Γερμανία Ifo: Στο ναδίρ η εμπιστοσύνη στην αυτοκινητοβιομηχανία

«Η αυτοκινητοβιομηχανία στη Γερμανία βρίσκεται σε διαρκή κρίση και η θέση της στον ανταγωνισμό σε κίνδυνο», είπε η Ανίτα Γούλφλ, από το Ifo

Όλιβερ Μπλουμ, CEO της Volkswagen © EPA/RONALD WITTEK

Στη Γερμανία η εμπιστοσύνη στην αυτοκινητοβιομηχανία έφτασε σε νέο χαμηλό τον Ιανουάριο, καθώς οι εταιρείες ανησυχούν για την ικανότητά τους να παραμείνουν ανταγωνιστικές, αναδεικνύοντας τις προκλήσεις που αντιμετωπίζουν κατασκευαστές όπως η BMW AG και η Volkswagen AG, καθώς και προμηθευτές όπως η Continental AG.

Ο δείκτης επιχειρηματικού κλίματος του ινστιτούτου Ifo υποχώρησε κατά περισσότερες από πέντε μονάδες, φτάνοντας στις -40,7 τον περασμένο μήνα, όπως ανακοίνωσε το οικονομικό ινστιτούτο Ifo την Τετάρτη. Οι εταιρείες αξιολόγησαν τη θέση τους στις ξένες αγορές χαμηλότερα από ποτέ – τόσο εντός όσο και εκτός Ευρωπαϊκής Ένωσης. Παράλληλα, έχουν χάσει «σημαντικό» έδαφος και στη γερμανική αγορά, σύμφωνα με το Ifo.

«Η αυτοκινητοβιομηχανία βρίσκεται σε διαρκή κρίση. Η θέση της στον ανταγωνισμό βρίσκεται βρίσκεται σε σοβαρό κίνδυνο», δήλωσε η Ανίτα Γούλφλ, ειδική του Ifo για τον κλάδο της αυτοκινητοβιομηχανίας.

Οι κατασκευαστές αυτοκινήτων στη Γερμανία ακολούθησαν την πτώση του κλάδου αυτή την εβδομάδα, λόγω ανησυχιών για νέους δασμούς από τον Πρόεδρο των ΗΠΑ, Ντόναλντ Τραμπ, που απειλούν να διαταράξουν εφοδιαστικές αλυσίδες δεκαετιών. Οι επιπλέον επιβαρύνσεις θα επιδεινώσουν μια ήδη δύσκολη κατάσταση για τους κατασκευαστές αυτοκινήτων, οι οποίοι αντιμετωπίζουν ασθενέστερη ζήτηση σε βασικές αγορές—ιδιαίτερα για ηλεκτρικά οχήματα—καθώς και εντεινόμενο ανταγωνισμό από Κινέζους κατασκευαστές.

«Ο έντονος ανταγωνισμός από την Κίνα, οι απειλές του Τραμπ για επιβολή δασμών στις εισαγωγές από την ΕΕ στο εγγύς μέλλον και οι επιβαρύνσεις στο εσωτερικό ασκούν σημαντικές πιέσεις στη γερμανική αυτοκινητοβιομηχανία», δήλωσε η Anita Wölfl.

Προκλήσεις που επηρεάζουν την ανταγωνιστικότητα της γερμανικής αυτοκινητοβιομηχανίας

Η γερμανική αυτοκινητοβιομηχανία αντιμετωπίζει σημαντικές προκλήσεις που επηρεάζουν την ανταγωνιστικότητά της. Η μετάβαση στην ηλεκτροκίνηση, η αυξανόμενη διεθνής ανταγωνιστικότητα, ιδιαίτερα από Κινέζους κατασκευαστές, και οι υψηλές παραγωγικές δαπάνες στη Γερμανία συμβάλλουν σε αυτήν την κατάσταση.

Η μείωση της ζήτησης για ευρωπαϊκά αυτοκίνητα, σε συνδυασμό με την αυξημένη παρουσία φθηνότερων κινεζικών οχημάτων, έχει οδηγήσει σε σημαντικές περικοπές θέσεων εργασίας στον τομέα. Εταιρείες όπως η Bosch και η Continental έχουν ανακοινώσει κλείσιμο εργοστασίων και απολύσεις.

