THEPOWERGAME
Μάχη για τα προνόμια
-Μέσα στους επόμενους μήνες η ηγεσία του Υπουργείου Υποδομών θα χρειαστεί να κλείσει πολλά σοβαρά μέτωπα με τους συνδικαλιστές των κρατικών οργανισμών που εποπτεύει. Κατ’ αρχήν, εκκρεμεί η νέα συλλογική σύμβαση στην Σταθερές Συγκοινωνίες ΑΕ (ΣΤΑΣΥ) και θα δοθεί μάχη ώστε να διατηρηθούν κάποια από τα προνόμια που περιέχει η προηγούμενη. Ναι, για τις λεγόμενες «μη μισθολογικές παροχές» μιλάμε. Και η ΣΤΑΣΥ είναι παιδική χαρά μπροστά στην Υπηρεσία Πολιτικής Αεροπορίας…
Στους Σουηδούς το 100% της ελληνικής Helbio
-Το 100% της ελληνικής Helbio που αναπτύσσει τεχνολογίες παραγωγής καθαρού (πράσινου) υδρογόνου από βιοαέριο ή άλλα βιοκαύσιμα ελέγχει πλέον η σουηδική Metacon. Η Metacon είχε αγοράσει το 2013 πλειοψηφικο πακέτο της Helbio που ιδρύθηκε από τον Ξενοφ. Βερύκιο, καθηγητή του τμήματος Χημικών Μηχανικών του Πανεπιστημίου Πατρών ως συνέχεια πολυετούς ερευνητικής προσπάθειας στον τομέα του υδρογόνου.
Το fintech, οι τράπεζες και ο καρχαρίας Χάρχας
-Ένα δομημένο οικοσύστημα για τη χρηματοοικονομική τεχνολογία (financial technology -fintech) επιχειρεί να δημιουργήσει η Ελλάδα. Μέχρι σήμερα η χώρα δεν έχει επαρκώς εκμεταλλευθεί τη δυναμική του κλάδου, ενός κλάδου που έχει καταφέρει να αλλάξει άρδην το μοντέλο σε οικονομίες όπως, για παράδειγμα, αυτές της Λατινικής Αμερικής, εισβάλλοντας μέχρι και στον χώρο του ποδοσφαίρου.
-Η επιτάχυνση της ανάπτυξης του fintech οικοσυστήματος στην Ελλάδα αλλά και στην ευρύτερη περιοχή της ΝΑ Ευρώπης αποτελεί τον βασικό στόχο του Greek Fintech Hub, μίας πρωτοβουλίας έξι ελληνικών φορέων. Εθνική Τράπεζα, Endeavor Greece, Ίδρυμα Ωνάση, Ξενοδοχειακό Επιμελητήριο Ελλάδος, Εθνικό Καποδιστριακό Πανεπιστήμιο Αθηνών και το Οικονομικό Πανεπιστήμιο Αθηνών ενώνουν τις δυνάμεις τους κάτω από αυτό τον σκοπό. Μάλιστα, το Greek Fintech Hub τείνει ήδη χείρα διεθνούς συνεργασίας, δημιουργώντας μια κοινή πορεία δράσης με άλλες τρεις ευρωπαϊκές τράπεζες: την ισπανική BBVA και τις ιταλικές Sella και Intensa Sao Paolo.
-Όπως πολύ εύστοχα παρατήρησε, μιλώντας στη στήλη, άνθρωπος του οικοσυστήματος -χωρίς προφανώς να θέλει να υποβαθμίσει την καθ’ όλα ωφέλιμη προσπάθεια- πλέον η σχέση των τραπεζών με τον κλάδο του fintech, που στο ξεκίνημά της ήταν μάλλον μια σχέση «μίσους», θυμίζει πια έναν κεντρικό ήρωα από τη γνωστή ταινία κινουμένων σχεδίων της Pixar «Ψάχνοντας τον Νέμο». Τον καρχαρία Χάρχα στο θρυλικό καρτούν, ο οποίος, προσπαθώντας να αλλάξει την κακή του εικόνα και να σταματήσει να τρώει τα μικρότερα ψάρια, θύμιζε συχνά στον εαυτό του: «τα ψάρια είναι φίλοι, όχι φαΐ». Έτσι πλέον είναι και οι fintech εταιρείες για τις τράπεζες…friends not food…
Το αεροπλάνο, το ποδήλατο και οι βοηθητικές ρόδες
Με την… προσγείωση ενός αεροσκάφους παρομοίασε την διαδικασία «αποσωλήνωσης» της οικονομίας από τα μέτρα στήριξης ο Άδωνις Γεωργιάδης. «Η κίνησή μας πρέπει να έχει το χαρακτήρα της προσγειώσεως ενός αεροσκάφους. Θα πρέπει να γίνει ομαλά η προσγείωση, έτσι ώστε να μπορέσει το αεροσκάφος να τροχοπεδήσει σωστά και οι επιβάτες να αισθανθούν ήρεμα τη νέα θέση την οποία βρίσκονται», είπε χθες ο υπουργός Ανάπτυξης στο Regional Growth Conference και εξήγησε:
-«Οι επιβάτες είμαστε εμείς. Το αεροσκάφος είναι η ελληνική οικονομία. Η ομαλή του προσγείωση είναι η αφαίρεση των μέτρων στήριξης σταδιακά και με μέτρο και με ρυθμό τέτοιο, που θα επιτρέψει στις επιχειρήσεις να επανέλθουν στη φυσιολογική τους λειτουργία και στο τέλος να μπορούν μόνες τους να αποδώσουν και να λειτουργήσουν». Συνεχίζοντας στο ίδιο μοτίβο των… μεταφορικών μέσων, ο κ. Γεωργιάδης παρομοίασε τα μέτρα στήριξης με «τις βοηθητικές ρόδες ενός ποδηλάτου. Τις έχουμε για να κάνουμε ποδήλατο, αλλά στόχος μας είναι να τις βγάλουμε και να κάνουμε ποδήλατο μόνοι μας και να τρέξουμε», σημείωσε.