Nissan και Honda: Τίτλοι τέλους στο deal συγχώνευσης ύψους 50 δισ.

Nissan και Honda ακυρώνουν τη συγχώνευσή τους, με εκτιμώμενη αξία 50 δισ., που θα δημιουργούσε την τρίτη μεγαλύτερη αυτοκινητοβιομηχανία

Ο Πρόεδρος και CEO της Nissan Makoto Uchida και ο πρόεδρος της Honda Toshihiro Mibe © EPA/FRANCK ROBICHON

Οι ιαπωνικές αυτοκινητοβιομηχανίες Nissan και Honda ανακοίνωσαν την Πέμπτη ότι ακυρώνουν τη συγχώνευσή τους, η οποία είχε εκτιμώμενη αξία 50 δισεκατομμυρίων δολαρίων και θα δημιουργούσε μία από τις μεγαλύτερες αυτοκινητοβιομηχανίες στον κόσμο.

Σύμφωνα με κοινή δήλωσή τους, η απόφαση ελήφθη προκειμένου να «δοθεί προτεραιότητα στην ταχύτητα λήψης αποφάσεων και στην εκτέλεση διαχειριστικών μέτρων», καθώς η αγορά αυτοκινήτου γίνεται ολοένα και πιο ασταθής, εν όψει της μετάβασης στην εποχή των ηλεκτρικών οχημάτων.

Παρά την ακύρωση της συγχώνευσης, οι δύο εταιρείες τόνισαν ότι θα συνεχίσουν να συνεργάζονται, «στο πλαίσιο μιας στρατηγικής εταιρικής σχέσης».

Οι πρώτες συνομιλίες για τη συγχώνευση μεταξύ Nissan και Honda είχαν ξεκινήσει στα τέλη Δεκεμβρίου. Αν η συμφωνία είχε ολοκληρωθεί, η νέα εταιρεία θα ήταν η τρίτη μεγαλύτερη αυτοκινητοβιομηχανία στον κόσμο βάσει πωλήσεων.

Ο στόχος ήταν να ενωθούν οι δυνάμεις των δύο αυτοκινητοβιομηχανιών πίσω από την πρώτη παγκοσμίως Toyota, ακόμα και να ενταχθεί στο σχέδιό τους αυτό μια τρίτη αυτοκινητοβιομηχανία, η Mitsubishi, ώστε να μπορούν να διαπραγματευθούν καλύτερα τη δαπανηρή και στρατηγική στροφή προς την ηλεκτροκίνηση.

Πρόκειται για έναν τομέα στον οποίο κυριαρχούν η αμερικανική Tesla και οι Κινέζοι κατασκευαστές και όπου οι Ιάπωνες κατασκευαστές, οι οποίοι είχαν επικεντρώσει μέχρι τώρα στα υβριδικά οχήματα (αυτά που συνδυάζουν θερμικούς και ηλεκτρικούς κινητήρες) έχουν καταγράψει σημαντική καθυστέρηση.

Ένας «γάμος» των Nissan και Honda θα επέτρεπε να υπάρξουν οικονομίες κλίμακας, για να χρηματοδοτηθούν τόσο η έρευνα, όσο και η εξέλιξη των βιομηχανικών εργαλείων. Η αρχική προοπτική ήταν να ενταχθούν οι δύο όμιλοι στους κόλπους μιας ενιαίας εταιρείας συμμετοχών.

Όμως η Honda, σε θέση ισχύος και της οποίας η χρηματιστηριακή κεφαλαιοποίηση είναι πέντε φορές ανώτερη, ζήτησε τελικά να μετατραπεί η Nissan σε απλή θυγατρική -ένα σενάριο απαράδεκτο για τη Nissan, που ήθελε να διαφυλάξει την αυτονομία της.

«Στο μέλλον οι Nissan και Honda θα συνεργασθούν στο πλαίσιο μιας στρατηγικής σύμπραξης, για να αντιμετωπίσουν την εποχή των εξηλεκτρισμένων και ευφυών οχημάτων, προσπαθώντας (…) να μεγιστοποιήσουν την αξία» και τα ισχυρά σημεία των δύο ομίλων, διαβεβαίωσαν σήμερα στην κοινή ανακοίνωσή τους.

