Γ.Δ.
1403.87 -0,96%
ACAG
+3,74%
5.55
BOCHGR
-2,41%
4.46
CENER
-2,75%
8.5
CNLCAP
0,00%
7.15
DIMAND
-1,98%
8.89
NOVAL
0,00%
2.4
OPTIMA
-1,23%
12.84
TITC
-0,43%
35.05
ΑΑΑΚ
0,00%
4.48
ΑΒΑΞ
-0,70%
1.42
ΑΒΕ
+5,09%
0.475
ΑΔΜΗΕ
-0,63%
2.385
ΑΚΡΙΤ
-0,73%
0.68
ΑΛΜΥ
+4,60%
3.75
ΑΛΦΑ
-1,71%
1.579
ΑΝΔΡΟ
-0,31%
6.46
ΑΡΑΙΓ
-1,62%
9.69
ΑΣΚΟ
-0,39%
2.58
ΑΣΤΑΚ
0,00%
6.94
ΑΤΕΚ
+8,67%
0.426
ΑΤΡΑΣΤ
0,00%
8.76
ΑΤΤ
-29,87%
2.16
ΑΤΤΙΚΑ
+0,95%
2.12
ΒΙΟ
-0,75%
5.32
ΒΙΟΚΑ
+1,48%
1.71
ΒΙΟΣΚ
-1,97%
1.49
ΒΙΟΤ
0,00%
0.294
ΒΙΣ
0,00%
0.144
ΒΟΣΥΣ
0,00%
2.1
ΓΕΒΚΑ
0,00%
1.3
ΓΕΚΤΕΡΝΑ
+0,34%
17.5
ΔΑΑ
+0,03%
7.902
ΔΑΙΟΣ
0,00%
3.66
ΔΕΗ
-2,43%
12.05
ΔΟΜΙΚ
+0,67%
3
ΔΟΥΡΟ
0,00%
0.25
ΔΡΟΜΕ
+1,00%
0.302
ΕΒΡΟΦ
+1,05%
1.45
ΕΕΕ
-1,49%
33.1
ΕΚΤΕΡ
-1,14%
1.562
ΕΛΒΕ
0,00%
4.8
ΕΛΙΝ
-0,50%
2.01
ΕΛΛ
-0,75%
13.25
ΕΛΛΑΚΤΩΡ
-3,18%
1.704
ΕΛΠΕ
-1,16%
6.8
ΕΛΣΤΡ
-2,91%
2
ΕΛΤΟΝ
+0,11%
1.906
ΕΛΧΑ
-2,68%
1.74
ΕΠΙΛΚ
0,00%
0.132
ΕΣΥΜΒ
-1,68%
1.17
ΕΤΕ
-1,44%
7.102
ΕΥΑΠΣ
-0,63%
3.15
ΕΥΔΑΠ
-1,72%
5.7
ΕΥΡΩΒ
-0,08%
1.97
ΕΧΑΕ
-0,57%
4.33
ΙΑΤΡ
+0,67%
1.495
ΙΚΤΙΝ
-3,88%
0.31
ΙΛΥΔΑ
+2,00%
1.785
ΙΝΚΑΤ
+0,42%
4.805
ΙΝΛΙΦ
+0,46%
4.39
ΙΝΛΟΤ
-0,43%
0.921
ΙΝΤΕΚ
-1,20%
5.75
ΙΝΤΕΡΚΟ
0,00%
2.36
ΙΝΤΕΤ
+1,45%
1.05
ΙΝΤΚΑ
-0,37%
2.73
ΚΑΡΕΛ
-1,73%
340
ΚΕΚΡ
-3,15%
1.23
ΚΕΠΕΝ
0,00%
2.22
ΚΛΜ
+0,34%
1.465
