Γ.Δ.
1618.16 +0,04%
ACAG
-0,32%
6.16
AEM
+0,35%
4.545
AKTR
-0,55%
5.45
BOCHGR
-1,11%
5.34
CENER
+0,32%
9.5
CNLCAP
0,00%
7.25
DIMAND
+0,49%
8.24
EVR
+0,58%
1.745
NOVAL
+0,20%
2.54
OPTIMA
-0,43%
14.04
TITC
-0,83%
41.65
ΑΑΑΚ
0,00%
5
ΑΒΑΞ
+2,27%
2.25
ΑΒΕ
-3,60%
0.429
ΑΔΜΗΕ
-0,18%
2.815
ΑΚΡΙΤ
0,00%
0.75
ΑΛΜΥ
+1,29%
4.31
ΑΛΦΑ
+1,34%
1.89
ΑΝΔΡΟ
-0,31%
6.5
ΑΡΑΙΓ
+1,51%
11.4
ΑΣΚΟ
+0,63%
3.22
ΑΣΤΑΚ
-0,27%
7.28
ΑΤΕΚ
+2,72%
1.51
ΑΤΡΑΣΤ
0,00%
8.68
ΑΤΤ
-0,57%
0.698
ΑΤΤΙΚΑ
-1,64%
2.4
ΒΙΟ
-0,17%
5.83
ΒΙΟΚΑ
-0,26%
1.925
ΒΙΟΣΚ
-0,64%
1.55
ΒΙΟΤ
0,00%
0.27
ΒΙΣ
0,00%
0.144
ΒΟΣΥΣ
+3,33%
2.48
ΓΕΒΚΑ
-0,63%
1.57
ΓΕΚΤΕΡΝΑ
0,00%
18.9
ΔΑΑ
-1,05%
8.312
ΔΑΙΟΣ
0,00%
3.42
ΔΕΗ
-0,67%
13.33
ΔΟΜΙΚ
-0,35%
2.82
ΔΟΥΡΟ
0,00%
0.25
ΔΡΟΜΕ
+4,11%
0.38
ΕΒΡΟΦ
+1,30%
1.955
ΕΕΕ
-0,76%
39.2
ΕΚΤΕΡ
-3,96%
2.06
ΕΛΒΕ
+2,80%
5.5
ΕΛΙΝ
-0,91%
2.18
ΕΛΛ
-1,33%
14.8
ΕΛΛΑΚΤΩΡ
-2,37%
2.265
ΕΛΠΕ
+0,82%
8.04
ΕΛΣΤΡ
+2,11%
2.42
ΕΛΤΟΝ
+0,87%
1.858
ΕΛΧΑ
-0,46%
2.165
ΕΠΙΛΚ
0,00%
0.132
ΕΣΥΜΒ
-1,75%
1.125
ΕΤΕ
+1,50%
8.648
ΕΥΑΠΣ
+0,29%
3.45
ΕΥΔΑΠ
+0,33%
6.06
ΕΥΡΩΒ
-0,72%
2.484
ΕΧΑΕ
-1,00%
4.95
ΙΑΤΡ
-0,49%
2.05
ΙΚΤΙΝ
-1,10%
0.36
ΙΛΥΔΑ
+0,86%
1.765
ΙΝΛΙΦ
-0,21%
4.85
ΙΝΛΟΤ
-1,65%
1.072
ΙΝΤΕΚ
0,00%
5.9
ΙΝΤΕΤ
-2,18%
1.12
ΙΝΤΚΑ
-1,52%
3.23
ΚΑΡΕΛ
0,00%
326
ΚΕΚΡ
-3,41%
1.275
ΚΕΠΕΝ
0,00%
1.94
ΚΟΡΔΕ
+1,77%
0.459
ΚΟΥΑΛ
-1,95%
1.31
ΚΟΥΕΣ
+0,64%
6.3
ΚΡΙ
-0,60%
16.5
ΚΤΗΛΑ
-1,00%
1.98
ΚΥΡΙΟ
+0,49%
1.02
ΛΑΒΙ
-0,73%
0.812
ΛΑΜΔΑ
-0,14%
6.99
ΛΑΜΨΑ
0,00%
37
ΛΑΝΑΚ
+4,76%
1.1
ΛΕΒΚ
0,00%
0.23
ΛΕΒΠ
+4,42%
0.236
ΛΟΓΟΣ
0,00%
1.75
ΛΟΥΛΗ
-0,29%
3.4
ΜΑΘΙΟ
0,00%
0.802
ΜΕΒΑ
+1,53%
3.98
ΜΕΝΤΙ
-2,17%
2.25
ΜΕΡΚΟ
+3,13%
39.6
ΜΙΓ
0,00%
2.865
ΜΙΝ
0,00%
0.492
ΜΟΗ
+0,36%
22.4
ΜΟΝΤΑ
-0,53%
3.78
ΜΟΤΟ
-0,18%
2.825
ΜΟΥΖΚ
0,00%
0.63
ΜΠΕΛΑ
+0,36%
27.94
ΜΠΛΕΚΕΔΡΟΣ
0,00%
3.81
ΜΠΡΙΚ
-0,82%
2.42
ΜΠΤΚ
+5,13%
0.615
ΜΥΤΙΛ
+1,71%
36.96
ΝΑΚΑΣ
-1,88%
3.14
ΝΑΥΠ
+0,49%
0.828
ΞΥΛΚ
-1,87%
0.262
ΞΥΛΠ
+10,00%
0.396
ΟΛΘ
+1,79%
28.5
ΟΛΠ
+1,36%
33.65
ΟΛΥΜΠ
0,00%
2.6
ΟΠΑΠ
-1,44%
17.14
ΟΡΙΛΙΝΑ
-1,23%
0.8
ΟΤΕ
-0,40%
15
ΟΤΟΕΛ
-0,36%
11.06
ΠΑΙΡ
-4,29%
1.005
ΠΑΠ
-1,14%
2.61
ΠΕΙΡ
+1,26%
4.808
ΠΕΡΦ
-1,28%
5.4
ΠΕΤΡΟ
-0,99%
8
ΠΛΑΘ
-0,25%
4.05
ΠΛΑΚΡ
0,00%
15.2
ΠΡΔ
-0,76%
0.262
ΠΡΕΜΙΑ
-0,16%
1.28
ΠΡΟΝΤΕΑ
-4,10%
5.85
ΠΡΟΦ
+1,74%
5.27
ΡΕΒΟΙΛ
-0,28%
1.755
ΣΑΡ
-1,72%
12.58
ΣΑΡΑΝ
0,00%
1.07
ΣΑΤΟΚ
0,00%
0.028
ΣΕΝΤΡ
0,00%
0.354
ΣΙΔΜΑ
-0,63%
1.565
ΣΠΕΙΣ
-1,40%
5.64
ΣΠΙ
+4,65%
0.63
ΣΠΥΡ
0,00%
0.151
ΤΕΝΕΡΓ
0,00%
20
ΤΖΚΑ
0,00%
1.48
ΤΡΑΣΤΟΡ
0,00%
1.3
ΤΡΕΣΤΑΤΕΣ
-0,95%
1.662
ΥΑΛΚΟ
0,00%
0.162
ΦΛΕΞΟ
0,00%
7.7
ΦΡΙΓΟ
+9,17%
0.238
ΦΡΛΚ
-1,27%
4.28
ΧΑΙΔΕ
+1,27%
0.8

