THEPOWERGAME
Μήνας αποφάσεων
Καλημέρα και καλό μήνα. Και έχει ξεχωριστή αξία η ευχή, αφού, όπως όλα δείχνουν, ο μήνας που μας «μπήκε» θα έχει εξαιρετικά μεγάλο ενδιαφέρον, τόσο για μας τους δημοσιογράφους (που λέει ο λόγος), όσο και για την κυβέρνηση του προέδρου Μητσοτάκη. Ενδεχομένως να είναι και ο πλέον κρίσιμος, αφού από τις πρωτοβουλίες που θα αναλάβει ο πρωθυπουργός θα εξαρτηθεί αν θα μπορέσει να το «γυρίσει» ή κάπου εδώ ή λίγο πιο κάτω θα κληθεί να λάβει ακόμη πιο δύσκολες αποφάσεις. Σε κάθε περίπτωση, εκείνο που καταλαβαίνω είναι ότι οι όποιες αποφάσεις έρχονται (πλέον) πιο κοντά.
Εισηγήσεις για δομικό ανασχηματισμό
Πάμε όμως να πάρουμε τα πράγματα από την αρχή και να δούμε τι ακριβώς προκύπτει από το ρεπορτάζ. Επειδή λοιπόν έκανα ένα τέτοιο (ρεπορτάζ), δεν σας κρύβω ότι κατάλαβα ότι ο πρόεδρος Μητσοτάκης δέχεται εισηγήσεις προκειμένου να προχωρήσει σε δομικό ανασχηματισμό. Να φανταστείτε ότι οι συγκεκριμένοι «εισηγητές» συμπεριλαμβάνουν στις εισηγήσεις τους, εκτός από τον Σταϊκούρα (αρμόδιο για τις μεταφορές υπουργό), και πρόσωπα όπως είναι ο Σκέρτσος και ο Άδωνις. Σύμφωνα με τους ίδιους (πάντα αναφέρομαι στους «εισηγητές»), οι όποιες αλλαγές γίνουν στην κυβέρνηση πρέπει να εκπέμπουν αποφασιστικότητα, αν ο στόχος είναι ένα σοβαρό restart, που θα ενισχύσει και το τραυματισμένο (εκτός των άλλων) ηγετικό προφίλ του Μητσοτάκη.
Μετά την πρόταση δυσπιστίας οι αλλαγές
Το ερώτημα που κυριαρχεί τις τελευταίες μέρες (αν όχι ώρες) στα δημοσιογραφικά γραφεία έχει να κάνει με τον χρόνο που θα επιλέξει ο πρωθυπουργός να αναδομήσει τη μέχρι πρότινος λαοπρόβλητη κυβέρνησή του. Με βάση τα δεδομένα, σχεδόν απαγορεύεται η ανάληψη κάθε (τέτοιας) πρωτοβουλίας, πριν ξεκαθαριστεί αν η αντιπολίτευση θα καταθέσει (τελικώς) πρόταση δυσπιστίας. Απολύτως λογικό, αφού δεν θα μπορούσε να προηγηθεί ο ανασχηματισμός, και ακολούθως ο αρχηγός Κυριάκος να απέπεμπε δέκα με δεκαπέντε υπουργούς και υφυπουργούς, ενώ θα άφηνε εκτός νυμφώνος και καμιά τριανταριά βουλευτές που περιμένουν πώς και πώς να γίνουν υπουργοί. Αν το έκανε αυτό, θα ρίσκαρε με τη συνοχή της κυβέρνησης, αφού κανείς δεν θα μπορούσε να προβλέψει (υπό τις επικρατούσες συνθήκες) την αντίδραση των δυσαρεστημένων. Έχοντας ως δεδομένα τα παραπάνω, οι όποιες αλλαγές σχεδιάζει (κάποιοι λένε ότι τις έχει αποφασίσει) ο πρόεδρος Μητσοτάκης θα γίνουν μετά τη συζήτηση επί της πρότασης δυσπιστίας, που όλα δείχνουν ότι θα καταθέσει η αντιπολίτευση. Αυτό πρακτικά σημαίνει ότι ο ανασχηματισμός «ταξιδεύει» κάπου εκεί προς το πρώτο δεκαήμερο του Μάρτη.
