Γ.Δ.
1467.69 +0,26%
ACAG
-1,37%
5.76
CENER
-0,62%
9.56
CNLCAP
+0,71%
7.1
DIMAND
+1,22%
9.11
NOVAL
-1,45%
2.725
OPTIMA
+1,80%
12.42
TITC
+0,79%
31.8
ΑΑΑΚ
+8,41%
5.8
ΑΒΑΞ
+0,42%
1.434
ΑΒΕ
+0,63%
0.479
ΑΔΜΗΕ
-0,22%
2.225
ΑΚΡΙΤ
-1,06%
0.935
ΑΛΜΥ
+0,33%
3.03
ΑΛΦΑ
-1,75%
1.6515
ΑΝΔΡΟ
0,00%
6.6
ΑΡΑΙΓ
+1,14%
11.57
ΑΣΚΟ
-0,35%
2.81
ΑΣΤΑΚ
+7,80%
7.46
ΑΤΕΚ
0,00%
0.418
ΑΤΡΑΣΤ
+0,23%
8.66
ΑΤΤ
+0,67%
9.08
ΑΤΤΙΚΑ
0,00%
2.62
ΒΑΡΝΗ
0,00%
0.24
ΒΙΟ
+0,51%
5.95
ΒΙΟΚΑ
+2,54%
2.42
ΒΙΟΣΚ
+0,35%
1.42
ΒΙΟΤ
+9,26%
0.236
ΒΙΣ
0,00%
0.142
ΒΟΣΥΣ
-0,84%
2.36
ΓΕΒΚΑ
-0,31%
1.63
ΓΕΚΤΕΡΝΑ
+0,34%
17.7
ΔΑΑ
+1,54%
7.91
ΔΑΙΟΣ
+7,84%
3.3
ΔΕΗ
+1,22%
11.64
ΔΟΜΙΚ
+1,07%
3.765
ΔΟΥΡΟ
0,00%
0.25
ΔΡΟΜΕ
+0,93%
0.324
ΕΒΡΟΦ
+1,86%
1.64
ΕΕΕ
+0,60%
33.5
ΕΚΤΕΡ
0,00%
2.21
ΕΛΒΕ
+0,91%
5.55
ΕΛΙΝ
0,00%
2.23
ΕΛΛ
0,00%
13.8
ΕΛΛΑΚΤΩΡ
-0,24%
2.065
ΕΛΠΕ
-0,47%
7.365
ΕΛΣΤΡ
0,00%
2.26
ΕΛΤΟΝ
+1,27%
1.76
ΕΛΧΑ
-0,11%
1.83
ΕΝΤΕΡ
0,00%
8.05
ΕΠΙΛΚ
0,00%
0.128
ΕΠΣΙΛ
0,00%
12
ΕΣΥΜΒ
0,00%
1.295
ΕΤΕ
-0,66%
8.376
ΕΥΑΠΣ
0,00%
3.34
ΕΥΔΑΠ
-0,87%
5.71
ΕΥΡΩΒ
-0,49%
2.04
ΕΧΑΕ
+0,53%
4.705
ΙΑΤΡ
+4,48%
1.75
ΙΚΤΙΝ
-0,25%
0.404
ΙΛΥΔΑ
0,00%
1.8
ΙΝΚΑΤ
+0,30%
4.98
ΙΝΛΙΦ
-1,56%
5.04
ΙΝΛΟΤ
0,00%
1.25
ΙΝΤΕΚ
-0,51%
5.88
ΙΝΤΕΡΚΟ
0,00%
2.44
ΙΝΤΕΤ
-1,60%
1.23
ΙΝΤΚΑ
+1,35%
3.385
ΚΑΡΕΛ
0,00%
334
ΚΕΚΡ
-0,98%
1.52
ΚΕΠΕΝ
0,00%
1.75
ΚΛΜ
-0,68%
1.47
ΚΟΡΔΕ
+1,01%
0.499
ΚΟΥΑΛ
+1,84%
1.216
ΚΟΥΕΣ
+0,94%
5.39
ΚΡΕΚΑ
0,00%
0.28
ΚΡΙ
+1,33%
11.45
ΚΤΗΛΑ
0,00%
1.66
ΚΥΡΙΟ
0,00%
1.17
ΛΑΒΙ
+1,14%
0.889
ΛΑΜΔΑ
+0,83%
7.33
ΛΑΜΨΑ
+1,11%
36.4
ΛΑΝΑΚ
0,00%
0.95
ΛΕΒΚ
0,00%
0.294
ΛΕΒΠ
0,00%
0.276
ΛΙΒΑΝ
0,00%
0.125
ΛΟΓΟΣ
0,00%
1.39
ΛΟΥΛΗ
-1,50%
2.63
ΜΑΘΙΟ
0,00%
0.85
ΜΕΒΑ
0,00%
4
ΜΕΝΤΙ
+2,25%
2.73
ΜΕΡΚΟ
-9,29%
41
ΜΙΓ
-1,36%
3.625
ΜΙΝ
+0,84%
0.6
ΜΛΣ
0,00%
0.57
ΜΟΗ
+0,09%
23.16
ΜΟΝΤΑ
0,00%
3.69
ΜΟΤΟ
+0,18%
2.745
ΜΟΥΖΚ
+3,70%
0.7
ΜΠΕΛΑ
+1,21%
25.1
ΜΠΛΕΚΕΔΡΟΣ
0,00%
3.5
ΜΠΡΙΚ
-0,26%
1.935
ΜΠΤΚ
0,00%
0.58
ΜΥΤΙΛ
+1,82%
36.86
ΝΑΚΑΣ
0,00%
2.76
ΝΑΥΠ
-2,70%
0.936
ΞΥΛΚ
-1,05%
0.282
ΞΥΛΠ
0,00%
0.416
ΟΛΘ
0,00%
21
ΟΛΠ
0,00%
27.5
ΟΛΥΜΠ
0,00%
2.54
ΟΠΑΠ
+0,38%
15.93
ΟΡΙΛΙΝΑ
+0,33%
0.899
ΟΤΕ
-0,20%
14.69
ΟΤΟΕΛ
+0,34%
11.76
ΠΑΙΡ
0,00%
1.085
ΠΑΠ
+0,42%
2.38
ΠΕΙΡ
-0,39%
3.786
ΠΕΤΡΟ
0,00%
8.7
ΠΛΑΘ
-0,12%
4.195
ΠΛΑΚΡ
+1,33%
15.2
ΠΡΔ
0,00%
0.25
ΠΡΕΜΙΑ
-0,34%
1.156
ΠΡΟΝΤΕΑ
0,00%
7.15
ΠΡΟΦ
-0,77%
5.13
ΡΕΒΟΙΛ
+0,50%
2.03
ΣΑΡ
-0,18%
10.9
ΣΑΡΑΝ
0,00%
1.07
ΣΑΤΟΚ
0,00%
0.028
ΣΕΝΤΡ
0,00%
0.349
ΣΙΔΜΑ
+0,30%
1.69
ΣΠΕΙΣ
0,00%
6.68
ΣΠΙ
+3,88%
0.696
ΣΠΥΡ
0,00%
0.145
ΤΕΝΕΡΓ
+0,05%
19.25
ΤΖΚΑ
0,00%
1.515
ΤΡΑΣΤΟΡ
0,00%
1.16
ΤΡΕΣΤΑΤΕΣ
-0,37%
1.62
ΥΑΛΚΟ
0,00%
0.162
ΦΙΕΡ
0,00%
0.359
ΦΛΕΞΟ
0,00%
8
ΦΡΙΓΟ
0,00%
0.226
ΦΡΛΚ
-1,13%
3.94
ΧΑΙΔΕ
0,00%
0.61

