Γ.Δ.
1448.86 -0,25%
ACAG
-2,05%
5.72
BOCHGR
-0,44%
4.52
CENER
+2,09%
9.3
CNLCAP
-0,69%
7.2
DIMAND
+2,30%
8
NOVAL
+0,66%
2.3
OPTIMA
+1,75%
12.78
TITC
+1,01%
40
ΑΑΑΚ
0,00%
4.48
ΑΒΑΞ
+1,74%
1.52
ΑΒΕ
-2,45%
0.438
ΑΔΜΗΕ
-0,38%
2.59
ΑΚΡΙΤ
+2,17%
0.705
ΑΛΜΥ
0,00%
4.56
ΑΛΦΑ
-0,22%
1.576
ΑΝΔΡΟ
-1,25%
6.32
ΑΡΑΙΓ
+0,10%
10.08
ΑΣΚΟ
-0,71%
2.81
ΑΣΤΑΚ
-1,96%
7
ΑΤΕΚ
0,00%
0.426
ΑΤΡΑΣΤ
0,00%
8.76
ΑΤΤ
-1,19%
0.662
ΑΤΤΙΚΑ
+1,83%
2.23
ΒΙΟ
+1,14%
5.33
ΒΙΟΚΑ
+1,34%
1.89
ΒΙΟΣΚ
0,00%
1.6
ΒΙΟΤ
0,00%
0.258
ΒΙΣ
0,00%
0.144
ΒΟΣΥΣ
0,00%
2.18
ΓΕΒΚΑ
-0,72%
1.38
ΓΕΚΤΕΡΝΑ
+1,21%
18.42
ΔΑΑ
-0,33%
7.974
ΔΑΙΟΣ
-1,68%
3.52
ΔΕΗ
+2,33%
11.87
ΔΟΜΙΚ
+1,08%
2.8
ΔΟΥΡΟ
0,00%
0.25
ΔΡΟΜΕ
-0,65%
0.306
ΕΒΡΟΦ
-1,99%
1.72
ΕΕΕ
+1,37%
32.62
ΕΚΤΕΡ
+4,00%
1.82
ΕΛΒΕ
0,00%
4.78
ΕΛΙΝ
+2,29%
2.23
ΕΛΛ
+2,07%
14.8
ΕΛΛΑΚΤΩΡ
+1,65%
1.97
ΕΛΠΕ
-1,58%
7.185
ΕΛΣΤΡ
-2,88%
2.02
ΕΛΤΟΝ
-0,22%
1.852
ΕΛΧΑ
-0,53%
1.87
ΕΠΙΛΚ
0,00%
0.132
ΕΣΥΜΒ
+0,84%
1.195
ΕΤΕ
-3,16%
7.592
ΕΥΑΠΣ
+2,18%
3.28
ΕΥΔΑΠ
+1,03%
5.86
ΕΥΡΩΒ
-1,16%
2.224
ΕΧΑΕ
+1,12%
4.52
ΙΑΤΡ
+0,33%
1.505
ΙΚΤΙΝ
+0,60%
0.336
ΙΛΥΔΑ
+0,25%
1.98
ΙΝΚΑΤ
+1,24%
4.89
ΙΝΛΙΦ
-1,05%
4.7
ΙΝΛΟΤ
+2,20%
1.02
ΙΝΤΕΚ
+0,68%
5.9
ΙΝΤΕΡΚΟ
+3,25%
2.54
ΙΝΤΕΤ
0,00%
1.05
ΙΝΤΚΑ
-0,70%
2.84
ΚΑΡΕΛ
0,00%
336
ΚΕΚΡ
-0,83%
1.2
ΚΕΠΕΝ
-8,11%
2.04
ΚΛΜ
-2,33%
1.465
ΚΟΡΔΕ
-0,70%
0.426
ΚΟΥΑΛ
+0,51%
1.186
ΚΟΥΕΣ
-0,34%
5.84
ΚΡΙ
-2,61%
14.95
ΚΤΗΛΑ
0,00%
1.91
ΚΥΡΙΟ
+0,40%
0.994
ΛΑΒΙ
+3,12%
0.76
ΛΑΜΔΑ
-0,14%
7.16
ΛΑΜΨΑ
0,00%
37
ΛΑΝΑΚ
0,00%
0.9
ΛΕΒΚ
0,00%
0.27
ΛΕΒΠ
0,00%
0.26
ΛΟΓΟΣ
0,00%
1.52
ΛΟΥΛΗ
0,00%
2.86
ΜΑΘΙΟ
0,00%
0.61
ΜΕΒΑ
0,00%
3.99
ΜΕΝΤΙ
+1,90%
2.15
ΜΕΡΚΟ
-5,00%
38
ΜΙΓ
-0,53%
2.84
ΜΙΝ
+1,21%
0.5
ΜΟΗ
-1,95%
20.16
ΜΟΝΤΑ
+3,65%
3.69
ΜΟΤΟ
0,00%
2.69
ΜΟΥΖΚ
0,00%
0.605
ΜΠΕΛΑ
-0,08%
25.16
ΜΠΛΕΚΕΔΡΟΣ
0,00%
3.75
ΜΠΡΙΚ
+0,46%
2.17
ΜΠΤΚ
0,00%
0.55
ΜΥΤΙΛ
-0,66%
33.18
ΝΑΚΑΣ
+1,42%
2.86
ΝΑΥΠ
-1,70%
0.808
ΞΥΛΚ
-0,74%
0.269
ΞΥΛΠ
0,00%
0.334
ΟΛΘ
-0,45%
21.9
ΟΛΠ
+1,00%
30.35
ΟΛΥΜΠ
0,00%
2.34
ΟΠΑΠ
-1,21%
15.5
ΟΡΙΛΙΝΑ
+1,75%
0.812
ΟΤΕ
-0,88%
14.72
ΟΤΟΕΛ
-0,97%
10.26
ΠΑΙΡ
0,00%
0.992
ΠΑΠ
0,00%
2.37
ΠΕΙΡ
-0,95%
3.854
ΠΕΡΦ
+0,37%
5.41
ΠΕΤΡΟ
+0,49%
8.28
ΠΛΑΘ
+0,51%
3.94
ΠΛΑΚΡ
-4,76%
14
ΠΡΔ
+8,00%
0.27
ΠΡΕΜΙΑ
+6,34%
1.274
ΠΡΟΝΤΕΑ
+3,82%
6.8
ΠΡΟΦ
-0,38%
5.22
ΡΕΒΟΙΛ
+2,34%
1.75
ΣΑΡ
+1,49%
10.9
ΣΑΡΑΝ
0,00%
1.07
ΣΑΤΟΚ
0,00%
0.028
ΣΕΝΤΡ
0,00%
0.334
ΣΙΔΜΑ
+0,63%
1.585
ΣΠΕΙΣ
-0,67%
5.9
ΣΠΙ
-3,08%
0.504
ΣΠΥΡ
0,00%
0.138
ΤΕΝΕΡΓ
-0,15%
19.99
ΤΖΚΑ
+1,69%
1.5
ΤΡΑΣΤΟΡ
0,00%
1.05
ΤΡΕΣΤΑΤΕΣ
-0,49%
1.628
ΥΑΛΚΟ
0,00%
0.162
ΦΛΕΞΟ
0,00%
8.1
ΦΡΙΓΟ
-1,74%
0.226
ΦΡΛΚ
+0,95%
3.735
ΧΑΙΔΕ
0,00%
0.6

