THEPOWERGAME
Στην Κρήτη «κατεβαίνει» ο Μητσοτάκης
Με αφορμή την ενθρόνιση του νέου Αρχιεπισκόπου Κρήτης κ.κ. Ευγενίου, ο πρόεδρος Κυριάκος, ετοιμάζει κάθοδο στην μεγαλόνησο. Μάλιστα δεν αποκλείεται εκμεταλλευόμενος το γεγονός να βρεθεί και νωρίτερα στο Ηράκλειο, προκειμένου να πραγματοποιήσει (όπως συνέβη χθες στη Θεσσαλονίκη) επαφές με τους τοπικούς φορείς. Στη Κρήτη για την ενθρόνιση του νέου Αρχιεπισκόπου, αναμένεται να «κατέβει» και ο σύντροφος Ανδρουλάκης, που αν και επένδυε σε άλλο πρόσωπο για τον συγκεκριμένο θώκο (σ.σ. ήθελε τον πασοκικής προέλευσης Μητροπολίτη Αρκαλοχωρίου κ.κ. Ανδρέα) δεν θα αφήσει μόνο τον Μητσοτάκη, να παίξει μπάλα στο γήπεδο της τοπικής εκκλησίας.
Βαρύ το κλίμα για τον Παπαγεωργίου της Πολιτικής Προστασίας
-Δύο πρόσωπα ήταν στην κυριολεξία εξαφανισμένα κατά την πρόσφατη κακοκαιρία. Ο ένας ήταν ο υφυπουργός Πολιτικής Προστασίας κ. Τουρνάς και ο δεύτερος ο γενικός γραμματέας Πολιτικής Προστασίας κ. Παπαγεωργίου. Πρόκειται για τον άνθρωπο που διαδέχθηκε τον Χαρδαλιά στον συγκεκριμένο θώκο. Απ’ αυτά που φτάνουν στα αυτιά μου, έχω την αίσθηση ότι ο Παπαγεωργίου, είναι σαν να κάνει «λευκή απεργία» ή τουλάχιστον αυτό φαίνεται σε όσους παρακολουθούν τη δράση του, μετά την αποπομπή του φίλου μου, του Νίκου του Χαρδαλιά. Φυσικά, ουδείς παραγνωρίζει και τον παράγοντα κόπωση του ανδρός. Για όλους αυτούς τους λόγους δεν είναι λίγοι εκείνοι που εισηγούνται μέχρι και την αντικατάστασή του.
Ο Δημητριάδης αποκλιμακώνει την ένταση με Πατούλη
-Τις τελευταίες μέρες καταγράφηκε (μεταξύ των άλλων) και μια ένταση στις σχέσεις κυβέρνησης – Πατούλη, με αφορμή τα προβλήματα που προκάλεσε η πρόσφατη κακοκαιρία. Ειπώθηκαν διάφορα, χωρίς ωστόσο να έχουν (πλέον) και πολύ μεγάλη σημασία. Απεναντίας, εκείνο που έχει ξεχωριστή σημασία πάντα είναι η πληροφορία που θέλει τον στενό συνεργάτη του προέδρου Κυριάκου Γρηγόρη Δημητριάδη να σήκωσε το τηλέφωνο και να συνομίλησε με τον Πατούλη. Σύμφωνα με την ίδια πηγή, οι δύο άνδρες κανόνισαν και ραντεβού για να τα πουν από κοντά, προκειμένου να λυθούν οι όποιες παρεξηγήσεις. Τώρα καταλαβαίνω γιατί ο Δημητριάδης, κολλάει βαρέα και ανθυγιεινά. Σε κάθε περίπτωση, ακόμη και οι άσπονδοι φίλοι του, αναγνωρίζουν το γεγονός ότι παίζει αποτελεσματικά τον ρόλο του ειρηνοποιού δίπλα στον πρόεδρο Κυριάκο. Κάνει σασμούς, για να μην ξεχνάμε και την (τηλεοπτική) επικαιρότητα.