Το σχέδιο της Κομισιόν για τον έλεγχο των κρυπτονομισμάτων

Μία δέσμη μέτρων για την προώθηση του ψηφιακού μετασχηματισμού έως το 2024, η οποία περιλαμβάνει, μεταξύ άλλων, πρωτοποριακές προτάσεις για όλα τα είδη κρυπτονομισμάτων, καταθέτει η Ευρωπαϊκή Επιτροπή, σύμφωνα με όσα αναφέρει η Τράπεζα της Ελλάδος στην Έκθεση για τη Νομισματική Πολιτική που δημοσιεύθηκε χθες.

Από την ενισχυμένη εποπτεία των μεγάλων σε μέγεθος πάροχων κρυπτονομισμάτων έως τον καθορισμό αυστηρών προϋποθέσεων για τα stablecoins, τα μέτρα που προτείνει η Κομισιόν έρχονται σε μία εποχή που η αγορά των crypto τραβάει τα βλέμματα πάνω της.

Οι προτάσεις εστιάζουν στην ανάπτυξη μετασχηματιστικών τεχνολογιών, δηλ. τεχνολογιών που έχουν ουσιώδη αντίκτυπο στη χρηματοπιστωτική αγορά (market disruption), όπως η τεχνολογία κατανεμημένου καθολικού (DLT), στη ρυθμιστική παρέμβαση για τα κρυπτοστοιχεία (cryptoassets), καθώς και στη ρυθμιστική παρέμβαση για τα σταθερά κρυπτονομίσματα (stablecoins).

Η ΤτΕ κάνει ιδιαίτερη μνεία στην τεχνολογία blockchain και στο bitcoin τονίζοντας ότι η ψηφιοποίηση της παροχής χρηματοπιστωτικών υπηρεσιών αποτελεί δρόμο χωρίς επιστροφή και ότι η ρυθμιστική παρέμβαση που επιχειρείται αναμένεται να έχει θετικές επιπτώσεις στους καταναλωτές, συμβάλλοντας στη χρηματοπιστωτική σταθερότητα.

