Γ.Δ.
1440.52 +0,33%
ACAG
-0,17%
5.86
CENER
+1,12%
9.96
CNLCAP
0,00%
7.3
DIMAND
-0,12%
8.58
NOVAL
-0,92%
2.691
OPTIMA
-0,51%
11.78
TITC
-0,35%
28.85
ΑΑΑΚ
0,00%
6.45
ΑΒΑΞ
-0,56%
1.43
ΑΒΕ
0,00%
0.447
ΑΔΜΗΕ
+0,45%
2.225
ΑΚΡΙΤ
-2,06%
0.95
ΑΛΜΥ
+1,69%
2.705
ΑΛΦΑ
+0,55%
1.633
ΑΝΔΡΟ
-0,31%
6.46
ΑΡΑΙΓ
-1,43%
11.73
ΑΣΚΟ
+2,69%
3.05
ΑΣΤΑΚ
+2,37%
6.9
ΑΤΕΚ
0,00%
0.418
ΑΤΡΑΣΤ
0,00%
8.5
ΑΤΤ
-0,89%
11.1
ΑΤΤΙΚΑ
-1,92%
2.55
ΒΑΡΝΗ
0,00%
0.24
ΒΙΟ
+2,48%
6.2
ΒΙΟΚΑ
+0,40%
2.48
ΒΙΟΣΚ
-0,39%
1.285
ΒΙΟΤ
0,00%
0.23
ΒΙΣ
0,00%
0.142
ΒΟΣΥΣ
0,00%
2.4
ΓΕΒΚΑ
0,00%
1.51
ΓΕΚΤΕΡΝΑ
0,00%
16.68
ΔΑΑ
-0,15%
7.788
ΔΑΙΟΣ
0,00%
3.32
ΔΕΗ
-1,14%
11.27
ΔΟΜΙΚ
+1,04%
3.89
ΔΟΥΡΟ
0,00%
0.25
ΔΡΟΜΕ
+0,62%
0.326
ΕΒΡΟΦ
+0,33%
1.505
ΕΕΕ
+0,06%
32.1
ΕΚΤΕΡ
-1,17%
4.24
ΕΛΒΕ
0,00%
5
ΕΛΙΝ
+3,40%
2.43
ΕΛΛ
+0,37%
13.4
ΕΛΛΑΚΤΩΡ
-0,77%
2.58
ΕΛΠΕ
+1,95%
8.085
ΕΛΣΤΡ
-1,31%
2.26
ΕΛΤΟΝ
+0,94%
1.72
ΕΛΧΑ
-0,95%
1.882
ΕΝΤΕΡ
0,00%
7.94
ΕΠΙΛΚ
0,00%
0.13
ΕΠΣΙΛ
-2,28%
12.02
ΕΣΥΜΒ
+1,54%
1.32
ΕΤΕ
+1,46%
8.064
ΕΥΑΠΣ
+1,61%
3.15
ΕΥΔΑΠ
+1,81%
5.64
ΕΥΡΩΒ
+0,66%
2.132
ΕΧΑΕ
-0,74%
4.715
ΙΑΤΡ
-0,65%
1.52
ΙΚΤΙΝ
-1,53%
0.3545
ΙΛΥΔΑ
0,00%
1.725
ΙΝΚΑΤ
-0,59%
5.02
ΙΝΛΙΦ
+1,08%
4.7
ΙΝΛΟΤ
-0,16%
1.23
ΙΝΤΕΚ
+2,47%
5.81
ΙΝΤΕΡΚΟ
+2,46%
2.5
ΙΝΤΕΤ
+1,19%
1.275
ΙΝΤΚΑ
-1,16%
3.41
ΚΑΡΕΛ
0,00%
348
ΚΕΚΡ
+1,08%
1.405
ΚΕΠΕΝ
0,00%
1.82
ΚΛΜ
-2,22%