Ο Ανδρουλάκης θα περιμένει
Τα πορίσματα για τα Τέμπη θα περιμένει, όπως έχει προαναγγείλει, ο πρόεδρος Ανδρουλάκης πριν αποφασίσει αν θα συμπράξει με τη Ζωή, τον Φάμελλο και τον Χαρίτση στο αίτημα για την κατάθεση πρόταση δυσπιστίας κατά της κυβέρνησης. Από τα λίγα που πιάνουν οι κεραίες μου καταλαβαίνω ότι ο πρόεδρος του ΠΑΣΟΚ δεν πρόκειται να βιαστεί, υπό τον φόβο να κάνει γκάφα. Και επειδή εν προκειμένω το λάθος ισοδυναμεί με έγκλημα, κοιτάζει να είναι προσεκτικός. Άλλωστε, όπως λέει, αυτός που άνοιξε τη συζήτηση ήταν ο πρόεδρος Μητσοτάκης, αναγκάζοντας (αυτό αποφεύγει να το πει) να συρθεί πίσω από τη στρατηγική του.
Το σενάριο της επιστροφής Γεραπετρίτη
Εκτός από τον χρόνο, υποθέτω ότι οι περισσότεροι από εσάς θα είχατε μια περιέργεια σε σχέση με τη φυσιογνωμία που θα έχει ο ανασχηματισμός. Από την περιφερειακή πηγή που διαθέτω στο Μαξίμου πληροφορήθηκα ότι θα έχει δομικά χαρακτηριστικά, δεδομένης της δύσκολης κατάστασης στην οποία έχει περιέλθει η κυβέρνηση. Ένας δομικός ανασχηματισμός είναι η προτελευταία κίνηση, αν θέλει (που θέλει και το δείχνει) να γυρίσει το παιχνίδι. Και γράφω προτελευταία κίνηση, γιατί η τελευταία είναι η πρόωρη προσφυγή στις κάλπες, που για πρώτη φορά δεν θα την απέκλεια, αν και ο αρχηγός Κυριάκος αυτήν τη στιγμή βγάζει σπυράκια με το άκουσμα και μόνο της ιδέας. Επανέρχομαι στη φυσιογνωμία του ανασχηματισμού, για να σας πω ότι από τις λιγοστές πληροφορίες που κατάφερα να συλλέξω, εκτιμώ ότι ο πρόεδρος Μητσοτάκης έχει αποφασίσει να συγκροτήσει μια εντελώς διαφορετική κυβέρνηση. Από τις αλλαγές δεν θα εξαιρεθεί ούτε η δομή της κεντρικής κυβέρνησης, με τις πληροφορίες να επιμένουν ότι επιστρέφει στο Μαξίμου ο Γιώργος Γεραπετρίτης. Βλέπετε, ολοένα και περισσότεροι είναι εκείνοι που επισημαίνουν ότι η απουσία του «καθηγητή» από την κεντρική κυβέρνηση επηρέασε την καλοκουρδισμένη (της πρώτης τετραετίας) κυβερνητική μηχανή.
Ο αιφνιδιασμός των εκλογών
Επειδή όμως είχα καιρό να σας γράψω ένα σενάριο απ’ αυτά που σχετίζονται με το μέλλον, αποφάσισα να το κάνω σήμερα, που κάπως έχουν χαλαρώσει τα πράγματα. Εκεί λοιπόν στο μέλλον (αυτό που ασχολούνται μέχρι και οι αστρολόγοι) κυκλοφορεί (ως φήμη) ένα σενάριο που θέλει τον πρόεδρο Μητσοτάκη να αιφνιδιάζει με πρόωρες εκλογές. Σύμφωνα με τους σεναριολόγους της συγκεκριμένης προοπτικής, από τη στιγμή που εργαλειοποιήθηκε η υπόθεση των Τεμπών, όποια κι αν είναι η εξέλιξη, χαμένη από την τροπή που θα λάβουν (λέει) τα πράγματα θα βγει η κυβέρνηση. Αν, για παράδειγμα, από τα πορίσματα δεν προκύψει η εκδοχή της μεταφοράς των εύφλεκτων υλικών, είναι βέβαιο ότι αυτομάτως θα ενισχυθεί η ρητορική περί της συγκάλυψης. Όμως και το αντίθετο να συμβεί, πάλι θα βγουν οι διάφοροι συνωμοσιολόγοι και θα την «πέσουν» στην κυβέρνηση, επειδή, όπως θα ισχυρίζονται (το κάνουν ήδη), είπε ψέματα και άλλα