THEPOWERGAME

Η γερμανική αυτοκινητοβιομηχανία BMW επανεξετάζει τα σχέδιά της για την επανεκκίνηση της παραγωγής μπαταριοκίνητων Mini στη Βρετανία, λόγω των αβεβαιοτήτων που αντιμετωπίζει η αυτοκινητοβιομηχανία, αναφέρει το Bloomberg.
Η απόφαση αυτή αποτελεί πισωγύρισμα για την εταιρεία, η οποία το 2023 ανακοίνωσε ότι επενδύει 600 εκατομμύρια λίρες (758 εκατομμύρια δολάρια), περιλαμβανομένου του εργοστασίου της Οξφόρδης, όπου ιδρύθηκε το σήμα Mini, για την παραγωγή ηλεκτρικών μοντέλων, με την υποστήριξη επιχορήγησης από την κυβέρνηση του Ηνωμένου Βασιλείου για την ενίσχυση της βιομηχανίας αυτοκινήτων της χώρας. Η BMW σχεδίαζε να ξεκινήσει την παραγωγή ηλεκτρικών οχημάτων έως το 2026 και να μετατρέψει το εργοστάσιο σε πλήρη παραγωγή ηλεκτρικών οχημάτων από το 2030 και μετά — ένα χρονοδιάγραμμα που αμφισβητείται τώρα από την τελευταία ανακοίνωση.
«Δεδομένων των πολλών αβεβαιοτήτων που αντιμετωπίζει η αυτοκινητοβιομηχανία, ο Όμιλος BMW εξετάζει αυτή τη στιγμή το χρονοδιάγραμμα για την επανεκκίνηση της παραγωγής μπαταριοκίνητων MINI στην Οξφόρδη», ανέφερε η εταιρεία σε δήλωσή της.
Η ανακοίνωση αυτή αναμένεται να πλήξει την κυβέρνηση του Εργατικού Κόμματος της Βρετανίας, η οποία καταβάλλει προσπάθειες για την προσέλκυση επενδύσεων ώστε να ενισχύσει την αδύναμη οικονομία της χώρας. Η εμπιστοσύνη των επιχειρήσεων και των καταναλωτών υπέστη πλήγμα πέρυσι, μετά από μια σειρά απαισιόδοξων προειδοποιήσεων της κυβέρνησης για τις προοπτικές της χώρας και μεγάλες αυξήσεις φόρων για τους εργοδότες στον προϋπολογισμό του Οκτωβρίου, οι οποίες, σύμφωνα με τους Εργατικούς, είναι απαραίτητες για τη χρηματοδότηση των δημόσιων υπηρεσιών.
Η BMW είχε προηγουμένως μεταφέρει την παραγωγή του ηλεκτρικού Mini στην Κίνα, μια απογοήτευση για το Ηνωμένο Βασίλειο, το οποίο προσπαθεί να μεταβεί από τη συρρικνωμένη βιομηχανία αυτοκινήτων σε μοντέλα που λειτουργούν με μπαταρίες.
Η βιομηχανία αυτοκινήτων της Βρετανίας είναι σε πτώση εδώ και χρόνια, με το Brexit και το υψηλό κόστος ενέργειας να προσθέτουν στις προκλήσεις της. Η χώρα θέλει να ηγηθεί στον τομέα των ηλεκτρικών οχημάτων, αλλά έχει μείνει πίσω από άλλες χώρες στην ίδρυση των απαραίτητων εργοστασίων και εργοστασίων μπαταριών.
Ο Όμιλος BMW ενημέρωσε την κυβέρνηση του Ηνωμένου Βασιλείου για την απόφασή του να «εξετάσει το χρονοδιάγραμμα» για την επανεκκίνηση της παραγωγής μπαταριοκίνητων οχημάτων στην Οξφόρδη. «Στο πλαίσιο αυτής της συζήτησης, συμφωνήσαμε να μην λάβουμε την επιχορήγηση που είχε ανακοινωθεί προηγουμένως, αλλά παραμένουμε σε στενό διάλογο για τα μελλοντικά μας σχέδια», δήλωσε εκπρόσωπος της εταιρείας.
Διαβάστε επίσης
Ο συνάδελφός μου το ρομπότ: Οι Έλληνες για την τεχνητή νοημοσύνη στη δουλειά
Αβοκάντο Κρήτης: Το καλό εισόδημα και τα μεγέθη των εξαγωγών
Ρεύμα: Βαρίδι 2,42 δισ. οι ληξιπρόθεσμες οφειλές το 2023