Crypto: “Εισβάλλουν” στo αγγλικό ποδόσφαιρο με ποσά ρεκόρ

Η εισροή κρυπτογραφικού χρήματος στο αγγλικό ποδόσφαιρο συνεχίζεται, παρέχοντας εισροή νέων μετρητών για τους συλλόγους, καθώς οι κανονισμοί αυστηροποιούνται γύρω από τη χορηγία τυχερών παιχνιδιών, μια βασική ροή εσόδων που σύντομα θα εξασθενήσει.

Οι εταιρείες κρυπτογράφησης, σύμφωνα με το Bloomberg, έχουν δαπανήσει ποσό-ρεκόρ σχεδόν 130 εκατομμυρίων λιρών (170 εκατομμυρίων δολαρίων) για συμφωνίες για την Premier League της σεζόν 2024/25, σύμφωνα με τον οργανισμό αθλητικών χορηγιών SportQuake. Το ποσό αυτό είναι πιθανό να αυξηθεί περαιτέρω, με περισσότερες συνεργασίες να ανακοινώνονται συχνά κατά τη διάρκεια της σεζόν.

Η άνοδος αντικατοπτρίζει μια αγορά σε ανάκαμψη, έπειτα από μια σειρά καταρρεύσεων εταιρειών ψηφιακών περιουσιακών στοιχείων το 2022, και μια βουτιά στις αξίες των συμβόλων. Στον απόηχο αυτής της κακής δημοσιότητας, οι δεσμεύσεις με το ποδόσφαιρο είναι μια προσπάθεια να αποκατασταθούν τα εμπορικά σήματα και η νομιμότητα, ιδίως μεταξύ των πελατών λιανικής, που αποθαρρύνονται από τα σκάνδαλα υψηλού προφίλ και τις ιστορίες έκρηξης και πτώσης.