τέτοια. Με δεδομένο ότι η κυβέρνηση δέχεται μια πίεση από τα media, αλλά και με επίσης δεδομένο ότι η όλη συζήτηση ενισχύει τον Βελόπουλο, τη Ζωή και τη Λατινοπούλου, οι σεναριολόγοι δεν αποκλείουν τώρα, που διατηρεί τη δυνατότητα της πρωτοβουλίας των κινήσεων ο αρχηγός Κυριάκος, να βγει και να πει ότι «δεν θα αφήσω τη χώρα να βουλιάξει στη συνωμοσιολογία». Με δεδομένο ότι ΠΑΣΟΚ και ΣΥΡΙΖΑ δεν κερδίζουν, ο πρόεδρος Μητσοτάκης νομιμοποιείται να θέσει το δίλημμα «σταθερότητα ή περιπέτεια». Μάλιστα, εν προκειμένω (όπως επισημαίνουν οι σεναριολόγοι), τα δεδομένα είναι προφανώς πολύ χειρότερα από το ’15, αφού απέναντι στην κανονική (όπως και να το κάνουμε) κυβέρνηση της ΝΔ θα βρεθεί η ορατή απειλή του πολιτικού τρελάδικου. Τώρα που το σκέφτομαι, όσο κι αν αυτήν τη στιγμή φαντάζει μακρινό και ουτοπικό το σενάριο του εκλογικού αιφνιδιασμού, άλλο τόσο ρεαλιστικό είναι. Όχι τίποτε άλλο, με δεδομένο ότι τα Τέμπη μόλις ξεκίνησαν, έχοντας πολλά επεισόδια μπροστά με τα πορίσματα, την πρόταση δυσπιστίας, την αναβάθμιση ενδεχομένως του υφιστάμενου κατηγορητηρίου και φυσικά τη δίκη και την αμέριστη συμπαράσταση των ισχυρών της διαπλοκής σε όλα όσα εξελίσσονται, μόνο αδιάφορο δεν θα πρέπει να είναι το σενάριο του εκλογικού αιφνιδιασμού. Όμως, όλα τα παραπάνω δεν είναι τίποτε άλλο από σκόρπιες πτυχές ενός μελλοντικού σεναρίου. Είναι σαν αυτά που μου έλεγε ο Λεφάκης, σε σχέση με το ζώδιό μου, και λίγο έλειψε να πιστέψω ότι έγινα πλούσιος, εκτός από πρώτο μπόι άνδρας.
Η (μυστική) συνάντηση με Άδωνι
Για όσους δεν το γνωρίζουν, εδώ και μία (περίπου) εβδομάδα καταγραφόταν χαμηλό βαρομετρικό στις σχέσεις του προέδρου Μητσοτάκη με τον αγαπημένο του υπουργό, Άδωνι. Αιτία, οι εμπρηστικές δηλώσεις του τελευταίου για τα Τέμπη, που, όπως και να το κάνουμε, θόλωναν το κεντρικό κυβερνητικό αφήγημα. H ενόχληση του αρχηγού Κυριάκου έφτασε μέχρι και στο τηλεοπτικό εμπάργκο του υπουργού Υγείας. Αυτό ενδεχομένως είναι το χειρότερο που θα μπορούσε να κάνει κάποιος στον υπουργό Γεωργιάδη, αφού θα προτιμούσε να μείνει εκτός κυβέρνησης, από το να απουσιάζει από τα τηλεοπτικά παράθυρα. Ο Άδωνις φρόντισε (άλλωστε δεν του είναι και δύσκολο) να στείλει μήνυμα στον αρχηγό Κυριάκο, εκδηλώνοντας (με την καλή πάντα έννοια) την ενόχλησή του. Ένα SMS είχε ως συνέπεια να πραγματοποιηθεί συνάντηση των δύο ανδρών, το πρωί του Σαββάτου, στο Μαξίμου, που είχε ως συνέπεια το «φτου ξελευτερία». Έτσι, από σήμερα θα χορτάσουμε και πάλι Άδωνι στα κανάλια, αλλά, αν κατάλαβα καλά από τα όσα έσπευσε να μου μεταφέρει η πηγή μου, σε πιο light από τη συνηθισμένη εκδοχή. Επειδή όμως ο σκοπός αγιάζει τα μέσα, εν προκειμένω ο στόχος επετεύχθη. Και ορθώς, αφού σ’ αυτήν τη δύσκολη χρονική συγκυρία για την κυβέρνηση δεν μπορεί να λείπει από τα κανάλια ο Γεωργιάδης. Είναι σαν να προσπαθείς να φτιάξεις σκορδαλιά χωρίς σκόρδο.
