THEPOWERGAME
Όταν η Robyn Fenty, γνωστή παγκοσμίως ως Rihanna, αποφάσισε να ιδρύσει το 2017 τη δική της εταιρεία καλλυντικών Fenty Beauty, προσπάθησε να δημιουργήσει ένα brand που θα έκανε όλες τις γυναίκες να νιώθουν πως ο κόσμος επιτέλους τις βλέπει.
Μια συνέπεια που ίσως να μην είχε σκεφτεί: Η Rihanna ανήκει πλέον σε μια από τις πιο αποκλειστικές τάξεις του κόσμου, καθώς σύμφωνα με το Forbes, η διάσημη τραγουδίστρια και επιχειρηματίας είναι πλέον δισεκατομμυριούχος
Η Rihanna τώρα εκτιμάται πως αξίζει 1,7 δισεκατομμύρια δολάρια, καθιστώντας την την πλουσιότερη γυναίκα μουσικό στον κόσμο. Ταυτόχρονα, η παγκοσμίου φήμης ερμηνεύτρια, κατατάσσεται μόλις δεύτερη στη λίστα των πλουσιότερων γυναικών στον τομέα της ψυχαγωγίας, ακολουθώντας την Όπρα Γουίνφρι. Αλλά δεν είναι η μουσική της που την ανέβασε στο βάθρο των δισεκατομμυριούχων.
Το μεγαλύτερο μέρος της περιουσίας της, περίπου 1,4 δισεκατομμύρια δολάρια, προέρχεται από την αξία της εταιρείας καλλυντικών Fenty Beauty, στην οποία το Forbes μπορεί τώρα να επιβεβαιώσει ότι κατέχει το 50%
Μεγάλο μερίδιο από την υπόλοιπη περιουσία της, περίπου 270 εκατ. δολάρια, προέρχεται από τα ποσοστά της στην εταιρεία εσωρούχων Savage x Fenty. Τα εισοδήματά της ως τραγουδίστρια και ηθοποιός συμπληρώνουν τα κέρδη της.
Αν και η Rihanna δεν είναι η μόνη celebrity που εκμεταλλεύεται την παρουσία, αλλά και την επιρροή της στα social media -έχει 101 εκατομμύρια ακόλουθους στο Instagram και 102,5 εκατομμύρια στο Twitter- για να δημιουργήσει μια μάρκα ομορφιάς, είναι ίσως η πιο επιτυχημένη επιχειρηματίας που το κάνει.
Η επιτυχία της Fenty Beauty
Η Fenty Beauty, μια κοινοπραξία 50-50 με τον γαλλικό οίκο πολυτελών αγαθών LVMH (διοικούμενο από τον Bernard Arnault, τον δεύτερο πλουσιότερο άνθρωπο του κόσμου), ξεκίνησε το 2017 με στόχο την «ένταξη» γυναικών με πολύ σκούρες επιδερμίδες στο χώρο των καλλυντικών και της ομορφιάς.
Ήταν μία από τις πρώτες μάρκες που βγήκε και είπε: «Θέλω να μιλήσω σε όλους αυτούς τους διαφορετικούς ανθρώπους.»
Τα προϊόντα της αποτελούνται από ένα ευρύ και ίσως μοναδικό φάσμα χρωμάτων – τα foundation προσφέρονται σε 50 αποχρώσεις, στις οποίες συμπεριλαμβάνονται και αρκετές αποχρώσεις για γυναίκες με πολύ σκουρόχρωμες επιδερμίδες. Μάλιστα, οι αποχρώσεις αυτές είναι που αποτελούν ένα από τα δυνατά της χαρτιά και για το λόγο αυτό διαφημίζονται και από μια εξίσου διαφορετική ομάδα ανθρώπων.
Διαθέσιμα στο διαδίκτυο και στα καταστήματα της Sephora, τα οποία ανήκουν επίσης στην LVMH, τα προϊόντα ήταν μια άμεση επιτυχία. Μέχρι το 2018, το πρώτο πλήρες ημερολογιακό έτος της σειράς, η εταιρεία είχε ετήσια έσοδα άνω των 550 εκατομμυρίων δολαρίων, σύμφωνα με την LVMH, κατατροπώνοντας άλλες μάρκες που ιδρύθηκαν από celebrities, όπως την Kylie Cosmetics της Κάιλι Τζένερ, την KKW Beauty της Κιμ Καρντάσιαν και την Honest Co. της Τζέσικα Άλμπα.
Το δεύτερο παιδί της Rihanna, η σειρά εσωρούχων Savage x Fenty
Η Fenty Beauty δεν είναι η μοναδική μάρκα δισεκατομμυρίων δολαρίων της Rihanna. Τον Φεβρουάριο, η σειρά εσωρούχων της Savage x Fenty συγκέντρωσε 115 εκατομμύρια δολάρια σε χρηματοδότηση με αποτίμηση 1 δισεκατομμύριο δολάρια.
Η εταιρεία, η οποία ξεκίνησε τη λειτουργία της το 2018 ως κοινοπραξία με την TechStyle Fashion Group, μετράει επενδυτές με blue-chip, όπως η Marcy Venture Partners του Jay-Z και η εταιρεία ιδιωτικών επενδυτικών κεφαλαίων L. Catterton (στην οποία ο Bernard Arnault είναι επενδυτής).
Η Rihanna διατηρεί μερίδιο ιδιοκτησίας 30%, εκτιμά το Forbes. Σύμφωνα με πληροφορίες, ο τελευταίος γύρος χρηματοδότησης θα χρησιμοποιηθεί για την απόκτηση πελατών και την επέκταση του λιανικού εμπορίου.
Όχι, ό,τι αγγίζει η Rihanna, δε γίνεται χρυσός. Τον Φεβρουάριο, η LVMH και η Rihanna επιβεβαίωσαν σε μια δήλωση στην Forbes ότι είχαν κλείσει το άλλο τους εγχείρημα, ένα πολυτελές σπίτι μόδας και αξεσουάρ που ονομάζεται επίσης Fenty. Η Fenty, η οποία ξεκίνησε να λειτουργεί το 2019, επεδίωξε να επεκτείνει τη μάρκα της Rihanna και να προσφέρει στιλ σε διάφορα μεγέθη. Αλλά όπως πολλές πολυτελείς μάρκες μόδας, η ακριβά γραμμή υπέφερε κατά τη διάρκεια της πανδημίας, κυκλοφορώντας την τελευταία της συλλογή τον Νοέμβριο του 2020.
Το παράπονο που έχουν οι οπαδοί της; Την κρατάει απασχολημένη. Η τραγουδίστρια δεν έχει κυκλοφορήσει νέο άλμπουμ από το 2016.
Ωστόσο, από δημοσιονομική άποψη, αυτό έχει λειτουργήσει αρκετά ευεργετικά για την ίδια. Δημιουργεί μια μάρκα έξω από τον εαυτό της. Δεν αφορά μόνο τη Rihanna, τονίζει ο σύμβουλός της. Ακόμα και αν δεν σας αρέσει η μουσική της, έχει δημιουργήσει ένα πραγματικό στιλ στον χώρο της μόδας και της ομορφιάς.