1.545
ΚΟΡΔΕ
0,00%
0.48
ΚΟΥΑΛ
-1,01%
1.18
ΚΟΥΕΣ
+0,38%
5.26
ΚΡΕΚΑ
0,00%
0.28
ΚΡΙ
+1,31%
11.6
ΚΤΗΛΑ
0,00%
1.8
ΚΥΡΙΟ
-3,45%
1.12
ΛΑΒΙ
+0,11%
0.875
ΛΑΜΔΑ
-1,27%
7
ΛΑΜΨΑ
0,00%
36
ΛΑΝΑΚ
+3,19%
0.97
ΛΕΒΚ
+2,76%
0.298
ΛΕΒΠ
0,00%
0.286
ΛΙΒΑΝ
0,00%
0.125
ΛΟΓΟΣ
+2,17%
1.41
ΛΟΥΛΗ
+0,38%
2.67
ΜΑΘΙΟ
+6,58%
0.81
ΜΕΒΑ
-0,75%
3.97
ΜΕΝΤΙ
0,00%
2.64
ΜΕΡΚΟ
0,00%
40.8
ΜΙΓ
-0,69%
3.62
ΜΙΝ
+21,30%
0.655
ΜΛΣ
0,00%
0.57
ΜΟΗ
+0,17%
23.06
ΜΟΝΤΑ
0,00%
3.4
ΜΟΤΟ
+0,74%
2.72
ΜΟΥΖΚ
0,00%
0.675
ΜΠΕΛΑ
-0,95%
27
ΜΠΛΕΚΕΔΡΟΣ
+0,29%
3.45
ΜΠΡΙΚ
+1,08%
1.865
ΜΠΤΚ
0,00%
0.58
ΜΥΤΙΛ
+1,42%
37.22
ΝΑΚΑΣ
0,00%
2.7
ΝΑΥΠ
+1,23%
0.986
ΞΥΛΚ
-2,58%
0.264
ΞΥΛΠ
-7,02%
0.45
ΟΛΘ
+0,49%
20.7
ΟΛΠ
+0,78%
25.95
ΟΛΥΜΠ
+1,19%
2.55
ΟΠΑΠ
+0,60%
15.04
ΟΡΙΛΙΝΑ
+0,22%
0.892
ΟΤΕ
+0,59%
13.56
ΟΤΟΕΛ
+1,03%
11.8
ΠΑΙΡ
+0,87%
1.16
ΠΑΠ
+0,41%
2.46
ΠΕΙΡ
+0,33%
3.66
ΠΕΤΡΟ
+0,92%
8.76
ΠΛΑΘ
+0,79%
3.83
ΠΛΑΚΡ
+0,67%
15
ΠΡΔ
-7,69%
0.24
ΠΡΕΜΙΑ
+1,54%
1.186
ΠΡΟΝΤΕΑ
0,00%
6.85
ΠΡΟΦ
+1,54%
4.94
ΡΕΒΟΙΛ
-5,26%
1.98
ΣΑΡ
+5,45%
11.6
ΣΑΡΑΝ
0,00%
1.07
ΣΑΤΟΚ
0,00%
0.034
ΣΕΝΤΡ
-1,43%
0.344
ΣΙΔΜΑ
+1,54%
1.65
ΣΠΕΙΣ
-0,30%
6.58
ΣΠΙ
0,00%
0.67
ΣΠΥΡ
0,00%
0.14
ΤΕΝΕΡΓ
-0,05%
19.6
ΤΖΚΑ
0,00%
1.535
ΤΡΑΣΤΟΡ
0,00%
1.2
ΤΡΕΣΤΑΤΕΣ
+1,61%
1.64
ΥΑΛΚΟ
0,00%
0.162
ΦΙΕΡ
0,00%
0.359
ΦΛΕΞΟ
0,00%
8.05
ΦΡΙΓΟ
0,00%
0.23
ΦΡΛΚ
+0,38%
4.01
ΧΑΙΔΕ
0,00%
0.665