Στις Βρυξέλλες ο Μητσοτάκης
Μετά τη χθεσινοβραδινή σύσκεψη για τους σεισμούς και όλα τα υπόλοιπα στη Σαντορίνη, σήμερα, Δευτέρα, ο πρόεδρος Μητσοτάκης θα ταξιδέψει μέχρι τις Βρυξέλλες, απ’ όπου θα επιστρέψει αργά απόψε. Ο πρωθυπουργός, παρά το γεγονός ότι καλείται να διαχειριστεί μία ομολογουμένως δύσκολη κατάσταση, όχι μόνο δεν το βάζει κάτω, αλλά απεναντίας δείχνει να έχει πολλούς άσους στο μανίκι του. Προς το παρόν επικεντρώνεται στην παραγωγή του κυβερνητικού έργου, αφού καταλαβαίνει ότι μόνο με αυτόν τον τρόπο θα μπορέσει να αλλάξει την ατζέντα.
Έχει όλη την εικόνα
Αν και δεν δυσκολεύομαι στην άντληση της πληροφορίας, πρέπει να σας πω ότι από κάτι παλιές κυβερνητικές πηγές ενημερώθηκα ότι τις τελευταίες ώρες (και κυριολεκτώ) ο πρόεδρος Μητσοτάκης άρχισε να έχει πλήρη εικόνα των όσων έχουν γίνει. Όπως μου επισήμαναν οι ίδιοι πρόθυμοι πληροφοριοδότες μου, από τη στιγμή που έχουν συγκεντρωθεί όλα τα δεδομένα, γίνεται κάπως ευκολότερη η διαχείριση της όλης κατάστασης. Με την ευκαιρία, να σας πω ότι ανάμεσα σε αυτά που έχει συλλέξει ο αρχηγός Κυριάκος είναι και κάτι σοβαρά στοιχεία, που σχετίζονται με την Hellenic Train. Πρόκειται για δεδομένα ικανά να βάλουν σε σοβαρή περιπέτεια τη συγκεκριμένη εταιρεία. Κι όταν αναφέρομαι σε περιπέτεια, δεν αποκλείω μέχρι και την… έξωση, εκτός από τα άλλα ποινικά μπλεξίματα.
Χαμηλό βαρομετρικό για Σκέρτσο
Διάβαζα και ξαναδιάβαζα τη δήλωση Σκέρτσου στο Action24 και ειλικρινά πίστευα ότι επρόκειτο περί fake δημοσιεύματος. Γιατί ομολογώ ότι δεν μπορούσα να χωνέψω ότι εν ενεργεία υπουργός βγήκε και είπε ότι αν δεν ήταν μέλος της κυβέρνησης, θα κατέβαινε στο Σύνταγμα, προκειμένου να διαδηλώσει για τα Τέμπη. Προφανώς και επρόκειτο για μία λάθος δήλωση, τόσο σε σχέση με το timing, όσο και σε σχέση με το περιεχόμενό της. Όχι τίποτε άλλο, κανείς (ούτε προφανώς και ο Σκέρτσος) δεν θα πρέπει να παραβλέπει ότι τέτοιου είδους δημόσιες αναφορές απλώς ενθαρρύνουν τον κόσμο για ακόμη μεγαλύτερες αντικυβερνητικές συγκεντρώσεις. Πέραν τούτου, υπάρχει και ένα 35% της κοινωνίας (που κατά πάσα πιθανότητα ψηφίζει ΝΔ) που εκτιμώ πως δεν συμφωνεί ούτε με την Καρυστιανού, ούτε με τη Ζωή, ούτε φυσικά με τον Βελόπουλο και τη Λατινοπούλου. Επειδή λοιπόν τα δεδομένα έχουν αλλάξει, η προσέγγιση στο όλον (δεξιών και κεντρώων) εμπεριέχει ρίσκο. Τώρα, όπως μου έλεγε ένας φίλος δημοσκόπος, επιβάλλεται τα κυβερνητικά στελέχη να εστιάζουν στον σκληρό πυρήνα των ψηφοφόρων τους, που είναι κάπου στο 30%-33%, και όχι σε όλους. Αυτά μπορούν να γίνουν ξανά όταν επέλθει ηρεμία. Με την ευκαιρία της ανάλυσης που μου έκανε ο φίλος μου ο δημοσκόπος, θυμήθηκα πως όταν είχε θυμώσει η κοινωνία με αφορμή τη δολοφονία Γρηγορόπουλου, η αμυντική στάση που είχε κρατήσει έναντι των διαδηλωτών (που έκαιγαν και έσπαγαν την Αθήνα) ο πανίσχυρος τότε υπουργός του Καραμανλή, Προκόπης Παυλόπουλος, μόνο θετικά δεν αξιολογήθηκε από τους Νεοδημοκράτες. Απεναντίας, τότε άρχισε να γεννιέται η «Χρυσή Αυγή» και να χάνει έδαφος από το δόγμα του «νόμος και τάξη» η κεντροδεξιά. Επειδή ό,τι έχουμε ζήσει βιωματικά δεν χρειάζεται και μεγάλη ανάλυση, οι δηλώσεις σαν κι αυτή του Σκέρτσου μόνο καλό δεν κάνουν.
