Γ.Δ.
1617.09 -0,07%
ACAG
-0,49%
6.13
AEM
-0,98%
4.5005
AKTR
-0,92%
5.4
BOCHGR
+2,25%
5.46
CENER
-0,42%
9.46
CNLCAP
-0,69%
7.2
DIMAND
+0,49%
8.28
EVR
-0,57%
1.735
NOVAL
+0,79%
2.56
OPTIMA
-0,28%
14
TITC
-0,96%
41.25
ΑΑΑΚ
0,00%
5
ΑΒΑΞ
+3,11%
2.32
ΑΒΕ
-0,23%
0.428
ΑΔΜΗΕ
-0,53%
2.8
ΑΚΡΙΤ
+4,00%
0.78
ΑΛΜΥ
-0,23%
4.3
ΑΛΦΑ
-0,69%
1.877
ΑΝΔΡΟ
0,00%
6.5
ΑΡΑΙΓ
-1,14%
11.27
ΑΣΚΟ
-0,62%
3.2
ΑΣΤΑΚ
-2,47%
7.1
ΑΤΕΚ
0,00%
1.51
ΑΤΡΑΣΤ
+0,23%
8.7
ΑΤΤ
+0,57%
0.702
ΑΤΤΙΚΑ
-1,25%
2.37
ΒΙΟ
-0,17%
5.82
ΒΙΟΚΑ
-0,52%
1.915
ΒΙΟΣΚ
-1,29%
1.53
ΒΙΟΤ
0,00%
0.27
ΒΙΣ
0,00%
0.144
ΒΟΣΥΣ
0,00%
2.48
ΓΕΒΚΑ
-2,55%
1.53
ΓΕΚΤΕΡΝΑ
-0,32%
18.84
ΔΑΑ
+4,79%
8.71
ΔΑΙΟΣ
+4,09%
3.56
ΔΕΗ
+0,15%
13.35
ΔΟΜΙΚ
-0,71%
2.8
ΔΟΥΡΟ
0,00%
0.25
ΔΡΟΜΕ
+1,58%
0.386
ΕΒΡΟΦ
-1,02%
1.935
ΕΕΕ
+2,24%
40.08
ΕΚΤΕΡ
-0,24%
2.055
ΕΛΒΕ
0,00%
5.5
ΕΛΙΝ
+0,46%
2.19
ΕΛΛ
-0,68%
14.7
ΕΛΛΑΚΤΩΡ
+0,44%
2.275
ΕΛΠΕ
-1,18%
7.945
ΕΛΣΤΡ
-1,24%
2.39
ΕΛΤΟΝ
-1,18%
1.836
ΕΛΧΑ
-1,62%
2.13
ΕΠΙΛΚ
0,00%
0.132
ΕΣΥΜΒ
-0,44%
1.12
ΕΤΕ
-0,46%
8.608
ΕΥΑΠΣ
-1,45%
3.4
ΕΥΔΑΠ
-0,33%
6.04
ΕΥΡΩΒ
+0,40%
2.494
ΕΧΑΕ
+0,40%
4.97
ΙΑΤΡ
-0,98%
2.03
ΙΚΤΙΝ
+0,56%
0.362
ΙΛΥΔΑ
-1,42%
1.74
ΙΝΛΙΦ
-0,62%
4.82
ΙΝΛΟΤ
-0,19%
1.07
ΙΝΤΕΚ
-0,34%
5.88
ΙΝΤΕΤ
0,00%
1.12
ΙΝΤΚΑ
0,00%
3.23
ΚΑΡΕΛ
+0,61%
328
ΚΕΚΡ
0,00%
1.275
ΚΕΠΕΝ
0,00%
1.94
ΚΟΡΔΕ
0,00%
0.459
ΚΟΥΑΛ
-0,46%
1.304
ΚΟΥΕΣ
-0,16%
6.29
ΚΡΙ
-0,61%
16.4
ΚΤΗΛΑ
-1,52%
1.95
ΚΥΡΙΟ
0,00%
1.02
ΛΑΒΙ
-0,99%
0.804
ΛΑΜΔΑ
+0,29%
7.01
ΛΑΜΨΑ
0,00%
37
ΛΑΝΑΚ
-2,73%
1.07
ΛΕΒΚ
+3,48%
0.238
ΛΕΒΠ
0,00%
0.236
ΛΟΓΟΣ
0,00%
1.75
ΛΟΥΛΗ
0,00%
3.4
ΜΑΘΙΟ
0,00%
0.802
ΜΕΒΑ
0,00%
3.98
ΜΕΝΤΙ
0,00%
2.25
ΜΕΡΚΟ
0,00%
39.6
ΜΙΓ
0,00%
2.865
ΜΙΝ
0,00%
0.492
ΜΟΗ
0,00%
22.4
ΜΟΝΤΑ
0,00%
3.78
ΜΟΤΟ
+0,53%
2.84
ΜΟΥΖΚ
-1,59%
0.62
ΜΠΕΛΑ
-1,00%
27.66
ΜΠΛΕΚΕΔΡΟΣ
0,00%
3.81
ΜΠΡΙΚ
-0,41%
2.41
ΜΠΤΚ
-8,94%
0.56
ΜΥΤΙΛ
+0,70%
37.22
ΝΑΚΑΣ
+3,18%
3.24
ΝΑΥΠ
-0,72%
0.822
ΞΥΛΚ
+0,76%
0.264
ΞΥΛΠ
-1,52%
0.39
ΟΛΘ
+1,05%
28.8
ΟΛΠ
-0,45%
33.5
ΟΛΥΜΠ
-0,38%
2.59
ΟΠΑΠ
-0,93%
16.98
ΟΡΙΛΙΝΑ
-0,13%
0.799
ΟΤΕ
-0,40%
14.94
ΟΤΟΕΛ
+0,90%
11.16
ΠΑΙΡ
0,00%
1.005
ΠΑΠ
+0,77%
2.63
ΠΕΙΡ
-0,29%
4.794
ΠΕΡΦ
-0,74%
5.36
ΠΕΤΡΟ
0,00%
8
ΠΛΑΘ
-1,23%
4
ΠΛΑΚΡ
+0,66%
15.3
ΠΡΔ
-2,29%
0.256
ΠΡΕΜΙΑ
-0,78%
1.27
ΠΡΟΝΤΕΑ
0,00%
5.85
ΠΡΟΦ
-2,09%
5.16
ΡΕΒΟΙΛ
-1,71%
1.725
ΣΑΡ
-1,27%
12.42
ΣΑΡΑΝ
0,00%
1.07
ΣΑΤΟΚ
0,00%
0.028
ΣΕΝΤΡ
-0,57%
0.352
ΣΙΔΜΑ
+1,60%
1.59
ΣΠΕΙΣ
0,00%
5.64
ΣΠΙ
0,00%
0.63
ΣΠΥΡ
0,00%
0.151
ΤΕΝΕΡΓ
+0,10%
20.02
ΤΖΚΑ
0,00%
1.48
ΤΡΑΣΤΟΡ
0,00%
1.3
ΤΡΕΣΤΑΤΕΣ
-0,36%
1.656
ΥΑΛΚΟ
0,00%
0.162
ΦΛΕΞΟ
0,00%
7.7
ΦΡΙΓΟ
+7,56%
0.256
ΦΡΛΚ
-0,93%
4.24
ΧΑΙΔΕ
0,00%
0.8