Ευκαιρία για νέα πηγή εσόδων

Για τους συλλόγους της Premier League που αντιμετωπίζουν περιορισμούς στα τυχερά παιχνίδια, η προώθηση της κρυπτογράφησης είναι μια ευκαιρία να ανοίξουν μια νέα πηγή εσόδων. Το 2019 εισήχθη η λεγόμενη απαγόρευση «σφυρίγματος προς σφυρίγμα», που εμποδίζει τις διαφημίσεις τυχερών παιχνιδιών στην τηλεόραση κατά τη διάρκεια των αγώνων. Και από τα μέσα του 2026 οι σύλλογοι θα πρέπει να καταργήσουν τους χορηγούς στοιχημάτων από την πρωταρχική θέση στο μπροστινό μέρος της φανέλας στα κιτ.

«Υπήρξε μια πραγματική στροφή προς τον περιορισμό της ορατής χορηγίας τυχερών παιχνιδιών», δήλωσε ο Daniel McDonagh, συνεργάτης της βρετανικής δικηγορικής εταιρείας Charles Russell Speechlys Llp. «Υπήρξε ένα κίνητρο γενικά για τις ποδοσφαιρικές ομάδες να αρχίσουν να αναζητούν νέες κατηγορίες χορηγιών, επειδή προφανώς αυτή ήταν μια αρκετά προσοδοφόρα ροή -η μεγαλύτερη μεμονωμένη βιομηχανία που έβαζε χρήματα στο άθλημα».

Σημαντικές συμφωνίες πραγματοποιούνται επίσης σε ολόκληρη την ήπειρο, με πολλές επιχειρήσεις να συνδέονται για πρώτη φορά με ποδοσφαιρικά πρωταθλήματα. Στους πρώτους συνεργάτες για το 2024 περιλαμβάνεται το ανταλλακτήριο κρυπτογράφησης Kraken, το οποίο είναι χορηγός της Τότεναμ Hotspurs, της Ατλέτικο Μαδρίτης και της RB Leipzig.

Η Crypto.com, η οποία κατέχει επίσης τα δικαιώματα ονομασίας του Grand Prix της Φόρμουλα 1 στο Μαϊάμι και της αρένας του Λος Άντζελες, που ήταν γνωστή ως Staples Center, ανακοίνωσε τον Αύγουστο ότι θα είναι χορηγός του τουρνουά Champions League της UEFA μέχρι το 2027. Το OKX, ένα άλλο ανταλλακτήριο, επέκτεινε πέρυσι τη συμφωνία του με τη Μάντσεστερ Σίτι, την πρωταθλήτρια της Premier League.

Οι κανονισμοί του Ηνωμένου Βασιλείου γύρω από την κρυπτογράφηση έχουν μετασχηματιστεί τα τελευταία χρόνια και οι κανόνες γύρω από το μάρκετινγκ αυστηροποιήθηκαν το 2023.

Αλλά στις αθλητικές συμφωνίες το επίκεντρο είναι η ευρεία προώθηση της μάρκας, όπως τα λογότυπα και τα ονόματα των εταιρειών στις διαφημιστικές πινακίδες των γηπέδων, τις αφίσες των γηπέδων και τα κιτ των ομάδων. Τα μη φουνταριστά tokens -ένα ψηφιακό συλλεκτικό αντικείμενο που αποθηκεύεται σε ένα δίκτυο blockchain- εξαιρούνται από τους κανόνες προώθησης του Ηνωμένου Βασιλείου. Οι χορηγοί μπορούν να γίνουν ο «συνεργάτης κρυπτογράφησης και web3 ενός συλλόγου», προσφέροντας διαγωνισμούς, πρόσβαση στα παρασκήνια των αγώνων και αποκλειστικό περιεχόμενο.

Σύμφωνα με τον Matt House, διευθύνοντα σύμβουλο της SportQuake, υπήρχε κάποια επιφυλακτικότητα γύρω από τις συμφωνίες στο παρελθόν λόγω της ρυθμιστικής καταστολής, αλλά αυτό έχει αλλάξει.

Τώρα οι επιχειρήσεις «αισθάνονται άνετα για το τι μπορούν να κάνουν», είπε. «Θα χρησιμοποιήσουμε απλώς την Premier League για να προωθήσουμε ένα μήνυμα μάρκας, δεν προωθούμε στην πραγματικότητα μηνύματα άμεσων πωλήσεων».

Ωστόσο, η ενασχόληση με τις εταιρείες κρυπτογράφησης δεν είναι χωρίς κίνδυνο. Η γαλλική επιχείρηση NFT Sorare, η οποία συμφώνησε μια τετραετή συμφωνία με τη Premier League για ένα παιχνίδι φανταστικού ποδοσφαίρου το 2023, διώκεται από τις ρυθμιστικές αρχές για την υποτιθέμενη παροχή μη αδειοδοτημένων υπηρεσιών τυχερών παιχνιδιών. Η εταιρεία αρνείται τους ισχυρισμούς.