Μένει από χαρτί και εισιτήρια το Μετρό
Επειδή τις τελευταίες μέρες ασχολούμαι με το Μετρό, τα τρένα και τα λεωφορεία, όλο και κάτι μαθαίνω από σπόντα. Για παράδειγμα, έχοντας «πεταχτεί» αυθημερόν (για να ακριβολογώ κάτι νυχτερινές ώρες) για να πάω ν’ ακούσω τον Μελά (τον Ζαφείρη) με τον Χρυσοχοΐδη, τυχαία συνάντησα έναν φίλο μου, που δουλεύει χρόνια στον Οργανισμό Αστικών Συγκοινωνιών Θεσσαλονίκης. Εκεί που έτρωγα κάτι σουτζουκάκια στη «Διαγώνιο», άρχισε να μου λέει κάτι ακαταλαβίστικα σε σχέση με τον ορατό κίνδυνο να μείνει το Μετρό (και όχι μόνο) της Θεσσαλονίκης χωρίς εισιτήρια. Έχοντας εστιάσει στα σουτζουκάκια, που τα απολάμβανα παρέα με ξεροψημένο γύρο, που του είχα προσδώσει τη θέση της σαλάτας, στην αρχή υποβάθμισα το περιεχόμενο της αφήγησης. Ώσπου κάποια στιγμή συνειδητοποίησα ότι υπάρχει σοβαρό ενδεχόμενο, επειδή τελειώνει το χαρτί που τυπώνονται τα εισιτήρια και επειδή δεν έχει γίνει διαγωνισμός για νέα προμήθεια, βαριά στο τέλος της εβδομάδας να μπαινοβγαίνουν τσάμπα στα Μέσα Μαζικής Μεταφοράς οι Θεσσαλονικείς. Αν κατάλαβα καλά, πριν από κάμποσο καιρό έγινε προμήθεια 2 εκατ. ευρώ σε χαρτί και τώρα έχει μείνει απόθεμα περίπου 300.000 εισιτήρια. Αν υπολογιστεί ότι κάθε μέρα (όπως μου είπε ο φίλος μου που δουλεύει στον ΟΑΣΘ) ξοδεύονται από 50.000-60.000 εισιτήρια, δεν αποκλείω βαριά μέχρι το Σάββατο να μείνουμε… μπουκάλα. Φυσικά, αυτό που με κάνει να αισιοδοξώ είναι η ταχύτητα στις αποφάσεις που διακρίνει τον υπουργό Σταϊκούρα. Κάπως έτσι, παρήγγειλα άλλη μία μερίδα σουτζουκάκια για τον δρόμο!
