Γ.Δ.
1596.41 -0,47%
ACAG
+0,83%
6.1
AEM
-0,30%
4.496
AKTR
+1,51%
5.38
BOCHGR
-0,74%
5.36
CENER
-3,50%
9.11
CNLCAP
-0,70%
7.1
DIMAND
+0,97%
8.35
EVR
+0,87%
1.73
NOVAL
-1,19%
2.49
OPTIMA
+0,99%
14.26
TITC
+1,47%
41.55
ΑΑΑΚ
0,00%
5
ΑΒΑΞ
+0,44%
2.265
ΑΒΕ
-1,64%
0.421
ΑΔΜΗΕ
-1,06%
2.795
ΑΚΡΙΤ
-1,99%
0.74
ΑΛΜΥ
-0,58%
4.26
ΑΛΦΑ
+0,76%
1.8595
ΑΝΔΡΟ
0,00%
6.5
ΑΡΑΙΓ
-1,35%
10.97
ΑΣΚΟ
-0,31%
3.18
ΑΣΤΑΚ
0,00%
7.3
ΑΤΕΚ
0,00%
1.37
ΑΤΡΑΣΤ
+0,23%
8.7
ΑΤΤ
+1,45%
0.702
ΑΤΤΙΚΑ
-0,43%
2.34
ΒΙΟ
-1,91%
5.65
ΒΙΟΚΑ
-1,90%
1.81
ΒΙΟΣΚ
-0,98%
1.515
ΒΙΟΤ
0,00%
0.27
ΒΙΣ
0,00%
0.144
ΒΟΣΥΣ
-4,07%
2.36
ΓΕΒΚΑ
-0,32%
1.545
ΓΕΚΤΕΡΝΑ
-1,60%
18.48
ΔΑΑ
-2,00%
8.8
ΔΑΙΟΣ
0,00%
3.42
ΔΕΗ
+0,46%
13.05
ΔΟΜΙΚ
-0,72%
2.765
ΔΟΥΡΟ
0,00%
0.25
ΔΡΟΜΕ
-2,91%
0.367
ΕΒΡΟΦ
-1,83%
1.88
ΕΕΕ
+0,90%
40.36
ΕΚΤΕΡ
+3,72%
2.09
ΕΛΒΕ
+1,85%
5.5
ΕΛΙΝ
+0,46%
2.18
ΕΛΛ
0,00%
14.65
ΕΛΛΑΚΤΩΡ
+0,22%
2.275
ΕΛΠΕ
-1,40%
7.75
ΕΛΣΤΡ
-3,77%
2.3
ΕΛΤΟΝ
-0,33%
1.828
ΕΛΧΑ
-0,94%
2.11
ΕΠΙΛΚ
0,00%
0.132
ΕΣΥΜΒ
-0,90%
1.105
ΕΤΕ
+0,33%
8.418
ΕΥΑΠΣ
+0,29%
3.41
ΕΥΔΑΠ
-2,14%
5.95
ΕΥΡΩΒ
+1,46%
2.51
ΕΧΑΕ
-1,41%
4.88
ΙΑΤΡ
0,00%
2
ΙΚΤΙΝ
-0,56%
0.358
ΙΛΥΔΑ
-1,43%
1.72
ΙΝΛΙΦ
-1,05%
4.72
ΙΝΛΟΤ
-2,06%
1.048
ΙΝΤΕΚ
-0,85%
5.84
ΙΝΤΕΤ
+2,30%
1.11
ΙΝΤΚΑ
-0,96%
3.11
ΚΑΡΕΛ
+3,75%
332
ΚΕΚΡ
0,00%
1.27
ΚΕΠΕΝ
