΡ
0,00%
1.29
ΚΕΠΕΝ
0,00%
1.95
ΚΟΡΔΕ
+0,46%
0.44
ΚΟΥΑΛ
-0,94%
1.27
ΚΟΥΕΣ
-0,98%
6.06
ΚΡΙ
-3,61%
16
ΚΤΗΛΑ
-0,53%
1.89
ΚΥΡΙΟ
+2,32%
0.97
ΛΑΒΙ
-2,63%
0.776
ΛΑΜΔΑ
-0,77%
6.46
ΛΑΜΨΑ
+0,54%
37
ΛΑΝΑΚ
0,00%
0.95
ΛΕΒΚ
0,00%
0.23
ΛΕΒΠ
0,00%
0.236
ΛΟΓΟΣ
+0,58%
1.74
ΛΟΥΛΗ
-3,25%
3.27
ΜΑΘΙΟ
+5,85%
0.76
ΜΕΒΑ
+0,51%
3.92
ΜΕΝΤΙ
-1,34%
2.21
ΜΕΡΚΟ
0,00%
39
ΜΙΓ
+2,49%
2.88
ΜΙΝ
-8,91%
0.46
ΜΟΗ
-2,30%
21.2
ΜΟΝΤΑ
+1,60%
3.8
ΜΟΤΟ
-1,64%
2.7
ΜΟΥΖΚ
0,00%
0.62
ΜΠΕΛΑ
-1,73%
26.08
ΜΠΛΕΚΕΔΡΟΣ
0,00%
3.83
ΜΠΡΙΚ
-0,84%
2.37
ΜΠΤΚ
0,00%
0.555
ΜΥΤΙΛ
-1,63%
34.92
ΝΑΚΑΣ
-1,96%
3
ΝΑΥΠ
+1,94%
0.84
ΞΥΛΚ
0,00%
0.26
ΞΥΛΠ
+8,65%
0.402
ΟΛΘ
-0,71%
28
ΟΛΠ
+1,39%
32.75
ΟΛΥΜΠ
-1,95%
2.51
ΟΠΑΠ
-0,82%
16.96
ΟΡΙΛΙΝΑ
-0,50%
0.796
ΟΤΕ
0,00%
15.02
ΟΤΟΕΛ
+0,57%
10.68
ΠΑΙΡ
-5,05%
0.94
ΠΑΠ
+0,77%
2.62
ΠΕΙΡ
-1,17%
4.48
ΠΕΡΦ
-0,97%
5.09
ΠΕΤΡΟ
-2,27%
7.76
ΠΛΑΘ
+0,13%
3.87
ΠΛΑΚΡ
0,00%
15.3
ΠΡΔ
0,00%
0.262
ΠΡΕΜΙΑ
-1,39%
1.276
ΠΡΟΝΤΕΑ
-0,81%
6.1
ΠΡΟΦ
-0,98%
5.03
ΡΕΒΟΙΛ
0,00%
1.7
ΣΑΡ
-3,15%
12.28
ΣΑΡΑΝ
0,00%
1.07
ΣΑΤΟΚ
0,00%
0.028
ΣΕΝΤΡ
-3,77%
0.332
ΣΙΔΜΑ
-0,33%
1.53
ΣΠΕΙΣ
0,00%
5.56
ΣΠΙ
+3,45%
0.6
ΣΠΥΡ
0,00%
0.151
ΤΕΝΕΡΓ
+0,80%
20.16
ΤΖΚΑ
-2,11%
1.39
ΤΡΑΣΤΟΡ
-1,55%
1.27
ΤΡΕΣΤΑΤΕΣ
-0,12%
1.636
ΥΑΛΚΟ
0,00%
0.162
ΦΛΕΞΟ
0,00%
7.7
ΦΡΙΓΟ
0,00%
0.238
ΦΡΛΚ
-1,46%
4.04
ΧΑΙΔΕ
-3,52%
0.685

ΕΕ: Οι ελλείψεις ημιαγωγών εμποδίζουν την παράδοση νέων αυτοκινήτων

Η στροφή της αυτοκινητοβιομηχανίας στη βιώσιμη κινητικότητα και στην ηλεκτροκίνηση τα τελευταία χρόνια, αύξησε σε μεγάλο βαθμό την ανάγκη για ημιαγωγούς.

