Γ.Δ.
1452.5 0,00%
ACAG
0,00%
5.84
BOCHGR
0,00%
4.54
CENER
0,00%
9.11
CNLCAP
0,00%
7.25
DIMAND
0,00%
7.82
NOVAL
0,00%
2.285
OPTIMA
0,00%
12.56
TITC
0,00%
39.6
ΑΑΑΚ
0,00%
4.48
ΑΒΑΞ
0,00%
1.494
ΑΒΕ
0,00%
0.449
ΑΔΜΗΕ
0,00%
2.6
ΑΚΡΙΤ
0,00%
0.69
ΑΛΜΥ
0,00%
4.56
ΑΛΦΑ
0,00%
1.5795
ΑΝΔΡΟ
0,00%
6.4
ΑΡΑΙΓ
0,00%
10.07
ΑΣΚΟ
0,00%
2.83
ΑΣΤΑΚ
0,00%
7.14
ΑΤΕΚ
0,00%
0.426
ΑΤΡΑΣΤ
0,00%
8.76
ΑΤΤ
0,00%
0.67
ΑΤΤΙΚΑ
0,00%
2.19
ΒΙΟ
0,00%
5.27
ΒΙΟΚΑ
0,00%
1.865
ΒΙΟΣΚ
0,00%
1.6
ΒΙΟΤ
0,00%
0.258
ΒΙΣ
0,00%
0.144
ΒΟΣΥΣ
0,00%
2.18
ΓΕΒΚΑ
0,00%
1.39
ΓΕΚΤΕΡΝΑ
0,00%
18.2
ΔΑΑ
0,00%
8
ΔΑΙΟΣ
0,00%
3.58
ΔΕΗ
0,00%
11.6
ΔΟΜΙΚ
0,00%
2.77
ΔΟΥΡΟ
0,00%
0.25
ΔΡΟΜΕ
0,00%
0.308
ΕΒΡΟΦ
0,00%
1.755
ΕΕΕ
0,00%
32.18
ΕΚΤΕΡ
0,00%
1.75
ΕΛΒΕ
0,00%
4.78
ΕΛΙΝ
0,00%
2.18
ΕΛΛ
0,00%
14.5
ΕΛΛΑΚΤΩΡ
0,00%
1.938
ΕΛΠΕ
0,00%
7.3
ΕΛΣΤΡ
0,00%
2.08
ΕΛΤΟΝ
0,00%
1.856
ΕΛΧΑ
0,00%
1.88
ΕΠΙΛΚ
0,00%
0.132
ΕΣΥΜΒ
0,00%
1.185
ΕΤΕ
0,00%
7.84
ΕΥΑΠΣ
0,00%
3.21
ΕΥΔΑΠ
0,00%
5.8
ΕΥΡΩΒ
0,00%
2.25
ΕΧΑΕ
0,00%
4.47
ΙΑΤΡ
0,00%
1.5
ΙΚΤΙΝ
0,00%
0.334
ΙΛΥΔΑ
0,00%
1.975
ΙΝΚΑΤ
0,00%
4.83
ΙΝΛΙΦ
0,00%
4.75
ΙΝΛΟΤ
0,00%
0.998
ΙΝΤΕΚ
0,00%
5.86
ΙΝΤΕΡΚΟ
0,00%
2.46
ΙΝΤΕΤ
0,00%
1.05
ΙΝΤΚΑ
0,00%
2.86
ΚΑΡΕΛ
0,00%
336
ΚΕΚΡ
0,00%
1.21
ΚΕΠΕΝ
0,00%
2.22
ΚΛΜ
0,00%
1.5
ΚΟΡΔΕ
0,00%
0.429
ΚΟΥΑΛ
0,00%
1.18
ΚΟΥΕΣ
0,00%
5.86
ΚΡΙ
0,00%
15.35
ΚΤΗΛΑ
0,00%
1.91
ΚΥΡΙΟ
0,00%
0.99
ΛΑΒΙ
0,00%
0.737
ΛΑΜΔΑ
0,00%
7.17
ΛΑΜΨΑ
0,00%
37
ΛΑΝΑΚ
0,00%
0.9
ΛΕΒΚ
0,00%
0.27
ΛΕΒΠ
0,00%
0.26
ΛΟΓΟΣ
0,00%
1.52
ΛΟΥΛΗ
0,00%
2.86
ΜΑΘΙΟ
0,00%
0.61
ΜΕΒΑ
0,00%
3.99
ΜΕΝΤΙ
0,00%
2.11
ΜΕΡΚΟ
0,00%
40
ΜΙΓ
0,00%
2.855
ΜΙΝ
0,00%
0.494
ΜΟΗ
0,00%
20.56
ΜΟΝΤΑ
0,00%
3.56
ΜΟΤΟ
0,00%
2.69
ΜΟΥΖΚ
0,00%
0.605
ΜΠΕΛΑ
0,00%
25.18
ΜΠΛΕΚΕΔΡΟΣ
0,00%
3.75
ΜΠΡΙΚ
0,00%
2.16
ΜΠΤΚ
0,00%
0.55
ΜΥΤΙΛ
0,00%
33.4
ΝΑΚΑΣ
0,00%
2.82
ΝΑΥΠ
0,00%
0.822
ΞΥΛΚ
0,00%
0.271
ΞΥΛΠ
0,00%
0.334
ΟΛΘ
0,00%
22
ΟΛΠ
0,00%
30.05
ΟΛΥΜΠ
0,00%
2.34
ΟΠΑΠ
0,00%
15.69
ΟΡΙΛΙΝΑ
0,00%
0.798
ΟΤΕ
0,00%
14.85
ΟΤΟΕΛ
0,00%
10.36
ΠΑΙΡ
0,00%
0.992
ΠΑΠ
0,00%
2.37
ΠΕΙΡ
0,00%
3.891
ΠΕΡΦ
0,00%
5.39
ΠΕΤΡΟ
0,00%
8.24
ΠΛΑΘ
0,00%
3.92
ΠΛΑΚΡ
0,00%
14.7
ΠΡΔ
0,00%
0.25
ΠΡΕΜΙΑ
0,00%
1.198
ΠΡΟΝΤΕΑ
0,00%
6.55
ΠΡΟΦ
0,00%
5.24
ΡΕΒΟΙΛ
0,00%
1.71
ΣΑΡ
0,00%
10.74
ΣΑΡΑΝ
0,00%
1.07
ΣΑΤΟΚ
0,00%
0.028
ΣΕΝΤΡ
0,00%
0.334
ΣΙΔΜΑ
0,00%
1.575
ΣΠΕΙΣ
0,00%
5.94
ΣΠΙ
0,00%
0.52
ΣΠΥΡ
0,00%
0.138
ΤΕΝΕΡΓ
0,00%
20.02
ΤΖΚΑ
0,00%
1.475
ΤΡΑΣΤΟΡ
0,00%
1.05
ΤΡΕΣΤΑΤΕΣ
0,00%
1.636
ΥΑΛΚΟ
0,00%
0.162
ΦΛΕΞΟ
0,00%
8.1
ΦΡΙΓΟ
0,00%
0.23
ΦΡΛΚ
0,00%
3.7
ΧΑΙΔΕ
0,00%
0.6

