Γ.Δ.
1440.46 +0,32%
ACAG
+0,34%
5.89
CENER
+1,12%
9.96
CNLCAP
0,00%
7.3
DIMAND
-0,12%
8.58
NOVAL
-0,94%
2.6905
OPTIMA
-0,84%
11.74
TITC
0,00%
28.95
ΑΑΑΚ
0,00%
6.45
ΑΒΑΞ
+0,42%
1.444
ΑΒΕ
0,00%
0.447
ΑΔΜΗΕ
+0,45%
2.225
ΑΚΡΙΤ
-18,04%
0.795
ΑΛΜΥ
+1,32%
2.695
ΑΛΦΑ
+0,49%
1.632
ΑΝΔΡΟ
-0,31%
6.46
ΑΡΑΙΓ
-1,18%
11.76
ΑΣΚΟ
-0,67%
2.95
ΑΣΤΑΚ
+3,86%
7
ΑΤΕΚ
0,00%
0.418
ΑΤΡΑΣΤ
0,00%
8.5
ΑΤΤ
-1,34%
11.05
ΑΤΤΙΚΑ
-1,54%
2.56
ΒΑΡΝΗ
0,00%
0.24
ΒΙΟ
+0,33%
6.07
ΒΙΟΚΑ
+2,43%
2.53
ΒΙΟΣΚ
-0,39%
1.285
ΒΙΟΤ
0,00%
0.23
ΒΙΣ
0,00%
0.142
ΒΟΣΥΣ
0,00%
2.4
ΓΕΒΚΑ
-0,66%
1.5
ΓΕΚΤΕΡΝΑ
+0,12%
16.7
ΔΑΑ
-0,05%
7.796
ΔΑΙΟΣ
-7,23%
3.08
ΔΕΗ
-0,09%
11.39
ΔΟΜΙΚ
+1,04%
3.89
ΔΟΥΡΟ
0,00%
0.25
ΔΡΟΜΕ
-2,78%
0.315
ΕΒΡΟΦ
+0,33%
1.505
ΕΕΕ
-0,31%
31.98
ΕΚΤΕΡ
0,00%
4.29
ΕΛΒΕ
+1,00%
5.05
ΕΛΙΝ
+4,26%
2.45
ΕΛΛ
+0,37%
13.4
ΕΛΛΑΚΤΩΡ
-0,19%
2.595
ΕΛΠΕ
+2,14%
8.1
ΕΛΣΤΡ
0,00%
2.29
ΕΛΤΟΝ
+0,35%
1.71
ΕΛΧΑ
0,00%
1.9
ΕΝΤΕΡ
0,00%
7.94
ΕΠΙΛΚ
-10,00%
0.117
ΕΠΣΙΛ
-1,63%
12.1
ΕΣΥΜΒ
+0,38%
1.305
ΕΤΕ
+1,91%
8.1
ΕΥΑΠΣ
+1,29%
3.14
ΕΥΔΑΠ
+0,90%
5.59
ΕΥΡΩΒ
0,00%
2.118
ΕΧΑΕ
-0,63%
4.72
ΙΑΤΡ
+0,98%
1.545
ΙΚΤΙΝ
-0,97%
0.3565
ΙΛΥΔΑ
0,00%
1.725
ΙΝΚΑΤ
-0,59%
5.02
ΙΝΛΙΦ
+1,08%
4.7
ΙΝΛΟΤ
-0,16%
1.23
ΙΝΤΕΚ
+1,41%
5.75
ΙΝΤΕΡΚΟ
+2,46%
2.5
ΙΝΤΕΤ
-1,59%
1.24
ΙΝΤΚΑ
-0,29%
3.44
ΚΑΡΕΛ
0,00%
348
ΚΕΚΡ
+1,44%
1.41
ΚΕΠΕΝ
+5,49%
1.92
ΚΛΜ
-1,90%
1.55
