Γ.Δ.
1618.16 +0,04%
ACAG
-0,32%
6.16
AEM
+0,35%
4.545
AKTR
-0,55%
5.45
BOCHGR
-1,11%
5.34
CENER
+0,32%
9.5
CNLCAP
0,00%
7.25
DIMAND
+0,49%
8.24
EVR
+0,58%
1.745
NOVAL
+0,20%
2.54
OPTIMA
-0,43%
14.04
TITC
-0,83%
41.65
ΑΑΑΚ
0,00%
5
ΑΒΑΞ
+2,27%
2.25
ΑΒΕ
-3,60%
0.429
ΑΔΜΗΕ
-0,18%
2.815
ΑΚΡΙΤ
0,00%
0.75
ΑΛΜΥ
+1,29%
4.31
ΑΛΦΑ
+1,34%
1.89
ΑΝΔΡΟ
-0,31%
6.5
ΑΡΑΙΓ
+1,51%
11.4
ΑΣΚΟ
+0,63%
3.22
ΑΣΤΑΚ
-0,27%
7.28
ΑΤΕΚ
+2,72%
1.51
ΑΤΡΑΣΤ
0,00%
8.68
ΑΤΤ
-0,57%
0.698
ΑΤΤΙΚΑ
-1,64%
2.4
ΒΙΟ
-0,17%
5.83
ΒΙΟΚΑ
-0,26%
1.925
ΒΙΟΣΚ
-0,64%
1.55
ΒΙΟΤ
0,00%
0.27
ΒΙΣ
0,00%
0.144
ΒΟΣΥΣ
+3,33%
2.48
ΓΕΒΚΑ
-0,63%
1.57
ΓΕΚΤΕΡΝΑ
0,00%
18.9
ΔΑΑ
-1,05%
8.312
ΔΑΙΟΣ
0,00%
3.42
ΔΕΗ
-0,67%
13.33
ΔΟΜΙΚ
-0,35%
2.82
ΔΟΥΡΟ
0,00%
0.25
ΔΡΟΜΕ
+4,11%
0.38
ΕΒΡΟΦ
+1,30%
1.955
ΕΕΕ
-0,76%
39.2
ΕΚΤΕΡ
-3,96%
2.06
ΕΛΒΕ
+2,80%
5.5
ΕΛΙΝ
-0,91%
2.18
ΕΛΛ
-1,33%
14.8
ΕΛΛΑΚΤΩΡ
-2,37%
2.265
ΕΛΠΕ
+0,82%
8.04
ΕΛΣΤΡ
+2,11%
2.42
ΕΛΤΟΝ
+0,87%
1.858
ΕΛΧΑ
-0,46%
2.165
ΕΠΙΛΚ
0,00%
0.132
ΕΣΥΜΒ
-1,75%
1.125
ΕΤΕ
+1,50%
8.648
ΕΥΑΠΣ
+0,29%
3.45
ΕΥΔΑΠ
+0,33%
6.06
ΕΥΡΩΒ
-0,72%
2.484
ΕΧΑΕ
-1,00%
4.95
ΙΑΤΡ
-0,49%
2.05
ΙΚΤΙΝ
-1,10%
0.36
ΙΛΥΔΑ
+0,86%
1.765
ΙΝΛΙΦ
-0,21%
4.85
ΙΝΛΟΤ
-1,65%
1.072
ΙΝΤΕΚ
0,00%
5.9
ΙΝΤΕΤ
-2,18%
1.12
ΙΝΤΚΑ
-1,52%
3.23
ΚΑΡΕΛ
0,00%
326
ΚΕΚΡ
-3,41%
1.275
ΚΕΠΕΝ
