Γ.Δ.
1403.87 -0,96%
ACAG
+3,74%
5.55
BOCHGR
-2,41%
4.46
CENER
-2,75%
8.5
CNLCAP
0,00%
7.15
DIMAND
-1,98%
8.89
NOVAL
0,00%
2.4
OPTIMA
-1,23%
12.84
TITC
-0,43%
35.05
ΑΑΑΚ
0,00%
4.48
ΑΒΑΞ
-0,70%
1.42
ΑΒΕ
+5,09%
0.475
ΑΔΜΗΕ
-0,63%
2.385
ΑΚΡΙΤ
-0,73%
0.68
ΑΛΜΥ
+4,60%
3.75
ΑΛΦΑ
-1,71%
1.579
ΑΝΔΡΟ
-0,31%
6.46
ΑΡΑΙΓ
-1,62%
9.69
ΑΣΚΟ
-0,39%
2.58
ΑΣΤΑΚ
0,00%
6.94
ΑΤΕΚ
+8,67%
0.426
ΑΤΡΑΣΤ
0,00%
8.76
ΑΤΤ
-29,87%
2.16
ΑΤΤΙΚΑ
+0,95%
2.12
ΒΙΟ
-0,75%
5.32
ΒΙΟΚΑ
+1,48%
1.71
ΒΙΟΣΚ
-1,97%
1.49
ΒΙΟΤ
0,00%
0.294
ΒΙΣ
0,00%
0.144
ΒΟΣΥΣ
0,00%
2.1
ΓΕΒΚΑ
0,00%
1.3
ΓΕΚΤΕΡΝΑ
+0,34%
17.5
ΔΑΑ
+0,03%
7.902
ΔΑΙΟΣ
0,00%
3.66
ΔΕΗ
-2,43%
12.05
ΔΟΜΙΚ
+0,67%
3
ΔΟΥΡΟ
0,00%
0.25
ΔΡΟΜΕ
+1,00%
0.302
ΕΒΡΟΦ
+1,05%
1.45
ΕΕΕ
-1,49%
33.1
ΕΚΤΕΡ
-1,14%
1.562
ΕΛΒΕ
0,00%
4.8
ΕΛΙΝ
-0,50%
2.01
ΕΛΛ
-0,75%
13.25
ΕΛΛΑΚΤΩΡ
-3,18%
1.704
ΕΛΠΕ
-1,16%
6.8
ΕΛΣΤΡ
-2,91%
2
ΕΛΤΟΝ
+0,11%
1.906
ΕΛΧΑ
-2,68%
1.74
ΕΠΙΛΚ
0,00%
0.132
ΕΣΥΜΒ
-1,68%
1.17
ΕΤΕ
-1,44%
7.102
ΕΥΑΠΣ
-0,63%
3.15
ΕΥΔΑΠ
-1,72%
5.7
ΕΥΡΩΒ
-0,08%
1.97
ΕΧΑΕ
-0,57%
4.33
ΙΑΤΡ
+0,67%
1.495
ΙΚΤΙΝ
-3,88%
0.31
ΙΛΥΔΑ
+2,00%
1.785
ΙΝΚΑΤ
+0,42%
4.805
ΙΝΛΙΦ
+0,46%
4.39
ΙΝΛΟΤ
-0,43%
0.921
ΙΝΤΕΚ
-1,20%
5.75
ΙΝΤΕΡΚΟ
0,00%
2.36
ΙΝΤΕΤ
+1,45%
1.05
ΙΝΤΚΑ
-0,37%
2.73
ΚΑΡΕΛ
-1,73%
340
ΚΕΚΡ
-3,15%
1.23
ΚΕΠΕΝ
0,00%
2.22
ΚΛΜ
+0,34%
1.465
