THEPOWERGAME
Την αύξηση της αξίας της μετοχής της ως και 321% έχει δει η Christian Dior SE, που ανήκει από το 2017 στην LVMH του Μπερνάρ Αρνό, την τελευταία πενταετία, ακόμη και εν μέσω πανδημίας. Μάλιστα, το ίδιο διάστημα η συνολική απόδοση προς τους μετόχους έφτασε το 382% και εντός του τελευταίου έτους το 78%, ενώ οι μέτοχοι έχουν δει τα κέρδη τους να αυξάνονται κατά 35% το διάστημα Φεβρουαρίου-Μαϊου. Κερδισμένοι είναι όσοι ειδικεύονται στις μακροχρόνιες επενδύσεις.
Ο οίκος μόδας -ηλικίας 74 ετών- θεωρείται εξπέρ στο λεγόμενο brand heritage (τη διαχείριση της ιστορίας του brand name του), ενώ έχει καταφέρει να τα πάει εξαιρετικά καλά στην αγορά της Κίνας. Η τελευταία όχι μόνο έχει καταφέρει να στηρίξει τα luxury brands έχει μέσω πανδημίας, αλλά θεωρείται πως θα είναι η ατμομηχανή της υψηλής ραπτικής για τα επόμενα χρόνια, καθώς διαθέτει κάτι που δεν έχει πλέον η Ευρώπη: νέους με οικονομική επιφάνεια που αγαπούν το κλασικό ή την μείξη του κλασικού και το σύγχρονο. Και την ιστορία.
Πάντως, οι αναλυτές κρούουν ένα καμπανάκι κινδύνου για το γεγονός πως ο οίκος έχει συσσωρεύσει χρέος, με την αναλογία χρέους / ιδίων κεφαλαίων να ανέρχεται στο 69.2%, έχοντας μάλιστα αυξηθεί σημαντικά σε σχέση με πριν από πέντε χρόνια, οπότε βρισκόταν στο 36.1%.
H επίδειξη της νέας κολεξιόν στη Σαγκάη τον Απρίλιο
Ειδικά για την αύξηση των κερδών το τελευταίο τρίμηνο, μία επίδειξη μόδας δια ζώσης, εκείνη που έγινε τον Απρίλιο στη Σαγκάη, φέρεται να έδωσε ώθηση ως και 10 δισ. δολάρια στα κέρδη που αποκόμισε η LVMH από το brand Christian Dior.
Εν μέσω πανδημίας, η Κίνα ήταν μία ευκαιρία για την δια ζώσης πρώτη παρουσίαση της νέας κολεξιόν της δημιουργικής καλλιτεχνικής διευθύντριας, Μαρία Γκρατσία Κιουρί εν μέσω σκηνικών και γενικότερου κόνσεπτ εμπνευσμένου από την ντίσκο. Η κολεξιόν παρουσιάστηκε στο μουσείο Long Museum West Bund, ενώ οι πρόβες και το ντύσιμο των μοντέλων έγινε εξ αποστάσεως.
Με την καλλιτεχνική διευθύντρια και την ομάδα της να παρακολουθούν και να συντονίζουν online, μέσω καμερών και υπολογιστών.
Τα heritage brands θριαμβεύουν
Την ίδια στιγμή ο Dior, επισημαίνει το Women’s Wear Daily, ανήκει στα λεγόμενα heritage brands (δηλαδή εκείνα τα brands μέρος της απήχησης του προϊόντος των οποίων είναι η ιστορικότητά τους). Τα heritage brand τα πήγαν ιδιαίτερα καλά εν μέσω πανδημίας και δη στην ασιατική αγορά.
«Τα heritage brands κρατούν ένα επίπεδο σεβασμού και μακροπρόθεσμης αφοσίωσης (από τους καταναλωτές) που κάνει τη διαφορά σε μία κορεσμένη αγορά» εξηγεί ο Άντριαν Τσενγκ, επιχειρηματίας του ομίλου K11 Group με έδρα το Χονγκ Κονγκ.
«Ιδιαίτερα τα τελευταία χρόνια, οι Ασιάτες καταναλωτές έχουν στραφεί όλο και περισσότερο στην πολιτιστική κληρονομιά ως πηγή έμπνευσης».
Επίσης, είναι χαρακτηριστικό πως αυτή η στόχευση ευνοείται και από τη δύσκολη συγκυρία της πανδημίας. Ειδικοί αναφέρουν χαρακτηριστικά πως την τελευταία φορά που τόσες μάρκες χρησιμοποίησαν τόσο ενεργά στο μάρκετινγκ την ιστορία τους και την πολιτιστική τους κληρονομιά, ήταν στη διάρκεια της Μεγάλης Ύφεσης.
Οι Οίκοι Dior και Chanel θεωρούνται πρωτοπόροι στην επιστράτευση του brand heritage, μεταξύ άλλων υιοθετώντας στρατηγικές προώθησης που ακολουθούν τα μουσεία και τεχνικές που προέρχονται από την παράδοση των εκθέσεων τέχνης και των συντηρητών.
Ο Οίκος Dior ανακαινίζει το κατάστημά του σήμα-κατατεθέν στη Λεωφόρο Μοντέιν στο Παρίσι, στο οποίο θα συμπεριληφθεί και ένα μουσείο της πολιτιστικής του κληρονομιάς.
Σύμφωνα με τον οίκο, «το Dior Héritage είναι ένα βασικό τμήμα για τους καλλιτεχνικούς μας διευθυντές, που αντλούν έμπνευση από τον ανεξάντλητο πλούτο των αρχείων μας, ώστε να τα επανεφεύρουν. Ένα μοτίβο, ένα αξεσουάρ, ένα ύφασμα, μία λεπτομέρεια… οτιδήποτε μπορεί να χρησιμεύσει ως έναυσμα για μία νέα ιστορία».