0,00%
1.94
ΚΟΡΔΕ
+1,77%
0.459
ΚΟΥΑΛ
-1,95%
1.31
ΚΟΥΕΣ
+0,64%
6.3
ΚΡΙ
-0,60%
16.5
ΚΤΗΛΑ
-1,00%
1.98
ΚΥΡΙΟ
+0,49%
1.02
ΛΑΒΙ
-0,73%
0.812
ΛΑΜΔΑ
-0,14%
6.99
ΛΑΜΨΑ
0,00%
37
ΛΑΝΑΚ
+4,76%
1.1
ΛΕΒΚ
0,00%
0.23
ΛΕΒΠ
+4,42%
0.236
ΛΟΓΟΣ
0,00%
1.75
ΛΟΥΛΗ
-0,29%
3.4
ΜΑΘΙΟ
0,00%
0.802
ΜΕΒΑ
+1,53%
3.98
ΜΕΝΤΙ
-2,17%
2.25
ΜΕΡΚΟ
+3,13%
39.6
ΜΙΓ
0,00%
2.865
ΜΙΝ
0,00%
0.492
ΜΟΗ
+0,36%
22.4
ΜΟΝΤΑ
-0,53%
3.78
ΜΟΤΟ
-0,18%
2.825
ΜΟΥΖΚ
0,00%
0.63
ΜΠΕΛΑ
+0,36%
27.94
ΜΠΛΕΚΕΔΡΟΣ
0,00%
3.81
ΜΠΡΙΚ
-0,82%
2.42
ΜΠΤΚ
+5,13%
0.615
ΜΥΤΙΛ
+1,71%
36.96
ΝΑΚΑΣ
-1,88%
3.14
ΝΑΥΠ
+0,49%
0.828
ΞΥΛΚ
-1,87%
0.262
ΞΥΛΠ
+10,00%
0.396
ΟΛΘ
+1,79%
28.5
ΟΛΠ
+1,36%
33.65
ΟΛΥΜΠ
0,00%
2.6
ΟΠΑΠ
-1,44%
17.14
ΟΡΙΛΙΝΑ
-1,23%
0.8
ΟΤΕ
-0,40%
15
ΟΤΟΕΛ
-0,36%
11.06
ΠΑΙΡ
-4,29%
1.005
ΠΑΠ
-1,14%
2.61
ΠΕΙΡ
+1,26%
4.808
ΠΕΡΦ
-1,28%
5.4
ΠΕΤΡΟ
-0,99%
8
ΠΛΑΘ
-0,25%
4.05
ΠΛΑΚΡ
0,00%
15.2
ΠΡΔ
-0,76%
0.262
ΠΡΕΜΙΑ
-0,16%
1.28
ΠΡΟΝΤΕΑ
-4,10%
5.85
ΠΡΟΦ
+1,74%
5.27
ΡΕΒΟΙΛ
-0,28%
1.755
ΣΑΡ
-1,72%
12.58
ΣΑΡΑΝ
0,00%
1.07
ΣΑΤΟΚ
0,00%
0.028
ΣΕΝΤΡ
0,00%
0.354
ΣΙΔΜΑ
-0,63%
1.565
ΣΠΕΙΣ
-1,40%
5.64
ΣΠΙ
+4,65%
0.63
ΣΠΥΡ
0,00%
0.151
ΤΕΝΕΡΓ
0,00%
20
ΤΖΚΑ
0,00%
1.48
ΤΡΑΣΤΟΡ
0,00%
1.3
ΤΡΕΣΤΑΤΕΣ
-0,95%
1.662
ΥΑΛΚΟ
0,00%
0.162
ΦΛΕΞΟ
0,00%
7.7
ΦΡΙΓΟ
+9,17%
0.238
ΦΡΛΚ
-1,27%
4.28
ΧΑΙΔΕ
+1,27%
0.8