ΕΕ: Πτώση άνω του 25% στις πωλήσεις των αυτοκινήτων τον Σεπτέμβριο

Σημαντική μείωση κατά περισσότερο από 25% παρουσίασε ο όγκος των πωλήσεων καινούριων αυτοκινήτων στην ΕΕ τον Σεπτέμβριο του 2021, σε σχέση με την αντίστοιχη περσινή περίοδο. Η έντονη πτωτική τάση στις πωλήσεις οφείλεται κυρίως στην αδυναμία των αυτοκινητοβιομηχανιών να παραδώσουν τα καινούρια αυτοκίνητα στους κατόχους τους, λόγω της παγκόσμιας έλλειψης τσιπ.

Σύμφωνα με τα επίσημα στοιχεία της Ευρωπαϊκής Ένωσης Κατασκευαστών Αυτοκινήτων (ACEA) που εκπροσωπεί τους 15 μεγαλύτερους κατασκευαστές αυτοκινήτων, φορτηγών και λεωφορείων με έδρα την Ευρώπη, η ζήτηση για νέα επιβατικά αυτοκίνητα στην ΕΕ συρρικνώθηκε κατά 25,2% στις 972.723 μονάδες, σημειώνοντας τον χαμηλότερο αριθμό εγγραφών για τον μήνα Σεπτέμβριο από το 1995, όπως μεταδίδει το πρακτορείο Reuters.

