Γ.Δ.
1410.22 +0,29%
ACAG
0,00%
5.35
BOCHGR
+0,23%
4.45
CENER
+0,12%
8.61
CNLCAP
0,00%
7.25
DIMAND
-1,21%
8.18
NOVAL
0,00%
2.275
OPTIMA
-1,84%
12.78
TITC
-0,53%
37.8
ΑΑΑΚ
0,00%
4.48
ΑΒΑΞ
+3,15%
1.442
ΑΒΕ
+1,10%
0.458
ΑΔΜΗΕ
+0,42%
2.38
ΑΚΡΙΤ
-2,19%
0.67
ΑΛΜΥ
-1,65%
3.585
ΑΛΦΑ
+0,39%
1.5285
ΑΝΔΡΟ
+0,31%
6.44
ΑΡΑΙΓ
+0,10%
9.77
ΑΣΚΟ
0,00%
2.6
ΑΣΤΑΚ
0,00%
6.94
ΑΤΕΚ
0,00%
0.426
ΑΤΡΑΣΤ
0,00%
8.78
ΑΤΤ
-1,67%
0.59
ΑΤΤΙΚΑ
0,00%
2.17
ΒΙΟ
+0,96%
5.26
ΒΙΟΚΑ
-0,56%
1.78
ΒΙΟΣΚ
0,00%
1.38
ΒΙΟΤ
0,00%
0.294
ΒΙΣ
0,00%
0.144
ΒΟΣΥΣ
+1,96%
2.08
ΓΕΒΚΑ
-0,38%
1.3
ΓΕΚΤΕΡΝΑ
+0,88%
18.36
ΔΑΑ
+0,12%
8.07
ΔΑΙΟΣ
0,00%
3.6
ΔΕΗ
+0,17%
11.73
ΔΟΜΙΚ
+1,12%
2.72
ΔΟΥΡΟ
0,00%
0.25
ΔΡΟΜΕ
+1,01%
0.299
ΕΒΡΟΦ
0,00%
1.37
ΕΕΕ
-0,65%
33.6
ΕΚΤΕΡ
+1,48%
1.512
ΕΛΒΕ
-0,86%
4.62
ΕΛΙΝ
+1,53%
1.99
ΕΛΛ
+1,15%
13.25
ΕΛΛΑΚΤΩΡ
+2,62%
1.724
ΕΛΠΕ
+1,56%
6.815
ΕΛΣΤΡ
+0,99%
2.04
ΕΛΤΟΝ
+0,43%
1.86
ΕΛΧΑ
+0,11%
1.848
ΕΠΙΛΚ
0,00%
0.132
ΕΣΥΜΒ
-0,45%
1.11
ΕΤΕ
+1,69%
6.998
ΕΥΑΠΣ
-0,32%
3.1
ΕΥΔΑΠ
-0,35%
5.76
ΕΥΡΩΒ
+0,29%
2.051
ΕΧΑΕ
+2,44%
4.415
ΙΑΤΡ
0,00%
1.54
ΙΚΤΙΝ
-1,48%
0.3005
ΙΛΥΔΑ
+5,65%
1.965
ΙΝΚΑΤ
-0,83%
4.79
ΙΝΛΙΦ
0,00%
4.32
ΙΝΛΟΤ
+2,80%
0.956
ΙΝΤΕΚ
+0,35%
5.72
ΙΝΤΕΡΚΟ
+0,81%
2.48
ΙΝΤΕΤ
-3,02%
0.962
ΙΝΤΚΑ
+1,27%
2.79
ΚΑΡΕΛ
0,00%
336
ΚΕΚΡ
0,00%
1.195
ΚΕΠΕΝ
0,00%
2.22
ΚΛΜ
+1,38%
1.47
ΚΟΡΔΕ
+0,24%
0.42
ΚΟΥΑΛ
+2,64%
1.09
ΚΟΥΕΣ
+0,36%
5.56
ΚΡΙ
-1,75%
14.05
ΚΤΗΛΑ
+1,18%
1.72
ΚΥΡΙΟ
0,00%
0.946
ΛΑΒΙ
+0,83%
0.732
ΛΑΜΔΑ
0,00%
7.17
ΛΑΜΨΑ
0,00%
37.4
ΛΑΝΑΚ
0,00%
0.82
ΛΕΒΚ
0,00%
0.256
ΛΕΒΠ
0,00%
0.34
ΛΟΓΟΣ
0,00%
1.25
ΛΟΥΛΗ
-2,96%
2.62
ΜΑΘΙΟ
0,00%
0.594
ΜΕΒΑ
0,00%
3.56
ΜΕΝΤΙ
0,00%
2.04
ΜΕΡΚΟ
0,00%
44.2
ΜΙΓ
-1,32%
3
ΜΙΝ
0,00%
0.51
ΜΛΣ
0,00%
0.57
ΜΟΗ
+1,03%
19.55
ΜΟΝΤΑ
-4,00%
3.6
ΜΟΤΟ
+0,39%
2.555
ΜΟΥΖΚ
-1,54%
0.64
ΜΠΕΛΑ
+0,89%
24.92
ΜΠΛΕΚΕΔΡΟΣ
-0,27%
3.69
ΜΠΡΙΚ
0,00%
2.1
ΜΠΤΚ
0,00%
0.62
ΜΥΤΙΛ
-0,06%
31.5
ΝΑΚΑΣ
0,00%
2.92
ΝΑΥΠ
-0,24%
0.818
ΞΥΛΚ
-0,40%
0.251
ΞΥΛΠ
0,00%
0.398
ΟΛΘ
-1,41%
21
ΟΛΠ
-0,65%
30.8
ΟΛΥΜΠ
+0,43%
2.31
ΟΠΑΠ
+0,84%
15.69
ΟΡΙΛΙΝΑ
0,00%
0.791
ΟΤΕ
-0,20%
15.1
ΟΤΟΕΛ
+0,59%
10.18
ΠΑΙΡ
0,00%
0.988
ΠΑΠ
0,00%
2.36
ΠΕΙΡ
+0,86%
3.646
ΠΕΡΦ
-0,18%
5.45
ΠΕΤΡΟ
-0,25%
7.88
ΠΛΑΘ
+0,51%
3.955
ΠΛΑΚΡ
+2,24%
13.7
ΠΡΔ
0,00%
0.27
ΠΡΕΜΙΑ
+1,03%
1.18
ΠΡΟΝΤΕΑ
0,00%
6.2
ΠΡΟΦ
-0,20%
5.11
ΡΕΒΟΙΛ
-0,32%
1.565
ΣΑΡ
+0,75%
10.76
ΣΑΡΑΝ
0,00%
1.07
ΣΑΤΟΚ
0,00%
0.028
ΣΕΝΤΡ
+0,91%
0.332
ΣΙΔΜΑ
+3,33%
1.55
ΣΠΕΙΣ
+0,71%
5.68
ΣΠΙ
+0,40%
0.504
ΣΠΥΡ
0,00%
0.127
ΤΕΝΕΡΓ
+0,05%
19.81
ΤΖΚΑ
0,00%
1.415
ΤΡΑΣΤΟΡ
0,00%
1.06
ΤΡΕΣΤΑΤΕΣ
+0,12%
1.622
ΥΑΛΚΟ
0,00%
0.162
ΦΙΕΡ
0,00%
0.359
ΦΛΕΞΟ
0,00%
8
ΦΡΙΓΟ
0,00%
0.208
ΦΡΛΚ
0,00%
3.61
ΧΑΙΔΕ
0,00%
0.56