CEO της Rohm: Σε έλλειψη οι ημιαγωγοί τουλάχιστον ως το τέλος του 2022

Πληθαίνουν τα μηνύματα από τους κολοσσούς που εξειδικεύονται στην αγορά των ημιαγωγών (chips), πως οι ελλείψεις δεν αναμένεται να αποκατασταθούν σύντομα. Μετά την προειδοποίηση της Infineon Technologies AG, ένας άλλος μεγάλος παίκτης στον κλάδο, που προμηθεύει τις αυτοκινητοβιομηχανίες Toyota, Ford και Honda Motor, η ιαπωνική Rohm Co., δια του διευθύνοντος συμβούλου της, Ιζάο Ματσουμότο, προειδοποίησε πως θα χρειαστεί να παρέλθει και το 2022. Mέχρι δηλαδή η παγκόσµια αγορά ηµιαγωγών να µπορέσει να ισορροπήσει µεταξύ της διαρκώς αυξανόµενης ζήτησης και της απότοµης πτώσης της παραγωγής εξαιτίας της πανδηµίας.

Όπως σημειώνει, μιλώντας στο πρακτορείο Bloomberg, η εταιρεία παραγωγής μικροτσίπς με έδρα το Κυότο, αντιμετωπίζει μεγάλες ελλείψεις σε πρωτογενή υλικά, ενώ και η γραμμή παραγωγής φαίνεται πως έχει… φουλάρει και δεν μπορεί να σηκώσει περισσότερες παραγγελίες.

Η εταιρεία ξεκίνησε να ενισχύει την παραγωγική της δυναμική πέρυσι το Σεπτέμβριο και σχεδιάζει να επενδύσει επιπλέον 636 εκατ. δολάρια το τρέχον οικονομικό έτος. Ωστόσο, η απόδοση αυτών των κινήσεων δεν θα γίνει άμεσα ορατή, εν μέρει λόγω και των καθυστερήσεων στην παραλαβή του απαραίτητου εξοπλισμού.