0,00%
1.94
ΚΟΡΔΕ
-0,22%
0.453
ΚΟΥΑΛ
-0,77%
1.296
ΚΟΥΕΣ
-0,16%
6.21
ΚΡΙ
-0,31%
16.2
ΚΤΗΛΑ
+1,03%
1.97
ΚΥΡΙΟ
-2,16%
0.998
ΛΑΒΙ
-1,39%
0.783
ΛΑΜΔΑ
-1,76%
6.68
ΛΑΜΨΑ
0,00%
37
ΛΑΝΑΚ
-5,66%
1
ΛΕΒΚ
0,00%
0.23
ΛΕΒΠ
0,00%
0.236
ΛΟΓΟΣ
0,00%
1.75
ΛΟΥΛΗ
+1,20%
3.37
ΜΑΘΙΟ
0,00%
0.802
ΜΕΒΑ
0,00%
3.98
ΜΕΝΤΙ
-0,45%
2.23
ΜΕΡΚΟ
-2,55%
38.2
ΜΙΓ
-0,18%
2.84
ΜΙΝ
-2,44%
0.48
ΜΟΗ
-1,17%
22
ΜΟΝΤΑ
0,00%
3.84
ΜΟΤΟ
+1,09%
2.79
ΜΟΥΖΚ
0,00%
0.62
ΜΠΕΛΑ
-2,34%
26.74
ΜΠΛΕΚΕΔΡΟΣ
+0,52%
3.83
ΜΠΡΙΚ
+0,84%
2.41
ΜΠΤΚ
0,00%
0.615
ΜΥΤΙΛ
-0,38%
36.62
ΝΑΚΑΣ
0,00%
3.1
ΝΑΥΠ
+1,98%
0.826
ΞΥΛΚ
+0,77%
0.263
ΞΥΛΠ
-1,07%
0.37
ΟΛΘ
-0,70%
28.2
ΟΛΠ
-1,04%
33.3
ΟΛΥΜΠ
-0,77%
2.57
ΟΠΑΠ
-1,48%
16.62
ΟΡΙΛΙΝΑ
0,00%
0.8
ΟΤΕ
-0,94%
14.76
ΟΤΟΕΛ
-2,54%
10.74
ΠΑΙΡ
+3,31%
0.998
ΠΑΠ
+1,17%
2.6
ΠΕΙΡ
-3,97%
4.542
ΠΕΡΦ
-0,75%
5.26
ΠΕΤΡΟ
-0,77%
7.78
ΠΛΑΘ
-2,14%
3.88
ΠΛΑΚΡ
0,00%
15.1
ΠΡΔ
-0,76%
0.26
ΠΡΕΜΙΑ
+0,94%
1.288
ΠΡΟΝΤΕΑ
+2,50%
6.15
ΠΡΟΦ
-1,16%
5.11
ΡΕΒΟΙΛ
+0,29%
1.715
ΣΑΡ
-0,32%
12.32
ΣΑΡΑΝ
0,00%
1.07
ΣΑΤΟΚ
0,00%
0.028
ΣΕΝΤΡ
-1,99%
0.345
ΣΙΔΜΑ
-3,14%
1.54
ΣΠΕΙΣ
-0,71%
5.6
ΣΠΙ
-1,31%
0.602
ΣΠΥΡ
0,00%
0.151
ΤΕΝΕΡΓ
+0,40%
20.08
ΤΖΚΑ
-1,69%
1.455
ΤΡΑΣΤΟΡ
-0,76%
1.3
ΤΡΕΣΤΑΤΕΣ
0,00%
1.648
ΥΑΛΚΟ
0,00%
0.162
ΦΛΕΞΟ
0,00%
7.7
ΦΡΙΓΟ
-6,25%
0.24
ΦΡΛΚ
-2,15%
4.1
ΧΑΙΔΕ
-3,33%
0.725

