Γ.Δ.
1555.35 +0,30%
ACAG
+0,33%
6
AEM
+0,41%
4.6155
BOCHGR
+0,79%
5.1
CENER
-0,10%
9.59
CNLCAP
0,00%
7.15
DIMAND
+1,11%
8.17
EVR
+0,67%
1.5
NOVAL
-2,83%
2.4
OPTIMA
-0,45%
13.34
TITC
+1,71%
44.65
ΑΑΑΚ
0,00%
4.8
ΑΒΑΞ
-1,01%
1.96
ΑΒΕ
+0,87%
0.465
ΑΔΜΗΕ
+1,87%
2.72
ΑΚΡΙΤ
0,00%
0.76
ΑΛΜΥ
-0,48%
4.15
ΑΛΦΑ
-0,44%
1.802
ΑΝΔΡΟ
+0,31%
6.5
ΑΡΑΙΓ
+0,46%
10.92
ΑΣΚΟ
-0,61%
3.27
ΑΣΤΑΚ
0,00%
7.3
ΑΤΕΚ
+9,73%
1.24
ΑΤΡΑΣΤ
+0,46%
8.8
ΑΤΤ
-0,53%
0.754
ΑΤΤΙΚΑ
-0,82%
2.41
ΒΙΟ
-0,65%
6.08
ΒΙΟΚΑ
+0,27%
1.86
ΒΙΟΣΚ
-1,97%
1.49
ΒΙΟΤ
+9,57%
0.252
ΒΙΣ
0,00%
0.144
ΒΟΣΥΣ
+1,71%
2.38
ΓΕΒΚΑ
+2,45%
1.465
ΓΕΚΤΕΡΝΑ
+0,76%
18.6
ΔΑΑ
+0,05%
8.584
ΔΑΙΟΣ
+1,74%
3.5
ΔΕΗ
+0,98%
13.4
ΔΟΜΙΚ
+0,74%
2.705
ΔΟΥΡΟ
0,00%
0.25
ΔΡΟΜΕ
+0,61%
0.332
ΕΒΡΟΦ
+1,04%
1.945
ΕΕΕ
-0,83%
33.42
ΕΚΤΕΡ
0,00%
1.78
ΕΛΒΕ
0,00%
5.3
ΕΛΙΝ
-0,45%
2.19
ΕΛΛ
+1,03%
14.65
ΕΛΛΑΚΤΩΡ
+0,44%
2.27
ΕΛΠΕ
-0,33%
7.445
ΕΛΣΤΡ
-0,44%
2.25
ΕΛΤΟΝ
-0,22%
1.78
ΕΛΧΑ
0,00%
2.11
ΕΠΙΛΚ
0,00%
0.132
ΕΣΥΜΒ
-0,84%
1.175
ΕΤΕ
+0,52%
8.43
ΕΥΑΠΣ
0,00%
3.34
ΕΥΔΑΠ
+0,34%
5.94
ΕΥΡΩΒ
-0,16%
2.434
ΕΧΑΕ
-0,20%
4.955
ΙΑΤΡ
-1,84%
1.865
ΙΚΤΙΝ
+0,43%
0.353
ΙΛΥΔΑ
+1,45%
1.755
ΙΝΚΑΤ
-0,77%
5.14
ΙΝΚΑΤΔ
0,00%
0.0055
ΙΝΛΙΦ
+0,66%
4.59
ΙΝΛΟΤ
+0,75%
1.076
ΙΝΤΕΚ
-0,66%
6.06
ΙΝΤΕΤ
-3,08%
1.1
ΙΝΤΚΑ
+1,11%
3.18
ΚΑΡΕΛ
0,00%
334
ΚΕΚΡ