«Όλες οι μονάδες παραγωγής μας «τρέχουν» σε πλήρη δυναμικότητα από τον Σεπτέμβριο του 2020, αλλά οι παραγγελίες που δεχόμαστε είναι κατακλυστικές» σημείωσε ο Ματσουμότο. «Δεν πιστεύω ότι μπορούμε να ολοκληρώσουμε όλες τις παραγγελίες που βρίσκονται σε εκκρεμότητα μέσα στην επόμενη χρονιά».

Οι παραδόσεις στις παραγγελίες μικροτσίπς ξεπερνούν χρονικά τις 20 εβδομάδες

Ήδη οι παραδόσεις στις παραγγελίες των μικροτσίπς ξεπερνούν χρονικά τις 20 εβδομάδες, σε μεγάλο βαθμό εξαιτίας της συνεχιζόμενης εξάπλωσης της μετάλλαξης Δέλτα του κορονοϊού, η οποία εμποδίζει τις προσπάθειες του κλάδου από την Ιαπωνία ως τη νοτιοανατολική Ασία, να επανέλθει σε μία κανονικότητα.

Οι ελλείψεις σε πρώτη ύλη και εξαρτήματα, σε συνδυασμό με μπλοκαρισμένα δρομολόγια τρένων, πλοίων και αεροπλάνων, έχουν ήδη αναγκάσει τους τελικούς αποδέκτες των chips, τις παγκόσμιες αυτοκινητοβιομηχανίας από την Toyota ως τη Volkswagen AG, να περικόψουν ή και να αναστείλουν την παραγωγή.

Μόλις πρόσφατα άλλωστε η Toyota, η οποία μάλιστα αποτελεί παράδειγμα εταιρείας που διέθετε απόθεμα ημιαγωγών, ανακοίνωσε πως κλείνει προληπτικά τη γραμμή παραγωγής σε 14 εργοστάσιά της. Μάλιστα για το μήνα Σεπτέμβριο, ανακοίνωσε ότι από τα 900.000 αυτοκίνητα που σχεδίαζε να παράξει, θα κατασκευάσει τελικά 540.000.

«Ακόμη και οι προσφορές για αύξηση των τιμών δεν θα έχουν πλέον αποτέλεσμα, επειδή οι προμηθευτές μας απλώς δεν διαθέτουν τις μονάδες αποθεμάτων (που χρειαζόμαστε)» σημειώνει ο Ματσουμότο. «Μέχρι κι εκείνες που κρατήσαμε σε εφεδρεία, φτάνουν στη γραμμή παραγωγής μας σε τέτοιο ρυθμό που δεν ανταποκρίνονται στις προσδοκίες μας».

Οι εταιρείες έχουν αυξήσει υπερβολικά τις παραγγελίες, εξαιτίας του φόβου για την εξέλιξη της πανδημίας

Μέρος του προβλήματος είναι πως οι κατασκευαστές προσπαθούν να προμηθευτούν περισσότερα εξαρτήματα απ’ όσα χρειάζονται αυτή τη στιγμή, ανησυχώντας σχετικά με το πώς θα εξελιχθεί η αγορά, επισημαίνει και ο επικεφαλής έρευνας στον τομέα ιδίων κεφαλαίων της εταιρείας Morningstar, Καζουνόρι Ίτο.

Σύμφωνα με τον τελευταίο, τόσο οι ελλείψεις από πλευράς της βιομηχανίας των τσιπ όσο και οι αυξημένες παραγγελίες των αυτοκινητοβιομηχανιών αναμένεται να ισορροπήσουν το 2023.

Στην περίπτωση της Rohm, η εταιρεία χρειάστηκε να βάλει φρένο στο πολυετές πλάνο της να προχωρήσει σε ανάθεση ένα μέρος της παραγωγής των τσιπ σε χυτήρια που βρίσκονται σε τρίτες χώρες. Το σχέδιο είχε διαμορφωθεί με την επιδίωξη να εξασφαλιστεί μία συνέχεια στη γραμμή παραγωγής ακόμη και στην περίπτωση φυσικών καταστροφών, που δεν είναι σπάνιες στην Ιαπωνία. Όμως τώρα αναβάλλεται για το 2023 και έπειτα, ενώ εταιρείες όπως η Rohm λαμβάνουν πλέον επιχορηγήσεις από το ιαπωνικό κράτος για να επιταχύνουν την παραγωγή στις ήδη υπάρχουσες μονάδες στην Ιαπωνία και τη Μαλαισία.

 

Google News icon
Ακολουθήστε το Powergame.gr στο Google News για άμεση και έγκυρη οικονομική ενημέρωση!