ΕΕ: Πτώση άνω του 25% στις πωλήσεις των αυτοκινήτων τον Σεπτέμβριο

Σημαντική μείωση κατά περισσότερο από 25% παρουσίασε ο όγκος των πωλήσεων καινούριων αυτοκινήτων στην ΕΕ τον Σεπτέμβριο του 2021, σε σχέση με την αντίστοιχη περσινή περίοδο. Η έντονη πτωτική τάση στις πωλήσεις οφείλεται κυρίως στην αδυναμία των αυτοκινητοβιομηχανιών να παραδώσουν τα καινούρια αυτοκίνητα στους κατόχους τους, λόγω της παγκόσμιας έλλειψης τσιπ.

Σύμφωνα με τα επίσημα στοιχεία της Ευρωπαϊκής Ένωσης Κατασκευαστών Αυτοκινήτων (ACEA) που εκπροσωπεί τους 15 μεγαλύτερους κατασκευαστές αυτοκινήτων, φορτηγών και λεωφορείων με έδρα την Ευρώπη, η ζήτηση για νέα επιβατικά αυτοκίνητα στην ΕΕ συρρικνώθηκε κατά 25,2% στις 972.723 μονάδες, σημειώνοντας τον χαμηλότερο αριθμό εγγραφών για τον μήνα Σεπτέμβριο από το 1995, όπως μεταδίδει το πρακτορείο Reuters.