Την ίδια στιγμή, όπως έκανε γνωστό χθες, Τετάρτη, το πρακτορείο Reuters, η Foxconn εξετάζει σοβαρά το ενδεχόμενο να συνεργαστεί με τη Nissan, καθώς η αυτοβιομηχανία έχει έρθει αντιμέτωπη με οικονομικές δυσκολίες και αναζητεί συνεργάτες για να εφαρμόσει ένα νέο πρόγραμμα αναδιάρθρωσης

Διαβάστε επίσης

Η Κίνα φτιάχνει μαύρη λίστα αμερικανικών tech κολοσσών

Μια νόστιμη “Striggla” στο Μαρούσι

Μπλε τιμολόγια: Τι θα κρίνει τη μαζικότερη στροφή των καταναλωτών

DIMAND
-1.04%
8.57
ΕΛΣΤΡ
-1.73%
2.27
ΚΥΡΙΟ
0.00%
0.00
ΟΛΠ
-0.45%
33.05
CENER
1.62%
9.42
ΙΝΤΕΤ
0.45%
1.11
ΕΕΕ
0.64%
40.92
ΟΛΥΜΠ
-0.40%
2.49
ΙΚΤΙΝ
1.77%
0.35
ΣΠΥΡ
0.00%
0.00
ΣΑΡΑΝ
0.00%
0.00
ΜΥΤΙΛ
0.21%
38.28
ΟΤΟΕΛ
1.84%
12.16
ΕΒΡΟΦ
0.00%
1.91
ΡΕΒΟΙΛ
1.18%
1.71
ΜΟΝΤΑ
-2.44%
3.60
ΠΑΙΡ
-0.21%
0.95
ΚΟΥΕΣ
0.64%
6.28
ΑΡΑΙΓ
0.85%
11.86
ΜΙΝ
-1.96%
0.50
ΜΠΛΕΚΕΔΡΟΣ
0.00%
3.85
ΤΕΝΕΡΓ
0.60%
20.12
ΑΣΤΑΚ
-1.37%
7.20
ΙΝΛΙΦ
-0.21%
4.83
ΔΡΟΜΕ
1.49%
0.34
ΤΡΑΣΤΟΡ
0.76%
1.32
ΠΕΙΡ
-0.04%
5.18
ΠΡΔ
0.00%
0.28
ΦΡΛΚ
-0.86%
4.03
AKTR
-0.91%
5.43
ΛΑΜΔΑ
0.15%
6.63
ΤΡΕΣΤΑΤΕΣ
0.49%
1.63
ΚΑΡΕΛ
-1.24%
318.00
ΙΝΤΚΑ
0.00%
3.10
ΚΤΗΛΑ
0.96%
2.10
ΣΑΤΟΚ
0.00%
0.00
ΜΟΥΖΚ
-0.87%
0.57
ΒΙΟΚΑ
0.89%
1.71
ΟΛΘ
0.71%
28.20
ΚΟΥΑΛ
0.32%
1.27
ΝΑΚΑΣ
2.65%
3.10
ΙΝΤΕΚ
0.32%
6.19
ΝΑΥΠ
5.33%
0.79
ΜΕΒΑ
-1.23%
4.00
ΠΕΤΡΟ
1.01%
8.00
ΚΕΚΡ
2.92%
1.24
ΠΡΟΦ
0.39%
5.18
BOCHGR
0.72%
5.58
ΕΥΔΑΠ
-0.84%
5.93
ΜΟΤΟ
0.36%
2.82
ΦΡΙΓΟ
1.85%
0.22
ΜΠΡΙΚ
1.25%
2.43
ΠΡΟΝΤΕΑ
0.00%
0.00
ΔΟΜΙΚ
0.39%
2.57
ΕΠΙΛΚ