Φλερτάρουν και με τον Δήμο Θεσσαλονίκης Παπαμιμίκος – Πατουλίδου
-Εδώ και καιρό, σας γράφω ότι ο ανιψιός του Σαββίδη και σύζυγος της Σόνιας, Ανδρέας Παπαμιμίκος έχει αρχίσει και το παίζει σε διπλό ταμπλό. Ο πρώτος στόχος είναι να κερδίσει μια θέση στο γαλάζιο ψηφοδέλτιο της Α’ Θεσσαλονίκης. Στο πλαίσιο της επίτευξης αυτού του στόχου, συναντήθηκε προ ημερών στο Μαξίμου (και το διαφημίζει παντού) με τον διευθυντή του Μητσοτάκη Γρηγόρη Δημητριάδη. Επειδή όμως ο Παπαμιμίκος, δεν είναι σίγουρος ότι στο τέλος θα του κάτσει η συμμετοχή στο γαλάζιο ψηφοδέλτιο, έχει αρχίσει να φλερτάρει και με την ιδέα του υποψηφίου δημάρχου. Το αυτό μου λένε ότι σκέφτεται και η Ολυμπιονίκης Βούλα Πατουλίδου, που κι αυτή παίζει στο ίδιο διπλό ταμπλό. Φυσικά, δεν αντιλαμβάνομαι κανένα (απολύτως) λόγο που ο Μητσοτάκης δεν θα δώσει το χρίσμα στον νυν δήμαρχο Κωνσταντίνο Ζέρβα. Σε κάθε περίπτωση, μέχρι τότε (που θα δοθούν τα χρίσματα) έχουμε μπόλικο καιρό…
Τι σηματοδοτεί η έλευση της Meta
-Για τα καλά, πάντως, έχει πάρει μπρος και το τρένο των επενδύσεων, με τον πρόεδρο Κυριάκο και τον υπουργό Άδωνι να πανηγυρίζουν σε κάθε εμφάνισή τους. Μετά τη Microsoft, την Digital Realty, την Pfizer, την Amazon, τη Mondelez και την JP Morgan, αναμένεται να ανακοινωθεί και επίσημα επένδυση του Facebook στην Ελλάδα. Η μητρική εταιρεία Meta Platforms αναμένεται να ανακοινώσει την εξαγορά της ελληνικής startup Accusonus, η οποία αναπτύσσει εργαλεία τεχνητής νοημοσύνης για την επεξεργασία ήχου και βίντεο, δίνοντας τη δυνατότητα στους επαγγελματίες ηχολήπτες να αναβαθμίζουν μέσα από αλγόριθμους την ποιότητα των ηχογραφήσεων. Είναι προφανές ότι η ψηφιοποίηση και το ταλέντο των Ελλήνων στην τεχνολογία, τραβάνε τους επενδυτές όπως τις μέλισσες το μέλι. Σχεδόν κάθε μέρα ακούμε και από ένα deal στην τεχνολογία.
Πρόταση Μητσοτάκη σε Χαρδαλιά για την Περιφέρεια
-Πριν από κάμποσο καιρό σε μια από τις συναντήσεις που είχαν ο πρόεδρος Κυριάκος με τον υφυπουργό Άμυνας Νίκο Χαρδαλιά, ο πρώτος φέρεται να ζήτησε από τον δεύτερο να επιλέξει ανάμεσα στην συμμετοχή του στο ψηφοδέλτιο της ΝΔ στο Νότιο Τομέα Αθηνών και την υποψηφιότητά του για την περιφέρεια της Αττικής. Πάντως, αν κρίνω από τα όσα μαθαίνω, ο Χαρδαλιάς μάλλον δεν «καίγεται» για να συνεχίσει είτε ως βουλευτής, είτε ως περιφερειάρχης. Απεναντίας, δεν θα έλεγε όχι στην προοπτική της Ευρωβουλής.
Η απουσία της ΕΛ.ΑΣ. από το κέντρο της Αθήνας
-Ένα από τα μεγάλα και σημαντικά προβλήματα που με μαθηματική ακρίβεια θα απασχολήσουν κατά το αμέσως προσεχές διάστημα την κυβέρνηση, συνδέεται με την ανεξέλεγκτη κατάσταση στο πεδίο των μεταναστών, όπως αυτή διαμορφώνεται στο κέντρο της Αθήνας. Με τον υπουργό Μηταράκη δεν είχα και πιστέψτε με, δεν φιλοδοξώ να έχω σχέσεις. Ωστόσο αποτελεί άλμα να φορτώνουν στον συγκεκριμένο το μπάχαλο της πρωτεύουσας. Γιατί το λέω; Μα για πολύ απλό λόγο. Ο έλεγχος όσων κυκλοφορούν ή ζουν παρανόμως στην Αθήνα, μόνο δουλειά του υπουργείου Μεταναστευτικής Πολιτικής δεν είναι. Βλέπετε τα τελευταία (περίπου) 50 χρόνια, αυτή τη δουλειά την κάνει η αστυνομία, που εν προκειμένω είναι απούσα. Μάλιστα, δεν είναι λίγοι εκείνοι που λένε, ότι από την εποχή που ήταν υπουργός Προστασίας του Πολίτη ο Νίκος Δένδιας, είναι ελάχιστες οι «επιχειρήσεις» της ΕΛ.ΑΣ. στο κέντρο της πρωτεύουσας. Με δεδομένο το μπάχαλο που διαμορφώνεται, κρίνεται σχεδόν επιβεβλημένη, η δράση της Αστυνομίας, πριν πιάσουν (και πάλι) δουλειά οι Κασιδιάρηδες.
