THEPOWERGAME
Όταν η 18χρόνη ηθοποιός, τραγουδίστρια και στιχουργός Ολίβια Ροντρίγκο επισκέφθηκε τον Λευκό Οίκο για να δηλώσει δημόσια πως τάσσεται υπέρ του εμβολιασμού, όλη η προσοχή του Τύπου επικεντρώθηκε στο vintage ταγιέρ της Chanel που φόρεσε για να γνωρίσει τον Αμερικανό πρόεδρο, Τζο Μπάιντεν, την αντιπρόεδρο Καμάλα Χάρις και τον κορυφαίο ιατρικό σύμβουλο της αμερικανικής κυβέρνησης, Δρ. Άντονι Φάουτσι.
Η Ροντρίγκο τόνισε πόσο σημαντικό είναι να ενθαρρύνουν οι κοινότητες τον εμβολιασμό των μελών τους, αναλαμβάνοντας έτσι ενεργό ρόλο στην εκστρατεία εμβολιασμού της αμερικανικής κυβέρνησης με το χαμόγελο της και την τεράστια επιρροή πως μπορεί να ασκήσει στους συνομηλίκους της. Ο Λευκός Οίκος δεν έχει ζητήσει μόνον τη συμβολή από την Ροντρίγκο, η οποία έχει πάνω από 14 εκατ. ακολούθους στο Instagram και το νέο της άλμπουμ έπαιξε πάνω 84 εκατ. φορές στη μουσική πλατφόρμα Spotify την εβδομάδα που έληξε στις 27 Μάιου, θέτοντας νέο ρεκόρ στα δεδομένα του.
Επιστρατεύοντας τα νεαρά αστέρια των μέσων κοινωνικής δικτύωσης
Καθώς περίπου το 58% του πληθυσμού των ΗΠΑ που ανήκει στην ηλικιακή ομάδα 12 με 17 ετών δεν έχει κάνει ούτε την πρώτη δόση του εμβολίου, η κυβέρνηση Μπάιντεν επιστρατεύει πάνω από 50 νεαρές προσωπικότητες του TikTok, του You Tube και άλλων μέσω κοινωνικής δικτύωσης για να περάσουν το μήνυμα υπέρ των εμβολιασμών στο τεράστιο κοινό τους.
Ανάλογη φόρμουλα ακολουθούν οι πολιτείες των ΗΠΑ. Σκοπός κάθε εμβολιαστικής εκστρατείας δεν είναι μόνον να πεισθεί ο κόσμος πως είναι αναγκαίο να θωρακιστούν όλοι κατά της νόσου Covid-19 αλλά και να αποκρούσουν το μεγάλο κύμα παραπληροφόρησης που υπάρχει όχι μόνον κατά των εμβολίων αλλά και των μεμονωμένων εταιρειών που τα παράγουν. Στα τέλη Μάιου, η βρετανική εφημερίδα Guardian αποκάλυψε πως μια μυστηριώδης εταιρεία δημοσίων σχέσεων προσέγγισε άτομα με επιρροή στο Διαδίκτυο για να δηλώσουν έναντι χρηματικής αμοιβής στους ακολούθους τους στο YouTube ή άλλα μέσα κοινωνικά μέσα πως το εμβόλιο της Pfizer-BioNTech είναι επικίνδυνο για την ανθρώπινη ζωή.
Δημιουργώντας περιουσίες μέσω TikTok
H επιρροή που ασκούν οι νεότερες προσωπικότητες των κοινωνικών μέσων γίνεται αντιληπτή από τις περιουσίες που έχουν δημιουργήσει από την εφηβεία τους. Αρκετοί δεν έχουν ακόμη το δικαίωμα να ψηφίσουν αλλά έχουν αποκτήσει μεγάλη οικονομική επιφάνεια με τη δημιουργία βίντεο, κυρίως, στο TikTok. Δεν είναι τυχαίο που ο Λευκός Οίκος ήρθε σε επαφή με την 17χρόνη Έλι Ζέλερ (Ellie Zeiler). Έχει πάνω από 10 εκατ. ακολούθους στο TikTok, έχοντας μόλις ξεκινήσει τη δραστηριότητά της από τον Μάρτιο του 2020. Επί του παρόντος η περιουσία της περιορίζεται περίπου στα 70 χιλιάδες δολάρια, αλλά δεν είναι ξεκάθαρο το ύψος των εισοδημάτων της από προωθητικές ενέργειες και διαφημίσεις.
Η περιουσία της 20χρόνης Άντισον Ράε Έστερλινγκ (Addison Rae Easterling), όμως, υπολογίζεται στα 5 εκατ. δολάρια, σύμφωνα με το περιοδικό Forbes. Ξεκίνησε με την ανάρτηση βίντεο στο TikTok τον Ιούλιο του 2019. Σήμερα οι ακόλουθοι της υπολογίζονται στα 81 εκατομμύρια. Στα 6 εκατ. δολάρια εκτιμάται η περιουσία της 21χρόνης Μπέιμπι Άριελ (Baby Ariel), με πάνω από 34,5 εκατ. ακολούθους στο TikTok, 9 εκατ. στο Instagram και ένα εκατ. στο Twitter. H Μπέιμπι Άριελ αξιοποιεί την επιρροή της στο Διαδίκτυο σε εκστρατείες κατά του αντισημιτισμού και του μίσους.
H Κριστίνα Νάτζαρ, γνωστή ως Tinx με ένα εκατ. ακολούθους στο TikTok και περιουσία 1,1 εκατ. δολαρίων, δήλωσε στους New York Times πως ήταν ενθουσιασμένη όταν την προσέγγισε ο Λευκός Οίκος. «Δεν ανησύχησα για την όποια αρνητική επίδραση. Είναι σωστό και σηματοδοτείς τη σημασία των εμβολιασμών», δήλωσε στην αμερικανική εφημερίδα για τη ολιγόλεπτη συζήτηση που είχε με τον Φάουτσι στο TikTok.