Γ.Δ.
1366.72 -1,85%
ACAG
-2,36%
5.38
BOCHGR
-2,00%
4.4
CENER
-2,28%
8.15
CNLCAP
+2,10%
7.3
DIMAND
-2,19%
8.5
NOVAL
-2,99%
2.27
OPTIMA
-1,57%
12.56
TITC
-2,16%
34.05
ΑΑΑΚ
0,00%
4.48
ΑΒΑΞ
-4,29%
1.34
ΑΒΕ
-4,26%
0.449
ΑΔΜΗΕ
-0,64%
2.33
ΑΚΡΙΤ
+2,21%
0.695
ΑΛΜΥ
-3,49%
3.59
ΑΛΦΑ
-1,73%
1.537
ΑΝΔΡΟ
-0,62%
6.38
ΑΡΑΙΓ
-3,20%
9.225
ΑΣΚΟ
-0,39%
2.54
ΑΣΤΑΚ
0,00%
7.12
ΑΤΕΚ
0,00%
0.426
ΑΤΡΑΣΤ
-0,68%
8.7
ΑΤΤ
-29,70%
1.065
ΑΤΤΙΚΑ
-3,77%
2.04
ΒΙΟ
-2,84%
4.955
ΒΙΟΚΑ
-1,73%
1.7
ΒΙΟΣΚ
-6,19%
1.365
ΒΙΟΤ
0,00%
0.294
ΒΙΣ
0,00%
0.144
ΒΟΣΥΣ
-2,86%
2.04
ΓΕΒΚΑ
-3,85%
1.25
ΓΕΚΤΕΡΝΑ
-1,50%
17.08
ΔΑΑ
-1,70%
7.726
ΔΑΙΟΣ
0,00%
3.66
ΔΕΗ
-4,97%
11.47
ΔΟΜΙΚ
-7,53%
2.7
ΔΟΥΡΟ
0,00%
0.25
ΔΡΟΜΕ
-4,33%
0.287
ΕΒΡΟΦ
-3,87%
1.365
ΕΕΕ
-0,73%
32.74
ΕΚΤΕΡ
-6,08%
1.39
ΕΛΒΕ
0,00%
4.7
ΕΛΙΝ
-2,96%
1.97
ΕΛΛ
-1,50%
13.1
ΕΛΛΑΚΤΩΡ
-2,27%
1.638
ΕΛΠΕ
-2,14%
6.62
ΕΛΣΤΡ
-1,94%
2.02
ΕΛΤΟΝ
-0,53%
1.88
ΕΛΧΑ
-3,06%
1.648
ΕΠΙΛΚ
0,00%
0.132
ΕΣΥΜΒ
-4,35%
1.1
ΕΤΕ
-0,12%
6.88
ΕΥΑΠΣ
-1,90%
3.1
ΕΥΔΑΠ
-0,69%
5.74
ΕΥΡΩΒ
-1,45%
1.977
ΕΧΑΕ
-3,18%
4.115
ΙΑΤΡ
-3,49%
1.52
ΙΚΤΙΝ
+0,33%
0.302
ΙΛΥΔΑ
-4,31%
1.665
ΙΝΚΑΤ
-2,08%
4.7
ΙΝΛΙΦ
+0,23%
4.29
ΙΝΛΟΤ
-2,13%
0.874
ΙΝΤΕΚ
-3,41%
5.39
ΙΝΤΕΡΚΟ
0,00%
2.42
ΙΝΤΕΤ
0,00%
1.02
ΙΝΤΚΑ
-4,49%
2.55
ΚΑΡΕΛ
+0,59%
340
ΚΕΚΡ
-8,33%
1.1
ΚΕΠΕΝ
0,00%
2.22
ΚΛΜ
-1,69%
1.455
