THEPOWERGAME
AVAX και ΑΚΤΩΡ επενδύουν στην Αττική Οδό…
-Μουρμούρες ακούω δεξιά κι αριστερά για το γεγονός ότι παραμένουν εξαιρετικά προβληματικές οι οικονομικές σχέσεις με εργαζόμενους και προμηθευτές για τις δύο εταιρείες του κατασκευαστικού κλάδου, AVAX και ΑΚΤΩΡ, που επιχειρούν να δώσουν το στίγμα ότι αφήνουν πίσω το παρελθόν και βλέπουν πιο αισιόδοξα το μέλλον.
-Κι αν για την ΑΚΤΩΡ όλοι αναμένουν την ολοκλήρωση των διαδικασιών οικονομικής ενίσχυσης με το ομόλογο που θα εκδώσουν οι Ολλανδοί και την αύξηση μετοχικού κεφαλαίου για να δουν τι θα γίνει, στον όμιλο AVAX όπου τα παλληκάρια της V+O επιχειρούν επικοινωνιακή αντεπίθεση για τη νέα εποχή που (λένε ότι) ανοίγει στην AVAX μήπως να βοηθούσε λίγο το έργο τους κι η Διοίκηση αρχίζοντας να ξεπληρώνει τα χρωστούμενα δεδουλευμένα μηνών στους εργαζόμενους;
-Κρίμα κι άδικο είναι για τους ανθρώπους να διαβάζουν δεξιά και αριστερά για το ότι ο όμιλος αφήνει πίσω το προβληματικό παρελθόν κι οι ίδιοι να παραμένουν απλήρωτοι για μήνες.
…αφού «τρέχουν» εκατομμύρια ευρώ
-Κι επειδή πρόσφατα οι δύο εταιρείες ξανατράβηξαν χρήμα από την χρυσοφόρα Αττική Οδό, μήπως ένα μικρό κομμάτι θα έπρεπε να κινηθεί προς την κατεύθυνση εργαζομένων και προμηθευτών που κάνουν υπομονή από μήνες έως και χρόνια; Γιατί μετράω και ξαναμετράω τα λεφτά που έχουν πάρει οι δύο μέτοχοι της Αττικής Οδού τα τελευταία χρόνια από τα ταμεία της εταιρείας κι η αλήθεια είναι ότι κάθε φορά που τα αθροίζω, μια ζαλάδα την αισθάνομαι.
-Πάνω από 450 εκατ. ευρώ βγαίνουν! Συγκεκριμένα: 453,4 εκατ. ευρώ είναι τα κεφάλαια που έχουν εισπράξει σε μερίσματα, προμερίσματα κι επιστροφές κεφαλαίου από το 2016 έως και σήμερα Ελλάκτωρ κι Άβαξ. Και για να δείτε τι μελέτη έχω κάνει σας τα δίνω κι αναλυτικά: 68,4 εκατ. ευρώ το 2016, 75 εκατ. ευρώ το 2017, 82,6 εκατ. ευρώ το 2018, 92 εκατ. ευρώ το 2019, προμέρισμα 52,6 εκατ. ευρώ το 2020 και επιστροφή κεφαλαίου 82,8 εκατ. ευρώ το 2021.
-Κι εκεί που διαβάζετε για «προμέρισμα» κι «επιστροφή κεφαλαίου» εσείς να καταλαβαίνετε ότι ακολουθεί κι άλλο ρευστό. Με βάση την μετοχική σύνθεση της Αττικής Οδού, η αναλογία των δύο ομίλων στο ρευστό είναι 2/3 περίπου υπέρ της Ελλάκτωρ και 1/3 υπέρ της Άβαξ. Κι εύλογα θα αναρωτηθείτε, πώς είναι δυνατόν με τόσα λεφτά που έχουν εισρεύσει στα ταμεία τους τα τελευταία χρόνια, εντούτοις να σημειώνουν την μία ζημιογόνο χρήση μετά την άλλη; Εγώ, λοιπόν, επειδή είμαι καλός άνθρωπος θα σας αντιστρέψω το ερώτημα. Σκεφτείτε πόσες θα ήταν οι ζημιές τους αν δεν υπήρχε η Αττική Οδός.
Τρέχει με φορά ο Δημητριάδης του Yπερταμείου
-Τώρα που ο Χαρδαλιάς αρχίζει να μας χαλαρώνει, πήρα σβάρνα τους πνευματικούς μου και άρχισα να εξομολογούμαι. Ένας εξ αυτών μου είπε ότι επιβάλλεται να το δω αλλιώς με τον Γρηγόρη Δημητριάδη του Yπερταμείου. Γιατί σύμφωνα με τον ρασοφόρο (μέσα στο σύστημα και οι παπάδες) ο συγκεκριμένος αν και έχει αναλάβει μόλις δυο μήνες έχει ήδη προχωρήσει τη συμφωνία της ΕΥΔΑΠ με το δημόσιο που βοήθησε πολύ την εταιρία και τώρα προχωρά με την αξιοποίηση των 23 περιφερειακών αεροδρομίων… Κοινώς (όπως έχει διαπιστώσει και ο πνευματικός μου) κινείται γρήγορα και κάνει σοβαρή δουλειά. Επειδή πότε δεν με έχει ρίξει στα βράχια ο μοναχός είπα να τον πιστέψω.
