Γ.Δ.
1603.64 -0,90%
ACAG
-2,60%
6
AEM
-0,70%
4.513
AKTR
-2,20%
5.33
BOCHGR
+1,50%
5.42
CENER
-1,37%
9.37
CNLCAP
-2,07%
7.1
DIMAND
+0,61%
8.29
EVR
-2,01%
1.71
NOVAL
0,00%
2.54
OPTIMA
0,00%
14.04
TITC
-2,64%
40.55
ΑΑΑΚ
0,00%
5
ΑΒΑΞ
+2,00%
2.295
ΑΒΕ
-0,47%
0.427
ΑΔΜΗΕ
+0,36%
2.825
ΑΚΡΙΤ
+4,00%
0.78
ΑΛΜΥ
-0,93%
4.27
ΑΛΦΑ
-1,93%
1.8535
ΑΝΔΡΟ
+0,31%
6.52
ΑΡΑΙΓ
-2,63%
11.1
ΑΣΚΟ
-0,93%
3.19
ΑΣΤΑΚ
+0,27%
7.3
ΑΤΕΚ
-3,97%
1.45
ΑΤΡΑΣΤ
0,00%
8.68
ΑΤΤ
+0,29%
0.7
ΑΤΤΙΚΑ
-1,25%
2.37
ΒΙΟ
-0,17%
5.82
ΒΙΟΚΑ
-4,94%
1.83
ΒΙΟΣΚ
-0,32%
1.545
ΒΙΟΤ
0,00%
0.27
ΒΙΣ
0,00%
0.144
ΒΟΣΥΣ
0,00%
2.48
ΓΕΒΚΑ
-2,55%
1.53
ΓΕΚΤΕΡΝΑ
-1,06%
18.7
ΔΑΑ
+7,36%
8.924
ΔΑΙΟΣ
+4,09%
3.56
ΔΕΗ
-2,33%
13.02
ΔΟΜΙΚ
-1,42%
2.78
ΔΟΥΡΟ
0,00%
0.25
ΔΡΟΜΕ
-2,63%
0.37
ΕΒΡΟΦ
-1,28%
1.93
ΕΕΕ
+2,14%
40.04
ΕΚΤΕΡ
-1,46%
2.03
ΕΛΒΕ
-0,91%
5.45
ΕΛΙΝ
0,00%
2.18
ΕΛΛ
-0,68%
14.7
ΕΛΛΑΚΤΩΡ
-0,22%
2.26
ΕΛΠΕ
-2,11%
7.87
ΕΛΣΤΡ
0,00%
2.42
ΕΛΤΟΝ
-0,22%
1.854
ΕΛΧΑ
-2,08%
2.12
ΕΠΙΛΚ
0,00%
0.132
ΕΣΥΜΒ
-1,33%
1.11
ΕΤΕ
-2,75%
8.41
ΕΥΑΠΣ
-0,29%
3.44
ΕΥΔΑΠ
0,00%
6.06
ΕΥΡΩΒ
-0,20%
2.479
ΕΧΑΕ
-0,30%
4.935
ΙΑΤΡ
-1,95%
2.01
ΙΚΤΙΝ
-0,28%
0.359
ΙΛΥΔΑ
-0,85%
1.75
ΙΝΛΙΦ
-2,06%
4.75
ΙΝΛΟΤ
-0,56%
1.066
ΙΝΤΕΚ
-0,51%
5.87
ΙΝΤΕΤ
-3,13%
1.085
ΙΝΤΚΑ
-2,32%
3.155
ΚΑΡΕΛ
-1,84%
320
ΚΕΚΡ
-2,35%
1.245
ΚΕΠΕΝ
0,00%