Το μετρό και ο κίνδυνος κατολίσθησης στην Κατεχάκη
Όμως οι ειδήσεις από τα τρένα, τα αεροπλάνα και τα βαπόρια δεν έχουν τέλος, αφού εκεί που έψαχνα να βρω κάτι για τα Τέμπη, μου προέκυψε είδηση για την Κατεχάκη. Σύμφωνα με την πηγή μου, η Avax, που έχει αναλάβει την κατασκευή της «Γραμμής 4» του Μετρό της Αθήνας, ξεκίνησε να φτιάχνει το υπόγειο τούνελ κάτω από την Κατεχάκη. Αν κατάλαβα καλά, οι τρύπες του μετρό γίνονται με δύο τρόπους. Με μετροπόντικες και με τα χέρια. Και στις δύο περιπτώσεις, ανά δέκα μέτρα, για την αποφυγή κατολισθήσεων, η κατασκευάστρια εταιρεία τσιμεντώνει πάνω και κάτω την επιφάνεια που έχει τρυπήσει και συνεχίζει. Εν προκειμένω, στην Κατεχάκη η Avax, ενώ έχει «τρυπήσει» 160 μέτρα, έχει αποφύγει να τα τσιμεντώσει (με την καλή έννοια πάντα το τσιμέντωμα), με αποτέλεσμα να υπάρχει σοβαρός κίνδυνος κατολισθήσεων. Επειδή αυτά έχουν ξανασυμβεί (αν θυμάστε είχε πέσει αμάξι μαζί με τον οδηγό στη Δουκίσσης Πλακεντίας και είχε βουλιάξει περίπτερο, χωρίς τον περιπτερά ευτυχώς, στο κέντρο της Αθήνας), μαθαίνω ότι η διοίκηση του μετρό φρόντισε να ενημερώσει σχετικώς και εγγράφως αυτούς που πρέπει να είναι ενήμεροι. Αυτό που αγνοώ είναι αν αυτοί που ενημερώθηκαν έσπευσαν να ενημερώσουν με τη σειρά τους τον πρόεδρο Μητσοτάκη, για να μην πέσει από τα σύννεφα, αν ξυπνήσει ένα πρωί και δει καμιά δεκαριά αυτοκίνητα μαζί με τους οδηγούς τους «ανάσκελα» στην τρύπα του Μετρό.
«Σπάει» οριστικά το Μεταφορών
Όταν η στήλη σάς έγραψε ότι ο πρόεδρος Μητσοτάκης εξετάζει σοβαρά το «σπάσιμο» του υπουργείου Μεταφορών από το Υποδομών, δεν υπήρχαν ούτε οι διαδηλώσεις για τα Τέμπη, ούτε φυσικά τα όσα ακολούθησαν. Αν και «κομμένος» από την κυβερνητική πληροφορία, είχα μάθει ότι ο πρωθυπουργός εμφανιζόταν ενοχλημένος με την έλλειψη πρωτοβουλιών, που θα έδιναν λύσεις στα σοβαρά (και διαχρονικά) προβλήματα των δημόσιων συγκοινωνιών. Σε «νεκρό» χρόνο είχε καταλήξει στην απόφαση να αυτονομήσει το Μεταφορών. Αυτό δηλαδή που θα γίνει μέσα στον επόμενο μήνα, αφού ήδη, όπως μαθαίνω, ξεκίνησε η σχετική προετοιμασία για τον σχεδιασμό του νέου υπουργικού χαρτοφυλακίου.
Φεύγει ο Σταϊκούρας
Εκτός από το σπάσιμο του Μεταφορών, έχω την αίσθηση ότι εσχάτως (κάνα μήνα για να ακριβολογώ) έχει αρχίσει να μετρά αντίστροφα και στο άλλο μισό του υπουργείου του (αυτό του Υποδομών) ο Χρήστος Σταϊκούρας. Λογικό, αφού ο πρόεδρος Μητσοτάκης του χρεώνει σχεδόν εξ ολοκλήρου την ανυπαρξία μετεκλογικού σχεδιασμού σε σχέση με τις δημόσιες συγκοινωνίες. Και σαν μην έφταναν όλα αυτά (λες και κάποιοι έχουν βαλθεί να «φάνε» αυτόν τον καλό άνθρωπο), προέκυψαν και κάτι άλλα, που συνδέονται με τις καθυστερήσεις στα μεγάλα έργα, όπως για παράδειγμα ο ΒΟΑΚ, όπου ο υπουργός Σταϊκούρας κατηγορείται ότι δεν έχει κάνει απολύτως τίποτα για το μείζον θέμα των απαλλοτριώσεων. Πάντα με βάση την αίσθησή μου, τις τελευταίες ώρες άρχισα να πιστεύω ότι ήδη ο υπουργός Υποδομών είναι κάτι μεταξύ πρώην και τέως.