Όλες οι αυτοκινητοβιομηχανίες αντιμετωπίζουν προβλήματα στη παραγωγή τους, λόγω της έλλειψης των τσιπ. Αυτά τα εξαρτήματα είναι απαραίτητα για να λειτουργήσουν τα αυτοκίνητα και να ενεργοποιηθούν τα πολλά ηλεκτρονικά συστήματα που πλέον φέρουν τα νέα μοντέλα.

Μεγάλος αριθμός αυτοκινήτων παραμένουν στα εργοστάσια κατασκευής τους είτε και σε τελωνειακούς χώρους σε διάφορα κράτη περιμένοντας την έλευση των τσιπ για να ολοκληρωθεί η κατασκευή τους και να πάρουν το δρόμο προς τις εκθέσεις αυτοκινήτων.

Ο χαμηλότερος ρυθμός εγγραφών για το μήνα Σεπτέμβριο από το 1995

Πρόκειται για τον χαμηλότερο αριθμό εγγραφών για το μήνα Σεπτέμβριο, από τον Σεπτέμβριο του 1995. Αυτή η μείωση των πωλήσεων προκλήθηκε σε μεγάλο βαθμό από την έλλειψη προσφοράς οχημάτων λόγω της συνεχιζόμενης έλλειψης ημιαγωγών. Οι αδύναμες επιδόσεις του περασμένου μήνα επαναλήφθηκαν σε επίπεδο χώρας, με όλες τις μεγάλες αγορές της ΕΕ να σημειώνουν διψήφια πτώση: Ιταλία (-32,7%), Γερμανία (-25,7%), Γαλλία (-20,5%) και Ισπανία (-15,7%).

Κατά τα τρία πρώτα τρίμηνα του 2021, οι ταξινομήσεις αυτοκινήτων σε ολόκληρη την ΕΕ αυξήθηκαν κατά 6,6% και έφτασαν τα 7,5 εκατομμύρια μονάδες.

Εξετάζοντας τις μεγαλύτερες αγορές της ΕΕ, η Ιταλία σημείωσε τη μεγαλύτερη αύξηση μέχρι τώρα (+20,6%), ακολουθούμενη από την Ισπανία (+8,8%) και τη Γαλλία (+8,0%). Αντίθετα, η γερμανική αγορά αυτοκινήτων ξαναγύρισε σε αρνητικό έδαφος (-1,2%).

Η Ευρωπαϊκή Ένωση Κατασκευαστών Αυτοκινήτων (ACEA) εκπροσωπεί τους 15 μεγαλύτερους κατασκευαστές αυτοκινήτων, φορτηγών και λεωφορείων με έδρα την Ευρώπη: BMW Group, CNH Industrial, DAF Trucks, Daimler, Ferrari, Ford of Europe, Honda Motor Europe, Hyundai Motor Europe, Jaguar Land Rover, Renault Group, Stellantis, Toyota Motor Europe, Volkswagen Group, Volvo Cars και Volvo Group.

Η αυτοκινητοβιομηχανία της ΕΕ σε αριθμούς

Σχετικά με την αυτοκινητοβιομηχανία της ΕΕ: 12,6 εκατομμύρια Ευρωπαίοι εργάζονται στη βιομηχανία αυτοκινήτων (άμεσα και έμμεσα), αντιπροσωπεύοντας το 6,6% όλων των θέσεων εργασίας στην ΕΕ. Το 11,6% των θέσεων εργασίας στην ΕΕ – περίπου 3,5 εκατομμύρια – είναι στον τομέα της αυτοκινητοβιομηχανίας.

Τα μηχανοκίνητα οχήματα αποφέρουν 398,4 δισεκατομμύρια ευρώ από φορολογικά έσοδα για τις κυβερνήσεις σε βασικές ευρωπαϊκές αγορές. Η αυτοκινητοβιομηχανία δημιουργεί εμπορικό πλεόνασμα 76,3 δισ. ευρώ για την ΕΕ.

Ο κύκλος εργασιών που παράγει η αυτοκινητοβιομηχανία αντιπροσωπεύει περισσότερο από το 8% του ΑΕΠ της ΕΕ. Επενδύοντας 62 δισεκατομμύρια ευρώ σε έρευνα και ανάπτυξη ετησίως, ο τομέας της αυτοκινητοβιομηχανίας είναι ο μεγαλύτερος ιδιωτικός παροχής της Ευρώπης στην καινοτομία, αντιπροσωπεύοντας το 33% των συνολικών δαπανών της ΕΕ.

Google News icon
Ακολουθήστε το Powergame.gr στο Google News για άμεση και έγκυρη οικονομική ενημέρωση!