Γερμανία Ifo: Στο ναδίρ η εμπιστοσύνη στην αυτοκινητοβιομηχανία

«Η αυτοκινητοβιομηχανία στη Γερμανία βρίσκεται σε διαρκή κρίση και η θέση της στον ανταγωνισμό σε κίνδυνο», είπε η Ανίτα Γούλφλ, από το Ifo

Όλιβερ Μπλουμ, CEO της Volkswagen © EPA/RONALD WITTEK

Στη Γερμανία η εμπιστοσύνη στην αυτοκινητοβιομηχανία έφτασε σε νέο χαμηλό τον Ιανουάριο, καθώς οι εταιρείες ανησυχούν για την ικανότητά τους να παραμείνουν ανταγωνιστικές, αναδεικνύοντας τις προκλήσεις που αντιμετωπίζουν κατασκευαστές όπως η BMW AG και η Volkswagen AG, καθώς και προμηθευτές όπως η Continental AG.

Ο δείκτης επιχειρηματικού κλίματος του ινστιτούτου Ifo υποχώρησε κατά περισσότερες από πέντε μονάδες, φτάνοντας στις -40,7 τον περασμένο μήνα, όπως ανακοίνωσε το οικονομικό ινστιτούτο Ifo την Τετάρτη. Οι εταιρείες αξιολόγησαν τη θέση τους στις ξένες αγορές χαμηλότερα από ποτέ – τόσο εντός όσο και εκτός Ευρωπαϊκής Ένωσης. Παράλληλα, έχουν χάσει «σημαντικό» έδαφος και στη γερμανική αγορά, σύμφωνα με το Ifo.

«Η αυτοκινητοβιομηχανία βρίσκεται σε διαρκή κρίση. Η θέση της στον ανταγωνισμό βρίσκεται βρίσκεται σε σοβαρό κίνδυνο», δήλωσε η Ανίτα Γούλφλ, ειδική του Ifo για τον κλάδο της αυτοκινητοβιομηχανίας.

Οι κατασκευαστές αυτοκινήτων στη Γερμανία ακολούθησαν την πτώση του κλάδου αυτή την εβδομάδα, λόγω ανησυχιών για νέους δασμούς από τον Πρόεδρο των ΗΠΑ, Ντόναλντ Τραμπ, που απειλούν να διαταράξουν εφοδιαστικές αλυσίδες δεκαετιών. Οι επιπλέον επιβαρύνσεις θα επιδεινώσουν μια ήδη δύσκολη κατάσταση για τους κατασκευαστές αυτοκινήτων, οι οποίοι αντιμετωπίζουν ασθενέστερη ζήτηση σε βασικές αγορές—ιδιαίτερα για ηλεκτρικά οχήματα—καθώς και εντεινόμενο ανταγωνισμό από Κινέζους κατασκευαστές.

«Ο έντονος ανταγωνισμός από την Κίνα, οι απειλές του Τραμπ για επιβολή δασμών στις εισαγωγές από την ΕΕ στο εγγύς μέλλον και οι επιβαρύνσεις στο εσωτερικό ασκούν σημαντικές πιέσεις στη γερμανική αυτοκινητοβιομηχανία», δήλωσε η Anita Wölfl.

Προκλήσεις που επηρεάζουν την ανταγωνιστικότητα της γερμανικής αυτοκινητοβιομηχανίας

Η γερμανική αυτοκινητοβιομηχανία αντιμετωπίζει σημαντικές προκλήσεις που επηρεάζουν την ανταγωνιστικότητά της. Η μετάβαση στην ηλεκτροκίνηση, η αυξανόμενη διεθνής ανταγωνιστικότητα, ιδιαίτερα από Κινέζους κατασκευαστές, και οι υψηλές παραγωγικές δαπάνες στη Γερμανία συμβάλλουν σε αυτήν την κατάσταση.

Η μείωση της ζήτησης για ευρωπαϊκά αυτοκίνητα, σε συνδυασμό με την αυξημένη παρουσία φθηνότερων κινεζικών οχημάτων, έχει οδηγήσει σε σημαντικές περικοπές θέσεων εργασίας στον τομέα. Εταιρείες όπως η Bosch και η Continental έχουν ανακοινώσει κλείσιμο εργοστασίων και απολύσεις.