ΚΟΡΔΕ
0,00%
0.48
ΚΟΥΑΛ
-1,17%
1.178
ΚΟΥΕΣ
+0,57%
5.27
ΚΡΕΚΑ
0,00%
0.28
ΚΡΙ
0,00%
11.45
ΚΤΗΛΑ
-2,78%
1.75
ΚΥΡΙΟ
-3,88%
1.115
ΛΑΒΙ
-0,23%
0.872
ΛΑΜΔΑ
-0,14%
7.08
ΛΑΜΨΑ
0,00%
36
ΛΑΝΑΚ
-3,19%
0.91
ΛΕΒΚ
+2,76%
0.298
ΛΕΒΠ
0,00%
0.286
ΛΙΒΑΝ
0,00%
0.125
ΛΟΓΟΣ
+2,90%
1.42
ΛΟΥΛΗ
-0,75%
2.64
ΜΑΘΙΟ
+2,63%
0.78
ΜΕΒΑ
-1,25%
3.95
ΜΕΝΤΙ
+0,38%
2.65
ΜΕΡΚΟ
0,00%
40.8
ΜΙΓ
-1,23%
3.6
ΜΙΝ
+8,33%
0.585
ΜΛΣ
0,00%
0.57
ΜΟΗ
+0,43%
23.12
ΜΟΝΤΑ
-2,94%
3.3
ΜΟΤΟ
-0,37%
2.69
ΜΟΥΖΚ
+1,48%
0.685
ΜΠΕΛΑ
-0,66%
27.08
ΜΠΛΕΚΕΔΡΟΣ
+0,29%
3.45
ΜΠΡΙΚ
+0,81%
1.86
ΜΠΤΚ
0,00%
0.58
ΜΥΤΙΛ
+0,55%
36.9
ΝΑΚΑΣ
+1,48%
2.74
ΝΑΥΠ
+1,44%
0.988
ΞΥΛΚ
-2,58%
0.264
ΞΥΛΠ
-7,02%
0.45
ΟΛΘ
+0,49%
20.7
ΟΛΠ
+0,97%
26
ΟΛΥΜΠ
+1,19%
2.55
ΟΠΑΠ
+0,40%
15.01
ΟΡΙΛΙΝΑ
+0,56%
0.895
ΟΤΕ
+0,82%
13.59
ΟΤΟΕΛ
+0,86%
11.78
ΠΑΙΡ
-0,43%
1.145
ΠΑΠ
+0,41%
2.46
ΠΕΙΡ
+0,36%
3.661
ΠΕΤΡΟ
+0,92%
8.76
ΠΛΑΘ
+0,39%
3.815
ΠΛΑΚΡ
+0,67%
15
ΠΡΔ
-7,69%
0.24
ΠΡΕΜΙΑ
+1,71%
1.188
ΠΡΟΝΤΕΑ
0,00%
6.85
ΠΡΟΦ
+1,13%
4.92
ΡΕΒΟΙΛ
-2,39%
2.04
ΣΑΡ
+3,27%
11.36
ΣΑΡΑΝ
0,00%
1.07
ΣΑΤΟΚ
-8,82%
0.031
ΣΕΝΤΡ
-0,86%
0.346
ΣΙΔΜΑ
+2,46%
1.665
ΣΠΕΙΣ
+0,30%
6.62
ΣΠΙ
0,00%
0.67
ΣΠΥΡ
0,00%
0.14
ΤΕΝΕΡΓ
0,00%
19.61
ΤΖΚΑ
0,00%
1.535
ΤΡΑΣΤΟΡ
0,00%
1.2
ΤΡΕΣΤΑΤΕΣ
+1,24%
1.634
ΥΑΛΚΟ
0,00%
0.162
ΦΙΕΡ
0,00%
0.359
ΦΛΕΞΟ
-5,59%
7.6
ΦΡΙΓΟ
+4,35%
0.24
ΦΡΛΚ
+0,38%
4.01
ΧΑΙΔΕ
0,00%
0.665