-1,82%
1.345
ΚΕΠΕΝ
0,00%
1.74
ΚΟΡΔΕ
0,00%
0.451
ΚΟΥΑΛ
-1,29%
1.382
ΚΟΥΕΣ
+0,32%
6.2
ΚΡΙ
+0,63%
15.9
ΚΤΗΛΑ
+2,86%
1.8
ΚΥΡΙΟ
0,00%
1
ΛΑΒΙ
+1,17%
0.866
ΛΑΜΔΑ
+0,72%
7
ΛΑΜΨΑ
0,00%
37.2
ΛΑΝΑΚ
0,00%
1
ΛΕΒΚ
0,00%
0.276
ΛΕΒΠ
0,00%
0.252
ΛΟΓΟΣ
+2,47%
1.66
ΛΟΥΛΗ
0,00%
3.25
ΜΑΘΙΟ
0,00%
0.666
ΜΕΒΑ
0,00%
3.85
ΜΕΝΤΙ
0,00%
2.28
ΜΕΡΚΟ
0,00%
38.6
ΜΙΓ
0,00%
2.895
ΜΙΝ
-3,92%
0.49
ΜΟΗ
+0,83%
21.76
ΜΟΝΤΑ
-1,33%
3.7
ΜΟΤΟ
+0,52%
2.875
ΜΟΥΖΚ
0,00%
0.66
ΜΠΕΛΑ
+0,70%
25.9
ΜΠΛΕΚΕΔΡΟΣ
0,00%
3.76
ΜΠΡΙΚ
-0,87%
2.28
ΜΠΤΚ
-9,93%
0.635
ΜΥΤΙΛ
+0,46%
34.84
ΝΑΚΑΣ
0,00%
3.16
ΝΑΥΠ
+0,25%
0.79
ΞΥΛΚ
0,00%
0.279
ΞΥΛΠ
+7,59%
0.34
ΟΛΘ
0,00%
27.4
ΟΛΠ
+0,50%
30.25
ΟΛΥΜΠ
+0,39%
2.58
ΟΠΑΠ
+0,79%
16.66
ΟΡΙΛΙΝΑ
-1,12%
0.795
ΟΤΕ
-0,74%
14.77
ΟΤΟΕΛ
+1,27%
11.18
ΠΑΙΡ
+5,42%
1.07
ΠΑΠ
+0,39%
2.56
ΠΕΙΡ
+0,67%
4.48
ΠΕΡΦ
+0,36%
5.52
ΠΕΤΡΟ
-1,22%
8.1
ΠΛΑΘ
+1,75%
4.07
ΠΛΑΚΡ
0,00%
14.7
ΠΡΔ
0,00%
0.376
ΠΡΕΜΙΑ
+0,79%
1.272
ΠΡΟΝΤΕΑ
0,00%
6.2
ΠΡΟΦ
+1,72%
5.32
ΡΕΒΟΙΛ
-0,59%
1.685
ΣΑΡ
+0,35%
11.54
ΣΑΡΑΝ
0,00%
1.07
ΣΑΤΟΚ
0,00%
0.028
ΣΕΝΤΡ
0,00%
0.36
ΣΙΔΜΑ
-0,96%
1.545
ΣΠΕΙΣ
+2,07%
5.92
ΣΠΙ
0,00%
0.6
ΣΠΥΡ
0,00%
0.151
ΤΕΝΕΡΓ
0,00%
20
ΤΖΚΑ
-1,67%
1.47
ΤΡΑΣΤΟΡ
0,00%
1.3
ΤΡΕΣΤΑΤΕΣ
+1,18%
1.71
ΥΑΛΚΟ
0,00%
0.162
ΦΛΕΞΟ
0,00%
7.75
ΦΡΙΓΟ
+5,53%
0.21
ΦΡΛΚ
+0,24%
4.11
ΧΑΙΔΕ
-5,84%
0.645

