Γ.Δ.
1401.58 +0,28%
ACAG
-0,37%
5.35
BOCHGR
-0,46%
4.36
CENER
+1,94%
8.4
CNLCAP
0,00%
7.25
DIMAND
-1,20%
8.2
NOVAL
+1,54%
2.31
OPTIMA
-0,31%
12.72
TITC
+1,48%
37.65
ΑΑΑΚ
0,00%
4.48
ΑΒΑΞ
+1,31%
1.396
ΑΒΕ
+1,32%
0.46
ΑΔΜΗΕ
-0,21%
2.345
ΑΚΡΙΤ
0,00%
0.685
ΑΛΜΥ
0,00%
3.66
ΑΛΦΑ
-2,05%
1.5305
ΑΝΔΡΟ
-0,62%
6.38
ΑΡΑΙΓ
+1,43%
9.58
ΑΣΚΟ
-0,39%
2.53
ΑΣΤΑΚ
-0,29%
6.88
ΑΤΕΚ
0,00%
0.426
ΑΤΡΑΣΤ
-0,23%
8.74
ΑΤΤ
+4,07%
0.614
ΑΤΤΙΚΑ
+1,40%
2.17
ΒΙΟ
+0,39%
5.19
ΒΙΟΚΑ
+0,86%
1.755
ΒΙΟΣΚ
-0,73%
1.365
ΒΙΟΤ
0,00%
0.294
ΒΙΣ
0,00%
0.144
ΒΟΣΥΣ
0,00%
2.04
ΓΕΒΚΑ
+1,15%
1.315
ΓΕΚΤΕΡΝΑ
+1,82%
17.9
ΔΑΑ
+0,13%
7.99
ΔΑΙΟΣ
-1,64%
3.6
ΔΕΗ
-0,85%
11.65
ΔΟΜΙΚ
-1,82%
2.7
ΔΟΥΡΟ
0,00%
0.25
ΔΡΟΜΕ
-2,03%
0.29
ΕΒΡΟΦ
+2,17%
1.41
ΕΕΕ
+1,93%
33.74
ΕΚΤΕΡ
+1,54%
1.446
ΕΛΒΕ
0,00%
4.66
ΕΛΙΝ
+0,51%
1.98
ΕΛΛ
-1,87%
13.1
ΕΛΛΑΚΤΩΡ
+0,74%
1.632
ΕΛΠΕ
-1,84%
6.675
ΕΛΣΤΡ
+1,49%
2.05
ΕΛΤΟΝ
+2,80%
1.838
ΕΛΧΑ
0,00%
1.8
ΕΠΙΛΚ
0,00%
0.132
ΕΣΥΜΒ
0,00%
1.13
ΕΤΕ
-1,59%
6.924
ΕΥΑΠΣ
+0,32%
3.14
ΕΥΔΑΠ
0,00%
5.75
ΕΥΡΩΒ
-0,20%
2.036
ΕΧΑΕ
-0,23%
4.3
ΙΑΤΡ
+0,98%
1.54
ΙΚΤΙΝ
-0,65%
0.3055
ΙΛΥΔΑ
-0,29%
1.74
ΙΝΚΑΤ
+1,28%
4.75
ΙΝΛΙΦ
-0,23%
4.28
ΙΝΛΟΤ
+1,14%
0.89
ΙΝΤΕΚ
+0,53%
5.67
ΙΝΤΕΡΚΟ
0,00%
2.46
ΙΝΤΕΤ
-4,04%
0.974
ΙΝΤΚΑ
+1,15%
2.65
ΚΑΡΕΛ
0,00%
336
ΚΕΚΡ
0,00%
1.17
ΚΕΠΕΝ
0,00%
2.22
ΚΛΜ
-2,03%
1.45