ΚΟΡΔΕ
0,00%
0.418
ΚΟΥΑΛ
-2,34%
1.086
ΚΟΥΕΣ
0,00%
5.69
ΚΡΙ
-2,37%
14.4
ΚΤΗΛΑ
0,00%
1.7
ΚΥΡΙΟ
+0,21%
0.94
ΛΑΒΙ
0,00%
0.79
ΛΑΜΔΑ
+1,94%
7.34
ΛΑΜΨΑ
0,00%
37.4
ΛΑΝΑΚ
0,00%
0.845
ΛΕΒΚ
+2,42%
0.254
ΛΕΒΠ
0,00%
0.34
ΛΟΓΟΣ
0,00%
1.26
ΛΟΥΛΗ
0,00%
2.79
ΜΑΘΙΟ
0,00%
0.65
ΜΕΒΑ
+0,79%
3.82
ΜΕΝΤΙ
-2,77%
2.11
ΜΕΡΚΟ
0,00%
44
ΜΙΓ
-4,90%
3.2
ΜΙΝ
-0,92%
0.54
ΜΛΣ
0,00%
0.57
ΜΟΗ
-1,11%
19.58
ΜΟΝΤΑ
+4,74%
3.76
ΜΟΤΟ
-1,96%
2.5
ΜΟΥΖΚ
0,00%
0.65
ΜΠΕΛΑ
-1,06%
24.24
ΜΠΛΕΚΕΔΡΟΣ
0,00%
3.69
ΜΠΡΙΚ
+0,50%
2.03
ΜΠΤΚ
0,00%
0.62
ΜΥΤΙΛ
-0,60%
33
ΝΑΚΑΣ
0,00%
3.12
ΝΑΥΠ
+0,69%
0.874
ΞΥΛΚ
0,00%
0.263
ΞΥΛΠ
0,00%
0.398
ΟΛΘ
-0,48%
20.7
ΟΛΠ
-2,62%
29.7
ΟΛΥΜΠ
-0,84%
2.35
ΟΠΑΠ
+0,33%
15.14
ΟΡΙΛΙΝΑ
+0,13%
0.798
ΟΤΕ
+0,81%
14.89
ΟΤΟΕΛ
-2,62%
10.42
ΠΑΙΡ
0,00%
0.998
ΠΑΠ
-1,25%
2.37
ΠΕΙΡ
-2,02%
3.684
ΠΕΡΦ
-1,93%
5.59
ΠΕΤΡΟ
0,00%
8
ΠΛΑΘ
+0,89%
3.99
ΠΛΑΚΡ
0,00%
14.5
ΠΡΔ
+9,77%
0.292
ΠΡΕΜΙΑ
+0,67%
1.208
ΠΡΟΝΤΕΑ
0,00%
6.2
ΠΡΟΦ
-0,19%
5.23
ΡΕΒΟΙΛ
+0,61%
1.65
ΣΑΡ
-3,69%
10.44
ΣΑΡΑΝ
0,00%
1.07
ΣΑΤΟΚ
0,00%
0.028
ΣΕΝΤΡ
+0,30%
0.34
ΣΙΔΜΑ
0,00%
1.55
ΣΠΕΙΣ
-0,67%
5.92
ΣΠΙ
-1,08%
0.55
ΣΠΥΡ
0,00%
0.127
ΤΕΝΕΡΓ
+0,05%
19.77
ΤΖΚΑ
-1,73%
1.42
ΤΡΑΣΤΟΡ
0,00%
1.06
ΤΡΕΣΤΑΤΕΣ
-0,97%
1.63
ΥΑΛΚΟ
0,00%
0.162
ΦΙΕΡ
0,00%
0.359
ΦΛΕΞΟ
0,00%
8
ΦΡΙΓΟ
0,00%
0.25
ΦΡΛΚ
-0,80%
3.715
ΧΑΙΔΕ
-0,84%
0.59