ΚΟΡΔΕ
-2,39%
0.408
ΚΟΥΑΛ
-5,84%
1
ΚΟΥΕΣ
-3,23%
5.4
ΚΡΙ
-4,98%
13.35
ΚΤΗΛΑ
0,00%
1.7
ΚΥΡΙΟ
-5,12%
0.89
ΛΑΒΙ
-6,49%
0.72
ΛΑΜΔΑ
-3,60%
6.96
ΛΑΜΨΑ
0,00%
37.4
ΛΑΝΑΚ
0,00%
0.85
ΛΕΒΚ
+0,79%
0.256
ΛΕΒΠ
0,00%
0.34
ΛΟΓΟΣ
-2,38%
1.23
ΛΟΥΛΗ
-1,47%
2.69
ΜΑΘΙΟ
0,00%
0.65
ΜΕΒΑ
-3,14%
3.7
ΜΕΝΤΙ
-3,33%
2.03
ΜΕΡΚΟ
0,00%
41
ΜΙΓ
-4,88%
3.02
ΜΙΝ
0,00%
0.51
ΜΛΣ
0,00%
0.57
ΜΟΗ
-1,54%
19.2
ΜΟΝΤΑ
-2,75%
3.53
ΜΟΤΟ
-2,78%
2.445
ΜΟΥΖΚ
0,00%
0.65
ΜΠΕΛΑ
-2,03%
24.1
ΜΠΛΕΚΕΔΡΟΣ
0,00%
3.69
ΜΠΡΙΚ
+0,50%
2.01
ΜΠΤΚ
0,00%
0.62
ΜΥΤΙΛ
-4,89%
30.74
ΝΑΚΑΣ
-1,92%
3.06
ΝΑΥΠ
-0,90%
0.878
ΞΥΛΚ
+0,40%
0.254
ΞΥΛΠ
0,00%
0.398
ΟΛΘ
-2,39%
20.4
ΟΛΠ
+2,59%
29.7
ΟΛΥΜΠ
-0,86%
2.31
ΟΠΑΠ
-0,87%
14.85
ΟΡΙΛΙΝΑ
-0,25%
0.796
ΟΤΕ
-2,60%
14.6
ΟΤΟΕΛ
-2,91%
10.02
ΠΑΙΡ
-7,02%
0.9
ΠΑΠ
+0,85%
2.37
ΠΕΙΡ
-1,72%
3.535
ΠΕΡΦ
-8,59%
5
ΠΕΤΡΟ
-2,53%
7.72
ΠΛΑΘ
-1,38%
3.945
ΠΛΑΚΡ
0,00%
14.5
ΠΡΔ
-8,57%
0.256
ΠΡΕΜΙΑ
-0,99%
1.198
ΠΡΟΝΤΕΑ
0,00%
6.2
ΠΡΟΦ
-3,50%
4.96
ΡΕΒΟΙΛ
-6,15%
1.525
ΣΑΡ
+1,76%
10.38
ΣΑΡΑΝ
0,00%
1.07
ΣΑΤΟΚ
0,00%
0.028
ΣΕΝΤΡ
-2,65%
0.33
ΣΙΔΜΑ
-2,85%
1.535
ΣΠΕΙΣ
-1,06%
5.62
ΣΠΙ
-3,40%
0.512
ΣΠΥΡ
0,00%
0.127
ΤΕΝΕΡΓ
0,00%
19.76
ΤΖΚΑ
-3,86%
1.37
ΤΡΑΣΤΟΡ
0,00%
1.06
ΤΡΕΣΤΑΤΕΣ
-1,23%
1.6
ΥΑΛΚΟ
0,00%
0.162
ΦΙΕΡ
0,00%
0.359
ΦΛΕΞΟ
0,00%
8
ΦΡΙΓΟ
-0,87%
0.228
ΦΡΛΚ
-3,63%
3.45
ΧΑΙΔΕ
-2,59%
0.565