Επιπλέον, η εξάρτηση από την κινεζική αγορά παρουσιάζει κινδύνους, καθώς οι Κινέζοι κατασκευαστές έχουν ξεπεράσει τους Γερμανούς στην ανάπτυξη ηλεκτρικών οχημάτων, με το μερίδιο αγοράς των γερμανικών εταιρειών στην Κίνα να μειώνεται σημαντικά.

Η Ευρωπαϊκή Ένωση έχει επιβάλει πρόσθετους δασμούς στα κινεζικά ηλεκτρικά οχήματα, με στόχο την προστασία της ευρωπαϊκής αυτοκινητοβιομηχανίας από αθέμιτο ανταγωνισμό λόγω κρατικών επιδοτήσεων στην Κίνα. Ωστόσο, αυτή η κίνηση έχει προκαλέσει ανησυχίες για πιθανή εμπορική σύγκρουση με την Κίνα.

Συνολικά, η γερμανική αυτοκινητοβιομηχανία βρίσκεται σε κρίσιμο σταυροδρόμι, αντιμετωπίζοντας την ανάγκη για στρατηγικές προσαρμογές προκειμένου να διατηρήσει την ανταγωνιστικότητά της σε ένα μεταβαλλόμενο παγκόσμιο περιβάλλον.

Διαβάστε επίσης

Χατζηδάκης: 6 πρωτοβουλίες για μείωση του κόκκινου ιδιωτικού χρέους

ΕΤΕ: Ο αντίκτυπος των πολιτικών Τραμπ στην ελληνική οικονομία

Κομισιόν: Πώς θα στηρίξει τους κλάδους ενέργειας, πρώτων υλών και EV της ΕΕ

ΙΛΥΔΑ
0.00%
1.81
AKTR
0.10%
4.98
ΔΕΗ
0.15%
13.00
ΜΠΛΕΚΕΔΡΟΣ
0.00%
3.87
ΕΛΠΕ
-1.32%
7.46
ΠΕΤΡΟ
0.00%
8.48
ΟΛΠ
-1.75%
39.20
TITC
-0.61%
40.55
ΓΕΚΤΕΡΝΑ
-0.48%
18.50
ΕΥΑΠΣ
0.30%
3.29
ΛΟΥΛΗ
-1.63%
3.02
ΛΕΒΠ
0.00%
0.00
ΠΡΕΜΙΑ
-3.26%
1.19
NOVAL
0.00%
2.38
ΙΝΤΚΑ
-1.84%
2.93
ΧΑΙΔΕ
2.04%
0.75
ΔΡΟΜΕ
0.00%
0.30
ACAG
-1.88%
5.73
ΑΣΚΟ
0.29%
3.45
ΚΥΡΙΟ
-3.19%
0.79
ΣΑΤΟΚ
0.00%
0.00
ΛΕΒΚ
0.00%
0.00
ΝΑΚΑΣ
0.00%
0.00
BOCHGR
-1.82%
5.40
ΚΕΚΡ
-1.75%
1.12
ΠΛΑΘ
-2.05%
3.82
ΡΕΒΟΙΛ
-1.56%
1.58
ΕΛΛ
-0.69%
14.30
ΥΑΛΚΟ
0.00%
0.00
ΙΚΤΙΝ
2.27%
0.34
ΟΠΑΠ
-1.16%
18.71
ΜΥΤΙΛ
-0.82%
41.30
ΔΟΜΙΚ
0.88%
2.29
ΦΡΛΚ
-1.39%
3.91
ΜΕΡΚΟ
2.94%
35.00
ΣΑΡ
-1.09%
12.70
ΟΤΟΕΛ
1.27%
11.14
ΚΡΙ
0.83%
14.66
ΙΑΤΡ
0.56%
1.79
ΠΑΙΡ
3.69%
