THEPOWERGAME
Tις συνομιλίες συγχώνευσης με την ανταγωνίστρια Honda, ακύρωσε η Nissan, σύμφωνα με την εφημερίδα Nikkei, με το deal, που θα δημιουργούσε τον τρίτο μεγαλύτερο κατασκευαστή αυτοκινήτων στον κόσμο, να οδηγείται σε «ναυάγιο».
Οι μετοχές της Nissan σημείωσαν πτώση άνω του 4%, πριν από τη διακοπή της διαπραγμάτευσης στο Χρηματιστήριο του Τόκιο μετά την αναφορά. Οι μετοχές της Honda, οι οποίες εξακολουθούσαν να διαπραγματεύονται, σημείωσαν άνοδο άνω του 8%, κάτι που φανερώνει την ανακούφιση των επενδυτών για την ακύρωση της συμφωνίας.
Εκπρόσωπος της Nissan δήλωσε στο Reuters, ότι η αναφορά της Nikkei «δεν βασίζεται σε πληροφορίες που ανακοίνωσε η Nissan. Στοχεύουμε να ολοκληρώσουμε τoν σχεδιασμό μας μέχρι τα μέσα Φεβρουαρίου και θα κάνουμε τότε τις ανακοινώσεις μας. Εκπρόσωπος της Honda δήλωσε ότι η εταιρεία δεν είχε ακούσει τίποτα από τη Nissan σχετικά με απόφαση για αποχώρηση από το μνημόνιο συμφωνίας για τη συνεργασία τους.
Η Honda και η Nissan, που είναι αντίστοιχα η δεύτερη και η τρίτη μεγαλύτερη αυτοκινητοβιομηχανία της Ιαπωνίας, είχαν ανακοινώσει μέσα στο 2024, ότι βρίσκονταν σε συζητήσεις για συγχώνευση, προκειμένου να δημιουργηθεί, ο μεγαλύτερος κατασκευαστής αυτοκινήτων στον κόσμο βάσει πωλήσεων, ενισχύοντας τη θέση τους σε μια βιομηχανία που αντιμετωπίζει τεράστιες απειλές από την BYD της Κίνας και άλλους νέους εισερχόμενους κατασκευαστές ηλεκτρικών οχημάτων.
Ωστόσο, οι συνομιλίες περιπλέκονται από αυξανόμενες διαφορές και από τις δύο πλευρές, σύμφωνα με δύο πηγές του Reuters, που μίλησαν υπό το καθεστώς της ανωνυμίας.
Η Honda είχε εξετάσει το ενδεχόμενο να κάνει τη Nissan θυγατρική της, είπε μία από τις πηγές, προσθέτοντας ότι αυτή η προσέγγιση απέχει από το πνεύμα των συζητήσεων που αρχικά είχαν διαμορφωθεί ως συγχώνευση ίσων εταιρειών. Η εξέλιξη αυτή εγείρει νέα ερωτήματα σχετικά με το αν η πληγείσα Nissan μπορεί να αντεπεξέλθει στην τελευταία της κρίση χωρίς εξωτερική βοήθεια. Η Nissan βρίσκεται στη μέση ενός σχεδίου αναστροφής, στοχεύοντας να απολύσει 9.000 υπαλλήλους, το 20% δηλαδή της παγκόσμιας παραγωγικής της ικανότητας.
Η Honda, με αξία αγοράς σχεδόν πέντε φορές μεγαλύτερη από αυτή της Nissan, ανησυχούσε ολοένα και περισσότερο για την πρόοδο του μικρότερου ανταγωνιστή της στο σχέδιο αναστροφής, σύμφωνα με τη δεύτερη πηγή. «Η είδηση ότι η Nissan δεν ήθελε να γίνει θυγατρική της Honda φαίνεται να υπογραμμίζει ότι ο έλεγχος ήταν ένα αμφιλεγόμενο θέμα», δήλωσε ο Christopher Richter, ανώτερος αναλυτής αυτοκινήτων στην CLSA. «Χωρίς να έχει τον έλεγχο, η Honda φαίνεται να απομακρύνεται».
Διαβάστε επίσης
Στεγαστική κρίση: Τα σχέδια τραπεζών & servicers για να βρεθεί λύση
Ο Βέλγος εμπειρογνώμονας και το πόρισμα καταπέλτης για τα Τέμπη
Φόβοι για νέα κρίση τιμών ενέργειας από το ράλι του φυσικού αερίου