Γ.Δ.
1452.5 0,00%
ACAG
0,00%
5.84
BOCHGR
0,00%
4.54
CENER
0,00%
9.11
CNLCAP
0,00%
7.25
DIMAND
0,00%
7.82
NOVAL
0,00%
2.285
OPTIMA
0,00%
12.56
TITC
0,00%
39.6
ΑΑΑΚ
0,00%
4.48
ΑΒΑΞ
0,00%
1.494
ΑΒΕ
0,00%
0.449
ΑΔΜΗΕ
0,00%
2.6
ΑΚΡΙΤ
0,00%
0.69
ΑΛΜΥ
0,00%
4.56
ΑΛΦΑ
0,00%
1.5795
ΑΝΔΡΟ
0,00%
6.4
ΑΡΑΙΓ
0,00%
10.07
ΑΣΚΟ
0,00%
2.83
ΑΣΤΑΚ
0,00%
7.14
ΑΤΕΚ
0,00%
0.426
ΑΤΡΑΣΤ
0,00%
8.76
ΑΤΤ
0,00%
0.67
ΑΤΤΙΚΑ
0,00%
2.19
ΒΙΟ
0,00%
5.27
ΒΙΟΚΑ
0,00%
1.865
ΒΙΟΣΚ
0,00%
1.6
ΒΙΟΤ
0,00%
0.258
ΒΙΣ
0,00%
0.144
ΒΟΣΥΣ
0,00%
2.18
ΓΕΒΚΑ
0,00%
1.39
ΓΕΚΤΕΡΝΑ
0,00%
18.2
ΔΑΑ
0,00%
8
ΔΑΙΟΣ
0,00%
3.58
ΔΕΗ
0,00%
11.6
ΔΟΜΙΚ
0,00%
2.77
ΔΟΥΡΟ
0,00%
0.25
ΔΡΟΜΕ
0,00%
0.308
ΕΒΡΟΦ
0,00%
1.755
ΕΕΕ
0,00%
32.18
ΕΚΤΕΡ
0,00%
1.75
ΕΛΒΕ
0,00%
4.78
ΕΛΙΝ
0,00%
2.18
ΕΛΛ
0,00%
14.5
ΕΛΛΑΚΤΩΡ
0,00%
1.938
ΕΛΠΕ
0,00%
7.3
ΕΛΣΤΡ
0,00%
2.08
ΕΛΤΟΝ
0,00%
1.856
ΕΛΧΑ
0,00%
1.88
ΕΠΙΛΚ
0,00%
0.132
ΕΣΥΜΒ
0,00%
1.185
ΕΤΕ
0,00%
7.84
ΕΥΑΠΣ
0,00%
3.21
ΕΥΔΑΠ
0,00%
5.8
ΕΥΡΩΒ
0,00%
2.25
ΕΧΑΕ
0,00%
4.47
ΙΑΤΡ
0,00%
1.5
ΙΚΤΙΝ
0,00%
0.334
ΙΛΥΔΑ
0,00%
1.975
ΙΝΚΑΤ
0,00%
4.83
ΙΝΛΙΦ
0,00%
4.75
ΙΝΛΟΤ
0,00%
0.998
ΙΝΤΕΚ
0,00%
5.86
ΙΝΤΕΡΚΟ
0,00%
2.46
ΙΝΤΕΤ
0,00%
1.05
ΙΝΤΚΑ
0,00%
2.86
ΚΑΡΕΛ
0,00%
336
ΚΕΚΡ
0,00%
1.21
ΚΕΠΕΝ
0,00%
2.22
ΚΛΜ
0,00%
1.5
ΚΟΡΔΕ
0,00%
0.429
ΚΟΥΑΛ
0,00%
1.18
ΚΟΥΕΣ
0,00%
5.86
ΚΡΙ
0,00%
15.35
ΚΤΗΛΑ
0,00%
1.91
ΚΥΡΙΟ
0,00%
0.99
ΛΑΒΙ
0,00%
0.737
ΛΑΜΔΑ
0,00%
7.17
ΛΑΜΨΑ
0,00%
37
ΛΑΝΑΚ
0,00%
0.9
ΛΕΒΚ
0,00%
0.27
ΛΕΒΠ
0,00%
0.26
ΛΟΓΟΣ
0,00%
1.52
ΛΟΥΛΗ
0,00%
2.86
ΜΑΘΙΟ
0,00%
0.61
ΜΕΒΑ
0,00%
3.99
ΜΕΝΤΙ
0,00%
2.11
ΜΕΡΚΟ
0,00%
40
ΜΙΓ
0,00%
2.855
ΜΙΝ
0,00%
0.494
ΜΟΗ
0,00%
20.56
ΜΟΝΤΑ
0,00%
3.56
ΜΟΤΟ
0,00%
2.69
ΜΟΥΖΚ
0,00%
0.605
ΜΠΕΛΑ
0,00%
25.18
ΜΠΛΕΚΕΔΡΟΣ
0,00%
3.75
ΜΠΡΙΚ
0,00%
2.16
ΜΠΤΚ
0,00%
0.55
ΜΥΤΙΛ
0,00%
33.4
ΝΑΚΑΣ
0,00%
2.82
ΝΑΥΠ
0,00%
0.822
ΞΥΛΚ
0,00%
0.271
ΞΥΛΠ
0,00%
0.334
ΟΛΘ
0,00%
22
ΟΛΠ
0,00%
30.05
ΟΛΥΜΠ
0,00%
2.34
ΟΠΑΠ
0,00%
15.69
ΟΡΙΛΙΝΑ
0,00%
0.798
ΟΤΕ
0,00%
14.85
ΟΤΟΕΛ
0,00%
10.36
ΠΑΙΡ
0,00%
0.992
ΠΑΠ
0,00%
2.37
ΠΕΙΡ
0,00%
3.891
ΠΕΡΦ
0,00%
5.39
ΠΕΤΡΟ
0,00%
8.24
ΠΛΑΘ
0,00%
3.92
ΠΛΑΚΡ
0,00%
14.7
ΠΡΔ
0,00%
0.25
ΠΡΕΜΙΑ
0,00%
1.198
ΠΡΟΝΤΕΑ
0,00%
6.55
ΠΡΟΦ
0,00%
5.24
ΡΕΒΟΙΛ
0,00%
1.71
ΣΑΡ
0,00%
10.74
ΣΑΡΑΝ
0,00%
1.07
ΣΑΤΟΚ
0,00%
0.028
ΣΕΝΤΡ
0,00%
0.334
ΣΙΔΜΑ
0,00%
1.575
ΣΠΕΙΣ
0,00%
5.94
ΣΠΙ
0,00%
0.52
ΣΠΥΡ
0,00%
0.138
ΤΕΝΕΡΓ
0,00%
20.02
ΤΖΚΑ
0,00%
1.475
ΤΡΑΣΤΟΡ
0,00%
1.05
ΤΡΕΣΤΑΤΕΣ
0,00%
1.636
ΥΑΛΚΟ
0,00%
0.162
ΦΛΕΞΟ
0,00%
8.1
ΦΡΙΓΟ
0,00%
0.23
ΦΡΛΚ
0,00%
3.7
ΧΑΙΔΕ
0,00%
0.6