0.79
ΜΟΤΟ
1.16%
2.62
ΣΠΕΙΣ
0.35%
5.74
ΚΟΡΔΕ
1.23%
0.41
ΠΡΟΦ
0.39%
5.21
ΒΟΣΥΣ
0.00%
0.00
ΕΛΙΝ
2.94%
2.10
OPTIMA
-2.10%
14.00
ΑΚΡΙΤ
3.41%
0.85
ΤΕΝΕΡΓ
0.00%
0.00
ΚΕΠΕΝ
-4.44%
1.72
ΔΟΥΡΟ
0.00%
0.00
ΠΡΔ
0.00%
0.23
ΑΑΑΚ
-10.00%
4.50
ΑΤΡΑΣΤ
0.46%
8.76
ΒΙΟΚΑ
-0.96%
1.55
ΠΑΠ
-0.40%
2.51
ΙΝΤΕΤ
2.64%
1.17
ΠΕΙΡ
-2.45%
4.70
ΜΙΝ
0.42%
0.48
ΕΤΕ
-0.79%
9.10
ΒΙΟΤ
-5.00%
0.19
ΑΛΜΥ
0.00%
5.00
ΤΡΕΣΤΑΤΕΣ
-0.63%
1.57
ΜΕΝΤΙ
0.00%
0.00
ΜΟΗ
-1.57%
20.08
ΟΛΘ
1.33%
30.50
ΣΕΝΤΡ
-0.30%
0.33
ΕΕΕ
0.69%
43.74
ΚΟΥΕΣ
-2.07%
6.16
ΕΥΔΑΠ
0.00%
5.79
ΜΙΓ
1.73%
2.35
ΦΛΕΞΟ
0.00%
0.00
ΦΡΙΓΟ
-3.85%
0.25
ΔΑΙΟΣ
-8.50%
3.66
ΦΑΙΣ
-0.27%
3.73
ΛΑΝΑΚ
4.12%
0.89
CENER
-3.10%
8.43
ΝΑΥΠ
4.00%
0.73
ΙΝΤΕΚ
0.32%
6.21
ΜΑΘΙΟ
-6.29%
0.67
ΚΑΡΕΛ
0.00%
0.00
ΑΤΤ
-0.68%
0.73
ΑΤΤΙΚΑ
-0.94%
2.11
ΕΣΥΜΒ
-0.95%
1.04
ΕΥΡΩΒ
-3.11%
2.31
ΚΤΗΛΑ
0.00%
0.00
ΕΛΣΤΡ
-3.23%
2.10
ΑΔΜΗΕ
-2.53%
2.70
DIMAND
0.72%
8.42
ΒΙΟΣΚ
-0.35%
1.43
ΑΒΑΞ
-1.93%
1.93
ΕΛΛΑΚΤΩΡ
-0.14%
1.39
ΠΛΑΚΡ
2.84%
14.50
ΛΑΒΙ
-1.82%
0.76
EVR
4.63%
1.70
ΓΕΒΚΑ
0.00%
0.00
ΑΛΦΑ
-2.13%
2.07
ΟΤΕ
-0.89%
15.68
ΜΕΒΑ
0.00%
0.00
ΑΣΤΑΚ
0.00%
6.60
ΞΥΛΠ
0.00%
0.00
ΙΝΛΟΤ
0.19%
1.07
CNLCAP
-0.74%
6.70
ΑΤΕΚ
-7.56%
1.10
ΛΑΜΨΑ
0.00%
0.00
ΕΚΤΕΡ
-0.65%
1.85
ΔΑΑ
1.28%
9.46
ΑΝΔΡΟ
0.91%
6.64
ΞΥΛΚ
-1.20%
0.25
ΠΡΟΝΤΕΑ
0.00%
0.00
ΜΠΕΛΑ
2.11%
26.10
ΚΟΥΑΛ
-0.36%
1.10
ΕΛΒΕ
-1.78%
4.96
ΤΖΚΑ
-3.85%
1.25
ΕΛΧΑ
-1.04%
1.91
ΑΡΑΙΓ
0.00%
11.52
ΕΠΙΛΚ
0.00%
0.00
ΜΟΝΤΑ
0.76%
3.98
ΜΟΥΖΚ
0.00%
0.00
ΙΝΛΙΦ
0.00%
4.68
ΟΛΥΜΠ
0.00%
2.24
ΑΒΕ
1.64%
0.43
ΛΟΓΟΣ
0.00%
1.59
ΠΕΡΦ
-0.36%
5.47
ΤΡΑΣΤΟΡ
1.68%
1.21
ΕΛΤΟΝ
0.30%
1.65
ΣΠΥΡ
0.00%
0.00
ΣΑΡΑΝ
0.00%
0.00
ΛΑΜΔΑ
-1.08%
6.41
AEM
-1.19%
4.15
ΒΙΟ
-1.30%
5.30
ΜΠΤΚ
-9.57%
0.52
ΕΧΑΕ
0.77%
5.23
ΟΡΙΛΙΝΑ
2.87%
0.79
ΣΙΔΜΑ
0.00%
1.32
ΣΠΙ
-0.75%
0.53
ΕΒΡΟΦ
-0.27%
1.86
ΜΠΡΙΚ
1.54%
2.64