Όλες οι αυτοκινητοβιομηχανίες αντιμετωπίζουν προβλήματα στη παραγωγή τους, λόγω της έλλειψης των τσιπ. Αυτά τα εξαρτήματα είναι απαραίτητα για να λειτουργήσουν τα αυτοκίνητα και να ενεργοποιηθούν τα πολλά ηλεκτρονικά συστήματα που πλέον φέρουν τα νέα μοντέλα.

Μεγάλος αριθμός αυτοκινήτων παραμένουν στα εργοστάσια κατασκευής τους είτε και σε τελωνειακούς χώρους σε διάφορα κράτη περιμένοντας την έλευση των τσιπ για να ολοκληρωθεί η κατασκευή τους και να πάρουν το δρόμο προς τις εκθέσεις αυτοκινήτων.

Ο χαμηλότερος ρυθμός εγγραφών για το μήνα Σεπτέμβριο από το 1995

Πρόκειται για τον χαμηλότερο αριθμό εγγραφών για το μήνα Σεπτέμβριο, από τον Σεπτέμβριο του 1995. Αυτή η μείωση των πωλήσεων προκλήθηκε σε μεγάλο βαθμό από την έλλειψη προσφοράς οχημάτων λόγω της συνεχιζόμενης έλλειψης ημιαγωγών. Οι αδύναμες επιδόσεις του περασμένου μήνα επαναλήφθηκαν σε επίπεδο χώρας, με όλες τις μεγάλες αγορές της ΕΕ να σημειώνουν διψήφια πτώση: Ιταλία (-32,7%), Γερμανία (-25,7%), Γαλλία (-20,5%) και Ισπανία (-15,7%).

Κατά τα τρία πρώτα τρίμηνα του 2021, οι ταξινομήσεις αυτοκινήτων σε ολόκληρη την ΕΕ αυξήθηκαν κατά 6,6% και έφτασαν τα 7,5 εκατομμύρια μονάδες.

Εξετάζοντας τις μεγαλύτερες αγορές της ΕΕ, η Ιταλία σημείωσε τη μεγαλύτερη αύξηση μέχρι τώρα (+20,6%), ακολουθούμενη από την Ισπανία (+8,8%) και τη Γαλλία (+8,0%). Αντίθετα, η γερμανική αγορά αυτοκινήτων ξαναγύρισε σε αρνητικό έδαφος (-1,2%).

Η Ευρωπαϊκή Ένωση Κατασκευαστών Αυτοκινήτων (ACEA) εκπροσωπεί τους 15 μεγαλύτερους κατασκευαστές αυτοκινήτων, φορτηγών και λεωφορείων με έδρα την Ευρώπη: BMW Group, CNH Industrial, DAF Trucks, Daimler, Ferrari, Ford of Europe, Honda Motor Europe, Hyundai Motor Europe, Jaguar Land Rover, Renault Group, Stellantis, Toyota Motor Europe, Volkswagen Group, Volvo Cars και Volvo Group.

Η αυτοκινητοβιομηχανία της ΕΕ σε αριθμούς

Σχετικά με την αυτοκινητοβιομηχανία της ΕΕ: 12,6 εκατομμύρια Ευρωπαίοι εργάζονται στη βιομηχανία αυτοκινήτων (άμεσα και έμμεσα), αντιπροσωπεύοντας το 6,6% όλων των θέσεων εργασίας στην ΕΕ. Το 11,6% των θέσεων εργασίας στην ΕΕ – περίπου 3,5 εκατομμύρια – είναι στον τομέα της αυτοκινητοβιομηχανίας.

Τα μηχανοκίνητα οχήματα αποφέρουν 398,4 δισεκατομμύρια ευρώ από φορολογικά έσοδα για τις κυβερνήσεις σε βασικές ευρωπαϊκές αγορές. Η αυτοκινητοβιομηχανία δημιουργεί εμπορικό πλεόνασμα 76,3 δισ. ευρώ για την ΕΕ.

Ο κύκλος εργασιών που παράγει η αυτοκινητοβιομηχανία αντιπροσωπεύει περισσότερο από το 8% του ΑΕΠ της ΕΕ. Επενδύοντας 62 δισεκατομμύρια ευρώ σε έρευνα και ανάπτυξη ετησίως, ο τομέας της αυτοκινητοβιομηχανίας είναι ο μεγαλύτερος ιδιωτικός παροχής της Ευρώπης στην καινοτομία, αντιπροσωπεύοντας το 33% των συνολικών δαπανών της ΕΕ.

Google News icon
Ακολουθήστε το Powergame.gr στο Google News για άμεση και έγκυρη οικονομική ενημέρωση!