0.00%
0.00
ΚΟΡΔΕ
-1.18%
0.42
ΜΕΝΤΙ
0.00%
2.25
ΜΕΡΚΟ
0.00%
0.00
ΑΑΑΚ
0.00%
0.00
ΛΟΥΛΗ
0.00%
3.35
ΕΥΑΠΣ
2.36%
3.47
ΟΡΙΛΙΝΑ
0.88%
0.80
ΟΤΕ
-2.00%
15.19
ΔΕΗ
1.03%
13.71
ΕΛΙΝ
0.47%
2.15
ΛΟΓΟΣ
0.00%
0.00
ΜΠΤΚ
0.00%
0.00
AEM
-0.90%
4.63
ΑΣΚΟ
0.31%
3.23
ΙΝΛΟΤ
-0.58%
1.03
ΛΑΒΙ
1.39%
0.80
ΕΣΥΜΒ
0.91%
1.11
ΛΑΜΨΑ
-0.54%
37.00
ΑΤΡΑΣΤ
1.15%
8.78
ΑΝΔΡΟ
-0.61%
6.50
ΔΑΑ
0.36%
8.84
ΒΟΣΥΣ
0.00%
0.00
EVR
-0.61%
1.62
ΚΡΙ
1.25%
16.25
ΚΕΠΕΝ
0.00%
0.00
ΠΕΡΦ
-0.58%
5.10
ΠΛΑΘ
1.63%
4.07
ΙΛΥΔΑ
2.65%
1.75
ΕΚΤΕΡ
0.99%
2.05
ΒΙΟ
3.13%
5.93
ΛΑΝΑΚ
-7.00%
0.93
TITC
-1.09%
40.75
ΜΟΗ
-0.36%
22.30
ΣΙΔΜΑ
4.17%
1.50
ΛΕΒΠ
0.00%
0.00
ΞΥΛΠ
10.00%
0.40
ΑΔΜΗΕ
0.18%
2.71
ΒΙΟΣΚ
1.70%
1.50
ΙΑΤΡ
1.56%
1.95
ΔΟΥΡΟ
0.00%
0.00
ΣΠΙ
-2.40%
0.57
ΥΑΛΚΟ
0.00%
0.00
ACAG
-0.50%
5.99
ΕΧΑΕ
-0.19%
5.36
ΠΑΠ
0.00%
2.60
ΟΠΑΠ
0.11%
17.52
ΑΒΑΞ
4.29%
2.19
ΕΛΛΑΚΤΩΡ
-0.86%
2.32
ΜΠΕΛΑ
-1.02%
27.04
ΣΑΡ
-2.26%
13.00
ΔΑΙΟΣ
1.13%
3.58
ΕΛΠΕ
-0.90%
7.73
ΕΥΡΩΒ
0.80%
2.65
ΜΑΘΙΟ
-1.15%
0.69
ΑΛΜΥ
2.71%
4.54
NOVAL
-0.20%
2.49
ΑΤΤ
1.63%
0.75
ΧΑΙΔΕ
6.57%
0.73
ΑΤΤΙΚΑ
0.00%
2.34
ΕΛΒΕ
-3.70%
5.20
ΕΛΧΑ
0.46%
2.17
ΒΙΟΤ
-7.56%
0.22
OPTIMA
2.41%
15.32
ΓΕΒΚΑ
0.00%
1.46
ΦΛΕΞΟ
3.40%
7.60
ΑΤΕΚ
8.70%
1.00
ΠΡΕΜΙΑ
0.16%
1.29
ΣΠΕΙΣ
11.31%
6.30
ΕΛΛ
-0.34%
14.65
CNLCAP
-0.71%
7.00
ΑΚΡΙΤ
2.70%
0.76
ΜΙΓ
-0.71%
2.80
ΑΛΦΑ
1.74%
2.28
ΤΖΚΑ
-2.51%
1.36
ΕΛΤΟΝ
-2.31%
1.78
ΣΕΝΤΡ
1.18%
0.34
ΛΕΒΚ
-4.35%
0.22
ΑΒΕ
0.70%
0.43
ΞΥΛΚ
-0.38%
0.26
ΕΤΕ
-0.92%
10.20
ΓΕΚΤΕΡΝΑ
-0.53%
18.70
ΠΛΑΚΡ
-3.33%
14.50