THEPOWERGAME

Μια υψηλού επιπέδου ιαπωνική ομάδα, η οποία περιλαμβάνει πρώην πρωθυπουργό, έχει καταρτίσει σχέδια για να επενδύσει η Tesla του Έλον Μασκ στη Nissan, μετά την κατάρρευση των συνομιλιών συγχώνευσης με τη Honda Motor, όπως ανέφερε η εφημερίδα Financial Times την Παρασκευή.
Η πρόταση, την οποία ηγείται ο πρώην μέλος του διοικητικού συμβουλίου της Tesla, Χίρο Μιζούνο, υποστηρίζεται από τον πρώην πρωθυπουργό Γιοσιχίντε Σούγκα και τον πρώην βοηθό του Χιρότο Ιζούμι, σύμφωνα με την αναφορά, που επικαλείται ανώνυμες πηγές.
Η ομάδα ελπίζει ότι η Tesla θα καταστεί στρατηγικός επενδυτής, καθώς πιστεύουν ότι ενδιαφέρεται να αποκτήσει τα εργοστάσια της Nissan στις ΗΠΑ, σύμφωνα με την αναφορά.
Την περασμένη εβδομάδα, η Nissan κατέληξε στο τέλος των συνομιλιών με τη Honda για πιθανή συγχώνευση.
Οι πρώτες συνομιλίες για τη συγχώνευση μεταξύ Nissan και Honda είχαν ξεκινήσει στα τέλη Δεκεμβρίου. Αν η συμφωνία είχε ολοκληρωθεί, η νέα εταιρεία θα ήταν η τρίτη μεγαλύτερη αυτοκινητοβιομηχανία στον κόσμο βάσει πωλήσεων.
Ο στόχος ήταν να ενωθούν οι δυνάμεις των δύο αυτοκινητοβιομηχανιών πίσω από την πρώτη παγκοσμίως Toyota, ακόμα και να ενταχθεί στο σχέδιό τους αυτό μια τρίτη αυτοκινητοβιομηχανία, η Mitsubishi, ώστε να μπορούν να διαπραγματευθούν καλύτερα τη δαπανηρή και στρατηγική στροφή προς την ηλεκτροκίνηση.
Πρόκειται για έναν τομέα στον οποίο κυριαρχούν η αμερικανική Tesla και οι Κινέζοι κατασκευαστές και όπου οι Ιάπωνες κατασκευαστές, οι οποίοι είχαν επικεντρώσει μέχρι τώρα στα υβριδικά οχήματα (αυτά που συνδυάζουν θερμικούς και ηλεκτρικούς κινητήρες) έχουν καταγράψει σημαντική καθυστέρηση.
Ένας «γάμος» των Nissan και Honda θα επέτρεπε να υπάρξουν οικονομίες κλίμακας, για να χρηματοδοτηθούν τόσο η έρευνα, όσο και η εξέλιξη των βιομηχανικών εργαλείων. Η αρχική προοπτική ήταν να ενταχθούν οι δύο όμιλοι στους κόλπους μιας ενιαίας εταιρείας συμμετοχών.
Όμως η Honda, σε θέση ισχύος και της οποίας η χρηματιστηριακή κεφαλαιοποίηση είναι πέντε φορές ανώτερη, ζήτησε τελικά να μετατραπεί η Nissan σε απλή θυγατρική -ένα σενάριο απαράδεκτο για τη Nissan, που ήθελε να διαφυλάξει την αυτονομία της.
Διαβάστε επίσης
Μπουμ στις Άμεσες Ξένες Επενδύσεις το 2024: Δεύτερη καλύτερη επίδοση 20ετίας με 5,98 δισ.
Πώς πρέπει να απαντήσει η Ευρώπη ενόσω Τραμπ και Πούτιν συντρίβουν τη μεταπολεμική τάξη πραγμάτων
Ρεύμα: Βαρίδι 2,42 δισ. οι ληξιπρόθεσμες οφειλές το 2023