THEPOWERGAME
Προς αναζήτηση στρατηγικού επενδυτή βρίσκεται η Nissan μετά την κατάρρευση συνομιλιών με τη Honda για τη σύναψη μιας μεταξύ τους συμφωνίας που θα οδηγούσε στην τέταρτη μεγαλύτερη αυτοκινητοβιομηχανία του κόσμου. Πηγές στον ιαπωνικό Τύπο αποκαλύπτουν πως η Nissan, η οποία δεν επιθυμούσε την αφομοίωση της ως θυγατρική από τη Honda αλλά μια συγχώνευση, αναζητεί έναν συνέταιρο από τον κλάδο της τεχνολογίας ή, τουλάχιστον, έναν επενδυτή που να μην προέρχεται από τον κλάδο των αυτοκινητοβιομηχανιών. Αφού οι επαφές Nissan-Honda οδηγήθηκαν σε τέλμα, μια εξέλιξη που απεύχονταν η κυβέρνηση της χώρας, πληροφορίες των Financial Times θέλουν ορισμένα μέλη του διοικητικού συμβουλίου να εξετάζουν μια συνεργασία με την Foxconn. Στο απόηχο αυτών των σεναρίων, από την άλλη πλευρά, το CNN αναφέρει πως το φλερτ Nissan και Honda δεν έχει λήξει οριστικά.
Μια συμφωνία με την Foxconn θα εξυπηρετούσε τα σχέδια της Nissan να ενισχύσει τη θέση της στην αγορά των ηλεκτροκίνητων αυτοκινήτων (EVs) όπου η Κίνα έχει σημειώσει μεγάλη πρόοδο, προκαλώντας μεγάλο προβληματισμό στον παγκόσμιο κλάδο. Η ταϊβανέζικη Foxconn είναι ο μεγαλύτερος εργολάβος της Apple και διαθέτει το μεγαλύτερο εργοστάσιο συναρμολόγησης iPhones στην Κίνα. Η διοίκηση δεν κρύβει τις φιλοδοξίες της να επεκτείνει τις δραστηριότητες της στην ηλεκτροκίνηση. Πέρσι τον Δεκέμβριο, η Foxconn ανακοίνωσε πως θα επενδύσει 82 εκατ. δολάρια σε νέο εργοστάσιο μπαταριών για EVs στην Κίνα, ενώ προ τριετίας είχε παρουσίασε δυο πρωτότυπα ηλεκτροκίνητα αυτοκίνητα.
Πηγές του αμερικανικού πρακτορείου Bloomberg αποκάλυψαν πως η Foxconn είχε προσεγγίσει τη Nissan για την εξ ολοκλήρου εξαγορά της στο πρόσφατο παρελθόν. Η ταϊβανέζικη εταιρεία είχε, μάλιστα, έρθει σε επαφή και με την Renault, η οποία κατέχει το 36% των μετοχών της Nissan στο πλαίσιο τριμερούς συμμαχίας που ενσωματώνει και τη Mitsubishi. Επίσης, ο Γουν Σέκι, επικεφαλής στρατηγικής στον τομέα EVs της Foxconn, ήταν υψηλό στέλεχος της Nissan έως τέλη του 2019 και έτσι είναι γνώριμος με την κουλτούρα της ιαπωνικής αυτοκινητοβιομηχανίας.
Όμως η Foxconn παραμέρισε προσωρινά το ενδιαφέρον της όταν προ διμήνου είχαν ξεκινήσει οι επαφές ανάμεσα στην Nissan και την Honda, με την ιαπωνική κυβέρνηση να υποστηρίζει τη μεταξύ τους συγχώνευση. Κάτω από τη σημερινή συγκυρία, τα βιομηχανικά κράτη χρειάζονται ισχυρούς ομίλους για να θωρακίσουν την οικονομική ισχύ τους. Ο προστατευτισμός των ΗΠΑ και οι ορμητικές εξαγωγές της Κίνας με εξαιρετικά φθηνά προϊόντα αυξάνουν την ανάγκη στήριξης των εγχώριων βιομηχανιών. Πόσο μάλλον όταν ένας κλάδος είναι συνυφασμένος με την υπεροχή μιας χώρας, όπως συμβαίνει με τις ιαπωνικές αυτοκινητοβιομηχανίες.
Όμως το διοικητικό συμβούλιο της Nissan απέρριψε νέα προσφορά που υπέβαλε η Honda το περασμένο Σαββατοκύριακο για την πλήρη αφομοίωση της ως θυγατρική, διαφοροποιώντας τα αρχικά σχέδια για τη δημιουργία ενός ομίλου συμμετοχών, σύμφωνα με την εφημερίδα Nikkei και το πρακτορείο ειδήσεων Kyodo.
Γεγονός είναι, πάντως, πως η Nissan βρίσκεται σε ευάλωτη θέση. Το εξάμηνο που έληξε τον Σεπτέμβριο, τα κέρδη της μειώθηκαν κατά 94% σε σχέση με έναν χρόνο πριν. Εν συνεχεία αναθεώρησε προς τα κάτω τις προβλέψεις για την ετήσια κερδοφορία της κατά 70% και δρομολόγησε τη μείωση της παραγωγής της κατά 20%, συμπεριλαμβανομένης της απόλυσης 9.000 υπαλλήλων. Μερίδα αναλυτών υπολογίζουν πως η Nissan μπορεί να έρθει αντιμέτωπη με τον κίνδυνο χρεοκοπίας το 2026, όπου θα πρέπει να καλύψει ένα μεγάλο κομμάτι του χρέους της. Σε πρόσφατη συνέντευξη που έδωσε στο Bloomberg, o Κάρλος Γκοσν, πρώην επικεφαλής της συμμαχίας Renault-Nissan, είπε πως μια συμφωνία της Nissan με την Foxconn θα ήταν πιο εύστοχη εάν είναι να αναπτυχθεί η ιαπωνική αυτοκινητοβιομηχανία στην ηλεκτροκίνηση.
Διαβάστε επίσης
Ο οικονομικός πόλεμος του Donald Trump ανοίγει νέο μέτωπο
Tα τρία βήματα για να διαλέξεις το τέλειο αβοκάντο
“Γκάζι” στoν αγωγό φυσικού αερίου μεταξύ Ελλάδας και Βόρειας Μακεδονίας