Η αστάθεια και τα σκάνδαλα που μαστίζουν την κρυπτογράφηση επηρεάζουν επίσης τους όρους των ποδοσφαιρικών συνεργασιών. Ενώ οι χορηγοί από πιο μακροχρόνιους ή αξιόπιστους τομείς μπορεί να πληρώνουν για συμφωνίες με την πάροδο του χρόνου, είναι σύνηθες για τους νεοεισερχόμενους -ιδιαίτερα εκείνους που δραστηριοποιούνται στον τομέα της κρυπτογράφησης- να απαιτείται να καταβάλλουν προκαταβολικά, σύμφωνα με τους δικηγόρους της Charles Russell Speechlys.

Οι συμβάσεις μπορεί, επίσης, να περιλαμβάνουν ρήτρες για σημαντική βλάβη της φήμης, οι οποίες επιτρέπουν στους συλλόγους να πάρουν «διαζύγιο» από τη συμφωνία εάν η θέση μιας εταιρείας πέσει κάθετα.

Για να προστατευθούν περαιτέρω, οι κάτοχοι δικαιωμάτων μπορούν να ζητήσουν πιστωτική επιστολή ή εγγύηση από τράπεζα ή μητρική εταιρεία για να εξασφαλίσουν μια συμφωνία.

Οι κορυφαίοι σύλλογοι δεν έχουν αποφύγει ακόμη εντελώς τη βιομηχανία τυχερών παιχνιδιών. Η Μπόρνμουθ, η Κρίσταλ Πάλας και η Άστον Βίλα είναι μεταξύ των ομάδων που έχουν υπογράψει φέτος νέα διαφημιστικά σποτ για το μπροστινό μέρος της φανέλας με εταιρείες στοιχημάτων, παρά την επερχόμενη απαγόρευση.

Αλλά καθώς αυτός ο πρώτος χώρος αδειάζει, οι εταιρείες κρυπτογράφησης μπορεί να είναι πρόθυμες να αναβαθμίσουν τις υπάρχουσες συμφωνίες τους.

Η χορηγία τους έχει εισχωρήσει σταδιακά στα ποδοσφαιρικά πρωταθλήματα. Ιστορικά, οι εταιρείες blockchain προτιμούσαν να εκτοξεύουν μεγαλύτερες συμφωνίες σε αθλήματα όπως η Φόρμουλα Ένα, όπου οι δυνατότητες προσέγγισης ατόμων υψηλού πλούτου ήταν πολύ μεγαλύτερες.

Αλλά έπειτα από δύο χρόνια αναταραχής στον κλάδο, και καθώς οι εταιρείες αναζητούν τρόπους να προωθήσουν τα εμπορικά τους σήματα, οι χαμηλότερες τιμές που βρέθηκαν στο ποδόσφαιρο έχουν γίνει πιο ελκυστικές.

Η Arkham Intelligence, μια εταιρεία ανάλυσης δεδομένων blockchain, υπέγραψε συμφωνία δύο σεζόν με την τουρκική Γαλατασαράι τον Ιούλιο. Θα δαπανήσει 1,8 εκατ. ευρώ (2 εκατ. δολάρια) ανά σεζόν για τη συμφωνία, παίρνοντας το λογότυπό της στα μανίκια των φανελών των παικτών.

Είναι ένας «φθηνός και αποτελεσματικός τρόπος» για να δοκιμαστεί η αγορά, δήλωσε ο διευθύνων σύμβουλος της Arkham, Miguel Morel. Εάν αποδώσει, τότε η Arkham θα εξετάσει το ενδεχόμενο να δαπανήσει περισσότερα για ένα premium spot.

«Όταν βυθίζεις τα δάχτυλα των ποδιών σου σε μια αγορά, το ποδόσφαιρο παρέχει πραγματικά μεγάλη αξία όσον αφορά τον αριθμό των ανθρώπων που ενδιαφέρονται εξαιρετικά για το άθλημα, σε σχέση με το ποσό των χρημάτων», δήλωσε ο Morel.

Διαβάστε επίσης

Νέο κύμα επενδύσεων σε πολυτελή ξενοδοχειακά συγκροτήματα

Ανοίγει μέσα στο επόμενο δεκαήμερο το “Ανακαινίζω Νοικιάζω”

Ενεργοβόρος βιομηχανία: Ποιοι μοιράστηκαν την “ένεση” των 70 εκατ.

Google News icon
Ακολουθήστε το Powergame.gr στο Google News για άμεση και έγκυρη οικονομική ενημέρωση!