Η κινεζική εταιρεία ηλεκτρικών αυτοκινήτων Zeekr διαθέτει δωρεάν στους τοπικούς πελάτες της προηγμένες δυνατότητες υποβοήθησης του οδηγού, καθώς ο ανταγωνισμός εντείνεται, δήλωσε ο διευθύνων σύμβουλος της Zeekr Andy An στο CNBC πριν από μια εκδήλωση παρουσίασης την Τρίτη.
Η τεχνολογία επιτρέπει στο αυτοκίνητο να οδηγεί σχεδόν αυτόνομα από έναν προκαθορισμένο προορισμό σε έναν άλλο, εφόσον οι οδηγοί διατηρούν τα χέρια τους στο τιμόνι και υπάρχει κανονιστική έγκριση – κάτι που συμβαίνει όλο και περισσότερο στις περισσότερες μεγάλες κινεζικές πόλεις.
Είναι η τελευταία κινεζική μάρκα ηλεκτρικών οχημάτων που αναβαθμίζει τα προϊόντα της για την υποβοήθηση του οδηγού, καθώς η Tesla προσπαθεί να προσελκύσει περισσότερους αγοραστές της δικής της εκδοχής, που ονομάζεται Full Self Driving, στην Κίνα.
Μετά τις αρχικές επικρίσεις ότι το λογισμικό των 64.000 γιουάν (8.850 δολάρια) ήταν πολύ ακριβό, ορισμένοι Κινέζοι χρήστες των μέσων κοινωνικής δικτύωσης ανέφεραν τη Δευτέρα ότι η Tesla προσφέρει σε ορισμένους χρήστες το σύστημα υποβοήθησης οδηγού δωρεάν μέχρι τις 16 Απριλίου.
Η έκδοση της Zeekr θα είναι δωρεάν, θα κυκλοφορήσει αρχικά σε μια πιλοτική ομάδα και στη συνέχεια θα κυκλοφορήσει στο κοινό τον Απρίλιο, σύμφωνα με την εταιρεία.
«Αυτή τη στιγμή, σε αυτή την περίοδο ανάπτυξης, νομίζω ότι οι συνδρομές δεν έχουν τόσο νόημα», δήλωσε ο διευθύνων σύμβουλος An σε συνέντευξή του την Παρασκευή.
Δεδομένου του έντονου ανταγωνισμού, είπε, η Zeekr πρέπει να κλείσει το χάσμα στην υποστήριξη οδηγών με τους ηγέτες της αγοράς και να γίνει κορυφαίος παίκτης. «Έτσι πρέπει να αναλάβουμε κάποιο κόστος», δήλωσε ο An, σημειώνοντας ότι η Zeekr προηγουμένως προσέφερε μόνο πιο βασικές δυνατότητες υποβοήθησης του οδηγού, όπως για παράδειγμα για το παρκάρισμα.
Η Zeekr, η οποία είναι εισηγμένη στις ΗΠΑ, αναμένεται να ανακοινώσει τα τριμηνιαία κέρδη την Πέμπτη πριν από το άνοιγμα της αμερικανικής αγοράς. Οι μετοχές έχουν αυξηθεί κατά περίπου 6% από την αρχή του έτους.
Η Zeekr χρησιμοποιεί Chip της Nvidia
Ο διευθύνων σύμβουλος An δήλωσε ότι το σύστημα υποβοήθησης οδηγού της Zeekr χρησιμοποιεί δύο chipsets Orin X της Nvidia και ένα lidar, ή μια μονάδα ανίχνευσης φωτός και εμβέλειας που επιτρέπει σε ένα όχημα να πλοηγείται στους δρόμους χωρίς να βασίζεται υπερβολικά στις συνθήκες του ηλιακού φωτός.
Είπε ότι μια επερχόμενη έκδοση του συστήματος θα χρησιμοποιεί το πιο προηγμένο τσιπ Thor της Nvidia για την αυτοκινητοβιομηχανία, ένα lidar μεγάλης εμβέλειας και τέσσερις μονάδες lidar μικρότερης εμβέλειας.
«Η χρήση lidar μπορεί να αυξήσει το κόστος, αλλά αυτό αντικατοπτρίζει πόσο πολύ εκτιμούμε την ασφάλεια», δήλωσε ο An. Είπε ότι το σύστημα υποβοήθησης οδηγού για τα αυτοκίνητα Zeekr που πωλούνται στο εξωτερικό δεν θα χρησιμοποιεί προς το παρόν τα τσιπ της Nvidia, δεδομένων των διαφορετικών κανονισμών και της ζήτησης της τοπικής αγοράς.
Το σύστημα υποβοήθησης οδηγού της Zeekr θα χρησιμοποιηθεί επίσης για τα αυτοκίνητα της άλλης μάρκας EV Lynk & Co, δήλωσε ο An, και ενδεχομένως για τα οχήματα της μητρικής εταιρείας Geely. Η Zeekr απέκτησε επίσημα τη Lynk & Co. φέτος.
Από τον πόλεμο τιμών στον ανταγωνισμό για την υποβοήθηση οδηγού
Οι πωλήσεις των «πλατφορμών αυτοοδήγησης» της Nvidia βοήθησαν να αυξηθούν τα έσοδα της εταιρείας κατασκευής τσιπ από την αυτοκινητοβιομηχανία και τη ρομποτική σε ρεκόρ 570 εκατ. δολαρίων το τέταρτο τρίμηνο του οικονομικού έτους 2025.
Αντανακλώντας επίσης τη ζήτηση της αγοράς, ο μεγάλος παραγωγός lidar Hesai δήλωσε αυτό το μήνα ότι οι αποστολές lidar της έχουν υπερδιπλασιαστεί ετησίως για τέσσερα συνεχόμενα έτη από το 2024.
Ο οικονομικός διευθυντής της Hesai, Andrew Fan, δήλωσε στο CNBC την περασμένη εβδομάδα ότι η εταιρεία αναμένει σημαντική αύξηση των προηγμένων συστημάτων υποβοήθησης του οδηγού φέτος σε σχέση με πέρυσι και σημείωσε ένα αστείο του κλάδου ότι η αγορά ηλεκτρικών αυτοκινήτων της Κίνας έχει μετατοπιστεί από έναν πόλεμο τιμών σε έναν πόλεμο για την υποβοήθηση του οδηγού.
Τα τελευταία δύο χρόνια, η τεχνολογία έχει γίνει δημοφιλής για τα οχήματα νέας ενέργειας στην Κίνα, τα οποία περιλαμβάνουν αυτοκίνητα που λειτουργούν μόνο με μπαταρία και υβριδικά.
Ο γίγαντας των NEV BYD ανακοίνωσε τον Φεβρουάριο ότι επεκτείνει τις δυνατότητες υποβοήθησης οδηγού σε περισσότερα από 20 μοντέλα αυτοκινήτων της. Ενώ οι τρέχουσες λειτουργίες επικεντρώνονται κυρίως στη στάθμευση και την πλοήγηση στον αυτοκινητόδρομο, η εταιρεία δήλωσε ότι μια αναβάθμιση με υποβοήθηση οδηγού από σημείο σε σημείο θα εκδοθεί πιθανότατα μέχρι το τέλος του 2025.