Εφοδιαστική αλυσίδα: Έλλειψη 400.000 οδηγών για βαριά οχήματα στην Ευρώπη

Αν και ιδιαίτερα αισθητό στη Μ. Βρετανία, το πρόβλημα της μεγάλης έλλειψης οδηγών φορτηγών παρατηρείται σε όλη την Ευρώπη αλλά και τις ΗΠΑ. Οξύνθηκε από την αρχή της πανδημίας της νόσου Covid-19 και αποτελεί ένα ακόμη κεφάλαιο στις στρεβλώσεις που ταλανίζουν τις παγκόσμιες εφοδιαστικές αλυσίδες εδώ και ένα 18μήνο.

Παράγοντες του κλάδου μεταφορών εκτιμούν πως η κατάσταση θα επιδεινωθεί από την νέα οδηγία της Ε.Ε που θα τεθεί σε ισχύ από τον Φεβρουάριο του 2022. Και αυτό επειδή θα τεθούν σε ισχύ κανόνες που ναι μεν προστατεύουν τους οδηγούς, αλλά προσθέτουν μια ακόμη πρόκληση σε μια περίοδο που ο κλάδος καλείται να αποκαταστήσει τη λειτουργία του στα προ πανδημίας δεδομένα.

Στοιχεία της Transport Intelligence του 2020 και του 2019 μαρτυρούν πως υπάρχει έλλειψη 400.000 επαγγελματιών οδηγών για βαριά οχήματα στην Ευρώπη. Στη Βρετανία, οι κενές θέσεις εργασίας στις οδικές μεταφορές εμπορευμάτων υπολογίζονται στις 76.000, ενώ στην Πολωνία και την Γερμανία  ανέρχονται στις 123.000 και 60.000, αντίστοιχα. Ακολουθεί η Γαλλία (43.000), η Ισπανία (15.340), η Ιταλία (15.000) και η Σουηδία (5.000).

Το Brexit σε συνδυασμό με την πανδημία του ιού SARS-CoV-2 οδήγησαν σε μεγάλη μείωση το προσωπικό οδηγών στους εμπορικούς στόλους των εταιρειών. Αρκετοί αλλοδαποί εργαζόμενοι επέστρεψαν στην πατρίδα τους. Πέραν τούτου, οι περιορισμοί στις μετακινήσεις και τις κοινωνικές επαφές δεν επέτρεψαν την αναπλήρωση κενών θέσεων εργασίας από τους οδηγούς που συνταξιοδοτήθηκαν, σύμφωνα με πληροφορίες της Guardian.

Λόγω της απροσδόκητης αύξησης των κενών θέσεων εργασίας και της αδυναμίας για την έγκαιρη παράδοση προϊόντων στη Βρετανία, η αλυσίδα εστιατορίων Nandos δεν είχε τη δυνατότητα να εκπληρώσει παραγγελίες σε πουλερικά και ο όμιλος των McDonald’s δεν μπορούσε να σερβίρει μίλκσεϊκ. Όπως επισημαίνει σε σχετική έκθεση η Transport Intelligence, πληροφορίες ήθελαν επίσης την BP να αναγκάζεται να βάλει λουκέτο σε ορισμένα πρατήρια. Βέβαια φωτογραφίες των άδειων ραφιών στα σούπερ μάρκετ της Βρετανίας έχουν κυκλοφορήσει στον διεθνή Τύπο.

Το πρόβλημα της ανεπάρκειας προσωπικού στον χώρο των οδικών μεταφορών εμπορευμάτων ξεκίνησε μια 15ετία πριν. Εντούτοις οξύνθηκε το 18μήνο της πανδημίας του Covid-19. Σύμφωνα δε με τη νέα οδηγία της Ε.Ε, ο κλάδος θα χρειαστεί να διανύσει μια νέα φάση προσαρμογής σε μια δύσκολη συγκυρία. Μεταξύ άλλων, «η εβδομαδιαία ανάπαυση άνω των 45 ωρών δεν μπορεί να πραγματοποιείται μέσα σε ένα όχημα, αλλά σε κατάλληλα καταλύματα με επαρκείς εγκαταστάσεις, τα οποία πληρώνονται από τον εργοδότη», όπως επισημαίνεται στην ιστοσελίδα του Ευρωπαϊκού Κοινοβουλίου.

Παράγοντες του κλάδου μεταφορών θεωρούν πως το κόστος των οδικών μεταφορών θα συνεχίσει να αυξάνεται μέσα στο επόμενο 18μήνο. Οι πιέσεις δε για την άμεση παράδοση εμπορευμάτων αναμένεται να κλιμακωθούν όσο πλησιάζουν οι γιορτές των Χριστουγέννων.

Google News icon
Ακολουθήστε το Powergame.gr στο Google News για άμεση και έγκυρη οικονομική ενημέρωση!