THEPOWERGAME
Νέο πλήγμα δέχτηκαν την Τρίτη οι μετοχές των τεχνολογικών εταιρειών της Κίνας ύστερα από αναφορές στον εγχώριο Τύπο πως τα διαδικτυακά ή online παιχνίδια λειτουργούν ως «πνευματικό όπιο». Στο προσκήνιο βρέθηκε η Tencent, ένας από τους ισχυρότερους παίκτες στον κινεζικό κλάδο τεχνολογίας, η οποία ανακοίνωσε πως θέτει σε άμεση εφαρμογή περιορισμούς στη διαδικτυακή χρήση των ηλεκτρονικών παιχνιδιών από ανηλίκους αφού «οι αρμόδιες αρχές» ζήτησαν να υπάρχει μεγαλύτερη προστασία για τα παιδιά. Σε σχετικό άρθρο αναφέρθηκε πως οι εταιρείες θα πρέπει να ανταποκρίνονται στις «κοινωνικές ευθύνες» τους, τονίζοντας πως «καμία βιομηχανία, κανένα σπορ, δεν θα πρέπει να αναπτύσσεται με καταστροφικό τρόπο σε μια γενιά».
Πτώση χρηματιστηριακής αξίας κατά 60 δισ. δολάρια σε μια ημέρα
Η μετοχή της Tencent υποχώρησε την Τρίτη έως και 10% στο Χονγκ Κονγκ, με την χρηματιστηριακή της αξία να χάνει σχεδόν 60 δισ δολάρια μέσα σε μια συνεδρίαση. Από τις αρχές του έτους, η κεφαλαιοποίηση της Tencent έχει υποχωρήσει κατά 400 δισ δολάρια. Και δεν είναι η εξαίρεση. Κατά τη διάρκεια του Ιουλίου, οι μετοχές του κινεζικού κλάδου τεχνολογίας σημείωσαν τις μεγαλύτερες απώλειες στις διεθνείς αγορές από τη χρηματοπιστωτική κρίση του 2008 λόγω ενός πρωτοφανούς ρυθμιστικού ζήλου από τις αρμόδιες αρχές του Πεκίνου. Από την επιβολή προστίμου στην Alibaba για την αντιμονοπωλιακή συμπεριφορά της μέχρι την απαγόρευση πρόσβασης της πλατφόρμας ιδιωτικών μετακινήσεων Didi σε νέους χρήστες αμέσως μετά τη δημόσια εγγραφή της στη Νέα Υόρκη, το Κομμουνιστικό Κόμμα επιδιώκει αιφνιδίως να «δαμάσει» τους τεχνολογικούς κολοσσούς της με μια σειρά μέτρων.
Τα έσοδα της Tencent από τα online παιχνίδια διαμορφώθηκαν στα 39,1 δισ γουάν ή 6 δισ δολάρια και αντανακλούν στο 30% του συνολικού τζίρου της. Βάσει των νέων περιορισμών που έθεσε η εταιρεία από μόνη της, οι ανήλικοι δεν θα μπορούν να δαπανήσουν πάνω από ένα 60λέπτο στα ηλεκτρονικά παιχνίδια της μέσω του Διαδικτύου αντί της μιάμισης ώρας που ίσχυε αρχικά, σε ημερήσια βάση. Αρχικά οι περιορισμοί αυτοί ισχύουν για το επιτυχημένο παιχνίδι της Tencent «Honor of Kings». Κατά τη διάρκεια των διακοπών, το επιτρεπτό χρονικό διάστημα περιορίζεται από τις τρεις στις δυο ώρες, ημερησίως. Η εταιρεία θα απαγορεύσει τις αγορές διαδικτυακών παιχνιδιών σε παιδιά κάτω των 12 ετών και αναμένεται
να λάβει μέτρα για να περιορίσει τη χρήση λογαριασμών που ανήκουν σε ενήλικους από ανήλικους.
Το επίμαχο άρθρο που κίνησε τα αντανακλαστικά της Tencent
«Καμπανάκι» για την υιοθέτηση αυστηρότερης στάσης από την Tencent απέναντι στους ανήλικες πελάτες αποτέλεσε άρθρο της εφημερίδας Economic Information Daily, η οποία ελέγχεται από το κρατικό πρακτορείο ειδήσεων Xinhua, όπου αναφέρεται πως τα online παιχνίδια έχουν εξελιχθεί σε πνευματικό όπιο που αξίζει εκατοντάδες δισεκατομμύρια». Ο κινεζικός κολοσσός, μάλιστα, αντέδρασε με τόσο γρήγορα αντανακλαστικά χωρίς να γίνεται αναφορά σε καμία συγκεκριμένη εταιρεία. Πηγές του πρακτορείου Reuters μαρτυρούν, πάντως, πως οι κινεζικές αρχές προσπαθούν από το 2017 να περιορίσουν τον χρόνο
που δαπανούν οι ανήλικοι σε ηλεκτρονικά παιχνίδια.
Τελευταία, όμως, εκτός της αυστηρής στάσης απέναντι στους τεχνολογικούς κολοσσούς της χώρας, το Πεκίνο έθεσε νέα μέτρα και σταθμά στην ιδιωτική εκπαίδευση, χαρακτηρίζοντας τους φορείς που δραστηριοποιούνται εκεί ως μη κερδοσκοπικούς οργανισμούς από τη μια ημέρα στην άλλη. Ο ιδιωτικός εκπαιδευτικός κλάδος στην Κίνα αποτιμάται στα 120 δις δολάρια, προσελκύοντας επενδύσεις από ξένους και εγχώριους ομίλους, συμπεριλαμβανομένης της Tencent. Με το νέο καθεστώς, όμως, είναι αβέβαιη η
τύχη των επενδύσεων αυτών.