THEPOWERGAME

Οι πωλήσεις ηλεκτρικών οχημάτων στην Ευρώπη αυξήθηκαν κατά 37% τον Ιανουάριο, καθώς οι αυτοκινητοβιομηχανίες προώθησαν τα ηλεκτρικά τους μοντέλα για να συμμορφωθούν με τους αυστηρότερους κανονισμούς εκπομπών που ισχύουν φέτος.
Οι παραδόσεις EV αυξήθηκαν σε αγορές όπως η Γερμανία, η Βρετανία και η Ιταλία, σύμφωνα με την Ένωση Ευρωπαίων Κατασκευαστών Αυτοκινήτων, η οποία ανακοίνωσε τα στοιχεία την Τρίτη. Οι συνολικές πωλήσεις αυτοκινήτων στην περιοχή μειώθηκαν κατά 2,1% λόγω της πτώσης της ζήτησης για υβριδικά, βενζινοκίνητα και πετρελαιοκίνητα μοντέλα.
Οι ευρωπαϊκοί κατασκευαστές αυτοκινήτων προετοιμάζονται για άλλη μια δύσκολη χρονιά, με τους αυστηρότερους στόχους ρύπανσης της Ευρωπαϊκής Ένωσης να τους αναγκάζουν να πωλούν περισσότερα EV ή να αντιμετωπίσουν πρόστιμα. Μετά την πτώση των πωλήσεων στην Κίνα, αντιμετωπίζουν επίσης την απειλή επιπλέον δασμών στις ΗΠΑ υπό την προεδρία του Ντόναλντ Τραμπ.
Παρά την ισχυρή απόδοση των ηλεκτρικών οχημάτων τον Ιανουάριο, η βιομηχανία μπορεί να λάβει κάποια ανακούφιση από την Ευρωπαϊκή Επιτροπή. Η Γαλλία πιέζει την ΕΕ να προσφέρει περισσότερη ευχέρεια στους κατασκευαστές αυτοκινήτων για να συμμορφωθούν με τους στόχους εκπομπών φέτος, όπως ανέφερε το Bloomberg τη Δευτέρα. Ένας εκτελεστικός διευθυντής από τη Renault δήλωσε την περασμένη εβδομάδα ότι είναι “100% σίγουρος” ότι οι Βρυξέλλες θα χαλαρώσουν τους κανονισμούς για να προστατεύσουν τους τοπικούς κατασκευαστές.
Ο Φρίντριχ Μερτς, ο οποίος αναμένεται να γίνει ο επόμενος καγκελάριος της Γερμανίας μετά τη νίκη του στις εκλογές της Κυριακής, υποστηρίζει ότι οι πωλήσεις νέων οχημάτων με κινητήρα εσωτερικής καύσης θα πρέπει να συνεχιστούν πέρα από τη φάση απόσυρσης που είναι προγραμματισμένη για το 2035.
Οι κατασκευαστές αυτοκινήτων προειδοποιούν εδώ και μήνες ότι κινδυνεύουν να πληρώσουν δισεκατομμύρια ευρώ σε πρόστιμα για την αποτυχία τους να πληρούν τους στόχους εκπομπών της ΕΕ. Οι εναλλακτικές λύσεις που συζητούνται περιλαμβάνουν την εισαγωγή πολυετών περιόδων συμμόρφωσης ή την επιτρεπόμενη χρήση ή δανεισμό πιστώσεων CO2 για αρκετά χρόνια. Η Κομισιόν βρίσκεται σε συζητήσεις με τη βιομηχανία και θα παρουσιάσει το σχέδιο δράσης της στις 5 Μαρτίου.
Πολλές εταιρείες έχουν αποκαλύψει τις προθέσεις τους να συστήσουν κοινοπραξία με κατασκευαστές ηλεκτρικών οχημάτων που θα τους βοηθήσουν να συμμορφωθούν με τους κανονισμούς.
Η Tesla, της οποίας οι πωλήσεις στην Ευρώπη έπεσαν κατά 45% τον περασμένο μήνα, σκοπεύει να σχηματίσει κοινοπραξία με κατασκευαστές όπως οι Toyota, Ford και Stellantis. Η Mercedes-Benz Group AG προγραμματίζει συνεργασία με την Volvo Car AB και την Polestar.
Η Stellantis NV, η οποία αναζητά νέο διευθύνοντα σύμβουλο και ανακοινώνει τα οικονομικά της αποτελέσματα την Τετάρτη, είδε τις πωλήσεις της στην περιοχή να μειώνονται κατά 16%. Οι Volkswagen AG και Renault SA κατέγραψαν αύξηση στις παραδόσεις, ενώ οι πωλήσεις νέων μοντέλων της BMW AG μειώθηκαν.
Εν τω μεταξύ, όλο και περισσότεροι πελάτες στρέφονται σε οχήματα που προσφέρουν κινητήρα εσωτερικής καύσης ενισχυμένο με μπαταρία. Οι πωλήσεις υβριδικών αυτοκινήτων χωρίς φορτιστή αυξήθηκαν κατά 17% τον περασμένο μήνα.
Διαβάστε επίσης
Μπρουνέλο Κουσινέλι: Από βασιλιάς του κασμίρ, παραγωγός οίνου
Πιο πικρός από ποτέ ο καφές: Νέα έκρηξη στις τιμές
Clean Industrial Deal: Οι προσδοκίες της αγοράς ενόψει του σχεδίου της Κομισιόν