1.94
ΚΟΡΔΕ
-1,96%
0.45
ΚΟΥΑΛ
-1,07%
1.296
ΚΟΥΕΣ
-1,75%
6.19
ΚΡΙ
-1,21%
16.3
ΚΤΗΛΑ
-1,52%
1.95
ΚΥΡΙΟ
0,00%
1.02
ΛΑΒΙ
-1,48%
0.8
ΛΑΜΔΑ
-2,58%
6.81
ΛΑΜΨΑ
0,00%
37
ΛΑΝΑΚ
-2,73%
1.07
ΛΕΒΚ
+2,61%
0.236
ΛΕΒΠ
0,00%
0.236
ΛΟΓΟΣ
0,00%
1.75
ΛΟΥΛΗ
-1,47%
3.35
ΜΑΘΙΟ
0,00%
0.802
ΜΕΒΑ
0,00%
3.98
ΜΕΝΤΙ
-1,33%
2.22
ΜΕΡΚΟ
-1,52%
39
ΜΙΓ
-0,35%
2.855
ΜΙΝ
0,00%
0.492
ΜΟΗ
-0,71%
22.24
ΜΟΝΤΑ
0,00%
3.78
ΜΟΤΟ
-1,42%
2.785
ΜΟΥΖΚ
-1,59%
0.62
ΜΠΕΛΑ
-1,50%
27.52
ΜΠΛΕΚΕΔΡΟΣ
0,00%
3.81
ΜΠΡΙΚ
-1,65%
2.38
ΜΠΤΚ
-8,94%
0.56
ΜΥΤΙΛ
-1,03%
36.58
ΝΑΚΑΣ
+1,27%
3.18
ΝΑΥΠ
-2,17%
0.81
ΞΥΛΚ
+0,76%
0.264
ΞΥΛΠ
-1,52%
0.39
ΟΛΘ
+1,40%
28.9
ΟΛΠ
-1,34%
33.2
ΟΛΥΜΠ
0,00%
2.6
ΟΠΑΠ
-1,11%
16.95
ΟΡΙΛΙΝΑ
-0,38%
0.797
ΟΤΕ
-0,40%
14.94
ΟΤΟΕΛ
+0,54%
11.12
ΠΑΙΡ
-3,48%
0.97
ΠΑΠ
-1,53%
2.57
ΠΕΙΡ
-1,31%
4.745
ΠΕΡΦ
-2,04%
5.29
ΠΕΤΡΟ
-2,00%
7.84
ΠΛΑΘ
-2,10%
3.965
ΠΛΑΚΡ
+0,66%
15.3
ΠΡΔ
-2,29%
0.256
ΠΡΕΜΙΑ
-0,94%
1.268
ΠΡΟΝΤΕΑ
+5,13%
6.15
ΠΡΟΦ
-1,71%
5.18
ΡΕΒΟΙΛ
-2,56%
1.71
ΣΑΡ
-0,79%
12.48
ΣΑΡΑΝ
0,00%
1.07
ΣΑΤΟΚ
0,00%
0.028
ΣΕΝΤΡ
-2,26%
0.346
ΣΙΔΜΑ
+1,60%
1.59
ΣΠΕΙΣ
0,00%
5.64
ΣΠΙ
-3,81%
0.606
ΣΠΥΡ
0,00%
0.151
ΤΕΝΕΡΓ
0,00%
20
ΤΖΚΑ
0,00%
1.48
ΤΡΑΣΤΟΡ
+1,54%
1.32
ΤΡΕΣΤΑΤΕΣ
-0,96%
1.646
ΥΑΛΚΟ
0,00%
0.162
ΦΛΕΞΟ
0,00%
7.7
ΦΡΙΓΟ
+7,56%
0.256
ΦΡΛΚ
-2,80%
4.16
ΧΑΙΔΕ
-8,75%
0.73

