THEPOWERGAME
Αν και ο διευθύνων σύμβουλος της Tesla, Έλον Μασκ, δεν εισέπραξε καμία αμοιβή για το 2020, τα δικαιώματα αγοράς μετοχών που κατέχει στη μεγαλύτερη εταιρεία παραγωγής ηλεκτροκίνητων αυτοκινήτων ανέρχονται στα 22 δισ. δολάρια, με τη συνολική της κεφαλαιοποίηση να ξεπερνά τα 674 δισ. δολάρια.
Μέχρι σήμερα δεν έχει ασκήσει κανένα option αν και η Tesla έχει εξελιχθεί σε σύντομο χρονικό διάστημα σε μία από τις ισχυρότερες εταιρείες των ΗΠΑ, ξεπερνώντας τις προσδοκίες των αγορών.
Πρωτίστως, η εταιρεία κατάφερε να καθιερώσει την ηλεκτροκίνηση στην αυτοκινητοβιομηχανία. Όμως το εγχείρημα της αυτόνομης οδήγησης κρύβει ακόμη μεγάλες προκλήσεις.
Επίσημες έρευνες για το σύστημα autopilot της Tesla
Η αμερικανική υπηρεσία ασφάλειας των αυτοκινητοδρόμων (NHTSA) ανακοίνωσε πως ξεκινά επίσημη έρευνα για το σύστημα αυτόματης πλοήγησης (autopilot) ύστερα από μια σειρά ατυχημάτων που προκάλεσαν τον τραυματισμό τουλάχιστον 17 ατόμων και κόστισαν τη ζωή σε έναν.
Η NHTSA έχει ήδη εντοπίσει 11 ατυχήματα που σχετίζονται με το σύστημα αυτό, έχοντας ερευνήσει περίπου 765 χιλιάδες οχήματα από όλα τα μοντέλα της Tesla την περίοδο 2014-2021.
Εντούτοις, όπως επισημαίνει το ειδησεογραφικό πρακτορείο CNBC, το σύστημα πλοήγησης της Tesla επιτρέπει τα μοντέλα της να διατηρούν την ταχύτητα τους εντός της λωρίδας τους, αλλά δεν τα καθιστά ασφαλή στην οδήγηση δίχως τον οδηγό πίσω από το τιμόνι.
Στις οδηγίες χρήσης, η Tesla τονίζει πως τα χέρια των οδηγών θα πρέπει να είναι στο τιμόνι. Παρόλα αυτά, το σύστημα πλοήγησης παραμένει λειτουργικό εάν οι οδηγοί περιστασιακά ακουμπάνε το τιμόνι.
Οι New York Times επισημαίνουν πως η General Motors είχε δημιουργήσει ένα ανάλογο σύστημα, γνωστό ως Super Cruise, που επιτρέπει στους οδηγούς να μην έχουν συνεχώς τα χέρια τους στο τιμόνι αλλά με μια ενσωματωμένη κάμερα εξασφαλίζει εάν τα μάτια τους κοιτάζουν στον δρόμο.
Ο στόχος για την πλήρη αυτονομία των οχημάτων
Ένας μηχανικός και συγκεκριμένα ο υπεύθυνος του λογισμικού συστήματος autopilot της Tesla, Μιγκέλ Ακόστα, είχε δηλώσει τον Μάιο στις αρχές της Καλιφόρνια πως ο Έλον Μασκ είχε υπερβάλει για τις μελλοντικές δυνατότητες του συστήματος αυτόματης πλοήγησης της εταιρείας.
Ο διευθύνων σύμβουλος της Tesla είχε δηλώσει σε ενημέρωση των επενδυτών τον Ιανουάριο πως η Tesla θα πετύχαινε τον στόχο για την πλήρη αυτονομία των οχημάτων της μέσα στο τρέχον έτος.
Επί του παρόντος, όμως, το σύστημα πλοήγησης της Tesla βρίσκεται στο επίπεδο 2 αντί του 5 που είναι συνυφασμένο με την πλήρη αυτονομία. Η μαρτυρία αυτή, όπως επισημαίνει το Bloomberg, δίνει μια ιδέα της θέσης των μηχανικών στις αυτοκινητοβιομηχανίες, ιδιαίτερα όταν πρέπει να εξισορροπήσουν τις προσδοκίες των επικεφαλής τους.