Μειώθηκαν 2,1% οι πωλήσεις αυτοκινήτων στην Ευρώπη

Οι πωλήσεις ηλεκτρικών οχημάτων στην Ευρώπη αυξήθηκαν κατά 37% τον Ιανουάριο, καθώς οι αυτοκινητοβιομηχανίες προώθησαν τα ηλεκτρικά τους μοντέλα για να συμμορφωθούν με τους αυστηρότερους κανονισμούς εκπομπών που ισχύουν φέτος.

Οι παραδόσεις EV αυξήθηκαν σε αγορές όπως η Γερμανία, η Βρετανία και η Ιταλία, σύμφωνα με την Ένωση Ευρωπαίων Κατασκευαστών Αυτοκινήτων, η οποία ανακοίνωσε τα στοιχεία την Τρίτη. Οι συνολικές πωλήσεις αυτοκινήτων στην περιοχή μειώθηκαν κατά 2,1% λόγω της πτώσης της ζήτησης για υβριδικά, βενζινοκίνητα και πετρελαιοκίνητα μοντέλα.

Οι ευρωπαϊκοί κατασκευαστές αυτοκινήτων προετοιμάζονται για άλλη μια δύσκολη χρονιά, με τους αυστηρότερους στόχους ρύπανσης της Ευρωπαϊκής Ένωσης να τους αναγκάζουν να πωλούν περισσότερα EV ή να αντιμετωπίσουν πρόστιμα. Μετά την πτώση των πωλήσεων στην Κίνα, αντιμετωπίζουν επίσης την απειλή επιπλέον δασμών στις ΗΠΑ υπό την προεδρία του Ντόναλντ Τραμπ.

Παρά την ισχυρή απόδοση των ηλεκτρικών οχημάτων τον Ιανουάριο, η βιομηχανία μπορεί να λάβει κάποια ανακούφιση από την Ευρωπαϊκή Επιτροπή. Η Γαλλία πιέζει την ΕΕ να προσφέρει περισσότερη ευχέρεια στους κατασκευαστές αυτοκινήτων για να συμμορφωθούν με τους στόχους εκπομπών φέτος, όπως ανέφερε το Bloomberg τη Δευτέρα. Ένας εκτελεστικός διευθυντής από τη Renault δήλωσε την περασμένη εβδομάδα ότι είναι “100% σίγουρος” ότι οι Βρυξέλλες θα χαλαρώσουν τους κανονισμούς για να προστατεύσουν τους τοπικούς κατασκευαστές.

Ο Φρίντριχ Μερτς, ο οποίος αναμένεται να γίνει ο επόμενος καγκελάριος της Γερμανίας μετά τη νίκη του στις εκλογές της Κυριακής, υποστηρίζει ότι οι πωλήσεις νέων οχημάτων με κινητήρα εσωτερικής καύσης θα πρέπει να συνεχιστούν πέρα από τη φάση απόσυρσης που είναι προγραμματισμένη για το 2035.

Οι κατασκευαστές αυτοκινήτων προειδοποιούν εδώ και μήνες ότι κινδυνεύουν να πληρώσουν δισεκατομμύρια ευρώ σε πρόστιμα για την αποτυχία τους να πληρούν τους στόχους εκπομπών της ΕΕ. Οι εναλλακτικές λύσεις που συζητούνται περιλαμβάνουν την εισαγωγή πολυετών περιόδων συμμόρφωσης ή την επιτρεπόμενη χρήση ή δανεισμό πιστώσεων CO2 για αρκετά χρόνια. Η Κομισιόν βρίσκεται σε συζητήσεις με τη βιομηχανία και θα παρουσιάσει το σχέδιο δράσης της στις 5 Μαρτίου.

Πολλές εταιρείες έχουν αποκαλύψει τις προθέσεις τους να συστήσουν κοινοπραξία με κατασκευαστές ηλεκτρικών οχημάτων που θα τους βοηθήσουν να συμμορφωθούν με τους κανονισμούς.

Η Tesla, της οποίας οι πωλήσεις στην Ευρώπη έπεσαν κατά 45% τον περασμένο μήνα, σκοπεύει να σχηματίσει κοινοπραξία με κατασκευαστές όπως οι Toyota, Ford και Stellantis. Η Mercedes-Benz Group AG προγραμματίζει συνεργασία με την Volvo Car AB και την Polestar.

Η Stellantis NV, η οποία αναζητά νέο διευθύνοντα σύμβουλο και ανακοινώνει τα οικονομικά της αποτελέσματα την Τετάρτη, είδε τις πωλήσεις της στην περιοχή να μειώνονται κατά 16%. Οι Volkswagen AG και Renault SA κατέγραψαν αύξηση στις παραδόσεις, ενώ οι πωλήσεις νέων μοντέλων της BMW AG μειώθηκαν.

Εν τω μεταξύ, όλο και περισσότεροι πελάτες στρέφονται σε οχήματα που προσφέρουν κινητήρα εσωτερικής καύσης ενισχυμένο με μπαταρία. Οι πωλήσεις υβριδικών αυτοκινήτων χωρίς φορτιστή αυξήθηκαν κατά 17% τον περασμένο μήνα.

Διαβάστε επίσης

Μπρουνέλο Κουσινέλι: Από βασιλιάς του κασμίρ, παραγωγός οίνου

Πιο πικρός από ποτέ ο καφές: Νέα έκρηξη στις τιμές

Clean Industrial Deal: Οι προσδοκίες της αγοράς ενόψει του σχεδίου της Κομισιόν

Google News icon
Ακολουθήστε το Powergame.gr στο Google News για άμεση και έγκυρη οικονομική ενημέρωση!