THEPOWERGAME
Μετά τη Μ. Βρετανία, τη Γαλλία ή και τη Σιγκαπούρη, η Ισπανία λαμβάνει μέτρα για την εποπτεία των προωθητικών ενεργειών που γίνονται για τα κρυπτονομίσματα. Έχοντας πάρει το πράσινο φως από τις Βρυξέλλες, η επιτροπή κεφαλαιαγοράς της Ισπανίας ανακοίνωσε μέσα στην εβδομάδα πως οι influencers και οι χορηγοί τους θα πρέπει να ενημερώνουν τις αρχές για ορισμένες αναρτήσεις και να προειδοποιούν το κοινό τους για τους κινδύνους των κρυπτονομισμάτων, σύμφωνα με τους Financial Times. Οι influencers είναι γνωστές προσωπικότητες, συνήθως από τον χώρο του θεάματος και των αθλημάτων, που έχουν έναν μεγάλο αριθμό ακολούθων στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης.
Η ισπανική επιτροπή κεφαλαιαγοράς ανέλαβε αυτήν την πρωτοβουλία εξαιτίας διαφήμισης, που έκανε ο διάσημος ποδοσφαιριστής Αντρές Ινιέστα για την Binance, του μεγαλύτερου ανταλλακτηρίου κρυπτονομισμάτων στον κόσμο. Οι αρμόδιες στην Ε.Ε δεν έχουν ακόμη χαράξει ένα ρυθμιστικό πλαίσιο για τα κρυπτονομίσματα. Οπότε η Ισπανία και άλλες ευρωπαϊκές χώρες προχωρούν σε μονομερείς ενέργειες.
Estoy aprendiendo cómo empezar con las criptomonedas con @BinanceES #BinanceForAll
I’m learning how to get started with crypto with @binance #BinanceForAll pic.twitter.com/3Km58KrnPG
— Andrés Iniesta (@andresiniesta8) November 24, 2021
Στα τέλη του περσινού έτους, η Γαλλία ανέθεσε σε τμήμα του υπουργείου Οικονομικών την εποπτεία των προωθητικών ενεργειών για τα κρυπτονομίσματα καθώς είναι πιθανό να δημιουργηθεί σε πολλούς η εσφαλμένη ιδέα του γρήγορου πλουτισμού χωρίς ρίσκο. Νωρίτερα είχε ήδη επιβληθεί πρόστιμο 20.000 ευρώ σε σταρ μιας εκπομπής ριάλιτι της γαλλικής τηλεόρασης διότι είχε αναρτήσει μια ιστοσελίδα διαπραγμάτευσης Bitcoin στο Snapchat. Ανάλογα μέτρα λαμβάνονται και στην Βρετανία.
Αυτήν την εβδομάδα, η βρετανική κυβέρνηση αποκάλυψε πως θα αναθεωρήσει το νομικό πλαίσιο έτσι ώστε να συμπεριληφθούν τα κρυπτονομίσματα στους κανόνες διαφήμισης των υπόλοιπων χρηματοοικονομικών προϊόντων. Στη Σιγκαπούρη, οι αρμόδιες αρχές ζήτησαν ξεκάθαρα από τις εταιρείες των κρυπτονομισμάτων να μην διαφημίζουν καθόλου τις υπηρεσίες τους στο κοινό παρά μόνον μέσα από τις ιστοσελίδες τους ή εφαρμογές κινητών τηλεφώνων ή τους επίσημους λογαριασμούς τους στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης.
Εκτός του ότι η αγορά του ψηφιακού χρήματος επεκτείνεται σε διάφορους τομείς του χρηματοοικονομικού κλάδου, οικονομικοί αναλυτές τονίζουν πως δεν αρκεί να τεθούν σε εφαρμογή κανόνες σε διαφορετικές χώρες αλλά θα πρέπει να συμφωνηθεί ένα διεθνές πλαίσιο λειτουργίας.