Προς κατάργηση οι πτήσεις μικρών αποστάσεων σε Γαλλία – Ισπανία

Οι συζητήσεις των ευρωπαϊκών κυβερνήσεων για τον τερματισμό των πτήσεων μικρών αποστάσεων ως ένας ακόμη τρόπος να μειωθούν οι εκπομπές ρύπων αποκτά όλο και μεγαλύτερες διαστάσεις. Στη Γαλλία και στην Ισπανία συζητείται η απαγόρευση όσο πτήσεων μπορούν να αντικατασταθούν από ένα δρομολόγιο τρένου που διαρκεί λιγότερο από δυόμιση ώρες. Το κόμμα των Πρασίνων στη Γερμανία σχεδιάζει να φορολογήσει τις πτήσεις μικρών αποστάσεων και στο μέλλον να τις καταργήσει.

Όμως, η αποτελεσματικότητα ενός τέτοιου μέτρου στην καταπολέμηση του φαινομένου του θερμοκηπίου δεν είναι βέβαιη, ιδιαίτερα συγκριτικά με τις πτήσεις μεγάλων αποστάσεων, όπως εύστοχα επισημαίνεται από την ειδησεογραφική ιστοσελίδα Politico.

Οι συγκρίσεις αυτές είναι αναπόφευκτες όχι για να αμφισβητηθεί η αναγκαιότητα των πτήσεων στη σύγχρονη εποχή, ιδιαίτερα σε μία περίοδο που ο κλάδος αρχίζει να ανακτά πολύτιμο έδαφος που έχασε εξαιτίας της πανδημικής κρίσης. Όμως, είναι απαραίτητο να αποτιμηθεί η πραγματική επίδραση που έχουν μέτρα που συζητούνται για την καταπολέμηση του φαινομένου της κλιματικής αλλαγής.

Περιορισμένο το περιβαλλοντικό αποτύπωμα των μικρών δρομολογίων

Σύμφωνα με στοιχεία του οργανισμού διαχείρισης εναέριας κυκλοφορίας Eurocontrol, οι πτήσεις που καλύπτουν απόσταση μικρότερη των 500 χιλιομέτρων αναλογούν το ένα τέταρτο όλων των δρομολογίων στην Ευρώπη αλλά παράγουν λιγότερο από το 4% των εκπομπών ρύπων του αεροπορικού κλάδου. Παράλληλα, οι πτήσεις μεγάλων αποστάσεων, οι οποίες καλύπτουν πάνω από 4.000 χιλιόμετρα αναλογούν στο 52% των εκπομπών ρύπων αλλά και στο μεγαλύτερο τμήμα των εσόδων των αεροπορικών εταιρειών.

Ο παγκόσμιος αεροπορικός κλάδος, συμπεριλαμβανομένων των πτήσεων μεταφοράς επιβατικού κοινού και εμπορευμάτων, ευθύνεται για εκπομπές που ισοδυναμούν με το 2,4% του συνολικού διοξειδίου του άνθρακα (CO2) που βλάπτει την ατμόσφαιρα. Το μέγιστο των εκπομπών ρύπων προέρχεται από τα επιβατικά δρομολόγια.

Διπλή πρόκληση αντιμετωπίζει ο αεροπορικός κλάδος

Σήμερα οι αεροπορικές εταιρείες αντιμετωπίζουν δύο μεγάλες προκλήσεις. Η μία είναι να ανακάμψουν από το μεγάλο πλήγμα της πανδημίας, μία διαδικασία που είναι σταδιακή και βραδύτερη σε σχέση με άλλους κλάδους. Η Eurocontrol ανακοίνωσε πως η επιβατική κίνηση επανήλθε στο 72% των επιπέδων που ίσχυαν το 2019 μέσα στο πρώτο 12ήμερο του 0κτωβρίου όταν, παραδείγματος χάριν, η μεταποιητική δραστηριότητα τα έχει υπερβεί. Αξιοσημείωτο είναι πως τα αεροδρόμια με τη μεγαλύτερη κινητικότητα ήταν αυτό το διάστημα του Άμστερνταμ, της Κωνσταντινούπολης, της Φρανκφούρτης, του Σαρλ ντε Γκολ στο Παρίσι, του Χίθροου στο Λονδίνο και της Μαδρίτης.

Η δεύτερη πρόκληση αφορά στην ικανοποίηση των κριτηρίων της ΕΕ στο πλαίσιο του πακέτου μέτρων «Fit for 55» για τη μείωση των εκπομπών ρύπων κατά 55% μέχρι το 2030 από τα επίπεδα του 1999. Απώτερος στόχος είναι η αύξηση των πράσινων καυσίμων στα αεριωθούμενα αεροσκάφη και γενικότερα η μείωση των εκπομπών ρύπων.

Θεωρητικά, ο κλάδος των μεταφορών θα πρέπει να μειώσει τις εκπομπές ρύπων κατά 90% μέχρι το 2050 από τα επίπεδα του 1999. Και οι αποστάσεις κάτω των 500 χιλιομέτρων θα πρέπει να καλύπτονται με την παραγωγή ενέργειας με μηδενικό περιβαλλοντικό αποτύπωμα. Στο τέλος, όμως, αναλυτές της αγοράς επισημαίνουν πως τα πράσινα καύσιμα ή η απαγόρευση πτήσεων μικρών αποστάσεων θα έχουν επιπτώσεις στο επιβατικό κοινό που θα πρέπει να συμβιβαστεί με λιγότερες επιλογές και ένα αυξημένο κόστος των εισιτηρίων.

Google News icon
Ακολουθήστε το Powergame.gr στο Google News για άμεση και έγκυρη οικονομική ενημέρωση!