ΙΑΤΑ: Οι αεροπορικές εταιρείες θα χάσουν 51,8 δισ. δολάρια το 2021

Οι αεροπορικές εταιρείες αναμένεται να υποστούν σωρευτικές απώλειες παγκοσμίως ύψους 51,8 δισ. δολαρίων φέτος λόγω της Covid-19 και θα παραμείνουν στο «κόκκινο» το 2022 με μειωμένες απώλειες ωστόσο στα 11,6 δισ., ανακοίνωσε σήμερα η ένωσή τους, IATA.

Αυτές οι προβλέψεις που δημοσιεύθηκαν με την ευκαιρία της Γενικής Συνέλευσης της IATA που πραγματοποιείται στη Βοστόνη (ΗΠΑ), είναι πιο απαισιόδοξες από εκείνες του Απριλίου, όταν η οργάνωση ανακοίνωσε πως ανέμενε απώλειες 47,7 δισ. δολαρίων φέτος.

Η IATA αναθεώρησε επίσης προς τα πάνω τις απώλειες που υπέστησαν οι εταιρείες το 2020, στα 137,7 δισ. έναντι 126,4 δισ.

«Παρά το τεράστιο μέγεθος της υγειονομικής κατάστασης στον τομέα των αερομεταφορών, που θα μεταφραστεί σε σωρευτικές απώλειες τουλάχιστον 200 δισ. δολαρίων από το 2020 έως το 2022, ξεπεράσαμε σε μεγάλο βαθμό το πιο χαμηλό σημείο της κρίσης», δήλωσε ο γενικός διευθυντής της IATA, Γουίλι Γουόλς.

Για να επιβιώσουν, οι εταιρείες μείωσαν θεαματικά το κόστος τους και προσάρμοσαν τη δραστηριότητά τους σε όλες τις διαθέσιμες ευκαιρίες, όπως η ανάπτυξη των μεταφορών φορτίων, η ζήτηση για τις οποίες εκτινάχθηκε, σημείωσε.

Ελλειματικές οι ευρωπαϊκές αγορές και το 2022

Η κατάσταση διαφέρει ωστόσο ανάλογα με τις ζώνες δραστηριότητας: οι αμερικανικές εταιρείες, που επωφελούνται από μια ισχυρή εσωτερική αγορά, θα είναι οι μοναδικές σε θετικό οικονομικό έδαφος το 2022 με αναμενόμενο κέρδος 9,9 δισ. δολαρίων, σύμφωνα με την Iata (Διεθνής Ένωση Αεροπορικών Μεταφορών)

Από την πλευρά τους, οι ευρωπαϊκές εταιρείες, που είναι πιο εκτεθειμένες σε δίκτυα μεγάλων αποστάσεων που εξακολουθούν να έχουν προβλήματα εξαιτίας του κλεισίματος των συνόρων και των περιορισμών, θα παραμείνουν καθαρά ελλειμματικές το 2022 με προβλεπόμενες απώλειες ύψους 9,2 δισ. δολαρίων, το οποίο ωστόσο είναι κάτω από το μισό σε σχέση με το 2021 (20,9 δισ.).

Πράγματι, οι εσωτερικές αγορές στο σύνολό τους αναμένεται να φθάσουν το 2021 περίπου το 73% της ζήτησης του 2019, του τελευταίου πλήρους έτους πριν από την κρίση, και το 93% το 2022.

Αντίθετα, οι διεθνείς αεροπορικές μετακινήσεις θα παραμείνουν μειωμένες, στο 22% των επιπέδων του 2019 το 2021, και στο 44% το 2022, σύμφωνα με την IATA.

Σε παγκόσμια κλίμακα, η IATA αναμένει επίσης πως 2,3 δισ. άνθρωποι θα πάρουν το αεροπλάνο το 2021 και 3,4 δισ. το 2022, περίπου στα επίπεδα του 2014, και πολύ πιο κάτω από τα 4,5 δισ. του 2019. Ο αριθμός αυτός έπεσε στο 1,8 δισ. το 2020.

«Οι άνθρωποι δεν έχασαν την επιθυμία για ταξίδια, όπως βλέπουμε στη ισχυρή ανάπτυξη των εσωτερικών αγορών. Αλλά εμποδίστηκαν να ταξιδέψουν στο εξωτερικό λόγω των περιορισμών, της αβεβαιότητας και της περιπλοκότητας», είπε ο Ουόλς.

«Όλο και περισσότερες κυβερνήσεις θέλουν να βγουν από την κρίση μέσω των εμβολίων. Πιστεύουμε πως οι εμβολιασμένοι δεν πρέπει σε καμία περίπτωση να δουν την ελευθερία τους να περιορίζεται», επανέλαβε.

Όπως είπε ο επικεφαλής της IATA, «η ελευθερία να ταξιδεύουν είναι μια καλή προτροπή ώστε περισσότεροι άνθρωποι να εμβολιαστούν. Οι κυβερνήσεις πρέπει να συνεργαστούν και να κάνουν ό,τι μπορούν προκειμένου τα εμβόλια να είναι διαθέσιμα για όλους εκείνους που το επιθυμούν».

Πηγή: ΑΠΕ-ΜΠΕ

Google News icon
Ακολουθήστε το Powergame.gr στο Google News για άμεση και έγκυρη οικονομική ενημέρωση!