Εφοδιαστική αλυσίδα: Έλλειψη 400.000 οδηγών για βαριά οχήματα στην Ευρώπη

Αν και ιδιαίτερα αισθητό στη Μ. Βρετανία, το πρόβλημα της μεγάλης έλλειψης οδηγών φορτηγών παρατηρείται σε όλη την Ευρώπη αλλά και τις ΗΠΑ. Οξύνθηκε από την αρχή της πανδημίας της νόσου Covid-19 και αποτελεί ένα ακόμη κεφάλαιο στις στρεβλώσεις που ταλανίζουν τις παγκόσμιες εφοδιαστικές αλυσίδες εδώ και ένα 18μήνο.

Παράγοντες του κλάδου μεταφορών εκτιμούν πως η κατάσταση θα επιδεινωθεί από την νέα οδηγία της Ε.Ε που θα τεθεί σε ισχύ από τον Φεβρουάριο του 2022. Και αυτό επειδή θα τεθούν σε ισχύ κανόνες που ναι μεν προστατεύουν τους οδηγούς, αλλά προσθέτουν μια ακόμη πρόκληση σε μια περίοδο που ο κλάδος καλείται να αποκαταστήσει τη λειτουργία του στα προ πανδημίας δεδομένα.

Στοιχεία της Transport Intelligence του 2020 και του 2019 μαρτυρούν πως υπάρχει έλλειψη 400.000 επαγγελματιών οδηγών για βαριά οχήματα στην Ευρώπη. Στη Βρετανία, οι κενές θέσεις εργασίας στις οδικές μεταφορές εμπορευμάτων υπολογίζονται στις 76.000, ενώ στην Πολωνία και την Γερμανία  ανέρχονται στις 123.000 και 60.000, αντίστοιχα. Ακολουθεί η Γαλλία (43.000), η Ισπανία (15.340), η Ιταλία (15.000) και η Σουηδία (5.000).

Το Brexit σε συνδυασμό με την πανδημία του ιού SARS-CoV-2 οδήγησαν σε μεγάλη μείωση το προσωπικό οδηγών στους εμπορικούς στόλους των εταιρειών. Αρκετοί αλλοδαποί εργαζόμενοι επέστρεψαν στην πατρίδα τους. Πέραν τούτου, οι περιορισμοί στις μετακινήσεις και τις κοινωνικές επαφές δεν επέτρεψαν την αναπλήρωση κενών θέσεων εργασίας από τους οδηγούς που συνταξιοδοτήθηκαν, σύμφωνα με πληροφορίες της Guardian.

Λόγω της απροσδόκητης αύξησης των κενών θέσεων εργασίας και της αδυναμίας για την έγκαιρη παράδοση προϊόντων στη Βρετανία, η αλυσίδα εστιατορίων Nandos δεν είχε τη δυνατότητα να εκπληρώσει παραγγελίες σε πουλερικά και ο όμιλος των McDonald’s δεν μπορούσε να σερβίρει μίλκσεϊκ. Όπως επισημαίνει σε σχετική έκθεση η Transport Intelligence, πληροφορίες ήθελαν επίσης την BP να αναγκάζεται να βάλει λουκέτο σε ορισμένα πρατήρια. Βέβαια φωτογραφίες των άδειων ραφιών στα σούπερ μάρκετ της Βρετανίας έχουν κυκλοφορήσει στον διεθνή Τύπο.

Το πρόβλημα της ανεπάρκειας προσωπικού στον χώρο των οδικών μεταφορών εμπορευμάτων ξεκίνησε μια 15ετία πριν. Εντούτοις οξύνθηκε το 18μήνο της πανδημίας του Covid-19. Σύμφωνα δε με τη νέα οδηγία της Ε.Ε, ο κλάδος θα χρειαστεί να διανύσει μια νέα φάση προσαρμογής σε μια δύσκολη συγκυρία. Μεταξύ άλλων, «η εβδομαδιαία ανάπαυση άνω των 45 ωρών δεν μπορεί να πραγματοποιείται μέσα σε ένα όχημα, αλλά σε κατάλληλα καταλύματα με επαρκείς εγκαταστάσεις, τα οποία πληρώνονται από τον εργοδότη», όπως επισημαίνεται στην ιστοσελίδα του Ευρωπαϊκού Κοινοβουλίου.

Παράγοντες του κλάδου μεταφορών θεωρούν πως το κόστος των οδικών μεταφορών θα συνεχίσει να αυξάνεται μέσα στο επόμενο 18μήνο. Οι πιέσεις δε για την άμεση παράδοση εμπορευμάτων αναμένεται να κλιμακωθούν όσο πλησιάζουν οι γιορτές των Χριστουγέννων.

Google News icon
Ακολουθήστε το Powergame.gr στο Google News για άμεση και έγκυρη οικονομική ενημέρωση!