Επειδή τα μικροσκοπικά μικροτσίπ είναι απαραίτητα για πολλά σημαντικά συστήματα του αυτοκινήτου, αποτελούν το κλειδί της ανάπτυξης της αυτοκινητοβιομηχανίας. Η τεράστια αύξηση της ζήτησης για υπολογιστές, κινητά τηλέφωνα και άλλα ηλεκτρονικά είδη ευρείας κατανάλωσης την περίοδο του πρώτου σταδίου της πανδημίας, δεν άφησε το περιθώριο στους κατασκευαστές να προμηθευτούν σημαντικές ποσότητες, ώστε να εξασφαλίσουν απρόσκοπτη παραγωγή.

Με τις αποθήκες των αυτοκινητοβιομηχανιών άδειες και τα αποθέματα εξαντλημένα, η έλλειψη μικροτσίπ έχει πλέον άμεσο αντίκτυπο στην παραγωγή οχημάτων. Η ευρωπαϊκή αυτοκινητοβιομηχανία προσπαθεί να ανακάμψει από τον αντίκτυπο της COVID-19, όμως τα προβλήματα παραμένουν πολλά. Η παραγωγή των αυτοκινήτων μειώθηκε κατά 23,3% κατά τη διάρκεια της περσινής περιόδου, δηλ. μειώθηκε κατά 5 εκατομμύρια μονάδες σε σύγκριση με το 2019, ενώ η παραγωγή επαγγελματικών οχημάτων στην ΕΕ σημείωσε μείωση 21% το 2020.

Αν και η ζήτηση των καταναλωτών για νέα οχήματα αυξήθηκε ξανά τους τελευταίους μήνες, οι κατασκευαστές της ΕΕ δεν μπορούν να ανταποκριθούν σε αυτήν. Ειδικά τώρα που έχουν να αντιμετωπίσουν μερικές ή πλήρεις διακοπές παραγωγής στα εργοστάσιά τους λόγω της συνεχιζόμενης έλλειψης των ημιαγωγών. Αυτός είναι και ο σημαντικότερος λόγος που τα καινούρια αυτοκίνητα έχουν καθυστέρηση παράδοσης πολλών μηνών, όχι μόνο στην Ελλάδα και σε όλη την Ευρώπη.

Όμως, αυτή η επιβράδυνση της ανανέωσης του στόλου οχημάτων της ΕΕ θέτει σε κίνδυνο τις φιλοδοξίες της Ευρώπης για το κλίμα. Αναμένονται οι όγκοι παραγωγής στην Ευρώπη να παραμείνουν χαμηλά τους επόμενους μήνες, ελπίζοντας σε ανάκαμψη από το επόμενο έτος. Αυτό συνεπάγεται παράταση στη χρήση των παλιών αυτοκινήτων, άρα και των αυξημένων εκπομπών ρύπων.

Αν και μέχρι στιγμής έχουν αποφευχθεί μαζικές απολύσεις, πολλοί εργαζόμενοι έχουν ήδη επηρεαστεί από τη μείωση της παραγωγής των αυτοκινήτων. Σήμερα σε πολλά εργοστάσια εφαρμόζονται προγράμματα περιορισμού του χρόνου εργασίας, ημέρες διακοπών, εργασία μικρής διάρκειας, προγράμματα άδειας ή προσωρινής ανεργίας.

Το μεγάλο ερώτημα είναι πώς θα διορθωθεί η κατάσταση. «Η βελτίωση της αξιοπιστίας των διαφορετικών επιπέδων της αλυσίδας εφοδιασμού μικροτσίπ πρέπει να είναι πρωταρχικός στόχος σε ευρωπαϊκό επίπεδο, δεδομένης της πολυπλοκότητας της αλυσίδας αξίας της αυτοκινητοβιομηχανίας. Προκειμένου να αποφευχθεί αυτό να συμβεί ξανά στο μέλλον, η Ευρώπη πρέπει να καταρτίσει ένα στρατηγικό σχέδιο για την αύξηση της παραγωγής ημιαγωγών στην ΕΕ. Είναι σημαντικό, ωστόσο, να διασφαλιστεί ότι αυτή η νέα παραγωγική ικανότητα παρέχει τους σωστούς τύπους τσιπ που χρησιμοποιούνται στα μηχανοκίνητα οχήματα», αναφέρει χαρακτηριστικά ο γενικός διευθυντής της Ευρωπαϊκής Ένωσης Κατασκευαστών Αυτοκινήτων (ACEA), Eric-Mark Huitema.

Google News icon
Ακολουθήστε το Powergame.gr στο Google News για άμεση και έγκυρη οικονομική ενημέρωση!