Το «ραντεβού» Μαρινάκη – Τζίγγερ
Αυτές τις μέρες υπάρχουν πολλοί που έχουν επηρεαστεί από το γενικότερο κλίμα της συνωμοσιολογίας. Να φανταστείτε ότι έχω ακούσει τόσα πολλά, που άρχισα να πιστεύω ότι η συνωμοσιολογία έχει μεγαλύτερη μεταδοτικότητα από τον Covid. Ανάμεσα στα πολλά που κυκλοφόρησαν ήταν και κάτι φήμες που ήθελαν τον Μαρινάκη (τον εφοπλιστή, εκδότη και καναλάρχη) να έχει συναντηθεί με τον Τζίγγερ (τον εφοπλιστή, ιδιοκτήτη διυλιστηρίου και καναλάρχη), με αποκλειστικό αντικείμενο της κουβέντας την πτώση της κυβέρνησης Μητσοτάκη. Δεν σας κρύβω ότι ήταν από τις λίγες φορές που ζήλεψα τη χαμένη είδηση. Γι’ αυτό και άρχισα να ψάχνω μήπως και μάθω κάτι περισσότερο επί του πεδίου. Έμαθα λοιπόν ότι οι Μαρινάκης και Βαρδινογιάννης έχουν να συναντηθούν πάνω από δύο μήνες, οπότε εκτιμώ ότι για ένα τόσο σοβαρό deal, που αφορά την πτώση μιας κυβέρνησης, θα απέφευγαν να το «κλείσουν» τηλεφωνικώς, υπό τον φόβο να τους «ακούει» και ο Λαβράνος. Σε κάθε περίπτωση, επιστρέφω στο σοβαρό της υπόθεσης, για να σας πω μετά βεβαιότητας ότι ούτε υπήρξε συνάντηση Μαρινάκη – Τζίγγερ, ούτε, αν κατάλαβα καλά, οι δύο καναλάρχες έχουν καμία όρεξη να ρίξουν τον Μητσοτάκη, μήπως και μπορέσει να γίνει πρωθυπουργός ο Βελόπουλος, δεδομένου ότι ο Ανδρουλάκης σε κάθε δημοσκόπηση χάνει και από μία μονάδα. Με αφορμή, πάντως, τη συγκεκριμένη φήμη, δεν ξέρω πώς θυμήθηκα πάλι αυτό που έλεγε ο πρεσβύτερος Μητσοτάκης, σε σχέση με τα σενάρια και τις συνωμοσίες. Πριν επιδοθείς σε αυτά, υποστήριζε ο Ψηλός, καλό θα ήταν να ψάξεις ποιος έχει κάνει τη μακακία. Αν βρεις τον μακάκα, κερδίζεις χρόνο, κόπο και χρήμα.
Ενδιαφέρον Συγγελίδη – Μυτιληναίου για τα οχήματα του Στρατού
Ανάμεσα στα πολλά που έχει δρομολογήσει ο υπουργός Δένδιας, στο πλαίσιο του εκσυγχρονισμού των Ενόπλων Δυνάμεων, βρίσκεται και η ανανέωση του στόλου των οχημάτων. Απολύτως λογική εξέλιξη, αφού θυμάμαι από την εποχή που ήμουν φαντάρος τα χρέπια που μας ανέβαζαν, κάνοντας τον σταυρό μας, μη φύγει καμία καρότσα και μείνουμε στη μέση του δρόμου, ψάχνοντας τον οδηγό. Αν και πρόωρο, αφού απαιτείται πολλή δουλειά μέχρι να φτάσουμε στην προμήθεια του νέου στόλου, σπεύδω να σας μεταφέρω μια πληροφορία, σύμφωνα με την οποία, εκτός από τον Πολυχρόνη Συγγελίδη (που άλλωστε δραστηριοποιείται στον χώρο), ενδιαφέρον για το project έχει εκδηλώσει και ο πρόεδρος Βαγγέλης Μυτιληναίος, που υποψιάζομαι ότι εκπροσωπεί κάποια αλλοδαπή εταιρεία κατασκευής στρατιωτικών οχημάτων. Αυτό λέει η λογική, γιατί δεν φαντάζομαι να ξεκίνησε να φτιάχνει αυτοκίνητα από αλουμίνιο.