Επιπλέον, η εξάρτηση από την κινεζική αγορά παρουσιάζει κινδύνους, καθώς οι Κινέζοι κατασκευαστές έχουν ξεπεράσει τους Γερμανούς στην ανάπτυξη ηλεκτρικών οχημάτων, με το μερίδιο αγοράς των γερμανικών εταιρειών στην Κίνα να μειώνεται σημαντικά.

Η Ευρωπαϊκή Ένωση έχει επιβάλει πρόσθετους δασμούς στα κινεζικά ηλεκτρικά οχήματα, με στόχο την προστασία της ευρωπαϊκής αυτοκινητοβιομηχανίας από αθέμιτο ανταγωνισμό λόγω κρατικών επιδοτήσεων στην Κίνα. Ωστόσο, αυτή η κίνηση έχει προκαλέσει ανησυχίες για πιθανή εμπορική σύγκρουση με την Κίνα.

Συνολικά, η γερμανική αυτοκινητοβιομηχανία βρίσκεται σε κρίσιμο σταυροδρόμι, αντιμετωπίζοντας την ανάγκη για στρατηγικές προσαρμογές προκειμένου να διατηρήσει την ανταγωνιστικότητά της σε ένα μεταβαλλόμενο παγκόσμιο περιβάλλον.

Διαβάστε επίσης

Χατζηδάκης: 6 πρωτοβουλίες για μείωση του κόκκινου ιδιωτικού χρέους

ΕΤΕ: Ο αντίκτυπος των πολιτικών Τραμπ στην ελληνική οικονομία

Κομισιόν: Πώς θα στηρίξει τους κλάδους ενέργειας, πρώτων υλών και EV της ΕΕ

DIMAND
-1.39%
8.50
ΕΛΣΤΡ
3.54%
2.34
ΚΥΡΙΟ
1.10%
0.92
ΟΛΠ
-0.31%
32.35
CENER
0.97%
9.34
ΙΝΤΕΤ
5.63%
1.13
ΕΕΕ
-2.57%
40.22
ΟΛΥΜΠ
0.00%
2.50
ΙΚΤΙΝ
-0.60%
0.33
ΣΠΥΡ
0.00%
0.00
ΣΑΡΑΝ
0.00%
0.00
ΜΥΤΙΛ
0.96%
37.96
ΟΤΟΕΛ
-0.67%
11.78
ΕΒΡΟΦ
1.37%
1.86
ΡΕΒΟΙΛ
1.21%
1.67
ΜΟΝΤΑ
-0.27%
3.63
ΠΑΙΡ
-2.08%
0.94
ΚΟΥΕΣ
0.00%
6.25
ΑΡΑΙΓ
1.25%
11.37
ΜΙΝ
4.00%
0.52
ΜΠΛΕΚΕΔΡΟΣ
0.00%
3.85
ΤΕΝΕΡΓ
-1.66%
20.14
ΑΣΤΑΚ
0.00%
7.00
ΙΝΛΙΦ
1.06%
4.77
ΔΡΟΜΕ
-3.01%
0.32
ΤΡΑΣΤΟΡ
3.94%
1.32
ΠΕΙΡ
0.73%
4.99
ΠΡΔ
8.27%
0.29
ΦΡΛΚ
-1.47%
4.02
AKTR
-0.19%
5.38
ΛΑΜΔΑ
-0.91%
6.53
ΤΡΕΣΤΑΤΕΣ
0.99%
1.63
ΚΑΡΕΛ
0.62%
324.00
ΙΝΤΚΑ
0.16%
3.08
ΚΤΗΛΑ
2.00%
2.04
ΣΑΤΟΚ
0.00%
0.00
ΜΟΥΖΚ
0.00%
0.00
ΒΙΟΚΑ
0.00%
1.71
ΟΛΘ
-0.71%