! Αρνητικά σχόλια έχουν προκαλέσει στην πιάτσα και μεγάλη ενόχληση στο Μαξίμου, οι αναρτήσεις που έχει κάνει στον προσωπικό του λογαριασμό στο Facebook ο επικεφαλής της Reds, θυγατρικής του ομίλου Ελλάκτωρ, Γιώργος Κωνσταντινίδης, προσωπικά εναντίον του πρωθυπουργού Κυριάκου Μητσοτάκη. Υποθέτω ότι μετά από άνωθεν εντολή, κρίθηκε σκόπιμο να διαγραφούν οι επίμαχες αναρτήσεις, γιατί δεν μπορώ να πιστέψω ότι κάποιοι χάκαραν το προφίλ του Mr. Reds.
Τεχνολογικό πάρκο από την Sitecore
–Νέο τεχνολογικό hub στην Αθήνα δημιουργεί η Sitecore, ο παγκόσμιος ηγέτης παροχής λογισμικού διαχείρισης ψηφιακής εμπειρίας, που σκοπεύει να υλοποιήσει επενδύσεις στην Ελλάδα άνω των 1,2 δισ. ευρώ τα επόμενα χρόνια. Μετά την εξαγορά της Moosend τον περασμένο Μάιο, η Sitecore αναπτύσσει ακόμη περισσότερο το αποτύπωμά της στην Ελλάδα με την επέκταση των δραστηριοτήτων της και την ενίσχυση του hub με περίπου 100 νέες θέσεις εργασίας που αναμένεται να δημιουργηθούν μέσα στο 2022.
Συνεργασία Εθνικής – ebay
-Μαζί με την καινοτομία, οι τράπεζες προωθούν με κάθε τρόπο και την εξωστρέφεια. Στην κατεύθυνση αυτή, η Εθνική Τράπεζα προχώρησε σε στρατηγική συνεργασία με το eBay για να δώσει πρόσβαση στις επιχειρήσεις-πελάτες της σε μία από τις κορυφαίες πλατφόρμες ηλεκτρονικού εμπορίου και τη δυνατότητα να εκμεταλλευτούν σύγχρονα εργαλεία και πρακτικές για την προώθηση των προϊόντων τους στη διεθνή αγορά. Το eBay αποτελεί μια από τις μεγαλύτερες παγκόσμιες διαδικτυακές πλατφόρμες αγορών, με 154 εκατ. ενεργούς αγοραστές και 1,5 δισ. καταχωρημένα προϊόντα. Αυτή τη στιγμή στο eBay δραστηριοποιούνται πάνω από 12.000 Έλληνες πωλητές που πωλούν ένα αντικείμενο κάθε 34 δευτερόλεπτα και το 2020 πούλησαν σχεδόν 1 εκατ. προϊόντα.
! Άρχισε να κινείται το θέμα των μικροχρηματοδοτήσεων. Την πρώτη άδεια σε φορέα που θα δραστηριοποιηθεί στις μικροπιστώσεις έως 25.000 ευρώ, έδωσε η ΤτΕ στο ΤΜΕΔΕ MicorfinanceSolutions. Ο νέος φορέας θα τεθεί σε λειτουργία το αμέσως προσεχές διάστημα και αρχικά θα παρέχει δάνεια μόνο στους μηχανικούς.
Πουλήθηκε η Pollfish
Χθες, το Piraeus JEREMIE Technology Catalyst Fund, το venture capital und της Τράπεζας Πειραιώς και του Ευρωπαϊκού Ταμείου Επενδύσεων, ανακοίνωσε την πώληση της εταιρείας Pollfish που είχε στο χαρτοφυλάκιό του στη μεγάλη αμερικανική εταιρεία διαδικτυακού μάρκετινγκ, δημοσκοπήσεων καταναλωτών και έρευνας αγοράς Prodege. Η Pollfish, με γραφεία σε Αθήνα και Νέα Υόρκη, έχει εδραιωθεί στην αγορά της Αμερικής, ενώ διαθέτει πελάτες σε περισσότερες από 30 χώρες. Είναι μια ολοκληρωμένη διαδικτυακή πλατφόρμα που επιτρέπει σε εταιρείες και ιδιώτες να πραγματοποιούν έρευνες αγοράς, χρησιμοποιώντας ένα εύχρηστο διαδραστικό ερωτηματολόγιο. Μέσω της πλατφόρμας που έχει δημιουργήσει, η Pollfish έχει τη δυνατότητα να διανέμει τα ερωτηματολόγια στα κινητά τηλέφωνα περισσότερων από 500 εκατ. καταναλωτών σε όλο τον κόσμο και να λαμβάνει απαντήσεις με ακρίβεια και σε πραγματικό χρόνο.