Βρετανία: Τα άδεια ράφια, οι οδηγοί φορτηγών και το Pingdemic

Τι φταίει για τα άδεια ράφια που παρατηρούνται στα σούπερ μάρκετ της Βρετανίας το τελευταίο διάστημα, εν μέσω νέου κύματος πανδημίας και Brexit;

«Πρέπει να μπείτε σε αυτοαπομόνωση» είναι το μήνυμα που έχει φτάσει τις τελευταίες μέρες, μέσω της εφαρμογής του βρετανικού συστήματος υγείας NHS στα κινητά χιλιάδων Βρετανών. Γνωστή και ως Pingdemic (μία παράφραση της πανδημίας στα αγγλικά) από τον ήχο που κάνει το μήνυμα στη συσκευή, η αύξηση των μηνυμάτων αυτών, που καλούν όσους ήρθαν σε επαφή με κρούσματα να μπουν σε καραντίνα για δέκα μέρες, καθώς μεγαλώνει η εξάπλωση της μετάλλαξης Δέλτα στη χώρα, έχει δημιουργήσει παράπλευρο πρόβλημα στις επιχειρήσεις. Και πολλοί αποδίδουν στην «πινγκδημία» και τα άδεια ράφια, που παρατηρούνται τις τελευταίες μέρες στα σούπερ μάρκετ της Βρετανίας.

Βέβαια το πρόβλημα των άδειων ραφιών είναι πιο σύνθετο. Το υγειονομικό πρωτόκολλο της Βρετανίας ευθύνεται μόνο μερικώς για το χάος, που αποτυπώθηκε την Πέμπτη στα πρωτοσέλιδα του βρετανικού Τύπου με εικόνες από ράφια χωρίς προϊόντα. «Ανησυχούμε πολύ για τη κατάσταση, την παρακολουθούμε» δήλωσε ο υπουργός Επιχειρήσεων, Ενέργειας και Βιομηχανίας, Κουάσι Κουάρτενγκ.

Η καραντίνα έχει οδηγήσει σε ελλείψεις προσωπικού, με χαρακτηριστικό παράδειγμα εκείνο της αλυσίδας σούπερ μάρκετ Iceland, που αναγκάστηκε να κλείσει κάποια καταστήματα λόγω ελλείψεων προσωπικού.

Συνολικά υπολογίζεται πως στις 20 Ιουλίου, 1,73 εκατ. Βρετανοί βρίσκονταν σε καραντίνα.

Το πρόβλημα των οδηγών φορτηγών από την ανατολική Ευρώπη

Ουσιαστικά όμως, για το πρόβλημα ευθύνονται κυρίως οι σοβαρότατες ελλείψεις σε οδηγούς φορτηγών, οι περισσότεροι από τους οποίους προέρχονται από την ανατολική Ευρώπη, που έχουν προκληθεί εξαιτίας του Brexit. Το θέμα επεσήμαναν στον πρωθυπουργό Μπόρις Τζόνσον η ένωση των επιχειρηματιών που δραστηριοποιούνται στις μεταφορές τροφίμων ήδη από τον Ιούνιο.

Το αίτημα ήταν να μπουν και οι οδηγοί φορτηγών στη λίστα των επαγγελμάτων με ελλείψεις προσωπικού λόγω Brexit, όπως είναι κάποιες κατηγορίες αγροτών, προκειμένου να διευκολυνθεί η επιστροφή τους στη χώρα.

Χαρακτηριστικό το παράδειγμα Πολωνού οδηγού που ταξίδεψε στην Πολωνία και κατά την επιστροφή του δεν μπορούσε να αποδείξει στις βρετανικές αρχές πως έχει εγκαθιδρυμένο δικαίωμα παραμονής και εργασίας.

Έρευνα της Ένωσης Οδικών Μεταφορών (RHA) δείχνει πως υπάρχουν ελλείψεις προσωπικού και στις 796 επιχειρήσεις φορτηγών που απασχολούσαν συνολικά προ Brexit 45.000 οδηγούς.

Το πρόβλημα αφορά κυρίως τα φρέσκα τρόφιμα βραχείας συντήρησης και τα κατεψυγμένα κρεατικά. Στην άλλη άκρη της εφοδιαστικής αλυσίδας, οι δυσκολίες στις μεταφορές οδηγούν τους αγρότες να πετούν τα προϊόντα τους στις χωματερές.

 

Google News icon
Ακολουθήστε το Powergame.gr στο Google News για άμεση και έγκυρη οικονομική ενημέρωση!