ΕΚΤ: Από ποιους θα ξεκινήσει η διάθεση του ψηφιακού ευρώ

Το ψηφιακό ευρώ είναι δυνητικά διαθέσιμο αρχικά σε κατοίκους της ζώνης του ευρώ, εμπορικές επιχειρήσεις και κυβερνήσεις, ενώ θα μπορούσε να διατεθεί μέσω των υπαρχουσών τραπεζικών εφαρμογών, αλλά και του app του Ευρωσυστύματος (Eurosystem app). Αυτό είναι το βασικό συμπέρασμα της ΕΚΤ αναφορικά με το ευρωπαϊκό ψηφιακό νόμισμα, ενώ παράλληλα τονίζεται ότι οι offline πληρωμές από άτομο σε άτομο εντός της ευρωζώνης θεωρούνται αρκετά σημαντικές.

Ειδικότερα, η ΕΚΤ κατά την τρίτη έκθεσή της για την πρόοδο του σχεδιασμού γύρω από το ψηφιακό ευρώ με στόχο τη δημιουργία ενός ψηφιακού ευρωπορτοφολιού, αναφέρει ότι στις αρχικές του εκδόσεις, το ψηφιακό ευρωνόμισμα θα ήταν προσβάσιμο σε κατοίκους, εμπόρους και κυβερνήσεις της ζώνης του ευρώ. Πρόσβαση ενδέχεται να έχουν και πολίτες μη κάτοικοι της ζώνης του ευρώ, υπό την προϋπόθεση ότι διατηρούν λογαριασμό σε πάροχο υπηρεσιών πληρωμών στη ζώνη του ευρώ (PSP). Σε επόμενες εκδόσεις του ψηφιακού ευρώ, οι καταναλωτές από επιλεγμένες τρίτες χώρες θα μπορούσαν επίσης να έχουν πρόσβαση, ανάλογα με τους κανόνες προσβασιμότητας που θα καθοριστούν στο νομοθετικό πλαίσιο για ένα ψηφιακό ευρώ. Η έκθεση προβλέπει επίσης την πιθανή παροχή λειτουργιών μεταξύ νομισμάτων με άλλα ψηφιακά νομίσματα της κεντρικής τράπεζας εκτός της ζώνης του ευρώ.

