THEPOWERGAME
Την ιδέα της εισαγωγής στο Χρηματιστήριο του Λονδίνου εξερευνά ο Βρετανός δισεκατομμυριούχος σερ Ρίτσαρντ Μπράνσον για την αεροπορική του εταιρεία Virgin Atlantic προκειμένου να ενισχυθεί η οικονομική της κατάσταση από το πλήγμα που υπέστη λόγω της πανδημικής κρίσης.
Ο αεροπορικός κλάδος εξακολουθεί να δέχεται προκλήσεις παρά τους μαζικούς εμβολιασμούς διότι η επιχειρηματική δραστηριότητα δεν έχει επανέλθει πλήρως στα προ πανδημίας επίπεδα.
Σύμφωνα με πληροφορίες του BBC, η Virgin Group, η οποία κατέχει πλειοψηφικό μερίδιο στην Virgin Atlantic, έχει ζητήσει τη συνδρομή χρηματοοικονομικών συμβούλων για να σχεδιάσουν τη δημόσια εγγραφή της, αλλά η ίδια η εταιρεία ανακοίνωσε πως είναι απλά σενάρια.
Μια τέτοια εξέλιξη θα σήμαινε πως ο Ρίτσαρντ Μπράνσον θα έχανε τον έλεγχο της αεροπορικής του εταιρείας, δεδομένου ότι η Virgin Group κατέχει το 51% των μετοχών στην Virgin Atlantic.
Tο υπόλοιπο ποσοστό του μετοχικού κεφαλαίου ελέγχεται από την αμερικανική Delta Air Lines.
Εξαιτίας της πτώσης της επιβατικής κίνησης κατά 80% λόγω των περιορισμών που επιβλήθηκαν για την ανάσχεση των κρουσμάτων του ιού SARS-CoV-2, η Virgin Atlantic ανακοίνωσε ζημιές της τάξεως των 659 εκατ. στερλινών για το περσινό έτος.
Έναν χρόνο πριν και ειδικότερα τον Ιούνιο του 2020, η Virgin Atlantic κατάφερε να εξασφαλίζει πακέτο διάσωσης 1,2 δισ στερλινών από επενδυτές και πιστωτές, δρομολογώντας επίσης την απόλυση 3.500 υπαλλήλων.
Μάλιστα, η βρετανική κυβέρνηση αρνήθηκε να παράσχει οικονομική βοήθεια στην Virgin Atlantic και έτσι ο Ρίτσαρντ Μπράνσον υποθήκευσε το καλοκαιρινό θέρετρο στο ιδιόκτητο νησί Ντέκερ, το οποίο βρίσκεται στις Βρετανικές Νήσους.
Οπότε η άντληση κεφαλαίων από το χρηματιστήριο θα αποτελούσε μια σημαντική πηγή χρηματοδότησης για την Virgin Atlantic.
Από την άλλη πλευρά, οι μετοχές των εισηγμένων ανταγωνιστών της Virgin Atlantic κινούνται σε χαμηλότερα επίπεδα συγκριτικά με τα τέλη του 2019, δηλαδή πριν ξεσπάσει η πανδημία, διότι οι επενδυτές αμφιβάλουν πως ο κλάδος θα ανακάμψει άμεσα.
Η πανδημία με τη μετάλλαξη Δέλτα εξακολουθεί να αποτελεί ανάχωμα σε μια δυναμική επάνοδο της επιβατικής κίνησης στα αεροπορικά ταξίδια.
Έχουν εκφραστεί, μάλιστα, αμφιβολίες για το εάν θα επανέλθουν ποτέ τα επαγγελματικά ταξίδια στα προ πανδημίας επίπεδα καθώς η τεχνολογία έχει αναπληρώσει αρκετά κενά με τις εφαρμογές τηλεδιασκέψεων.