ΚΟΡΔΕ
0,00%
0.418
ΚΟΥΑΛ
-2,34%
1.086
ΚΟΥΕΣ
0,00%
5.69
ΚΡΙ
-2,37%
14.4
ΚΤΗΛΑ
0,00%
1.7
ΚΥΡΙΟ
+0,21%
0.94
ΛΑΒΙ
0,00%
0.79
ΛΑΜΔΑ
+1,94%
7.34
ΛΑΜΨΑ
0,00%
37.4
ΛΑΝΑΚ
0,00%
0.845
ΛΕΒΚ
+2,42%
0.254
ΛΕΒΠ
0,00%
0.34
ΛΟΓΟΣ
0,00%
1.26
ΛΟΥΛΗ
0,00%
2.79
ΜΑΘΙΟ
0,00%
0.65
ΜΕΒΑ
+0,79%
3.82
ΜΕΝΤΙ
-2,77%
2.11
ΜΕΡΚΟ
0,00%
44
ΜΙΓ
-4,90%
3.2
ΜΙΝ
-0,92%
0.54
ΜΛΣ
0,00%
0.57
ΜΟΗ
-1,11%
19.58
ΜΟΝΤΑ
+4,74%
3.76
ΜΟΤΟ
-1,96%
2.5
ΜΟΥΖΚ
0,00%
0.65
ΜΠΕΛΑ
-1,06%
24.24
ΜΠΛΕΚΕΔΡΟΣ
0,00%
3.69
ΜΠΡΙΚ
+0,50%
2.03
ΜΠΤΚ
0,00%
0.62
ΜΥΤΙΛ
-0,60%
33
ΝΑΚΑΣ
0,00%
3.12
ΝΑΥΠ
+0,69%
0.874
ΞΥΛΚ
0,00%
0.263
ΞΥΛΠ
0,00%
0.398
ΟΛΘ
-0,48%
20.7
ΟΛΠ
-2,62%
29.7
ΟΛΥΜΠ
-0,84%
2.35
ΟΠΑΠ
+0,33%
15.14
ΟΡΙΛΙΝΑ
+0,13%
0.798
ΟΤΕ
+0,81%
14.89
ΟΤΟΕΛ
-2,62%
10.42
ΠΑΙΡ
0,00%
0.998
ΠΑΠ
-1,25%
2.37
ΠΕΙΡ
-2,02%
3.684
ΠΕΡΦ
-1,93%
5.59
ΠΕΤΡΟ
0,00%
8
ΠΛΑΘ
+0,89%
3.99
ΠΛΑΚΡ
0,00%
14.5
ΠΡΔ
+9,77%
0.292
ΠΡΕΜΙΑ
+0,67%
1.208
ΠΡΟΝΤΕΑ
0,00%
6.2
ΠΡΟΦ
-0,19%
5.23
ΡΕΒΟΙΛ
+0,61%
1.65
ΣΑΡ
-3,69%
10.44
ΣΑΡΑΝ
0,00%
1.07
ΣΑΤΟΚ
0,00%
0.028
ΣΕΝΤΡ
+0,30%
0.34
ΣΙΔΜΑ
0,00%
1.55
ΣΠΕΙΣ
-0,67%
5.92
ΣΠΙ
-1,08%
0.55
ΣΠΥΡ
0,00%
0.127
ΤΕΝΕΡΓ
+0,05%
19.77
ΤΖΚΑ
-1,73%
1.42
ΤΡΑΣΤΟΡ
0,00%
1.06
ΤΡΕΣΤΑΤΕΣ
-0,97%
1.63
ΥΑΛΚΟ
0,00%
0.162
ΦΙΕΡ
0,00%
0.359
ΦΛΕΞΟ
0,00%
8
ΦΡΙΓΟ
0,00%
0.25
ΦΡΛΚ
-0,80%
3.715
ΧΑΙΔΕ
-0,84%
0.59