Το Διοικητικό Συμβούλιο της ΕΚΤ προτείνει επίσης ότι ένα ψηφιακό ευρώ θα μπορούσε να διανεμηθεί μέσω PSP, όπως ορίζεται στην οδηγία για τις υπηρεσίες πληρωμών (PSD2). Ένα ψηφιακό ευρώ θα μπορούσε να διατεθεί στους κατοίκους της ζώνης του ευρώ μέσω υπαρχουσών τραπεζικών εφαρμογών ή μέσω μιας εφαρμογής που παρέχεται από το Ευρωσύστημα που προσφέρει ένα εναρμονισμένο σημείο εισόδου για βασικές λειτουργίες πληρωμής που παρέχονται από τους παρόχους υπηρεσιών διαδικτύου. Εποπτευόμενοι μεσάζοντες – π.χ. τράπεζες που διανέμουν ψηφιακό ευρώ – θα έπρεπε να παρέχουν ένα σύνολο υποχρεωτικών βασικών υπηρεσιών στους τελικούς χρήστες και θα μπορούσαν να προσφέρουν πρόσθετες υπηρεσίες. Αυτές θα μπορούσαν να περιλαμβάνουν πληρωμές υπό όρους ή τη δυνατότητα διαχωρισμού των πληρωμών από άτομο σε άτομο μεταξύ πολλών μερών.

Η έκθεση αναφέρει επίσης ότι ο σχεδιασμός του ψηφιακού ευρώ θα προσαρμοστεί, ανάλογα με τις ανάγκες, ώστε να συμμορφώνεται με το νομικό πλαίσιο που θα υιοθετήσουν οι ευρωπαίοι νομοθέτες.

Παράλληλα  με την έκθεση του ΔΣ της, η ΕΚΤ δημοσίευσε και έρευνα που εστιάζει στην αξιολόγηση πολιτών του ενδεχομένου ενός ψηφιακού ευρω-πορτοφολιού. Σε αυτή αναδείχθηκε ότι οι περισσότεροι συμμετέχοντες ενδιαφέρθηκαν να δοκιμάσουν ορισμένες από τις δυνατότητες του ψηφιακού πορτοφολιού που παρουσιάστηκαν.

Οι συμμετέχοντες στην έρευνα θεωρούν πολύ σημαντικές για ένα ψηφιακό πορτοφόλι τις μεταφορές χρημάτων από άτομο σε άτομο σε όλη την ευρωζώνη, ενώ οι offline πληρωμές, οι οποίες επί του παρόντος δεν είναι ευρέως διαθέσιμες, θεωρούνται χρήσιμη δυνατότητα όταν, για παράδειγμα, κάποιος έχει περιορισμένη συνδεσιμότητα. Οι συμμετέχοντες εκτίμησαν επίσης τα εργαλεία διαχείρισης προϋπολογισμού και τις πληρωμές υπό όρους, συμπεριλαμβανομένης της πληρωμής κατά την παράδοση και της πληρωμής ανά χρήση.

«Το Ευρωσύστημα έχει δεσμευτεί να διασφαλίσει ότι ένα ψηφιακό ευρώ θα είναι κατάλληλο για τον σκοπό σε μια ψηφιακή οικονομία. Τα ευρήματα από αυτές τις εκθέσεις θα τροφοδοτήσουν την απόφασή μας για το μέλλον του έργου, η οποία θα ληφθεί το φθινόπωρο» δήλωσε, σχολιάζοντας τόσο την έκθεση όσο και την έρευνα, ο επικεφαλής της Ομάδας Κρούσης για το ψηφιακό ευρώ και μέλος του ΔΣ της ΕΚΤ Φάμπιο Πανέτα.

Google News icon
Ακολουθήστε το Powergame.gr στο Google News για άμεση και έγκυρη οικονομική ενημέρωση!