Βρετανία: Σκέψεις να χρησιμοποιηθούν στρατιώτες σε φορτηγά

«Θα λάβουμε όλα τα απαραίτητα μέτρα για να βεβαιωθούμε πως υπάρχουν όσοι οδηγοί χρειάζονται», δήλωσε ο υπουργός Μεταφορών της Βρετανίας, Γκράντ Σάπς, στο ραδιοφωνικό δίκτυο του BBC,συμπληρώνοντας πως η κυβέρνηση Τζόνσον «κινεί γη και ουρανό» για να βρεθεί λύση. Μετά το Brexit και το ξέσπασμα της πανδημίας της νόσου Covid-19, η Βρετανία βρίσκεται αντιμέτωπη με μια ανεπανάληπτη έλλειψη επαγγελματιών οδηγών για τα εμπορικά φορτηγά, με αποτέλεσμα να υπάρχει ανεπάρκεια προσφοράς σε πάσης φύσεως προϊόντα, ακόμη και καύσιμα. Η κατάσταση είναι τόσο κρίσιμη που έχουν κλείσει ακόμη και πρατήρια καυσίμων.

Σήμερα το Λονδίνο εξετάζει τη χαλάρωση του κανονιστικού πλαισίου για την χορήγηση βίζας ή ακόμη και την αξιοποίηση στρατιωτών για τον χειρισμό βυτίων έτσι ώστε να μην υπάρξει έλλειψη καυσίμων στη χώρα. Εντούτοις μπορεί να υπάρξουν «ορισμένα τεχνικά προβλήματα» σ΄ ότι αφορά την «άμεση οδήγηση εμπορικών φορτηγών» αλλά μπορούν να αξιοποιηθούν και ως εκπαιδευτές. «Δεν αποκλείω τίποτα» δήλωσε ο Γκράντ Σαπς.

Ο ρόλος του Brexit

Καθοριστικό ρόλο σε αυτό το πρόβλημα έχει διαδραματίσει το Brexit. Πέρσι έφυγαν από τη Βρετανία πάνω από 200.000 πολίτες της Ευρωπαϊκής Ένωσης. Σύμφωνα με στοιχεία της στατιστικής υπηρεσίας της χώρας, το 2019 κατοικούσαν 3,7 εκατ. πολίτες της Ε.Ε στη χώρα. Πέρσι μειώθηκαν στα 3,5 εκατομμύρια άτομα. Εκτός του Brexit, αρκετοί οικονομικοί μετανάστες επέστρεψαν στην πατρίδα τους λόγω της πανδημίας και των επιβεβλημένων περιορισμών στις μετακινήσεις που ματαίωσαν θέσεις εργασίας στην εστίαση, τη ψυχαγωγία και γενικά τον κλάδο παροχής υπηρεσιών.

Σήμερα οι ελλείψεις σε εργατικό δυναμικό είναι ιδιαίτερα αισθητές στους οδηγούς φορτηγών. Η BP, η οποία έχει το δεύτερο μεγαλύτερο δίκτυο πρατηρίων καυσίμων στη Βρετανία, ανακοίνωσε πως θα κλείσουν ορισμένοι σταθμοί ανεφοδιασμού διότι δεν είναι αρκετοί οι οδηγοί βυτίων. Η Exxon Mobil επίσης ενημέρωσε πως έχει επηρεαστεί ένας μικρός αριθμός από τα 200 πρατήρια που διαθέτει στις εγκαταστάσεις των σούπερ μάρκετ Tesco. Ο Βρετανός υπουργός Μεταφορών επιβεβαίωσε πως θα προσθέσει οδηγούς φορτηγών σε ένα ειδικό πρόγραμμα βίζας προκειμένου να απεγκλωβιστεί η αγορά ύστερα από πιέσεις που άσκησε η επιχειρηματική κοινότητα της χώρας.

Ωστόσο, η ανεπάρκεια σε οδηγούς φορτηγών δεν είναι μόνο βρετανικό φαινόμενο αλλά αφορά ολόκληρη την Ευρώπη. Στοιχεία της Transport Intelligence του 2020 και του 2019 μαρτυρούν πως υπάρχει έλλειψη 400.000 επαγγελματιών οδηγών για βαριά οχήματα στην Ευρώπη. Στη Βρετανία, οι κενές θέσεις εργασίας στις οδικές μεταφορές εμπορευμάτων υπολογίζονται στις 76.000.

Google News icon
Ακολουθήστε το Powergame.gr στο Google News για άμεση και έγκυρη οικονομική ενημέρωση!