ΚΟΡΔΕ
+3,80%
0.41
ΚΟΥΑΛ
+0,99%
1.02
ΚΟΥΕΣ
-0,72%
5.52
ΚΡΙ
-0,35%
14.3
ΚΤΗΛΑ
0,00%
1.7
ΚΥΡΙΟ
+0,22%
0.924
ΛΑΒΙ
-0,96%
0.719
ΛΑΜΔΑ
-0,14%
7.27
ΛΑΜΨΑ
0,00%
37.4
ΛΑΝΑΚ
-3,53%
0.82
ΛΕΒΚ
0,00%
0.256
ΛΕΒΠ
0,00%
0.34
ΛΟΓΟΣ
0,00%
1.25
ΛΟΥΛΗ
-0,37%
2.73
ΜΑΘΙΟ
-8,62%
0.594
ΜΕΒΑ
0,00%
3.62
ΜΕΝΤΙ
+0,50%
2.02
ΜΕΡΚΟ
0,00%
41
ΜΙΓ
-1,82%
2.97
ΜΙΝ
0,00%
0.51
ΜΛΣ
0,00%
0.57
ΜΟΗ
-0,62%
19.2
ΜΟΝΤΑ
-1,32%
3.75
ΜΟΤΟ
-0,61%
2.45
ΜΟΥΖΚ
0,00%
0.65
ΜΠΕΛΑ
+1,90%
24.66
ΜΠΛΕΚΕΔΡΟΣ
+0,27%
3.7
ΜΠΡΙΚ
-0,48%
2.08
ΜΠΤΚ
0,00%
0.62
ΜΥΤΙΛ
+0,96%
31.7
ΝΑΚΑΣ
0,00%
2.92
ΝΑΥΠ
0,00%
0.83
ΞΥΛΚ
+0,79%
0.256
ΞΥΛΠ
0,00%
0.398
ΟΛΘ
+0,48%
20.9
ΟΛΠ
-0,50%
29.85
ΟΛΥΜΠ
-2,17%
2.25
ΟΠΑΠ
+3,27%
15.8
ΟΡΙΛΙΝΑ
-0,13%
0.79
ΟΤΕ
+1,33%
15.21
ΟΤΟΕΛ
-1,37%
10.1
ΠΑΙΡ
-2,26%
0.952
ΠΑΠ
+2,15%
2.38
ΠΕΙΡ
-1,13%
3.589
ΠΕΡΦ
+1,89%
5.38
ΠΕΤΡΟ
+1,03%
7.86
ΠΛΑΘ
-0,13%
3.96
ΠΛΑΚΡ
0,00%
13.9
ΠΡΔ
0,00%
0.25
ΠΡΕΜΙΑ
+0,17%
1.174
ΠΡΟΝΤΕΑ
0,00%
6.2
ΠΡΟΦ
+0,59%
5.13
ΡΕΒΟΙΛ
+0,95%
1.595
ΣΑΡ
-0,92%
10.72
ΣΑΡΑΝ
0,00%
1.07
ΣΑΤΟΚ
0,00%
0.028
ΣΕΝΤΡ
-1,21%
0.327
ΣΙΔΜΑ
-0,33%
1.525
ΣΠΕΙΣ
+0,71%
5.64
ΣΠΙ
+2,78%
0.518
ΣΠΥΡ
0,00%
0.127
ΤΕΝΕΡΓ
-0,05%
19.8
ΤΖΚΑ
+0,71%
1.42
ΤΡΑΣΤΟΡ
0,00%
1.06
ΤΡΕΣΤΑΤΕΣ
0,00%
1.62
ΥΑΛΚΟ
0,00%
0.162
ΦΙΕΡ
0,00%
0.359
ΦΛΕΞΟ
0,00%
8
ΦΡΙΓΟ
-3,64%
0.212
ΦΡΛΚ
-0,56%
3.55
ΧΑΙΔΕ
-8,20%
0.56