27.80
ΚΟΥΑΛ
-0.62%
1.28
ΝΑΚΑΣ
-0.66%
3.02
ΙΝΤΕΚ
-0.32%
6.20
ΝΑΥΠ
-0.77%
0.77
ΜΕΒΑ
0.25%
4.06
ΠΕΤΡΟ
0.25%
7.92
ΚΕΚΡ
-2.33%
1.26
ΠΡΟΦ
2.82%
5.11
BOCHGR
0.37%
5.50
ΕΥΔΑΠ
-1.33%
5.94
ΜΟΤΟ
0.92%
2.74
ΦΡΙΓΟ
0.87%
0.23
ΜΠΡΙΚ
0.42%
2.39
ΠΡΟΝΤΕΑ
0.00%
6.00
ΔΟΜΙΚ
-1.34%
2.57
ΕΠΙΛΚ
0.00%
0.00
ΚΟΡΔΕ
-2.08%
0.42
ΜΕΝΤΙ
1.78%
2.29
ΜΕΡΚΟ
0.00%
37.20
ΑΑΑΚ
-9.20%
4.54
ΛΟΥΛΗ
0.61%
3.31
ΕΥΑΠΣ
0.30%
3.40
ΟΡΙΛΙΝΑ
1.02%
0.79
ΟΤΕ
-0.46%
15.24
ΔΕΗ
0.75%
13.38
ΕΛΙΝ
0.00%
2.13
ΛΟΓΟΣ
-0.60%
1.67
ΜΠΤΚ
-9.02%
0.56
AEM
-0.64%
4.69
ΑΣΚΟ
0.63%
3.22
ΙΝΛΟΤ
-0.58%
1.03
ΛΑΒΙ
-2.01%
0.78
ΕΣΥΜΒ
-0.91%
1.09
ΛΑΜΨΑ
0.00%
37.20
ΑΤΡΑΣΤ
0.46%
8.74
ΑΝΔΡΟ
-0.61%
6.50
ΔΑΑ
-0.11%
8.81
ΒΟΣΥΣ
3.48%
2.38
EVR
-2.44%
1.60
ΚΡΙ
0.65%
15.50
ΚΕΠΕΝ
0.00%
0.00
ΠΕΡΦ
0.20%
5.08
ΠΛΑΘ
-1.15%
3.86
ΙΛΥΔΑ
1.83%
1.67
ΕΚΤΕΡ
4.00%
2.08
ΒΙΟ
-1.73%
5.68
ΛΑΝΑΚ
0.00%
0.00
TITC
-0.61%
40.50
ΜΟΗ
0.00%
21.90
ΣΙΔΜΑ
0.00%
1.50
ΛΕΒΠ
0.00%
0.00
ΞΥΛΠ
0.00%
0.36
ΑΔΜΗΕ
-2.26%
2.60
ΒΙΟΣΚ
0.69%
1.46
ΙΑΤΡ
6.25%
1.96
ΔΟΥΡΟ
0.00%
0.00
ΣΠΙ
0.00%
0.59
ΥΑΛΚΟ
-9.88%
0.15
ACAG
1.18%
6.00
ΕΧΑΕ
1.94%
5.25
ΠΑΠ
0.39%
2.60
ΟΠΑΠ
0.06%
17.32
ΑΒΑΞ
-1.18%
2.10
ΕΛΛΑΚΤΩΡ
-0.22%
2.31
ΜΠΕΛΑ
0.15%
27.10
ΣΑΡ
-2.15%
12.74
ΔΑΙΟΣ
0.57%
3.54
ΕΛΠΕ
-0.13%
7.76
ΕΥΡΩΒ
2.06%
2.62
ΜΑΘΙΟ
0.60%
0.67
ΑΛΜΥ
-0.70%
4.27
NOVAL
-1.19%
2.50
ΑΤΤ
0.00%
0.73
ΧΑΙΔΕ
3.76%
0.69
ΑΤΤΙΚΑ
0.87%
2.32
ΕΛΒΕ
1.92%
5.30
ΕΛΧΑ
1.19%
2.13
ΒΙΟΤ
-5.22%
0.22
OPTIMA
-0.13%
14.94
ΓΕΒΚΑ
0.00%
1.46
ΦΛΕΞΟ
-1.97%
7.45
ΑΤΕΚ
-8.80%
0.99
ΠΡΕΜΙΑ
0.79%
1.27
ΣΠΕΙΣ
1.46%
5.56
ΕΛΛ
0.34%
14.70
CNLCAP
0.00%
0.00
ΑΚΡΙΤ
0.68%
0.75
ΜΙΓ
-1.93%
2.80
ΑΛΦΑ
1.09%
2.22
ΤΖΚΑ
0.00%
1.40
ΕΛΤΟΝ
0.22%
1.82
ΣΕΝΤΡ
0.89%
0.34
ΛΕΒΚ
0.00%
0.00
ΑΒΕ
1.46%
0.42
ΞΥΛΚ
-0.38%
0.26
ΕΤΕ
2.90%
10.09
ΓΕΚΤΕΡΝΑ
0.97%
18.78
ΠΛΑΚΡ
0.00%
0.00