ΕΕ: Μείωση κατά 62% στην παραγωγή μαζούτ την τελευταία εικοσαετία

Η παραγωγή του μαζούτ φαίνεται ότι έχει μειωθεί σημαντικά στην ΕΕ την τελευταία εικοσαετία, ενώ σε πτωτικές τάσεις κινήθηκε και στην Ελλάδα σύμφωνα με τα πρόσφατα στοιχεία που ανακοίνωσε η Eurostat. Συγκεκριμένα, η παραγωγή πετρελαϊκού καυσίμου (μαζούτ) στην ΕΕ μειώθηκε κατά 62%

Το 2020 στην ΕΕ παρήχθησαν 48.500 kt μαζούτ, έναντι 127.000 kt το 1990.

Μεταξύ 1990 και 2020, και τα 21 κράτη-μέλη της ΕΕ που εξακολουθούν να παράγουν μαζούτ κατέγραψαν μείωση της παραγωγής. Οι πιο σημαντικές μειώσεις στην παραγωγή παρατηρήθηκαν στην Ιταλία (από 23.700 kt το 1990 σε 5.400 kt το 2020) και στην Ισπανία (από 15.000 kt το 1990 σε 2.400 kt το 2020).

Το 2020, δεκατρία κράτη-μέλη παρήγαγαν πάνω από 1.000 kt πετρελαϊκού καυσίμου. Από αυτές τις χώρες, πέντε αντιπροσώπευαν περίπου το 60% της συνολικής παραγωγής στην ΕΕ: η Ολλανδία (19% με 9.000 kt), Γερμανία (13% με 6.200 kt), η Ιταλία (11% με 5.400 kt), η Γαλλία (9% με 4 300 kt) και η Σουηδία (8% με 3.900 kt).

Την ίδια χρονιά, έξι κράτη-μέλη της ΕΕ δεν παρήγαγαν καθόλου πετρελαϊκό καύσιμο: το Λουξεμβούργο, η Λετονία, η Μάλτα και η Εσθονία δεν είχαν ποτέ διυλιστήρια, ενώ η Κύπρος και η Σλοβενία σταμάτησαν την παραγωγή πετρελαίου το 2004 και 2000, αντίστοιχα.

Στην Ελλάδα η παραγωγή μαζούτ μειώθηκε από περίπου 5.500 kt το 1990 σε περίπου 3.000 kt το 2020, σύμφωνα με τη Eurostat.

Το πετρελαϊκό καύσιμο, που αναφέρεται και ως βαρύ καύσιμο λόγω του βάρους του, είναι ένα συγκεκριμένο προϊόν πετρελαίου που παράγεται σε διυλιστήρια και χρησιμοποιείται από τα περισσότερα πλοία. Υπάρχουν ανησυχίες για τις περιβαλλοντικές επιπτώσεις της χρήσης του, καθώς το μεγαλύτερο μέρος του θείου που περιέχει καταλήγει στην ατμόσφαιρα όταν καίγεται σε κινητήρα πλοίου. Υπό το φως αυτών των ανησυχιών, οι προσπάθειες περιορισμού της ρύπανσης από τις μεταφορές πλοίων τέθηκαν σε ισχύ τον Ιανουάριο του 2020, σύμφωνα με τις οποίες τα πλοία μπορούν πλέον να χρησιμοποιούν μόνο μαζούτ με χαμηλή περιεκτικότητα σε θείο.

 

Google News icon
Ακολουθήστε το Powergame.gr στο Google News για άμεση και έγκυρη οικονομική ενημέρωση!