Εφοδιαστική αλυσίδα: Έλλειψη 400.000 οδηγών για βαριά οχήματα στην Ευρώπη

Αν και ιδιαίτερα αισθητό στη Μ. Βρετανία, το πρόβλημα της μεγάλης έλλειψης οδηγών φορτηγών παρατηρείται σε όλη την Ευρώπη αλλά και τις ΗΠΑ. Οξύνθηκε από την αρχή της πανδημίας της νόσου Covid-19 και αποτελεί ένα ακόμη κεφάλαιο στις στρεβλώσεις που ταλανίζουν τις παγκόσμιες εφοδιαστικές αλυσίδες εδώ και ένα 18μήνο.

Παράγοντες του κλάδου μεταφορών εκτιμούν πως η κατάσταση θα επιδεινωθεί από την νέα οδηγία της Ε.Ε που θα τεθεί σε ισχύ από τον Φεβρουάριο του 2022. Και αυτό επειδή θα τεθούν σε ισχύ κανόνες που ναι μεν προστατεύουν τους οδηγούς, αλλά προσθέτουν μια ακόμη πρόκληση σε μια περίοδο που ο κλάδος καλείται να αποκαταστήσει τη λειτουργία του στα προ πανδημίας δεδομένα.

Στοιχεία της Transport Intelligence του 2020 και του 2019 μαρτυρούν πως υπάρχει έλλειψη 400.000 επαγγελματιών οδηγών για βαριά οχήματα στην Ευρώπη. Στη Βρετανία, οι κενές θέσεις εργασίας στις οδικές μεταφορές εμπορευμάτων υπολογίζονται στις 76.000, ενώ στην Πολωνία και την Γερμανία  ανέρχονται στις 123.000 και 60.000, αντίστοιχα. Ακολουθεί η Γαλλία (43.000), η Ισπανία (15.340), η Ιταλία (15.000) και η Σουηδία (5.000).

Το Brexit σε συνδυασμό με την πανδημία του ιού SARS-CoV-2 οδήγησαν σε μεγάλη μείωση το προσωπικό οδηγών στους εμπορικούς στόλους των εταιρειών. Αρκετοί αλλοδαποί εργαζόμενοι επέστρεψαν στην πατρίδα τους. Πέραν τούτου, οι περιορισμοί στις μετακινήσεις και τις κοινωνικές επαφές δεν επέτρεψαν την αναπλήρωση κενών θέσεων εργασίας από τους οδηγούς που συνταξιοδοτήθηκαν, σύμφωνα με πληροφορίες της Guardian.

Λόγω της απροσδόκητης αύξησης των κενών θέσεων εργασίας και της αδυναμίας για την έγκαιρη παράδοση προϊόντων στη Βρετανία, η αλυσίδα εστιατορίων Nandos δεν είχε τη δυνατότητα να εκπληρώσει παραγγελίες σε πουλερικά και ο όμιλος των McDonald’s δεν μπορούσε να σερβίρει μίλκσεϊκ. Όπως επισημαίνει σε σχετική έκθεση η Transport Intelligence, πληροφορίες ήθελαν επίσης την BP να αναγκάζεται να βάλει λουκέτο σε ορισμένα πρατήρια. Βέβαια φωτογραφίες των άδειων ραφιών στα σούπερ μάρκετ της Βρετανίας έχουν κυκλοφορήσει στον διεθνή Τύπο.

Το πρόβλημα της ανεπάρκειας προσωπικού στον χώρο των οδικών μεταφορών εμπορευμάτων ξεκίνησε μια 15ετία πριν. Εντούτοις οξύνθηκε το 18μήνο της πανδημίας του Covid-19. Σύμφωνα δε με τη νέα οδηγία της Ε.Ε, ο κλάδος θα χρειαστεί να διανύσει μια νέα φάση προσαρμογής σε μια δύσκολη συγκυρία. Μεταξύ άλλων, «η εβδομαδιαία ανάπαυση άνω των 45 ωρών δεν μπορεί να πραγματοποιείται μέσα σε ένα όχημα, αλλά σε κατάλληλα καταλύματα με επαρκείς εγκαταστάσεις, τα οποία πληρώνονται από τον εργοδότη», όπως επισημαίνεται στην ιστοσελίδα του Ευρωπαϊκού Κοινοβουλίου.

Παράγοντες του κλάδου μεταφορών θεωρούν πως το κόστος των οδικών μεταφορών θα συνεχίσει να αυξάνεται μέσα στο επόμενο 18μήνο. Οι πιέσεις δε για την άμεση παράδοση εμπορευμάτων αναμένεται να κλιμακωθούν όσο πλησιάζουν οι γιορτές των Χριστουγέννων.

Google News icon
Ακολουθήστε το Powergame.gr στο Google News για άμεση και έγκυρη οικονομική ενημέρωση!