THEPOWERGAME

Οι πωλήσεις ηλεκτρικών οχημάτων στην Ευρώπη σημείωσαν άλμα 37% τον Ιανουάριο, καθώς οι αυτοκινητοβιομηχανίες προωθούν τα ηλεκτροκίνητα αυτοκίνητά τους προκειμένου να συμμορφωθούν με τους αυστηρότερους κανονισμούς για τις εκπομπές ρύπων φέτος.
Οι παραδόσεις EV αυξήθηκαν κατακόρυφα σε αγορές όπως η Γερμανία, το Ηνωμένο Βασίλειο και η Ιταλία τον Ιανουάριο, δήλωσε την Τρίτη η Ευρωπαϊκή Ένωση Κατασκευαστών Αυτοκινήτων. Οι συνολικές πωλήσεις στην περιοχή μειώθηκαν κατά 2,1% λόγω της μειωμένης ζήτησης για plug-in υβριδικά, βενζινοκίνητα και πετρελαιοκίνητα μοντέλα.
Οι αυτοκινητοβιομηχανίες της Ευρώπης προετοιμάζονται για άλλη μια δύσκολη χρονιά, με τους αυστηρότερους στόχους ρύπανσης της Ευρωπαϊκής Ένωσης να τους αναγκάζουν να πουλήσουν περισσότερα EV ή να διακινδυνεύσουν πρόστιμα. Έχοντας υποφέρει από τις φθίνουσες πωλήσεις στην Κίνα, αντιμετωπίζουν επίσης την απειλή πρόσθετων δασμών στις ΗΠΑ υπό τον πρόεδρο Ντόναλντ Τραμπ.
Ακόμη και με την ισχυρή εμφάνιση των EV τον Ιανουάριο, ο κλάδος μπορεί να λάβει κάποια ανακούφιση από την Ευρωπαϊκή Επιτροπή. Η Γαλλία πιέζει την ΕΕ να δώσει μεγαλύτερη ευελιξία στις αυτοκινητοβιομηχανίες για να συμμορφωθούν με τους στόχους εκπομπών ρύπων φέτος, ανέφερε το Bloomberg τη Δευτέρα. Ένα στέλεχος της Renault SA δήλωσε την περασμένη εβδομάδα ότι είναι «100% σίγουρος» ότι οι Βρυξέλλες θα χαλαρώσουν τους κανόνες για να προστατεύσουν τους τοπικούς κατασκευαστές.
Ο Φρίντριχ Μερτς, ο οποίος πρόκειται να γίνει ο επόμενος καγκελάριος της Γερμανίας μετά την εκλογική του νίκη την Κυριακή, έχει υποστηρίξει ότι οι πωλήσεις νέων οχημάτων με κινητήρες εσωτερικής καύσης θα πρέπει να συνεχιστούν πέραν της σταδιακής κατάργησης που έχει προγραμματιστεί για το 2035.
Οι αυτοκινητοβιομηχανίες προειδοποιούν εδώ και μήνες ότι κινδυνεύουν να πληρώσουν πρόστιμα δισεκατομμυρίων ευρώ επειδή δεν θα επιτύχουν τους στόχους της ΕΕ για τις εκπομπές ρύπων. Οι εναλλακτικές λύσεις που συζητήθηκαν περιλαμβάνουν την καθιέρωση πολυετών περιόδων συμμόρφωσης ή τη δυνατότητα στους κατασκευαστές να συγκεντρώνουν ή να δανείζονται μονάδες CO2 για πολλά χρόνια. Η Επιτροπή έχει συνομιλήσει με τη βιομηχανία και θα παρουσιάσει σχέδιο δράσης στις 5 Μαρτίου.
Αρκετές εταιρείες έχουν αποκαλύψει τις προθέσεις τους να ενώσουν το στόλο τους με κατασκευαστές EV που μπορούν να τους βοηθήσουν να συμμορφωθούν με τον κανονισμό.
Η Tesla, της οποίας οι ευρωπαϊκές πωλήσεις κατέρρευσαν κατά 45% τον περασμένο μήνα, προτίθεται να σχηματίσει μια ομάδα με αυτοκινητοβιομηχανίες όπως η Toyota, η Ford και η Stellantis. Η Mercedes-Benz Group AG σκοπεύει να συνεργαστεί με την Volvo Car AB και την Polestar.
Η Stellantis NV, η οποία αναζητά νέο διευθύνοντα σύμβουλο και παρουσιάζει αποτελέσματα την Τετάρτη, είδε τις πωλήσεις της στην περιοχή να υποχωρούν κατά 16%. Η Volkswagen AG και η Renault SA κατέγραψαν αύξηση των παραδόσεων, ενώ οι πωλήσεις των νέων μοντέλων της BMW AG υποχώρησαν.
Εν τω μεταξύ, περισσότεροι πελάτες στρέφονται σε οχήματα που προσφέρουν κινητήρα εσωτερικής καύσης υποστηριζόμενο από μπαταρία. Οι πωλήσεις υβριδικών αυτοκινήτων χωρίς φορτιστή αυξήθηκαν κατά 17% τον περασμένο μήνα.
Διαβάστε επίσης
Εξαγωγές: Ποιοι κλάδοι υπεραποδίδουν και πού υστερούμε
Ηλεκτρονική τιμολόγηση: Ποιες επιχειρήσεις εντάσσονται πρώτες
Clean Industrial Deal: Οι προσδοκίες της αγοράς ενόψει του σχεδίου της Κομισιόν