-Χθες ο Διευθύνων Σύμβουλος του Υπερταμείου, Γρηγόρης Δ. Δημητριάδης συμμετείχε μαζί με τον φίλο μου τον Ν. Παπαθανάση, αναπληρωτή υπουργό Ανάπτυξης και Επενδύσεων στο πάνελ του Φόρουμ των Δελφών με θέμα «Πώς να αναζωπυρώσουμε τις Άμεσες Ξένες Επενδύσεις» και αναφέρθηκε αναλυτικά στις επενδυτικές ευκαιρίες που παρουσιάζονται σήμερα στις ελληνικές δημόσιες επιχειρήσεις, αλλά και τα ακίνητα του Δημοσίου. Ο Δημητριάδης ανέφερε ότι είναι σημαντικό για το Υπερταμείο να έχει ένα ενεργό ρόλο και να στηρίξει τις θυγατρικές του ώστε να προσφέρουν αναβαθμισμένες υπηρεσίες στους πολίτες μέσα από μία πιο πελατοκεντρική φιλοσοφία, να βελτιώσουν την οικονομική τους θέση και να προχωρήσουν με τα επενδυτικά τους πλάνα.
-Τόνισε δε ότι το Υπερταμείο είναι αποφασισμένο να κινητοποιήσει με ταχύτητα διάφορες διαδικασίες και για το λόγο αυτό προχωράει από αύριο κιόλας στην αξιοποίηση των 23 περιφερειακών αεροδρομίων της χώρας, ξεκινώντας από το αεροδρόμιο Καλαμάτας όπου θα ξεκινήσει ο διαγωνισμός για την πρόσληψη συμβούλου που θα σχεδιάσει την πρόταση παραχώρησης του αεροδρομίου. Το αμέσως προσεχές διάστημα θα επισκεφτώ και το Άγιο Όρος. Εκεί θα μείνω πέντε έξι μέρες γιατί έχω να εξομολογηθώ για πολλά και διαφορά. Ένα χρόνο αμαρτίες και μάλιστα εν μέσω πανδημίας βλέπετε.
Αναβαθμίζεται ο Νίκος Χιωτάκης
-Στην αναβάθμιση του Νίκου Χιωτάκη από την θέση του Προέδρου σ’ αυτή του Διευθύνοντος Συμβούλου στον ΕΟΑΝ (Οργανισμός Ανακύκλωσης) προσανατολίζονται, αυτοί που έχουν την σχετική αρμοδιότητα. Ταυτόχρονα ο υπουργός Ενέργειας Κώστας Σκρέκας, αναμένεται να καταθέσει σε διαβούλευση ένα νομοσχέδιο που αφορά (και) την ανακύκλωση. Μιλάμε για ένα πολυνομοσχέδιο που επεξεργάζεται εδώ και καιρό ο νέος υπουργός.
Δίωξη για βιασμό στον Φιλιππίδη
-Στην άσκηση ποινικής δίωξης σε βάρος του Πέτρου Φιλιππίδη για τα κακουργήματα του βιασμού και της απόπειρας βιασμού κατά συρροή προχώρησε η Εισαγγελία. Ο εισαγγελέας Κώστας Σπυρόπουλος, ο οποίος χειρίστηκε την έρευνα με τις καταγγελίες τριών γυναικών που στρέφονται κατά του πασίγνωστου ηθοποιού, κατέληξε στο συμπέρασμα ότι υπάρχουν επαρκείς ενδείξεις ώστε να απαγγελθούν κατηγορίες σε βάρος του.
-Μιλάμε για μια υπόθεση που κράτησε μήνες, μέχρι την ετυμηγορία του εισαγγελέα. Μάλιστα, στην περίπτωση Φιλιππίδη, ακολουθήθηκε μια εντελώς διαφορετική διαδικασία. Αυτή που ζητούσε και ο δικηγόρος Αλέξης Κούγιας για τον πελάτη του Δημήτρη Λιγνάδη. Όμως, τότε, είχε απορριφθεί το σχετικό αίτημα. Με αφορμή τα χθεσινά, κάποιοι συνέδεαν την καθυστέρηση και με τις σχέσεις που διατηρεί ο γνωστός ηθοποιός. Διάφορες σχέσεις από τα παλιά, που δεν έχουν καμία (απολύτως) σχέση με την υπόθεση για την οποία κατηγορείται.
«Κληρώνει» για το Μάτι
-Και μιας και βρίσκομαι στον χώρο της Δικαιοσύνης, να σας πω ότι κοντοζυγώνει η ετυμηγορία του ανακριτική Θανάση Μαρνέρνη, για την υπόθεση των εμπλεκομένων της πυρκαγιάς στο Μάτι. Από τις συνομιλίες που είδαν το τελευταίο χρονικό διάστημα το φως της δημοσιότητας, εκτιμώ ότι δύσκολα θα γλιτώσουν τις κακουργηματικές διώξεις, όσοι πρωταγωνίστησαν στο Μάτι. Και αυτό παρά τις προσπάθειες που κατέβαλαν κάποιοι (όχι λίγοι) να πέσουν στα χαμηλά οι εμπλεκόμενοι.