Βρετανία: Σκέψεις να χρησιμοποιηθούν στρατιώτες σε φορτηγά

«Θα λάβουμε όλα τα απαραίτητα μέτρα για να βεβαιωθούμε πως υπάρχουν όσοι οδηγοί χρειάζονται», δήλωσε ο υπουργός Μεταφορών της Βρετανίας, Γκράντ Σάπς, στο ραδιοφωνικό δίκτυο του BBC,συμπληρώνοντας πως η κυβέρνηση Τζόνσον «κινεί γη και ουρανό» για να βρεθεί λύση. Μετά το Brexit και το ξέσπασμα της πανδημίας της νόσου Covid-19, η Βρετανία βρίσκεται αντιμέτωπη με μια ανεπανάληπτη έλλειψη επαγγελματιών οδηγών για τα εμπορικά φορτηγά, με αποτέλεσμα να υπάρχει ανεπάρκεια προσφοράς σε πάσης φύσεως προϊόντα, ακόμη και καύσιμα. Η κατάσταση είναι τόσο κρίσιμη που έχουν κλείσει ακόμη και πρατήρια καυσίμων.

Σήμερα το Λονδίνο εξετάζει τη χαλάρωση του κανονιστικού πλαισίου για την χορήγηση βίζας ή ακόμη και την αξιοποίηση στρατιωτών για τον χειρισμό βυτίων έτσι ώστε να μην υπάρξει έλλειψη καυσίμων στη χώρα. Εντούτοις μπορεί να υπάρξουν «ορισμένα τεχνικά προβλήματα» σ΄ ότι αφορά την «άμεση οδήγηση εμπορικών φορτηγών» αλλά μπορούν να αξιοποιηθούν και ως εκπαιδευτές. «Δεν αποκλείω τίποτα» δήλωσε ο Γκράντ Σαπς.

Ο ρόλος του Brexit

Καθοριστικό ρόλο σε αυτό το πρόβλημα έχει διαδραματίσει το Brexit. Πέρσι έφυγαν από τη Βρετανία πάνω από 200.000 πολίτες της Ευρωπαϊκής Ένωσης. Σύμφωνα με στοιχεία της στατιστικής υπηρεσίας της χώρας, το 2019 κατοικούσαν 3,7 εκατ. πολίτες της Ε.Ε στη χώρα. Πέρσι μειώθηκαν στα 3,5 εκατομμύρια άτομα. Εκτός του Brexit, αρκετοί οικονομικοί μετανάστες επέστρεψαν στην πατρίδα τους λόγω της πανδημίας και των επιβεβλημένων περιορισμών στις μετακινήσεις που ματαίωσαν θέσεις εργασίας στην εστίαση, τη ψυχαγωγία και γενικά τον κλάδο παροχής υπηρεσιών.

Σήμερα οι ελλείψεις σε εργατικό δυναμικό είναι ιδιαίτερα αισθητές στους οδηγούς φορτηγών. Η BP, η οποία έχει το δεύτερο μεγαλύτερο δίκτυο πρατηρίων καυσίμων στη Βρετανία, ανακοίνωσε πως θα κλείσουν ορισμένοι σταθμοί ανεφοδιασμού διότι δεν είναι αρκετοί οι οδηγοί βυτίων. Η Exxon Mobil επίσης ενημέρωσε πως έχει επηρεαστεί ένας μικρός αριθμός από τα 200 πρατήρια που διαθέτει στις εγκαταστάσεις των σούπερ μάρκετ Tesco. Ο Βρετανός υπουργός Μεταφορών επιβεβαίωσε πως θα προσθέσει οδηγούς φορτηγών σε ένα ειδικό πρόγραμμα βίζας προκειμένου να απεγκλωβιστεί η αγορά ύστερα από πιέσεις που άσκησε η επιχειρηματική κοινότητα της χώρας.

Ωστόσο, η ανεπάρκεια σε οδηγούς φορτηγών δεν είναι μόνο βρετανικό φαινόμενο αλλά αφορά ολόκληρη την Ευρώπη. Στοιχεία της Transport Intelligence του 2020 και του 2019 μαρτυρούν πως υπάρχει έλλειψη 400.000 επαγγελματιών οδηγών για βαριά οχήματα στην Ευρώπη. Στη Βρετανία, οι κενές θέσεις εργασίας στις οδικές μεταφορές εμπορευμάτων υπολογίζονται στις 76.000.

Google News icon
Ακολουθήστε το Powergame.gr στο Google News για άμεση και έγκυρη οικονομική ενημέρωση!