ΗΠΑ – Πολιτική αεροπορία: Στόχος οι μηδενικές εκπομπές αερίων το 2050

Μέχρι το 2050 το υπουργείο Μεταφορών των ΗΠΑ, θέτουν ως στόχο την επίτευξη μηδενικών εκπομπών αερίων του θερμοκηπίου από τον τομέα της πολιτικής αεροπορίας.

Ο Λευκός Οίκος είχε ανακοινώσει το Σεπτέμβριο ότι στοχεύει σε ένα ποσοστό μείωσης κατά 20% των εκπομπών βλαβερών αερίων από τον τομέα της πολιτικής αεροπορίας από το 2030, καθώς οι αεροπορικές εταιρίες βρίσκονται αντιμέτωπες με πιέσεις από περιβαλλοντολογικές οργανώσεις για τη μείωση του αποτυπώματος άνθρακα, δεσμευόμενες για τη χρήση μεγαλύτερων ποσοτήτων βιώσιμου αεροπορικού καυσίμου (SAF).

Ο πρόεδρος Τζο Μπάιντεν έχει προηγούμενα θέσει ένα στόχο για να κάνει τις ΗΠΑ ουδέτερες από τις εκπομπές άνθρακα μέχρι το 2050.

«Το σχέδιο αυτό δείχνει ότι μπορούμε να αντιμετωπίσουμε την κλιματική αλλαγή, ενώ η οικονομία μας αναπτύσσεται και δημιουργούνται καλά αμειβόμενες θέσεις εργασίας στις ΗΠΑ», δήλωσε ο Μπούτιτζετζ.

Στις συνομιλίες για το κλίμα στη Γλασκόβη, ο Μπούτιτζετζ θα εκπροσωπήσει τις ΗΠΑ, καθώς μία συμμαχία χωρών υπό τη Βρετανία αναμένεται ότι θα ανακοινώσουν τη «Διακήρυξη Φιλοδοξίας της Διεθνούς Πολιτικής Αεροπορίας για το Κλίμα» σύμφωνα με δηλώσεις πηγών στο Reuters.

Η διακήρυξη αυτή, σύμφωνα με ένα προσχέδιο που διάβασε το Reuters, θα αναγνωρίζει ότι ο Διεθνής Οργανισμός Πολιτικής Αεροπορίας του ΟΗΕ (ICAO) είναι το κατάλληλο φόρουμ για τη συζήτηση των εκπομπών βλαβερών αερίων, από τον τομέα της διεθνούς πολιτικής αεροπορίας, συμπεριλαμβανομένων και δεσμεύσεων για την άσκηση πιέσεων στον ICAO προκειμένου να υιοθετήσει «ένα φιλόδοξο μακρόπνοο σχέδιο» και να υποστηρίξει την εξέλιξη των καυσίμων SAF.

O στόχος των ΗΠΑ για μηδενικές εκπομπές ρύπων βλαβερών αερίων από το 2050, υποστηρίζεται από μία ανάλυση της Ομοσπονδιακής Υπηρεσίας Πολιτικής Αεροπορίας των ΗΠΑ (FAA).

Επιπρόσθετα με το βιώσιμο καύσιμο, θα είναι απαραίτητες νέες τεχνολογίες αεροσκαφών, μαζί με την αύξηση της επιχειρησιακής λειτουργικότητας, όπως επίσης και της μείωσης των εκπομπών βλαβερών αερίων από τα αεροδρόμια, σύμφωνα με την FAA.

«Η εξάλειψη του άνθρακα από τον τομέα της πολιτικής αεροπορίας είναι μία ιδιαιτέρως σημαντική πρόκληση» όπως ανακοίνωσε η FAA.

Το σχέδιο περιλαμβάνει αντισταθμιστικές δράσεις από τις αεροπορικές εταιρίες για «την αντιμετώπιση ενδεχόμενων εκπομπών βλαβερών αερίων εντός του αναφερόμενου τομέα, μέχρι να καθιερωθεί η χρήση καυσίμων με μηδενική εκπομπή αερίων του θερμοκηπίου.

Η FAA ανακοίνωσε ότι με επενδύσεις από την αμερικανική κυβέρνηση και τη βιομηχανία «νέα αεροσκάφη στενής ατράκτου θα μπορούν να εισέλθουν στον αεροπορικό στόλο στα χρόνια του 2030 και αεροσκάφη ευρείας ατράκτου στα χρόνια του 2040».

Τον Μάρτιο, η εμπορική ένωση των αεροπορικών εταιριών στις ΗΠΑ (Airlines for America) που εκπροσωπεί τις αεροπορικές εταιρίες Delta Air Lines, United Airlines, American Airlines και άλλες, δεσμεύτηκε να συνεργαστεί με την κυβέρνηση «για την επίτευξη μηδενικών εκπομπών άνθρακα από το 2050».

Google News icon
Ακολουθήστε το Powergame.gr στο Google News για άμεση και έγκυρη οικονομική ενημέρωση!