Μία νέα επένδυση ύψους 88 εκατομμυρίων δολαρίων στο εργοστάσιο κινητήρων της στη Δυτική Βιρτζίνια ανακοίνωσε η ιαπωνική αυτοκινητοβιομηχανία Toyota Motor Corp, με στόχο την ενίσχυση της παραγωγής εξαρτημάτων για υβριδικά οχήματα. Η κίνηση αυτή έρχεται σε μία περίοδο όπου η κυβέρνηση Τραμπ σχεδιάζει την επιβολή δασμών στις εισαγωγές αυτοκινήτων και ανταλλακτικών, εντείνοντας την αβεβαιότητα στον κλάδο.
Σύμφωνα με την ανακοίνωση της εταιρείας, τα χρήματα θα κατευθυνθούν στην αύξηση της παραγωγής υβριδικών διαφορικών μεταδόσεων (transaxles) στο εργοστάσιο στο Μπάφαλο, Δυτική Βιρτζίνια, μέχρι τα τέλη του 2026. Με τη νέα επένδυση, το συνολικό ποσό που έχει δαπανήσει η Toyota για το συγκεκριμένο εργοστάσιο θα ξεπεράσει τα 2,8 δισεκατομμύρια δολάρια. Η παραγωγή αυτή θα διασφαλίσει τις θέσεις εργασίας περίπου 2.000 υπαλλήλων, ωστόσο, σύμφωνα με εκπρόσωπο της εταιρείας, δεν προβλέπεται δημιουργία νέων θέσεων.
Ο Ντόναλντ Τραμπ είχε αναφερθεί ονομαστικά στην Toyota στις πρόσφατες δηλώσεις του για τους νέους δασμούς, επικρίνοντας τις εισαγωγές της εταιρείας από την Ιαπωνία. Η Toyota απάντησε υπενθυμίζοντας ότι από το 2018 έχει επενδύσει περισσότερα από 25 δισεκατομμύρια δολάρια σε παραγωγικές μονάδες στις ΗΠΑ. Παράλληλα, νέος δασμός σε εισαγόμενα ανταλλακτικά αυτοκινήτων πρόκειται να τεθεί σε ισχύ στις 3 Μαΐου.
Τα transaxles, που είναι κρίσιμα για τη μεταφορά ενέργειας μεταξύ του κινητήρα, του ηλεκτροκινητήρα και των τροχών, αποτελούν βασικό στοιχείο στα υβριδικά οχήματα. Η ζήτηση για τέτοιου τύπου οχήματα βρίσκεται σε άνοδο, με τις πωλήσεις υβριδικών μοντέλων της Toyota στις ΗΠΑ να αυξάνονται κατά 40% το πρώτο τρίμηνο του 2025 σε σύγκριση με το προηγούμενο έτος. Περισσότερο από το 50% των συνολικών πωλήσεων της εταιρείας στην αμερικανική αγορά αφορά πλέον υβριδικά μοντέλα, με το RAV4 Hybrid να ξεχωρίζει ως ένα από τα πιο δημοφιλή.
Το εργοστάσιο στο Μπάφαλο ξεκίνησε την παραγωγή διαφορικών μεταδόσεων το 2020 και ήταν το πρώτο της Toyota στη Βόρεια Αμερική με αυτόν τον ρόλο. Αυτά τα εξαρτήματα χρησιμοποιούνται σε οχήματα που συναρμολογούνται στις ΗΠΑ, όπως το Camry, το Corolla Cross, το Highlander, το Sienna και δύο μοντέλα της Lexus. Η εταιρεία στοχεύει να αυξήσει την ετήσια παραγωγική ικανότητα του εργοστασίου κατά περισσότερο από 25%, φτάνοντας τις 609.000 μονάδες ετησίως, από 480.000 σήμερα.