Το πρόβλημα με τα κρυπτοστοιχεία, σημειώνει η ΤτΕ, είναι ότι ο χαρακτηρισμός τους ενέχει μεγάλο βαθμό αβεβαιότητας και δεν μπορούν να θεωρηθούν, σε κάθε περίπτωση, ως χρηματοπιστωτικά μέσα ώστε να καλύπτονται από το υπάρχον θεσμικό πλαίσιο. Η πρόταση λοιπόν της Κομισιόν αφορά στα κρυπτοστοιχεία που δεν εμπίπτουν στον ορισμό των χρηματοπιστωτικών μέσων και συνεπώς δεν εμπίπτουν στην υφιστάμενη νομοθεσία για τις χρηματοπιστωτικές υπηρεσίες.

Για τις ανάγκες του κανονισμού τα κρυπτοστοιχεία διαχωρίζονται σε τρεις κατηγορίες:

  • Ψηφιακό κέρμα αγοράς υπηρεσιών (utility token): κρυπτοστοιχείο που προορίζεται για την παροχή ψηφιακής πρόσβασης σε ένα προϊόν ή μια υπηρεσία, διαθέσιμο σε DLT, και είναι αποδεκτό μόνο από τον εκδότη του εν λόγω ψηφιακού κέρματος.
  • Ψηφιακό κέρμα με εγγύηση περιουσιακών στοιχείων (asset-referenced token): κρυπτοστοιχείο με εγγύηση περιουσιακά στοιχεία όπως νομίσματα, εμπορεύματα, κρυπτονομίσματα.
  • Ψηφιακό κέρμα ηλεκτρονικού χρήματος (e-money token): κρυπτοστοιχείο με εγγύηση ενός παραστατικού νομίσματος που αποτελεί νόμιμο χρήμα. Η έκδοση όλων των παραπάνω μετατρέπεται σε ρυθμιζόμενη υπηρεσία, γεγονός που σημαίνει ότι υπόκειται σε κανόνες αδειοδότησης.

Οι προτάσεις της Κομισιόν

  1. Utility tokens:Για τους παρόχους ψηφιακών κερμάτων αγοράς υπηρεσιών (utility tokens) προτείνεται να υπαχθούν στο δίκαιο της Ευρωπαϊκής Ένωσης ώστε να επωφεληθούν από τις ρυθμίσεις διαβατηρίου. Έτσι, στα πρότυπα των εκδοτών κινητών αξιών χωρίς την τεχνολογία DLT, πριν από τη δημόσια προσφορά ή πριν από την αποδοχή προς διαπραγμάτευση σε πλατφόρμα διαπραγμάτευσης πρέπει να δημοσιοποιηθεί μία λευκή βίβλος (white paper), κατ’ αντιστοιχία με το ενημερωτικό δελτίο, που περιέχει λεπτομερή περιγραφή του εκδότη, των χαρακτηριστικών της δημόσιας προσφοράς, των δικαιωμάτων και των υποχρεώσεων που συνδέονται με τα κρυπτοστοιχεία, πληροφορίες σχετικά με την υποκείμενη τεχνολογία, καθώς και περιγραφή των κινδύνων.

Επίσης πρέπει να περιέχει μία λεπτομερή αιτιολόγηση γιατί δεν θεωρείται χρηματοπιστωτικό μέσο με βάση τη MiFID. Η διαφορά από το κλασικό ενημερωτικό δελτίο είναι ότι δεν απαιτείται η έγκριση της αρμόδιας ρυθμιστικής αρχής πριν από την έκδοση της λευκής βίβλου, αλλά απλώς η γνωστοποίηση 20 ημέρες πριν από τη δημοσιοποίηση.

  1. Stablecoins:Για τους παρόχους σταθερών κρυπτονομισμάτων ισχύουν πιο αυστηρές προϋποθέσεις και εξειδικευμένο νομοθετικό καθεστώς για την αντιμετώπιση των κινδύνων. Εκτός από την υποχρέωση δημοσιοποίησης λευκής βίβλου, απαιτείται αδειοδότηση από τις αρμόδιες αρχές όταν υπερβαίνουν ορισμένα όρια σε σχέση με το ποσό σε κυκλοφορία.

Επίσης πρέπει να συμμορφώνονται με κεφαλαιακές απαιτήσεις και απαιτήσεις εταιρικής διακυβέρνησης, να θεσπίσουν διαδικασίες διαχείρισης καταγγελιών και διαχείρισης συγκρούσεων συμφερόντων, να κατέχουν και να φυλάσσουν τα αποθεματικά περιουσιακά στοιχεία κ.λπ. Ειδικά οι πάροχοι ψηφιακών κερμάτων ηλεκτρονικού χρήματος (e-money tokens) πρέπει να είναι πιστωτικά ιδρύματα ή ιδρύματα ηλεκτρονικού χρήματος και πρέπει να δημοσιοποιούν λευκή βίβλο, την οποία κοινοποιούν στις αρμόδιες αρχές. Επίσης, αν κάποιος πάροχος σταθερών κρυπτονομισμάτων θεωρηθεί συστημικά σημαντικός, τότε υπόκειται σε ενισχυμένη εποπτεία.

Google News icon
Ακολουθήστε το Powergame.gr στο Google News για άμεση και έγκυρη οικονομική ενημέρωση!