Ο Μηταράκης διαφημίζει τον Παναγιωτόπουλο
Αν και γνωρίζω επακριβώς τους λόγους που ο πρώην υπουργός Μηταράκης έσπευσε να «διαφημίσει» στα social media (του) την παρουσία του διαδόχου του στον θρόνο του Μεταναστευτικής Πολιτικής, Νίκου Παναγιωτόπουλου, θα αποφύγω να τους παραθέσω δημοσίως. Είναι το καλά κρυμμένο μυστικό (μας) με τον Νότη. Πάντως, όταν κάποιος αισθάνεται την ανάγκη να προβάλει τη φιλία του με κάποιον άλλον, δεν το κάνει από αγάπη, αλλά από την ανάγκη να το μάθουν αυτοί που πρέπει.
Καθυστερούν τα «ζωηρά» νομοσχέδια
Κάτι μου λέει ότι μια σειρά από νομοσχέδια, όπως αυτό για τα σκουπίδια της Αθήνας πηγαίνει παρακάτω, αφού σε αυτήν τη φάση το Μαξίμου δεν έχει κανέναν λόγο να δημιουργεί μέτωπα με κανέναν. Όλες οι νομοθετικές πρωτοβουλίες που μπορεί να προκαλέσουν αναταραχή «κρατούνται» μέχρι νεωτέρας στο γραφείο του Κουτνατζή.
Έγκριση της όγδοης δόσης
Σήμερα μαθαίνω ότι αναμένεται η έγκριση της αίτησης για την όγδοη δόση του Ταμείου Ανάκαμψης, ύψους 300 εκατ. ευρώ, που υπέβαλε την περασμένη Τετάρτη η Eurobank στο υπουργείο Οικονομίας και Οικονομικών. Σε διάστημα 2,5 ετών από την έναρξη του προγράμματος, η Eurobank εξακολουθεί να αντιμετωπίζει ως προτεραιότητα την αξιοποίηση των πόρων του Ταμείου Ανάκαμψης από την εγχώρια επιχειρηματική κοινότητα και διαχειρίζεται ήδη 2,2 δισ. ευρώ μέσω του Ταμείου, συμμετέχοντας στη χρηματοδότηση 87 επενδυτικών σχεδίων. Αξίζει να σημειωθεί ότι η Eurobank όχι μόνο είναι η πρώτη τράπεζα που αιτήθηκε την 8η δόση, αλλά ο αναπληρωτής διευθύνων σύμβουλος, Κώστας Βασιλείου, και η ομάδα του έχουν ήδη προχωρήσει τον προγραμματισμό για την αξιοποίησή της.
! Μιλώντας για τη Eurobank, εξελίξεις αναμένονται τις επόμενες ημέρες στο μέτωπο της παρουσίας της στην Κύπρο. Μετά τις 8 Φεβρουαρίου η τράπεζα θα μπορεί να υποβάλει στους μετόχους της Ελληνικής δημόσια πρόταση για την απόκτηση του 100% των μετοχών της κυπριακής τράπεζας. Μετά τη σύναψη των συμφωνιών με τους Demetra Holdings και Logicom Services και την ολοκλήρωση των συναλλαγών, συμπεριλαμβανομένης της απόκτησης μετοχών που συμφωνήθηκε με το Ταμείο Υπαλλήλων της Ελληνικής Τράπεζας (ΕΤΥΚ), το ποσοστό της Eurobank στην Ελληνική διαμορφώνεται ήδη σε 93,47% από 55,962%. Με την επικείμενη απόκτηση του 100% της Ελληνικής Τράπεζας, η Eurobank, η οποία έχει 17 χρόνια παρουσίας στην Κύπρο με τη Eurobank Κύπρου, την τρίτη μεγαλύτερη τράπεζα της χώρας, μπαίνει σε νέα πίστα. Μέσα στο επόμενο διάστημα η διοίκηση της Eurobank θα αποκαλύψει αναλυτικότερα το πλάνο ενοποίησης Eurobank Cyprus και Ελληνικής Τράπεζας.
Διαβάστε επίσης
Διεθνές εμπόριο: Νέα εποχή προστατευτισμού εγκαινιάζει ο Τραμπ
Το 41%, οι μετρήσεις & το σοκ στο Μαξίμου από την κραυγή για τα Τέμπη
Πώς είδε η ενεργειακή αγορά της Ευρώπης το Σύμφωνο Ανταγωνιστικότητας