THEPOWERGAME
Οι ανεπάρκειες στην προσφορά πάσης φύσεως προϊόντων, οι συνακόλουθες καθυστερήσεις στην παράδοση τους και η εκτίναξη του κόστους των πρώτων υλών επηρεάζει κάθε πτυχή των παγκόσμιων εφοδιαστικών αλυσίδων.
Για να καταφέρουν να παραλάβουν τα προϊόντα τους, οι επιχειρηματίες καλούνται να καλύψουν ακόμη και το αυξημένο κόστος των κοντέινερ, τα οποία είναι επίσης δυσεύρετα λόγω μιας απρόσμενης άνθησης του ηλεκτρονικού εμπορίου εν μέσω της πανδημίας.
Έναν χρόνο πριν, το κόστος ενός μεταλλικού κοντέινερ περίπου 12 μέτρων κινούνταν περίπου στα 1.920 δολάρια για ένα «ταξίδι» από την Κίνα στη Βρετανία.
Σήμερα οι εταιρείες αναγκάζονται να πληρώσουν πάνω από 14.000 δολάρια, αντανακλώντας άνοδο μεγαλύτερη από 600%, σύμφωνα με στοιχεία της συμβουλευτικής εταιρείας Drewry.
Όπως αναφέρει σχετικό δημοσίευμα του ειδησεογραφικού δικτύου CNN, ο σουηδικός όμιλος επίπλων IKEA απέκτησε δικά του κοντέινερ.
Η κατάσταση αυτή εντείνει τις πληθωριστικές πιέσεις, με αποτέλεσμα να επωμίζεται το τελικό κόστος ο καταναλωτής. Πριν την πανδημία της νόσου Covid-19, το κόστος εκμίσθωσης των κοντέινερ ήταν σχετικά χαμηλό, επιτρέποντας στις επιχειρήσεις των ΗΠΑ και της Ευρώπης να κινούν άνετα τον όγκο των εμπορευμάτων τους.
Με τους περιορισμούς, όμως, που επιβλήθηκαν στις κοινωνικές επαφές, η κατανάλωση στράφηκε στο Διαδίκτυο.
Συνεχίζεται η ανάπτυξη του online εμπορίου, σε ρεκόρ οι εξαγωγές στην Κίνα
Πέρσι ο όγκος των συναλλαγών στο παγκόσμιο ηλεκτρονικό εμπόριο αυξήθηκε κατά 44% από το 2019, σύμφωνα με στοιχεία της Digital Commerce 360.
Κατά συνέπεια, εξαντλήθηκαν τα αποθέματα των εταιρειών, αιφνιδιάζοντας τους επιχειρηματίες που αδυνατούν έως και σήμερα να ικανοποιήσουν πελάτες. Φέτος, μάλιστα, παρά την έναρξη των μαζικών εμβολιασμών, το αγοραστικό ενδιαφέρον μέσω του Διαδικτύου παραμένει ζωηρό.
Οι παγκόσμιες online πωλήσεις αναμένεται να διαμορφωθούν στα 4,2 τρισ δολάρια, εκτιμά η εταιρεία αναλύσεων Adobe. Μέσα στο πρώτο τρίμηνο καταγράφηκε άνοδος 38% σε σχέση με έναν χρόνο πριν, φθάνοντας τα 876 δισ δολάρια.
Τα τελευταία στοιχεία, μάλιστα, για το παγκόσμιο εμπόριο επιβεβαιώνουν πως η ζήτηση από τις ΗΠΑ και την Ευρώπη παραμένει ισχυρή, διατηρώντας ισχυρή τη ροή των εμπορευμάτων παρά το ξέσπασμα κρουσμάτων από τη μετάλλαξη Δέλτα στο δεύτερο μεγαλύτερο λιμάνι της Κίνας.
Οι εξαγωγές από την δεύτερη ισχυρότερη οικονομία του κόσμου αυξήθηκαν τον Αύγουστο κατά 25,6% από πέρσι και διαμορφώθηκαν στο ρεκόρ των 294,3 δισ δολαρίων. Παρομοίως, οι εισαγωγές στην Κίνα τονώθηκαν κατά 33,1% στα 236 δισ δολάρια, αντανακλώντας επίσης ένα ιστορικά υψηλό επίπεδο.
Η συμφόρηση στα λιμάνια παίζει πρόσθετο αρνητικό ρόλο καθώς τα κοντέινερ παραμένουν δεσμευμένα για μεγαλύτερο χρονικό διάστημα όσο τα πλοία περιμένουν έως και μια εβδομάδα για να προσδέσουν στο λιμάνι και να ξεφορτώσουν τα εμπορεύματα τους.
Παράγοντες της αγοράς συνεκτιμούν πως η κατάσταση αυτή θα συνεχιστεί το επόμενο διάστημα, αναγκάζοντας ίσως τις επιχειρήσεις να διατηρούν περισσότερα αποθέματα στο μέλλον.